/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
iWeb synkronisering
Fra : Per Rønne


Dato : 03-07-08 05:31

Når jeg har skabt en web-side fra en maskine, og også har iWeb på en
anden maskine, hvordan får jeg så de to iWeb-installationer
synkroniseret?

Specifikt har jeg lavet en hjemmeside som ligger på .mac, på min
MacMini, som i dag er på værksted for at få skiftet harddisk.

Efter at jeg har fået min MacBook tilbage, kan jeg imidlertid ikke få
kontakt til hjemmesiden, og downloadet den til brug med iWeb. iWeb
insisterer på at skabe en helt ny hjemmeside, og kan tilsyneladende slet
ikke bruges til at knytte til en eksisterende sådan.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

 
 
Thomas von Hassel (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 03-07-08 09:19

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Når jeg har skabt en web-side fra en maskine, og også har iWeb på en
> anden maskine, hvordan får jeg så de to iWeb-installationer
> synkroniseret?
>
> Specifikt har jeg lavet en hjemmeside som ligger på .mac, på min
> MacMini, som i dag er på værksted for at få skiftet harddisk.
>
> Efter at jeg har fået min MacBook tilbage, kan jeg imidlertid ikke få
> kontakt til hjemmesiden, og downloadet den til brug med iWeb. iWeb
> insisterer på at skabe en helt ny hjemmeside, og kan tilsyneladende slet
> ikke bruges til at knytte til en eksisterende sådan.

det kan du ikke .. .ikke via det der ligger online da det blot er den
renderede udgave af sitet ...

/thomas

Per Rønne (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 03-07-08 09:40

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Når jeg har skabt en web-side fra en maskine, og også har iWeb på en
> > anden maskine, hvordan får jeg så de to iWeb-installationer
> > synkroniseret?
> >
> > Specifikt har jeg lavet en hjemmeside som ligger på .mac, på min
> > MacMini, som i dag er på værksted for at få skiftet harddisk.
> >
> > Efter at jeg har fået min MacBook tilbage, kan jeg imidlertid ikke få
> > kontakt til hjemmesiden, og downloadet den til brug med iWeb. iWeb
> > insisterer på at skabe en helt ny hjemmeside, og kan tilsyneladende slet
> > ikke bruges til at knytte til en eksisterende sådan.
>
> det kan du ikke .. .ikke via det der ligger online da det blot er den
> renderede udgave af sitet ...

Så for at ændre det skal jeg have fat i den fil, som iWeb har liggende
på harddisken?

Hvor i øvrigt, da jeg ikke mindes at have arkiveret den. Og så lægger
jeg mærke til at man nok /kan/ arkivere den et bestemt sted - men der er
ikke nogen cmd-o til åbning af den fra selve programmet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thomas von Hassel (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 03-07-08 10:13

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> >
> > > Når jeg har skabt en web-side fra en maskine, og også har iWeb på en
> > > anden maskine, hvordan får jeg så de to iWeb-installationer
> > > synkroniseret?
> > >
> > > Specifikt har jeg lavet en hjemmeside som ligger på .mac, på min
> > > MacMini, som i dag er på værksted for at få skiftet harddisk.
> > >
> > > Efter at jeg har fået min MacBook tilbage, kan jeg imidlertid ikke få
> > > kontakt til hjemmesiden, og downloadet den til brug med iWeb. iWeb
> > > insisterer på at skabe en helt ny hjemmeside, og kan tilsyneladende slet
> > > ikke bruges til at knytte til en eksisterende sådan.
> >
> > det kan du ikke .. .ikke via det der ligger online da det blot er den
> > renderede udgave af sitet ...
>
> Så for at ændre det skal jeg have fat i den fil, som iWeb har liggende
> på harddisken?

nemlig
>
> Hvor i øvrigt, da jeg ikke mindes at have arkiveret den. Og så lægger
> jeg mærke til at man nok /kan/ arkivere den et bestemt sted - men der er
> ikke nogen cmd-o til åbning af den fra selve programmet ...

no idea .. mon ikke den holder styr på en mappe under
~/Documents/iWeb[noget som jeg ikke kan huske]


Det er lang tid siden jeg har leget med iweb ...


/thomas

Thorbjørn Ravn Ander~ (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 03-07-08 11:47

Per Rønne skrev den 03-07-2008 10:39:

> Hvor i øvrigt, da jeg ikke mindes at have arkiveret den. Og så lægger
> jeg mærke til at man nok /kan/ arkivere den et bestemt sted - men der er
> ikke nogen cmd-o til åbning af den fra selve programmet ...

Jeg troede du havde styr på dine sikkerhedskopier? Men det her er måske
ikke vigtigt nok??

