MS Windows
briani 27239
Dynamisk ændring af pauseskærms aktivering~
Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 19-06-08 12:02

Jeg har et program der overvåger en maskine, det laver ikke dagens
gode gerning, derfor går den i pauseskærm efter 15 minutter. Lidt
træls når man bare kigger lidt på skærmen en gang imellem.

Nu kunne jeg jo bare sætte tiden op eller fjerne pauseskærmen helt,
men det ønsker jeg ikke.

Jeg vil gerne at når jeg benytter(starter) dette specifikke program så
ændres pauseskærmens timeout fra 15 minutter til 2 timer eller
disables. Når programmet afsluttes, så går vi tilbage til gamme
timeout.

Jeg har prøvet at ændre i registreringsdatabasen før opstart af
programmet, det dur ikke.

Jeg har prøvet at lave en anden grouppolicy der har en anden timeout
og så køre en gpupdate, det virker heller ikke for mig.

Nogen ideer til hvordan man kan gribe dette an ?

/Hans

Fra : Peter Larsen

Dato : 21-06-08 13:09

Hans Kjaergaard wrote:

> [...]
> træls når man bare kigger lidt på skærmen en gang imellem.

> Nogen ideer til hvordan man kan gribe dette an ?

En fladskærm, en fotosensor, et relæ, en pandelampe .... kun næsten en spøg
.... O

> /Hans

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 21-06-08 14:32

On Sat, 21 Jun 2008 13:09:25 +0100, "Peter Larsen"
<digilyd@hotmail.com> wrote:

>En fladskærm, en fotosensor, et relæ, en pandelampe .... kun næsten en spøg
>... O
Ja det ville da være en sjov løsning på problemet.
Men jeg fandt en anden løsning med et stykke sw der kan disable
screensaveren når jeg ønsker det og enable den igen når det er mit
behov.
Det var så lidt sjovt at opdage at dette kan gøres uanset om brugeren
af PCen har ret til at pille i screensaverens opsætning eller ej.

/Hans

Fra : Lars E. P.

Dato : 22-06-08 07:48

Sat, 21 Jun 2008 15:31:52 +0200, skrev Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> :

> [...]
>Det var så lidt sjovt at opdage at dette kan gøres uanset om brugeren
>af PCen har ret til at pille i screensaverens opsætning eller ej.

Ikke så meget fordi jeg har brug for det, men det kunne da være meget
rart at vide hvad det er for et stykke SW. Man kunne jo få brug for
det på et senere tidspunkt

Hilsen Lars

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 22-06-08 08:43

Sorry, det glemte jeg lige:
http://www.jddesign.co.uk/products/freeware/flipss.zip

/Hans

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 22-06-08 19:56

> [...]

>Ikke så meget fordi jeg har brug for det, men det kunne da være meget
>rart at vide hvad det er for et stykke SW. Man kunne jo få brug for

Dette lille stykke freeware kan også klare segan:

http://www.snapfiles.com/get/caffeine.html

--
Venlig hilsen fra
Gert

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 22-06-08 19:59

On Sun, 22 Jun 2008 20:56:21 +0200, Gert Søgaard Jensen
<gert@soegaard.mail.dANMARk> wrote:

[klip]

>Dette lille stykke freeware kan også klare segan:
>
>http://www.snapfiles.com/get/caffeine.html

Sorry, stavekontorllen har svigtet her segan = sagen.
--
Venlig hilsen fra
Gert