MS Windows
briani 27239
link på skrivebordet?
Fra : sigurno

Dato : 15-06-08 14:05

For mange år siden var der en funktion, sådan at man kunne have link, der
samtidig var et stillbillede, fra linket. Altså sådan at man så et lille
billede fra www.siden, og når man klikkede på billedet, så åbnede siden, der
kunne være flere sådanne på skrivebordet. Findes det endnu?

Mvh.

Sigurno

Fra : MooreHojer

Dato : 15-06-08 14:40

> [...]
> billede fra www.siden, og når man klikkede på billedet, så åbnede siden,
> der kunne være flere sådanne på skrivebordet. Findes det endnu?

Høreklik på et tomt sted på skrivbordet og vælg 'Ny' -> 'Genvej', skriv
stien til den hjemmeside du ønsker at linke til og tryk næste, indtast det
navn du ønsker at give genvejen og tryk 'færdig'.
Du har nu en genvej til den ønskede side...

--
MooreHojer

Fra : Max

Dato : 15-06-08 15:10

Hej MooreHojer

> Du har nu en genvej til den ønskede side...

Hvor kommer billedet så fra ?

--
Mvh Max

Fra : fakeadresse

Dato : 15-06-08 15:43

> Hej MooreHojer

> Hvor kommer billedet så fra ?
>
> --
> Mvh Max

højreklik - egenskaber - skift ikon eller nøjes med det billede
som måske allerede er der

Fra : Max

Dato : 15-06-08 17:00

Hej fakeadresse

> højreklik - egenskaber - skift ikon eller nøjes med det billede
> som måske allerede er der

Nå, du forstod eller læste ikke det oprindelige spørgsmål.

--
Mvh Max

Fra : sigurno

Dato : 15-06-08 15:11

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> navn du ønsker at give genvejen og tryk 'færdig'.
> Du har nu en genvej til den ønskede side...

Jo, men det giver ikke et billede som er på siden, f.eks. er der et flot
billede på siden, og det vil jeg gerne have som genvej. Det var vist noget
med, at man kunne højreklikke på billedet på siden, og så vælge "gem som
genvej på skrivebordet" tror jeg. Der blev så det billede som jeg valgte fra
siden, som link på skrivebordet.

Mvh.

Sigurno

Fra : Bo L

Dato : 15-06-08 15:17

"sigurno" <siggyvov@youmail.dk> skrev i en meddelelse

hvis det er xp, så prøv at højreklig på skrivebordet>egenskaber> fanebladet
skrivebord>tilpas skrivebordet>fanebladet web. og leg/læs lidt derfra

Fra : MooreHojer

Dato : 15-06-08 15:27

> [...]
> med, at man kunne højreklikke på billedet på siden, og så vælge "gem som
> genvej på skrivebordet" tror jeg. Der blev så det billede som jeg valgte

I IE7 kan jeg højreklikke på en side og vælge 'Create shortcut'... det giver
det ønskede resultat...

Beklager det tidligere svar... hvade ikke læst dit spørgsmål ordentligt, så
havde ikke fanget den del med billedet...

--
MooreHojer

Fra : Ole C

Dato : 15-06-08 15:32

MooreHojer skrev blandt andet:

> I IE7 kan jeg højreklikke på en side og vælge 'Create shortcut'...
> det giver det ønskede resultat...

Og det kan man også med IE6.
I den danske version hedder det såmænd "Opret genvej"
- og så fortæller systemet venligt at der nu ligger en genvej på
Skrivebordet.

--
vh
Ole C

Fra : Per H

Dato : 15-06-08 16:43

On Sun, 15 Jun 2008 16:27:19 +0200, "MooreHojer" <simon@moorehojer.dk>
skrev:

>I IE7 kan jeg højreklikke på en side og vælge 'Create shortcut'... det giver
>det ønskede resultat...

Jeg kan ikke se der kommer noget foto med.