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Per Rønne (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 03-07-08 15:49

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Per Rønne skrev den 03-07-2008 10:39:
>
> > Hvor i øvrigt, da jeg ikke mindes at have arkiveret den. Og så lægger
> > jeg mærke til at man nok /kan/ arkivere den et bestemt sted - men der er
> > ikke nogen cmd-o til åbning af den fra selve programmet ...
>
> Jeg troede du havde styr på dine sikkerhedskopier? Men det her er måske
> ikke vigtigt nok??

Jeg sikkerhedskopier det hele med TimeMachine på en 500 GB ekstern
harddisk, men da min MacMini i øjeblikket er på værksted for at få
skiftet den oprindelige 80 G harddisk ud med en på 320 G [maksimum] kan
jeg ikke lige gå ind og se hvor jeg har anbragt filen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thorbjørn Ravn Ander~ (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 03-07-08 17:19

Per Rønne skrev den 03-07-2008 16:49:

> Jeg sikkerhedskopier det hele med TimeMachine på en 500 GB ekstern
> harddisk, men da min MacMini i øjeblikket er på værksted for at få
> skiftet den oprindelige 80 G harddisk ud med en på 320 G [maksimum] kan
> jeg ikke lige gå ind og se hvor jeg har anbragt filen.

Har du ikke en Mac mere? Måske kunne du hitte filen helt manuelt?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Per Rønne (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 03-07-08 18:12

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Per Rønne skrev den 03-07-2008 16:49:
>
> > Jeg sikkerhedskopier det hele med TimeMachine på en 500 GB ekstern
> > harddisk, men da min MacMini i øjeblikket er på værksted for at få
> > skiftet den oprindelige 80 G harddisk ud med en på 320 G [maksimum] kan
> > jeg ikke lige gå ind og se hvor jeg har anbragt filen.
>
> Har du ikke en Mac mere? Måske kunne du hitte filen helt manuelt?

Jeg har hele tre Mac'er, men den MacMini filen ligger på er i øjeblikket
på værksted, for at få harddisken skiftet ud til en større, på 320 G. 80
G er simpelt hen for lidt til at køre Leopard Server.

Jeg måtte derfor boote fra en ekstern LaCie harddisk, som normalt ligger
under selve MacMinien og larmer. Den kunne jeg naturligvis ikke bruge
til at boote min gamle G4/867, idet jeg først fik min MacBook tilbage
fra reparation i går - og jeg gider ikke sætte den til den pågældende
eksterne harddisk med henblik på at boote fra den. Når jeg hurtigt får
MacMinien hjem igen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thorbjørn Ravn Ander~ (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 03-07-08 18:40

Per Rønne skrev den 03-07-2008 19:12:
> Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:
>
>> Per Rønne skrev den 03-07-2008 16:49:
>>
>>> Jeg sikkerhedskopier det hele med TimeMachine på en 500 GB ekstern
>>> harddisk, men da min MacMini i øjeblikket er på værksted for at få
>>> skiftet den oprindelige 80 G harddisk ud med en på 320 G [maksimum] kan
>>> jeg ikke lige gå ind og se hvor jeg har anbragt filen.
>> Har du ikke en Mac mere? Måske kunne du hitte filen helt manuelt?
>
> Jeg har hele tre Mac'er, men den MacMini filen ligger på er i øjeblikket
> på værksted, for at få harddisken skiftet ud til en større, på 320 G. 80
> G er simpelt hen for lidt til at køre Leopard Server.
>
> Jeg måtte derfor boote fra en ekstern LaCie harddisk, som normalt ligger
> under selve MacMinien og larmer. Den kunne jeg naturligvis ikke bruge
> til at boote min gamle G4/867, idet jeg først fik min MacBook tilbage
> fra reparation i går - og jeg gider ikke sætte den til den pågældende
> eksterne harddisk med henblik på at boote fra den. Når jeg hurtigt får
> MacMinien hjem igen.

Sikke en lang forklaring, men der står ikke noget om du faktisk kan
bruge din sikkerhedskopi til noget :)

Lyder som en god intellektuel udfordring der!

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Per Rønne (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 03-07-08 19:11

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Per Rønne skrev den 03-07-2008 19:12:
> > Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:
> >
> >> Per Rønne skrev den 03-07-2008 16:49:
> >>
> >>> Jeg sikkerhedskopier det hele med TimeMachine på en 500 GB ekstern
> >>> harddisk, men da min MacMini i øjeblikket er på værksted for at få
> >>> skiftet den oprindelige 80 G harddisk ud med en på 320 G [maksimum] kan
> >>> jeg ikke lige gå ind og se hvor jeg har anbragt filen.
> >> Har du ikke en Mac mere? Måske kunne du hitte filen helt manuelt?
> >
> > Jeg har hele tre Mac'er, men den MacMini filen ligger på er i øjeblikket
> > på værksted, for at få harddisken skiftet ud til en større, på 320 G. 80
> > G er simpelt hen for lidt til at køre Leopard Server.
> >
> > Jeg måtte derfor boote fra en ekstern LaCie harddisk, som normalt ligger
> > under selve MacMinien og larmer. Den kunne jeg naturligvis ikke bruge
> > til at boote min gamle G4/867, idet jeg først fik min MacBook tilbage
> > fra reparation i går - og jeg gider ikke sætte den til den pågældende
> > eksterne harddisk med henblik på at boote fra den. Når jeg hurtigt får
> > MacMinien hjem igen.
>
> Sikke en lang forklaring, men der står ikke noget om du faktisk kan
> bruge din sikkerhedskopi til noget :)

