MS Windows
briani 27239
Formatere PC uden at installere Windows
Fra : Ukendt

Dato : 12-06-08 12:16

Hej.

Formentlig den forkerte gruppe, men da det delvist drejer sig om Windows, så
poster jeg her.

Jeg har en PC, som jeg er ved at sælge uden styresystem.

Pt. ligger Windows XP på maskinen.

Jeg skal nu have den formateret. Men det kan jeg kun få lov til, hvis jeg
installerer Windows XP (igen)

Hvordan formaterer man sin PC uden at installere et styresystem - altså så
PC'en er total blank og ikke umiddelbart kan starte op. før en anden
installerer et styresystem.

Fra : Knud Erik

Dato : 12-06-08 12:26

"Michael Sørensen" <.> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan formaterer man sin PC uden at installere et styresystem - altså så
> PC'en er total blank og ikke umiddelbart kan starte op. før en anden

Hej
Jeg bruger denne
http://www.helgec.dk/killdisk.html

Knud Erik

Fra : KentBM

Dato : 12-06-08 17:20

Michael Sørensen skrev:
> [...]
>
> Hvordan formaterer man sin PC uden at installere et styresystem - altså så
> PC'en er total blank og ikke umiddelbart kan starte op. før en anden
Du kan smide XP-CDen i og forsætte til det punkt, hvor du skal vælge en
partition til at installere på. Der nedlægger du de partitioner, som er
på harddisken og opretter en ny, som så formatteres i den forbindelse.
Når formateringen er færdig vælger du at skyde XP-CDen ud og lukke
maskinen ned.

Harddisken er nu formateret og der er intet styresystem. Måske
omstændigt, men du behøver ikke at finde et program, som kan gøre det samme.

--

Kent

Fra : Rune

Dato : 13-06-08 11:35

KentBM skrev:
> [...]
klip

> Harddisken er nu formateret og der er intet styresystem. Måske
> omstændigt, men du behøver ikke at finde et program, som kan gøre det
> samme.

Ja det sletter Windows, men data kan stadig gendannes helt eller delvist
med programmer som:

http://www.pcinspector.de/default.htm?Language=7

Jeg vil anbefale Eraser, som Kin så venligt har skrevet vejledning til Her:

http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-eraser-trin.html#sletalt

Rune