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : MooreHojer

Dato : 15-06-08 17:01

> Jeg kan ikke se der kommer noget foto med.

Jeg testede det før jeg skrev, og der virkede det.
Jeg teste med Facebook.com, og den oprettede en lille fin genvej til
facebook på mit skrivebord, med Feacebook's favicon som ikon.

--
MooreHojer

Fra : Max

Dato : 15-06-08 17:08

Hej MooreHojer

> Jeg teste med Facebook.com, og den oprettede en lille fin genvej til
> facebook på mit skrivebord, med Feacebook's favicon som ikon.

Mon det kræver at hjemmesiden har sat sådan et favicon op ?

--
Mvh Max

Fra : MooreHojer

Dato : 15-06-08 17:11

> Mon det kræver at hjemmesiden har sat sådan et favicon op ?

Ja, ellers vil man "bare" få et standard windowsikon for IE.

--
MooreHojer

Fra : N/A

Dato : 15-06-08 17:26

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 15-06-08 17:26

"sigurno" <siggyvov@youmail.dk> skrev i meddelelsen

> Og hvor er det nu lige at jeg ser om det er 7 eller otte IE jeg har. Men
> det er Vista jeg har og det ser ud til at jeg ikke har den facilitet her,
> eller overser jeg noget?

Hvis du har Vista, har du uden tvivl IE 7.
Er du i tvivl, kan du klikke på menupunktet "Hjælp" -> "Om Internet
Explorer".

Mangler dén menulinje med "Hjælp", har du sikkert IE 7, da den som standard
ikke har menulinjen synlig af én eller anden latterlig grund.
Det klares ved at klikke på knappen "Funktioner" -> "Menulinje".

Fra : N/A

Dato : 16-06-08 02:44

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 16-06-08 02:44

"sigurno" <nospampavlova@cafeer.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har Vista og det er EO7 der er måske slet ikke en 8.

Kun en beta.

Fra : Ole C

Dato : 15-06-08 18:42

sigurno skrev blandt andet:

> Og hvor er det nu lige at jeg ser om det er 7 eller otte IE jeg har.

IE8 er det i hvert fald ikke
Kig under Hjælp>Om Internet Explorer

--
vh
Ole C

Fra : N/A

Dato : 16-06-08 19:51

Fra : sigurno

Dato : 16-06-08 19:51

"sigurno" <nospampavlova@cafeer.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, nu ved jeg det. Det er ligetil i XP, måske kan man også Vista, jeg kan
> bare ikke finde det. Tror ikke man kan.
> Og her er opskriften. til XP.: Slå en hjemmeside opf.eks.denne:
> http://englishrussia.com/index.php?tag=russian-roads > Højreklik på
> billedet

Iøvrigt et fantastisk site. Prøv at kigge på de billeder, og se
videofilmene.

Sigurno

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-06-08 21:39

sigurno skrev:

> benyt som element på skrivebordet

> Men hvis nogen skulle vide hvordan i Vista så kom med opskriften.

Muligheden er fjernet i Vista - sikkert af sikkerhedshensyn.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om de nye funktioner i Internet Explorer 7

Fra : Gamle

Dato : 15-06-08 18:50

sigurno wrote:
> [...]
> et lille billede fra www.siden, og når man klikkede på billedet, så
> åbnede siden, der kunne være flere sådanne på skrivebordet. Findes

Hej.

Lav din egen icon på skrivebordet - kig her
http://www.pcworld.dk:80/art/9947?a=newsletter&i=638

Mvh.
Torben

Fra : Ole C

Dato : 15-06-08 20:30

Gamle skrev blandt andet:

> Lav din egen icon på skrivebordet - kig her
> http://www.pcworld.dk:80/art/9947?a=newsletter&i=638

Mange har i forvejen det gratis IrfanView på computeren - og det kan
gemme alle billeder som Windows-ikoner.

--
vh
Ole C