Ingen grund til at flytte rundt på eksterne harddiske, når jeg i løbet
af kort tid har maskinen igen.

> Lyder som en god intellektuel udfordring der!


--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Henrik Münster (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 03-07-08 16:41

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Så for at ændre det skal jeg have fat i den fil, som iWeb har liggende
> på harddisken?

Ja.

> Hvor i øvrigt, da jeg ikke mindes at have arkiveret den. Og så lægger
> jeg mærke til at man nok /kan/ arkivere den et bestemt sted - men der er
> ikke nogen cmd-o til åbning af den fra selve programmet ...

iWeb gemmer den selv og er for så vidt bare beregnet til at lave en
enkelt hjemmeside. Filen hedder "Domain" ligger i dit bibliotek under
Application Support i iWebs mappe. Hos mig ligger der også nogle
billeder i hjemmemappen under Websider. Jeg ved ikke, om de også skal
bruges.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Per Rønne (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 03-07-08 18:12

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Så for at ændre det skal jeg have fat i den fil, som iWeb har liggende
> > på harddisken?
>
> Ja.
>
> > Hvor i øvrigt, da jeg ikke mindes at have arkiveret den. Og så lægger
> > jeg mærke til at man nok /kan/ arkivere den et bestemt sted - men der er
> > ikke nogen cmd-o til åbning af den fra selve programmet ...
>
> iWeb gemmer den selv og er for så vidt bare beregnet til at lave en
> enkelt hjemmeside. Filen hedder "Domain" ligger i dit bibliotek under
> Application Support i iWebs mappe.

OK, en sådan fil ser jeg også på MacBook'en. Så er det åbenbart bare at
synkronisere de to mellem MacBook og MacMini ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Franz Berliner (04-07-2008)
Kommentar
Fra : Franz Berliner


Dato : 04-07-08 16:22

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> iWeb gemmer den selv og er for så vidt bare beregnet til at lave en
> enkelt hjemmeside.

Du kan god lave flere hjemmesider.
File -> New Site

--
Franz : http://www.berliner.dk

Henrik Münster (09-07-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 09-07-08 15:58

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > iWeb gemmer den selv og er for så vidt bare beregnet til at lave en
> > enkelt hjemmeside.
>
> Du kan god lave flere hjemmesider.
> File -> New Site

Ja, men mig bekendt er det under den samme .Mac konto og dermed under
det samme brugernavn. Man får blot en underadresse. Man kan ikke have to
separate hjemmesider med hvert sit navn. Sådan har jeg da forstået det,
men jeg har godt nok ikke prøvet det.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Franz Berliner (09-07-2008)
Kommentar
Fra : Franz Berliner


Dato : 09-07-08 16:01

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Ja, men mig bekendt er det under den samme .Mac konto og dermed under
> det samme brugernavn. Man får blot en underadresse. Man kan ikke have to
> separate hjemmesider med hvert sit navn. Sådan har jeg da forstået det,
> men jeg har godt nok ikke prøvet det.

Det er korrekt. Jeg troede bare ikke du var klar over at den anden
funktion fandtes. Det var jeg nemlig ikke før for nyligt.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Henrik Münster (09-07-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 09-07-08 16:17

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Ja, men mig bekendt er det under den samme .Mac konto og dermed under
> > det samme brugernavn. Man får blot en underadresse. Man kan ikke have to
> > separate hjemmesider med hvert sit navn. Sådan har jeg da forstået det,
> > men jeg har godt nok ikke prøvet det.
>
> Det er korrekt. Jeg troede bare ikke du var klar over at den anden
> funktion fandtes. Det var jeg nemlig ikke før for nyligt.

Jeg havde egentlig glemt det, men jeg synes nu også, man kan diskutere,
om der er tale om flere forskellige sites. Det er jo blot undersider
under ens brugernavn i .Mac.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Morten Lind (07-07-2008)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 07-07-08 13:15

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Så for at ændre det skal jeg have fat i den fil, som iWeb har liggende
> på harddisken?
>
> Hvor i øvrigt, da jeg ikke mindes at have arkiveret den. Og så lægger
> jeg mærke til at man nok /kan/ arkivere den et bestemt sted - men der er
> ikke nogen cmd-o til åbning af den fra selve programmet ...

