MS Windows
briani 27239
Måske OT - reducering af vindue
Fra : Vidal

Dato : 19-06-08 12:56

Jeg havde et lille program (til W98), der muligjorde
med et dobbeltklik at reducere et vindue, så det kun
fyldte den øverste bjælke.

Er der nogen, der kan huske, hvad det hedder. Det er
særdeles handy, hvis man er nødt til at have mange
vinduer åbne.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-06-08 14:24

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote in news:485a4949$0$56792
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
> fyldte den øverste bjælke.
>
> Er der nogen, der kan huske, hvad det hedder. Det er
> særdeles handy, hvis man er nødt til at have mange

Det er bestemt ikke OT her.

Man kan vel bare reducere vinduet ned til den øverste bjælke og
skifte mellem dette og full skærm ved at dobbeltklikke på bjælken i
XP. Så får man det samme.

Sådan her:

http://inet.uni2.dk/~axelh/beams.jpg

Man kan osse højre-klikke på bjælken og vælge "_ Minimer". Så ender
vinduet nede på værktøjslinien.

Jeg vil tro, at den utility du tænker på må hedde noget med "blinds"
på engelsk.

--
Literary prizes are like hemorrhoids. Eventually ever asshole gets
one.

Fra : Vidal

Dato : 19-06-08 18:15

Axel Hammerschmidt skrev:
> [...]
>
> Man kan vel bare reducere vinduet ned til den øverste bjælke og
> skifte mellem dette og full skærm ved at dobbeltklikke på bjælken i

Problemet er, at det er et ældre program, hvor man
kan/skal åbne en masse små vinduer, som ikke kan
ændre størrelse ned til bjælken.

> Sådan her:
>
> http://inet.uni2.dk/~axelh/beams.jpg

Ja, nøjagtigt

> Man kan osse højre-klikke på bjælken og vælge "_ Minimer". Så ender
> vinduet nede på værktøjslinien.
>
> Jeg vil tro, at den utility du tænker på må hedde noget med "blinds"
> på engelsk.

Jeg forsøger.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 19-06-08 21:02

Vidal skrev:

> Jeg forsøger.

Nå, efter intens søgning og tankevirksomhed fandt jeg programmet, Freeshade,

http://www.hmmn.org/FreeShade/index.html

- og det ser ud til at køre perfekt.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-06-08 20:51

Vidal skrev:
> Jeg havde et lille program (til W98), der muligjorde
> med et dobbeltklik at reducere et vindue, så det kun
> fyldte den øverste bjælke.

Hvis du søger på Google med nogle velvalgte søgeord,
herunder "roll up" vil du finde flere programmer, der kan
det, fx det her:
http://www.snapfiles.com/get/winroll.html

Men hvorfor ikke bare minimere programmerne og så gendanne
dem ved at klikke på knappen i proceslinjen? Så fylder de
endnu mindre på skærmen, og du slipper for at skulle placere
dem, så du altid kan se bjælken.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå stegt lever: Sunbird hjælper dig med at huske