MS Windows
briani 27239
Ændre navn i Documents and settings?
Fra : Ukendt

Dato : 24-06-08 20:48

Jeg har købt en GPS fidus der til sin hjemmeside TomTomHome, (der hvor
man downloader rettelser til kortene etc.) ikke må anvende Æ, Ø og Å.

Jeg har I "Documents and Settings" åbenbart TRE forskellige
"Brugernavne" hver med sin mappe med Applikations.:

Jens , Jens Stationær og Jens.Stationær000. Desuden er der nogen andre
som All Users og Default Users. Det er mig en kilde til evigt bøvl, mon
jeg behøver alle dem???

Jeg kan i omtalte HOME se at mapperne til download etc. er placeret i:

D:\Documents and settings\Jens.Stationær.000\Applikation
data\TomTom\Home\profiles\xxxxxx\extensions og så videre
Og der erjo et "æ" i stationær!!!!!

Jeg har forsøgt at omdøbe den ved at omdøbe "stationær000" til
"stationary", men får beked om at det er en Windows systemmappe der ikke
kan flyttes eller omdøbes.

Så har jeg forsøgt at kopiere mappen TomTomHome til mappen "Jens",men
det går heller ikke.

Kan man ikke slette de mapper, eller på en eller anden måde få det hele
lidt mere enkelt. Det var vist nok en kammerat der lavede mit
trådløse netværk der lavede det, men han bor her ikke længere.

Kender nogen et svar, helst lidt enkelt forklaret?

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Paul8

Dato : 24-06-08 21:35

Hvis du er på Win XP skal du have fat i Controlpanel Brugerkonti.

Fra : Jørgen M. Jørgensen

Dato : 25-06-08 08:14

Mr. Mox skrev:
> [...]
> der lavede det, men han bor her ikke længere.
>
> Kender nogen et svar, helst lidt enkelt forklaret?

Kan du ikke bruge en selv-valgt download mappe? Kender ikke Home, men
her har vi oprettet downloadmapper på et netdrev, og det fungerer
prikfrit.
En anden mulighed kunne være, under Brugerprofiler, at kopiere din
nuværende personlige profil over til en mappe der ikke indeholder
specialkarakterer, det plejer også at fungere.
...::JMJ::..

Fra : Jante

Dato : 25-06-08 09:31

"Jørgen M. Jørgensen" skrev:

> Kan du ikke bruge en selv-valgt download mappe? Kender ikke Home, men
> her har vi oprettet downloadmapper på et netdrev, og det fungerer
> prikfrit.

Øhh, "prikfrit"? Det har jeg godt nok aldrig hørt før - hvor kommer det
fra?
(Jeg får associationer til det engelske "pointless", der jo som bekendt
betyder formålsløst - ie. "uden formål", men det giver jo ingen mening).

/J

Fra : Jørgen M. Jørgensen

Dato : 25-06-08 10:03

Jante kom med denne ide:

> [...]
> (Jeg får associationer til det engelske "pointless", der jo som bekendt
> betyder formålsløst - ie. "uden formål", men det giver jo ingen mening).

Hvis ikke det er dansk, må det komme fra Norge, hvor jeg har boet
tidligere... betyder uden problemer.
...::JMJ::..

Fra : Jante

Dato : 25-06-08 16:35

"Jørgen M. Jørgensen" skrev:

> Hvis ikke det er dansk, må det komme fra Norge, hvor jeg har boet
> tidligere... betyder uden problemer.

Ja, betydningen fremgik af resten af sætningen - derfor min undren.
Selv om jeg ikke er så velbevandret udi det norske lyder det ganske
plausibelt, at det kunne stamme derfra. Udtrykket findes (endnu) ikke
på dansk, men det kan jo ændres ved at fortsætte med at bruge det.
Tak for opklaringen.

Mvh.

/J

Fra : Hans-Jørgen

Dato : 25-06-08 22:57

"Jante" <jante(REMOVE)@orangenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> plausibelt, at det kunne stamme derfra. Udtrykket findes (endnu) ikke
> på dansk, men det kan jo ændres ved at fortsætte med at bruge det.

Blot et eneste eksempel på ordets norske herkomst:
Se dette link:
http://kondis.no/sognogfjordane/index.php?aid=38899&k=sognogfjordane%2Fsognogfjordane&mid=

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Jante

Dato : 26-06-08 03:55

"Hans-Jørgen" skrev:

> Blot et eneste eksempel på ordets norske herkomst:
> Se dette link:
> http://kondis.no/sognogfjordane/index.php?aid=38899&k=sognogfjordane%2Fsognogfjordane&mid=

Søreme ja. Norske fjeldaber (jow, det er kærligt ment!) i fri dressur

Takker.

Mvh.

/J