MS Windows
briani 27239
Før: "ctrl B" - nu:??
Fra : Ukendt

Dato : 20-06-08 14:03

Efter at min pc er opgraderet til IE 7,0 kan jeg ikke anvende
tastaturgenveje, som tidligere.

Den jeg savner mest er 'søg efter ord' på en hjemmeside. Her brugte jeg
tidligere Ctrl B, men denne kombination ikke sådan mere.

Hvor finder jeg en oversigt over de nye genveje? - Jeg har ledt og ledt, men
uden held..

Venlig hilsen KnudS

Fra : Lemon

Dato : 20-06-08 14:12

KS wrote:
> [...]
> tidligere Ctrl B, men denne kombination ikke sådan mere.
>
> Hvor finder jeg en oversigt over de nye genveje? - Jeg har ledt og ledt, men

Her er en oversigt, men ellers er det nok ctrl+F du leder efter, til at
søge på siden.

http://blogs.msdn.com/ie/archive/2006/02/08/527702.aspx

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-06-08 14:30

KS skrev:

> Den jeg savner mest er 'søg efter ord' på en hjemmeside. Her brugte jeg
> tidligere Ctrl B, men denne kombination ikke sådan mere.

Som Lemon skriver, er det Ctrl+F.

> Hvor finder jeg en oversigt over de nye genveje? - Jeg har ledt og ledt, men
> uden held..

Jeg vil foreslå denne:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-ie7-trin-brug.html#tastaturgenveje

Den er på dansk, og den har vist flere genveje, end den
Lemon linker til.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sammenlign dagens pc med en pc i 1986, og gys over datidens

Fra : Steen F.

Dato : 20-06-08 15:05

Kim Ludvigsen wrote:
> Jeg vil foreslå denne:
> http://kimludvigsen.dk/tips-internet-ie7-trin-brug.html#tastaturgenveje

Lækker liste! Men uha... du mangler den jeg bruger allermest nemlig F6.
Når man alligevel har fingrene på tastaturet, så er det irriterende at
skulle over på musen for at kunne indtaste en ny url. Hvis ikke F6 fandes,
så brugte jeg slet ikke nettet!

Mvh Steen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 20-06-08 16:00

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev :

>Lækker liste! Men uha... du mangler den jeg bruger allermest nemlig F6.

[F6] markerer adresselinjen hos mig, godt nok med dobbeltklik.
--
Kerim

Fra : Steen F.

Dato : 20-06-08 16:10

Kerim Ellentoft wrote:
> [F6] markerer adresselinjen hos mig, godt nok med dobbeltklik.

Det kommer vist lidt an på om siden er opbygget i frames eller ej. Men
korrekt, nogle gange skal man trykke F6 mere end én gang for at hoppe op på
adresselinjen. Men stadig nemmere end at bruge musen til det samme, synes
jeg.

Mvh Steen

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-08 16:20

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> wrote in message

> [...]
> korrekt, nogle gange skal man trykke F6 mere end én gang for at hoppe op
> på adresselinjen. Men stadig nemmere end at bruge musen til det samme,

[F4] virker hver gang - også i "Windows Explorer" (Stifinder).

mvh
///M

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-06-08 20:02

Kerim Ellentoft skrev:

> [F6] markerer adresselinjen hos mig, godt nok med dobbeltklik.

Jeg har nu tilføjet F6 til genvejsoversigten, tak for den!

I har ikke helt forstået, hvad genvejen gør. Den skifter
fokus mellem adressefeltet, værktøjslinjen og det første
link på hjemmesiden. Så alt efter hvor fokus er, skal der ét
eller to tryk til for at få fokus på adressefeltet.

Når fokus er på værktøjslinjen, kan Tab/piletaster bruges
til at skifte mellem forskellige dele af værktøjslinjerne og
de enkelte værktøjer. Og når fokus er på hjemmesiden, kan
tab bruges til at hoppe fra link til link.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om nyhedsgrupperne, hvordan de opstod, hvordan de