MS Windows
briani 27239
Partitionere i Win XP
Fra : SF

Dato : 12-06-08 22:58

Kender I et godt og sikkert program til at partitionere Win XP inde fra
Windows?
Jeg brugte engang et Norton/Symantec program PartitionMagic, men det fås
vist ikke længere.

Mvh SF

Fra : MooreHojer

Dato : 12-06-08 23:04

> Kender I et godt og sikkert program til at partitionere Win XP inde fra
> Windows?

Nogen speciel årsag til at det skal være inde fra windows?

--
MooreHojer

Fra : SF

Dato : 12-06-08 23:12

MooreHojer wrote:
> Nogen speciel årsag til at det skal være inde fra windows?

Lidt nemmere overskueligt...
Brugergrænsefladen.
Ellers ikke.

Fra : MooreHojer

Dato : 12-06-08 23:23

> Lidt nemmere overskueligt...
> Brugergrænsefladen.
> Ellers ikke.

Ok.

Selv bruger jeg programmet PartedMagic som er en linux, der køres fra en
liveCd.
Det har bl.a. den fordel at selve programmet kun indlæses i rammene, og der
kan derfor "frit" flyttes rundt på harddisk uden at risikere at flytte med
noget der er i brug.

Programmet er gratis (dog vil de gerne man giver $2 hvis man er tilfred) og
kan downloades her:
http://partedmagic.com/wiki/PartedMagic.php?n=PartedMagic.Downloads

Det downloadede image brændes til en cd, som man smider i computeren og
booter fra.
http://partedmagic.com/wiki/PartedMagic.php?n=PartedMagic.CreatingTheMedia

Programmet har en grafisk brugergrænseflade som er forholdvis let at bruge.
Dog anbefales at læse vejledningen *inden* man kaster sig ud i det.
http://partedmagic.com/wiki/PartedMagic.php?n=PartedMagic.UsingGParted

--
MooreHojer

Fra : N_B_DK

Dato : 13-06-08 05:17

"SF" <steen@steenmartin.dk> wrote in message

> Jeg brugte engang et Norton/Symantec program PartitionMagic, men det
> fås vist ikke længere.

Næ, men det kan stadig købes, såvidt jeg husker har det aldrig været
gratis.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Ole Christiansen

Dato : 13-06-08 07:02

"SF" <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Windows?
> Jeg brugte engang et Norton/Symantec program PartitionMagic, men det fås

http://www.paragon-software.com/

mvh Ole

Fra : JYH

Dato : 13-06-08 11:41

Ole Christiansen wrote:
> "SF" <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.paragon-software.com/

Nemlig - et meget brugervenligt program.
Køb nyeste udgave af Komputer (nr. 9-2008),
så får du en fuld version 8.5 af programmet med.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-06-08 16:09

> [...]
> Windows?
> Jeg brugte engang et Norton/Symantec program PartitionMagic, men det fås

Partition Magic kan stadig købes, og det er Symantec der ejer det nu.
http://www.symantec.com/norton/products/overview.jsp?pcid=sp&pvid=pm80

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.