MS Windows
briani 27239
Netværksdrev over Internettet (XP)
Fra : Ingensen

Dato : 20-06-08 15:53

Hej.

Har et lille program (Selv skrevet i VB 2005)
hvor man kan vælge en mappe hvor det skriver en backup af programmets filer
en gang om dagen.

Nu ville jeg gerne ha den backup fra min arbejde computer som blev lagt på
min hjemme computer(Via Internettet), som altid er tændt.

Findes der en måde at oprette et netværksdrev på Hjemme computeren, som man
så kan tilslutte sig med brugernavn og adgangskode..?

helst ikke FTP, da jeg jo hun har mulighed for at vælge hvilken mappe den
skal ligge backuppen i.

Eller hvis det er nemmere..

Lave en delt mappe på arbejdes computeren som automatisk synkroniserer med
en ftp mappe på vores hjemmeside server..

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-08 16:34

"Ingensen" <post@wr.dk> wrote in message
> Hej.
>
> Har et lille program (Selv skrevet i VB 2005)

> Findes der en måde at oprette et netværksdrev på Hjemme computeren, som
> man så kan tilslutte sig med brugernavn og adgangskode..?

Ja, men...

> helst ikke FTP, da jeg jo hun har mulighed for at vælge hvilken mappe den
> skal ligge backuppen i.

Du kan jo bare skrive dit program til også at aflevere filen/filerne over
FTP..... Det er så nemt!
Hvis du skal have hjælp hertil, er der en gruppe kaldet
dk.edb.programmering.dotnet

> Eller hvis det er nemmere..
> Lave en delt mappe på arbejdes computeren som automatisk synkroniserer med
> en ftp mappe på vores hjemmeside server..

Nej, ikke medmindre du vil give afkald på din data-sikkerhed

mvh
///M

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 20-06-08 21:21

"Ingensen" <post@wr.dk> wrote in

> [...]
>
> Lave en delt mappe på arbejdes computeren som automatisk
> synkroniserer med en ftp mappe på vores hjemmeside server..

Jeg mener det kan gøres ved at indtaste på den lokale computer i et
kommandovindue noget i retning af:

run \\(ip-adresse)\resten_af_stien_til_mappen

Det bruger jeg, når destinationsmappen ligger på andet sub-net.

Så bliver mappen "mounted" - når det altså er en mappe (eller evt et
drev) som Windows genkender.

Men om sikkerheden når det gøres over internettet - det må du selv
rode med.

--
Literary prizes are like hemorrhoids. Eventually ever asshole gets
one.

Fra : Mads Petersen

Dato : 23-06-08 13:29

Hvis du kan have det til at virke, skal du have tillade SMB (TCP port 445)
mod din server, dette er dog ikke en løsning som jeg vil anbefale dig.

Som der tidligere er skrevet, burde du sætte en FTP server op og ændre i dit
script.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-06-08 14:41

Ingensen skrev:
> [...]
>
> Lave en delt mappe på arbejdes computeren som automatisk synkroniserer med
> en ftp mappe på vores hjemmeside server..

Micosofts FolderShare er måske noget:
http://www.pcworld.dk/art/9669?page=1

Jørgen Farum Jensen
..