MS Windows
briani 27239
Hvad sløver vores PCer? .
Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 16-06-08 09:00

Jeg har siden installation af SP3 og AVG-8 haft en ( flere ) langsomme
computere, meget længe om at lukke ned og længe om at starte op? .
Jeg vil mene det er kommet i forbindelse med installation af SP3 og AVG-8.
Jeg har afinstalleret min SuperAntiSpyware så det er jo nok ikke den der
ligger og kører.
Er der andre end mig der har fået sløvet sin computer? .
/KE.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-06-08 09:32

KE Kofod / 7100 skrev:
> Jeg har siden installation af SP3 og AVG-8 haft en ( flere ) langsomme
> computere, meget længe om at lukke ned og længe om at starte op? .

AVG 8 kræver mere af computeren end tidligere versioner.
Tjek, om programmet er sat til at scanne hele harddisken ved
opstart eller nedlukning. Den kan være årsag til sløvning i
et af tilfældene, men ikke begge, så der må også være andet
der sløver.

Du kan læse om indstilling og brug af AVG 8 her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-avg-trin.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få nyheder serveret med RSS-læseren Feedreader.

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-08 16:16

"KE Kofod / 7100" <dyt@baat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligger og kører.
> Er der andre end mig der har fået sløvet sin computer? .

Hej.

Jeg har samme oplevelse og har afinstalleret AVG 8 og kører nu med Avast -
det har hjulpet.

Mine pc´ere var blevet betydeligt sløvere og jeg var også i tvivl om det var
SP 3 eller AVG 8 (eller begge), men det har som anført hjulpet at fjerne AVG
8.

mvh

Jesper.

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 18-06-08 12:54

Nu hat min AVGSCANX.EXE kørt i over 5 timer og den kører endnu, den tager
49 - 50% af min CPU, den kører med Windows XP Pro med 3GB RAM.
Er det virkeligt rigtig at den at den skal køre sådan? .
/KE Kofod.
---------------------------------------

Fra : Ole C

Dato : 18-06-08 13:11

KE Kofod / 7100 skrev blandt andet:

> [...]
> tager 49 - 50% af min CPU, den kører med Windows XP Pro med 3GB RAM.
> Er det virkeligt rigtig at den at den skal køre sådan? .

Du har sikkert AVG stående til daglig opdatering, hvilket efter min
bedste mening er helt overflødigt - men sådan gør AVG, hvis man ikke
selv har slået det fra/ændret det.
I første omgang kan du afslutte AVGSCANX.EXE i Joblisten - og så må du
ind i programmets opsætning og ændre indstillingerne. Se Kim Ludvigsens
glimrende vejledning.

Selv har jeg opgivet AVG's nye version 8, som jeg synes er alt for tung
og omfattende. Jeg har i stedet installeret avast! i den gratis version:
Med nogle få ændringer lægger jeg næsten ikke mærke til den.
Jeg har for eksempel ændret den automatiske opdatering fra hver fjerde
time til "kun" to gange i døgnet - og bedt den om at lade være med at
ulejlige mig med pop-up skilte i den anledning!
Programmet skal aktiveres en gang om året, men er som sagt gratis.

--
vh
Ole C

Fra : Ole C

Dato : 18-06-08 13:12

Ole C skrev blandt andet:

> Du har sikkert AVG stående til daglig opdatering, hvilket efter min

Ups, der skulle have stået daglig SCANNING, hvilket er noget ganske
andet!

--
vh
Ole C

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 18-06-08 15:03

KE Kofod / 7100 wrote:
> [...]
> ligger og kører.
> Er der andre end mig der har fået sløvet sin computer? .

Jeg havde også på fornemmelsen at min XP var blevet lidt sløv efter at
have reinstalleret med SP3 og samtidigt opgraderet AVG til version 8.
Især ved brug af internet kunne man mærke det.

Jeg søgte lidt på nettet og fandt et par ting man kunne slå fra ved at
tilføje et par parametre til installationskommandoen:
avg_free_stf_en_8_100a1295.exe /REMOVE_FEATURE fea_AVG_SafeSurf
/REMOVE_FEATURE fea_AVG_SafeSearch

Dette hjalp i mit tilfælde, men man må nok erkende at AVG nu lider af
samme skavank som flere andre AV-programmer; større hukommelsesforbrug.
På mit arbejde opgraderede vi for noget tid siden AV fra Trend - den
nye fyldte 8-10 gange mere i hukommelsen.

OT: Er der nogen her der har testet NOD32?

--
/klaus

Brug ikke din rigtige email-adresse på Usenet
- lav en falsk der slutter på ".invalid".
http://tools.ietf.org/html/rfc2606