WEB-program på Mac?
Fra : SrS

Dato : 15-06-08 18:21

Hej

Jeg er konverteret fra PC/Windwos til Mac/Leopard.
Jeg har en del hjemmesider udviklet i Front Page 2003, som jeg gerne vil
kunne rette videre på på min Mac. Kan jeg bruge Front Page på Mac'en, eller
findes der et andet program jeg kan bruge til at videreudvikle mine
WEB-sider?

SrS

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-08 18:57

SrS <SrS@fjernes_os.dk> wrote:

> [...]
> kunne rette videre på på min Mac. Kan jeg bruge Front Page på Mac'en, eller
> findes der et andet program jeg kan bruge til at videreudvikle mine

Det anbefales ikke at bruge FrontPage eller noget andet
Microsoft-program til at udvikle web-sider.

Apple vil nok anbefale at du bruger iWeb, der er en del af iLife-pakken:

<http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/wa/RSLID?mco=MTYyNT
c&fnode=home/shop_mac/software/apple&nplm=MB015>

Har du en ganske ny Mac burde du have fået iLife med iWeb med som en del
af din /bundle/ ... Kig efter i din Programmer-mappe om du kan finde
iWeb '08, Garageband '08, iPhoto '08 og 'iDVD.

Hvis du fik maskinen med såvel det nye operativsystem Leopard som det
gamle Tiger, skal du ind på Tiger-DVDerne. På DVD 1 kan du installere
'bundled software'. Hvis programmerne altså ikke ligger på harddisken,
som de skal ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : SrS

Dato : 15-06-08 20:20

Tak, men vil det fungere på de web-sider jeg allerede har lavet? Der er jo
brugt forskellige funktioner fra FP.

SrS

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-06-08 21:41

SrS <SrS@fjernes_os.dk> wrote:

> Tak, men vil det fungere på de web-sider jeg allerede har lavet? Der er jo
> brugt forskellige funktioner fra FP.

nej ... det eneste du så kan gøre er at køre FP i windows under f.eks.
VMware ... eller lave dine sider om.

/thomas

Fra : Keera Ann Fox

Dato : 15-06-08 22:14

> nej ... det eneste du så kan gøre er at køre FP i windows under f.eks.
> VMware ... eller lave dine sider om.

Kan man ikke hente inn Front Page-sider i SKEdit eller BBEdit eller
lignende? Kan RapidWeaver eller Sandvox "konvertere" FP?

--
Keera in Norway * Think big and then ask for more.
http://home.online.no/~kafox/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-06-08 22:17

Keera Ann Fox <thinkbig.shrinktofit@online.no> wrote:

> Kan man ikke hente inn Front Page-sider i SKEdit eller BBEdit eller
> lignende? Kan RapidWeaver eller Sandvox "konvertere" FP?

jo ... html'en .. men hvis han har brugt frontpage snaks til at gøre
sine sider "aktive" så skal det laves om ..

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-06-08 22:26

Keera Ann Fox wrote:

> Kan man ikke hente inn Front Page-sider i SKEdit eller BBEdit eller
> lignende? Kan RapidWeaver eller Sandvox "konvertere" FP?

Jeg mener SKEdit delvis kan, men BBEdit (8.01) og Rapidweaver kan ikke.
- Den eneste, jeg med sikkerhed véd, kan importere og konvertere FP
websites er PageSpinner 5.0, - fungerer fint på Leopard, selvom den ikke
er opd. siden maj 2007.

mvh. Erik Richard

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-08 13:19

On 2008-06-15 23:26:07 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> - Den eneste, jeg med sikkerhed véd, kan importere og konvertere FP
> websites er PageSpinner 5.0, - fungerer fint på Leopard, selvom den ikk

du kunne jo også i en overgang vælge at installere windows på din mac
og køre videre i det der PC program, du kender.
Personligt vil jeg - nærmest uden undtagelse - foreslå adobe dreamweaver..
Det kan endda være at det kan importere nogle af de koder, du ønsker at
arbejde videre med.
Omvendt (??) kan det vel også være at siderne stadig "fungerer" men at
du blot ikke kan afvikle dem lokalt ( men kun på remote server, der vel
også er en PC!?)
Så kan du jo blot rette i koderne ( manuelt) og så uploade..
Bare et par ideer..

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-08 13:55

<ecozyz> wrote:

> Personligt vil jeg - nærmest uden undtagelse - foreslå adobe dreamweaver..

Det har jeg prøvet; det fungerer ganske udmærket.

> Det kan endda være at det kan importere nogle af de koder, du ønsker at
> arbejde videre med.

Jep, det var hvad jeg opnåede. Jeg kan ikke se hvordan jeg kan gøre det
i iWeb. Som jeg dog først lige nu har fået installeret ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Keera Ann Fox

Dato : 16-06-08 16:58

> [...]
> - Den eneste, jeg med sikkerhed véd, kan importere og konvertere FP
> websites er PageSpinner 5.0, - fungerer fint på Leopard, selvom den ikke

Gode, gamle Pagespinner. Den har jeg brukt i mange år, men har aldri
hatt behov for å konvertere fra FP.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-06-08 19:03

Keera Ann Fox wrote:

> Gode, gamle Pagespinner. Den har jeg brukt i mange år, men har aldri
> hatt behov for å konvertere fra FP.

Tja, jeg kan ikke sige, jeg har brugt den til noget udover at have leget
med den, - men det har jeg til gengæld også gjort lige siden ver.
1.0. - og sikke en udvikling, der er sket med den siden da...

mvh. Erik Richard