MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Den forbandede lille frø ...
Fra : Lou

Dato : 09-06-08 16:36

Nu er min PC med Windows XP pludselig begyndt at vise en blå logon-skærm
under boot, samt som pauseskærm. Der er kun een bruger på maskinen og det
er mig og jeg er træt af hele tiden at skulle klikke på mit brugernavn med
et ikon af en lille frø. Som eneste bruger er jeg naturligvis registreret
som administrator.

Jeg har googlet, men har åbenbart ikke ramt de rigtige nøgleord. Hvordan
slår jeg det fra igen?

Jeg formoder at det er sket under opdatering med SP3.

Fra : Ole C

Dato : 09-06-08 17:00

Lou skrev blandt andet:

> [...]
> Hvordan slår jeg det fra igen?
>
> Jeg formoder at det er sket under opdatering med SP3.

Start>Kør og skriv: "control userpasswords2" uden anførselstegnene.
Fjern flueben ud for "Brugere skal angive brugernavn og
adgangskode......etc."
Så bør det fungere

--
vh
Ole C

Fra : Lou

Dato : 09-06-08 19:31

On Mon, 9 Jun 2008 17:59:33 +0200, Ole C wrote:

> Start>Kør og skriv: "control userpasswords2" uden anførselstegnene.
> Fjern flueben ud for "Brugere skal angive brugernavn og
> adgangskode......etc."
> Så bør det fungere

Det gør det desværre ikke

Fra : Ole C

Dato : 09-06-08 20:33

Lou skrev blandt andet:

> Det gør det desværre ikke

OK.
Så hent TweakUI - lidt nede på siden her:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
Installér programmet - åbn punktet Logon>Autologon og sørg for at der er
flueben ud for "Log on automatically at system startup".

--
vh
Ole C

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 10-06-08 12:20

"Lou" <> skrev i meddelelsen ...
> [...]
> slår jeg det fra igen?
>
> Jeg formoder at det er sket under opdatering med SP3.

Den der med at logge på, kan komme når man installerer det hersens .net.
Om .net er blevet en del af SP3 ved jeg ikke.

Med instalationen af .net bliver der oprettet en ny konto. Gå ind i
håndteringen
af konti og slet den konto så der kun er din egen og gæstekontoen.

mvh
Henning

Fra : Lou

Dato : 10-06-08 13:14

On Tue, 10 Jun 2008 13:19:47 +0200, Henning Præstegaard wrote:

> [...]
> håndteringen
> af konti og slet den konto så der kun er din egen og gæstekontoen.

Aha, nu nærmer vi os. Der er ganske rigtigt kommet en ny konto: "ASP.NET
Machine A...".

Inden jeg, efter dit forslag, sletter den, vil jeg gerne sikre mig, at det
ikke laver ravage i mit system. Der må jo være en grund til at SP3 har
oprettet den, men det er måske kun hvis man arbejder med ASP.NET, hvilket
jeg (mig bekendt) ikke gør.

Fra : Lars E. P.

Dato : 10-06-08 14:13

Tue, 10 Jun 2008 14:14:14 +0200, skrev Lou <lou@strawman.com> :

> [...]
>ikke laver ravage i mit system. Der må jo være en grund til at SP3 har
>oprettet den, men det er måske kun hvis man arbejder med ASP.NET, hvilket

Prøv evt. først at besøge Microsoft Update. Svjh kom der en opdatering
som bl.a. rettede den fejl.

Hilsen Lars

Fra : Bjarne Chr

Dato : 10-06-08 16:06

"Lou" <lou@strawman.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke laver ravage i mit system. Der må jo være en grund til at SP3 har
> oprettet den, men det er måske kun hvis man arbejder med ASP.NET, hvilket
----------------
Kør en brugerdefineret update
Der er en opdatering til Microsoft Net Framework
Som fjerner dit "problem"
vh / Bc

Fra : Lou

Dato : 11-06-08 12:44

On Tue, 10 Jun 2008 17:06:25 +0200, Bjarne Chr wrote:

> [...]
> Kør en brugerdefineret update
> Der er en opdatering til Microsoft Net Framework

Det fik den til at holde op med at vise logon ved boot, men den kom hver
gang pauseskærmen var aktiveret og jeg atter skulle til at arbejde.

Jeg fandt en flueben under "Egenskaber for skærm" > "Pauseskærm" i "Vis
velkomstside ved fortsættelse" og da jeg fjernede det, var problemet løst.
Jeg har ikke selv sat det, så det må være sket under en opdatering, men pyt
nu med det.

Blot til orientering for andre, som måtte have samme problem.