Sony HDR SR1 camcorder
Fra : Thor

Dato : 22-06-08 00:43

Det medfølgende software til kameraet, Picture Motion Browser, har jeg
installeret på min ny anskaffede Mac, som jeg har installeret XP på.
Når jeg så afspiller m2ts filerne (mpeg4) fra kameraet, kommer der
billed men ikke lyd.
Jeg har søgt alle steder på nettet, men kan ikke finde nogen steder,
hvor problemet er omtalt.
Har installeret CoreAVC, så Mediaplayeren kan bruges til afspilning af
m2ts filerne, og det virker, men igen uden lyd(?)

Jeg har også forsøgt at få Imovie til at redigere/afspille filerne,
men uden
held.

Er der nogender har et tip?

mvh Thor

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 26-06-08 22:09

Thor <dur.ikke@gmail.com> wrote:

> [...]
> m2ts filerne, og det virker, men igen uden lyd(?)
>
> Jeg har også forsøgt at få Imovie til at redigere/afspille filerne,

prøv hos

http://www.fcf.dk/

Michael C.

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 27-06-08 01:25

"Thor" <dur.ikke@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Windows Mediaplayer kan afspille dem i Windows (Vista) når du har Power DVD
afspillerprogrammet som kan afspille Blu-Ray og HD-DVD.
en m2ts codec er ikke nok til afspilning.IMHO.
Jeg kan spille m2ts-filerne i Mediaplayer med lyd fordi jeg har Power DVD!
Men prøv at se m2ts som en byggesten til en Blu.ray skive. De er beregnet
som container til film, Dolby-og anden high def lyd, samt
sup-billedundertekster.
Du skal opbygge et færdigt projekt af filerne som kan opbygges og brændes
som Blu-Ray. Med et videoredigeringsprogram. Ellers skal du nedgradere
filerne til en almindelig DVD.
Tredie mulighed er at omkode dem til DivX eller wmv. Det kan du gøre med
programmet "Prism Videoconverter"
Du kan demuxe og remuxe m2ts filerne med gratisprogrammet "tsMuxerGUI"---Det
vil sige at du kan tage en m2ts og muxe den til en færdig Blu-Ray lige med
det samme gratis. Men så skal du jo brænde den på en skive Blu-Ray eller DVD
i UDF 2.5 file format, hvorefter skiven skal afspilles af en blu-ray
afspiller som Sony Playstation 3 for eksempel. PS3 kan også afspille DivX
eller wmv High Definitionfilm lavet med "PRISM"
De video-recordere som serverer m2ts-filer frembyder større problemer end de
folk som køber dem kan fantasere om.IMHO.
m2ts er antikompatibel med alt Mac.

Hilsen
Jens