<b>Warning</b>: Division by zero
Fra : Øystein Håland

Dato : 20-07-01 09:35

så hva skal jeg gjöre?
Det som gir dette varsel är fölgende rad i filen 'head.php':
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="<?php
$DOCUMENT_ROOT/hr-kopia/stil_java/stilhr.css ?>">

På hvilken måte kan det bli division by zero, og hva gjör jeg?

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 20-07-01 09:43

hvorfor ikke blot:
<link rel="stylesheet" type="text/css"
href="/hr-kopia/stil_java/stilhr.css">

--
vh
Thomas Jensen, http://pil.dk/

Fra : Øystein Håland

Dato : 20-07-01 09:43

Där satt den!
Tack skal du ha!

Fra : Johan

Dato : 20-07-01 09:48

> [...]
> $DOCUMENT_ROOT/hr-kopia/stil_java/stilhr.css ?>">
>
> På hvilken måte kan det bli division by zero, og hva gjör jeg?

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="<?php echo
$DOCUMENT_ROOT."/hr-kopia/stil_java/stilhr.css" ?>">

mvh

Johan

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 20-07-01 09:52

On Fri, 20 Jul 2001 10:47:40 +0200, "Johan" <tcr480@ofir.dk> wrote:

><link rel="stylesheet" type="text/css" href="<?php echo
>$DOCUMENT_ROOT."/hr-kopia/stil_java/stilhr.css" ?>">

korrekt php... men indledningsvis bør man tage sig en grundig
holistisk diskussion m. sig selv om hvorfor det er nødvendigt at bruge
php til at generere noget statisk html.

det svarer lidt til den gang jeg fik mig en ny elektrisk
boremaskine... den brugte jeg i starten også til alt. Ligefra at bore
huller - hvilket den er ret god til - til at lave mad med - hvilket
den ikke er så god til

--
vh
Thomas Jensen, http://pil.dk/

Fra : Johan

Dato : 20-07-01 10:04

> korrekt php... men indledningsvis bør man tage sig en grundig
> holistisk diskussion m. sig selv om hvorfor det er nødvendigt at bruge
> php til at generere noget statisk html.

Jeg er da heeelt enig. Ser heller ikke grunden til hvorfor han vil køre
document root med, men det må være personens eget valg. Der er ikke noget
direkte forkert ved det, så jeg gir blot svaret på hans spørgsmål

> [...]
> boremaskine... den brugte jeg i starten også til alt. Ligefra at bore
> huller - hvilket den er ret god til - til at lave mad med - hvilket

Hmmm, kunne da forstille mig en boremaskine er ret god til at piske blandt
andet fløde? Har du prøvet det?

Men jooh, jeg bruger da også af og til PHP til at "spytte" statisk HTML ud
(via echo) pga. det er en del nemmere, når man f.eks. sidder og smider
variabler ind. Mere overskueligt, og nemmere at downloade for brugeren (da
filen bliver mindre når alt HTML står i en linie...).

Men I denne her tråd, kan jeg reelt ikke se hvorfor han vil have document
root med. Men nu fik han det da

mvh

Johan

Fra : Øystein Håland

Dato : 20-07-01 14:55

"Johan" <tcr480@ofir.dk> skrev i meddelandet

> [...]
> filen bliver mindre når alt HTML står i en linie...).
>
> Men I denne her tråd, kan jeg reelt ikke se hvorfor han vil have document

Snakk til mig og ikke om mig!
Les mine andre inlegg så forstår du sikkert (og på grunn av de tips kan jeg
både komme videre og kanskje ikke få sådane oppblåste svar). Jeg har ikke
kodet mye i mitt liv, og är en nybegynner på php. Är det da forbudt å stille
spörsmål i dette forum, og få hjälp med sådane problem man som nybegynner
kan ha?

Fra : Johan

Dato : 20-07-01 15:09

> [...]
stille
> spörsmål i dette forum, og få hjälp med sådane problem man som nybegynner

Er overhovedet ikke kommet med noget opblæst svar? Forstår virkelig ikke
hvad du mener. Det er helt iorden at du spørger om det herinde, og gav dig
skam også et saglig svar. Det andet svar som du svarer på her, var til
Thomas Jensen.

Med stadig undrer det mig at du vil have document root med i din reference
til din fil? Er der nogen speciel grund til at du ville det?

mvh

Johan

Fra : Øystein Håland

Dato : 20-07-01 15:24

> [...]
>
> Med stadig undrer det mig at du vil have document root med i din reference
> til din fil? Er der nogen speciel grund til at du ville det?

Problemet jeg vil ha löst (idéen til det fikk jeg når jeg leste Webcafe's
sider om php) är å gjöre en slags navigasjon med hjelp av php. Sidene ligger
oppe som experiment-sider (
http://www.mycgiserver.com/~fyma/hr/yrkes/hr-progbild.php ), og det är
navigasjonen som ligger överst på alle de vite sider med blå bakgrunn og jeg
skal altså göre disse sider for mitt arbeide som lärer på denne skole.
Jeg har jo forstått at det lar sig göre, og jeg hadde en lösning (som jeg nå
må forkaste) som begynte nedenfra i treet og gikk oppover.
document root är for mig like bra eller dårligt. Mine forkunskaper är nesten
nul.
Nå skall jeg kaste mig over og forsöke läre mig om rekursion...
:)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-07-01 15:59

"Øystein Håland" <molen@mbox302.swipnet.se> writes:

> Nå skall jeg kaste mig over og forsöke läre mig om rekursion...
> :)

Se evt. hvad der står om emnet i the Jargon file:
<http://tuxedo.org/~esr/jargon/html/entry/recursion.html>

Kort fortalt går det bare ud på at en funktion på et eller andet
tidspunkt kalder sig selv (med et nyt argument). Man skal blot huske
at der skal være et eller andet der forhindrer at funktionen bliver
ved med at kalde sig selv i al evighed.

--
Jacob
Not better than sex but worth a try

http://www.bunk.cc - nu med Emacs effekt

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-07-01 15:18

"Øystein Håland" <molen@mbox302.swipnet.se> writes:

> Snakk til mig og ikke om mig!

Johan svarer Thomas, og skriver derfor *til* Thomas *om* dig og dit
originale indlæg. Det finder jeg ikke noget nedladende eller på nogen
måde fornærmende i.

I flere af de par udenlandske grupper jeg følger bruger man også
forkortelsen OP for "original poster" når man snakker om det
oprindelige indlæg der startede tråden og dets forfatter. Det gør man
selvfølgelig fordi relativt simple ting som dit indlæg kan og ofte vil
afstedkomme diskussion, som ikke er direkte relevant for OP.

> Les mine andre inlegg så forstår du sikkert (og på grunn av de tips kan jeg
> både komme videre og kanskje ikke få sådane oppblåste svar).

Jeg synes ikke Johans svar er opblæst! Han giver dig faktisk præcis
hvad du beder om. At Thomas så uddyber og forklarer er en anden
sag. Sådan er usenet nu engang.

> [...]
> spörsmål i dette forum, og få hjälp med sådane problem man som nybegynner

Tro mig når jeg siger at vi ser massere af nybegyndere udi
programmering i denne gruppe. Det er også fint nok, vi er jo alle
startet et sted. Jeg tror også de fleste får den hjælp de gerne vil
have. Usenet er bare skruet sådan sammen at en tråd kan udvikle sig
til mere end OP lagde op til.

--
Jacob
The most overlooked advantage to owning a computer is that if they