Hvis du har et FTP-program, kan du downloade hele sitet, redigere i det
og uploade det igen. Det har jeg gjort masser af gange, dog ikke med
sites lavet i iWeb, men jeg tror da, der ikke er forskel(?).

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thomas von Hassel (07-07-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 07-07-08 13:18

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Så for at ændre det skal jeg have fat i den fil, som iWeb har liggende
> > på harddisken?
> >
> > Hvor i øvrigt, da jeg ikke mindes at have arkiveret den. Og så lægger
> > jeg mærke til at man nok /kan/ arkivere den et bestemt sted - men der er
> > ikke nogen cmd-o til åbning af den fra selve programmet ...
>
> Hvis du har et FTP-program, kan du downloade hele sitet, redigere i det
> og uploade det igen. Det har jeg gjort masser af gange, dog ikke med
> sites lavet i iWeb, men jeg tror da, der ikke er forskel(?).

Njaeh .. det dur ikke i iWeb. Ikke hvis du vil fortsætte med at redigere
i iWeb. Det der ligger online er den "bagte" version ... Det der ligger
iWeb (programmet) er dejen. .. håber min metaphor giver mening.

/thomas

Morten Lind (07-07-2008)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 07-07-08 16:13

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> > Hvis du har et FTP-program, kan du downloade hele sitet, redigere i det
> > og uploade det igen. Det har jeg gjort masser af gange, dog ikke med
> > sites lavet i iWeb, men jeg tror da, der ikke er forskel(?).
>
> Njaeh .. det dur ikke i iWeb. Ikke hvis du vil fortsætte med at redigere
> i iWeb. Det der ligger online er den "bagte" version ... Det der ligger
> iWeb (programmet) er dejen. .. håber min metaphor giver mening.
>
> /thomas

Din metafor er fin

Jeg begyndte i Composer, gik videre til PageMill og sluttede i GoLive.
Jeg synes, det ikke er sjovt mere, så jeg følger ikke med, men det lyder
som om, iWeb er noget weblog-noget?

Jeg har tabt interessen for internettet og bruger det nu blot som
bibliotek og praktiske forretninger. Og så naturligvis vore ydmyge
samtaler i nyhedsgrupperne

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Villy Erichsen (08-07-2008)
Kommentar
Fra : Villy Erichsen


Dato : 08-07-08 00:30

In article <1ijpwt9.1dfrvnzlb29ehN%mortenlind@gmail.com>, Morten Lind
<mortenlind@gmail.com> wrote:
)
>
> Jeg begyndte i Composer, gik videre til PageMill og sluttede i GoLive.
> Jeg synes, det ikke er sjovt mere, så jeg følger ikke med, men det lyder
> som om, iWeb er noget weblog-noget?

Man kan lave en weblog med iWeb - men den virker kun med .mac konto.

http://www.wottle.dk/Paris
er et eksempel på hvad man kan lave - siden er under opbygning. Jeg
mangler informationer til at gøre den færdig (feriefravær)
Der kun noget på siderne til og med fotografier.
Det er meget nemt at arbejde med og man har masser af muligheder med
lag, film, lyd, specielle fonte o.s.v.
Men det er noget bøvl hvis man har flere domæner - selv om man
publicerer til en ny mappe bliver det hele taget med fra samtlige
domæner.
Jeg startede som dig med Composer o.s.v. og har kigget lidt på andre f.
eks Dreamveawer - men iWeb er absolut det nemmeste og hurtigste at ar
bejde med.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen
http://www.wottle.dk

Morten Lind (08-07-2008)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 08-07-08 03:17

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> Man kan lave en weblog med iWeb - men den virker kun med .mac konto.

Ja, jeg mindes at have læst om en masse bøvl i den forbindelse(?).

> http://www.wottle.dk/Paris
> er et eksempel på hvad man kan lave - siden er under opbygning. Jeg
> mangler informationer til at gøre den færdig (feriefravær)
> Der kun noget på siderne til og med fotografier.
> Det er meget nemt at arbejde med og man har masser af muligheder med
> lag, film, lyd, specielle fonte o.s.v.
> Men det er noget bøvl hvis man har flere domæner - selv om man
> publicerer til en ny mappe bliver det hele taget med fra samtlige
> domæner.

Ja, det er jo ikke så praktisk

> Jeg startede som dig med Composer o.s.v. og har kigget lidt på andre f.
> eks Dreamveawer - men iWeb er absolut det nemmeste og hurtigste at ar
> bejde med.

Jeg er et vanedyr - jeg fik Dreamweaver 8 med, da jeg opgraderede til CS
2, men jeg har kun haft den åbnet. Ikke produceret noget

Så jeg er også den uartige elev, for Adobe vil have, at vi skal skifte
GoLive ud med Dreamweaver.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408882
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste