MS Windows
briani 27239
Vedr. Porte i XP til fjernskrivebord ?
Fra : John T.

Dato : 13-06-08 17:54

Hej !
Findes der i XP en oversigt over hvilke
porte der bruges og til hvad, samt hvilke der er ledige ?
Evt. en link ?
Jeg åbnede en port til fjernskrivebord, men det viste sig
at den blev brugt til noget andet og så kunne jeg ikke få
forbindelse. Jeg prøvede så en tilfældig port, men det
blev det ikke bedre af.
( Jeg vil ikke bruge standartporten)
Gode råd modtages med kyshånd !!
Hilsen John T.

Fra : Madsen58

Dato : 13-06-08 21:53

"John T." <tilsteda@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at den blev brugt til noget andet og så kunne jeg ikke få
> forbindelse. Jeg prøvede så en tilfældig port, men det
Hej
Her har du et par lister.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_TCP_and_UDP_port_numbers
http://www.iana.org/assignments/port-numbers
Med komandoen "netstat -a" i cmd kan du se hvilke porte din pc anvender

Fra : John T.

Dato : 14-06-08 17:27

"Madsen58" <madsen58@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.iana.org/assignments/port-numbers
> Med komandoen "netstat -a" i cmd kan du se hvilke porte din pc anvender

TAK til Madsen58 !!!
John