Dagens ord: Tour de France
Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 04-07-08 23:09

Det er en skam ordet sommer er taget. Det var ellers relevant.

Men i morgen starter der et fantastisk cykel løb i Frankrig. Og
omkring det, sker der en masse ting.

Derfor bliver ordet "Tour de France", med alt hvad det indebærer af
oplevelser og unoder.

Det mest oplagte hertil er
Kraftwerk med "Tour De France"
http://youtube.com/watch?v=uvOYVHZyOFQ

Men vi må altså heller ikke glemme vores eget fantastiske cykelhold
Team Easy On - "De Skal Have Baghjul Nede I Touren"
http://youtube.com/watch?v=9aV9w9S5WRA

Hermed puster jeg hjulet op, og lader jer slippe luften ud.

Listen over brugte ord:
Ace, Alone/Alene, America, Animal, Arms, Army, Away, Beautiful/Smuk,
Ben/Legs, Bike, Bird, Birthday, Black, Blue, Boat, Booze, Born, Boy,
Bridge, Car, Cartoon, Country, Cowboy, Crazy, Crying, Dad/Father,
Dance, Dark, Daughter, Det lyder som et navn.. , Doctor, Dream, Duo,
Dylan, Dør, Earth/Jord, Electricity, Eternal, Evil, Eyes/Øjne, Face,
Fail, Fantasi, Farver/Colors, Fat, Feelings, Fever, Fitness, Floor,
Flyve, Food, Forkortelser, Friend, Fun, Funk, Genial, Girls, Grand
Prix, Græsk, Guitar, Gun/Pistol, Hammer, Hands, Hawaii, Heart, Heaven,
Heavy, Hello, Help, Hero, Highway, Hollywood, Hot, House, Hurricane,
Ireland, Jack, Jungle, Justice, King, Kiss, Klippe, Latin, Life,
Light/Lys, Live, Love, Luft/Ilt, Man, MILF., Milk, Mind, Monday,
Money, Months, Moon, Mother, Mountain, New York, Night, Nobody,
Nordisk, Nothing, Ocean, One, Pain, Peace, Pearl, Pets, Physics,
Pigenavne, Power, Pray, Queen, Quit, Radio, Rain, Reach/Ræk, Religion,
Road, Robot, Rock, Rock'n Roll, Roses/Rose/Roser, Royal, Run, Service,
Sex, Silver, Skov, Sky, Small, Smile, Smoke, Snow, Sommer/ summer,
Soundtrack, Speed, Sport, Spring, Stimulanser, Stone/Sten, Storby,
Sun, Straight, Surprise, Sweet, Swing, Søndag, Tal/Numbers/0123456789,
Teknik, Terapi, Thunder, Time, Tomorrow, Tour De France, Train,
Tribute, Twins, Unknown, Walk, Water, Weak, Wedding, Weekend,
West, Wheel, Whiskey, Wine, Woman, Wood, Word, Work, World, Write,
Yesterday, You

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Max

Dato : 04-07-08 23:41

Hej Poul Erik

> Derfor bliver ordet "Tour de France", med alt hvad det indebærer af
> oplevelser og unoder.

En gennemgående figur til dette cykelløb er en rød djævel med
hor og trefork, så derfor :

Gary Moore - If The Devil Made Whisky
http://youtube.com/watch?v=90dM5jrkbTA

--
Mvh Max

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 05-07-08 16:52

On Sat, 5 Jul 2008 00:41:00 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Poul Erik

>En gennemgående figur til dette cykelløb er en rød djævel med
>hor og trefork, så derfor :
>
>Gary Moore - If The Devil Made Whisky
>http://youtube.com/watch?v=90dM5jrkbTA

Den vinkel på det, bragte smilet frem. Den får du stafetten for.

En hyggelig fyr forresten (altså, ham djævelen). Og så serverer han
gerne en lille en.

Så den passer måske bedre end du vidste.

Fra : Max

Dato : 05-07-08 17:18

Hej Poul Erik

> Den vinkel på det, bragte smilet frem. Den får du stafetten for.

Jeg takker og finder et nyt ord.

> En hyggelig fyr forresten (altså, ham djævelen). Og så serverer han
> gerne en lille en.
>
> Så den passer måske bedre end du vidste.

Ok, ja det vidste jeg ikke.

--
Mvh Max

Fra : schlafen

Dato : 04-07-08 23:51

Queen - Bicycle Race
http://www.youtube.com/watch?v=kpy4xNAnWzM

Anne Dorte Michelsen - Bjarne i den gule trøje
http://www.youtube.com/watch?v=bljUnAKZw1E

og skal det være 'rigtige' ryttere så
Dhiva vs. (Jesper) Skibby - Tour de France (Kraftwerk cover) ingen video,
men her er 30 sek fra TDC
http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspinclude?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=player&trackid=7233518&wmencpid=247

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-08 00:15

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> Det er en skam ordet sommer er taget. Det var ellers relevant.
>
> Men i morgen starter der et fantastisk cykel løb i Frankrig. Og
> omkring det, sker der en masse ting.

Nå det der rullende medicinske freakshow som kun få efterhånden kan tage
alvorligt.
Det er mig ufatteligt at du efter de tilbagevendende skandaler stadig finder
det "fantastisk".

Fra : Bjarne K.

Dato : 05-07-08 01:20

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> wrote in message

> [...]
> alvorligt.
> Det er mig ufatteligt at du efter de tilbagevendende skandaler stadig

Du må tænke på OL, som starter i Kina om ikke så lang tid. Tour de France
rytterene er engle i sammenligning med svømmere, gymnaster, atletikudøvere
o.s.v.

Bjarne K.

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-08 08:34

"Bjarne K." <not@nej.ni> skrev i en meddelelse

> Du må tænke på OL, som starter i Kina om ikke så lang tid. Tour de France
> rytterene er engle i sammenligning med svømmere, gymnaster, atletikudøvere
> o.s.v.

Ja der er nok ikke den store forskel...men nu handlede tråden ikke om OL,
men Touren. Man skal jo passe på ikke at blive knaldet for at være OT

Fra : Max

Dato : 05-07-08 09:22

Hej Allan

> Ja der er nok ikke den store forskel...men nu handlede tråden ikke om
> OL, men Touren. Man skal jo passe på ikke at blive knaldet for at
> være OT

Nej, tråden handler om musik.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-08 09:59

> Nej, tråden handler om musik.
>
> --
> Mvh Max

Enig så lad os vende tilbage til det

Fra : Max

Dato : 05-07-08 10:05

Hej Allan

> Enig så lad os vende tilbage til det

Ja, så tager vi den her (desværre med en billedside der
ikke rigtig høre til)

Shubidua - Den Røde Tråd
http://www.youtube.com/watch?v=tMEFu51aM6g

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-08 11:06

> Hej Allan

> Ja, så tager vi den her (desværre med en billedside der
> [...]

Queen-Bicycle Race
http://youtube.com/watch?v=1QyXiR4HP8k

hvis feltet så sådan ud kunne selv jeg tilsidesætte min uvilje mod dopede
cykelryttere

Fra : Max

Dato : 05-07-08 11:28

Hej Allan

> Queen-Bicycle Race
> http://youtube.com/watch?v=1QyXiR4HP8k
>
> hvis feltet så sådan ud kunne selv jeg tilsidesætte min uvilje mod
> dopede cykelryttere

Det er en af de videoer med voksenindhold, så den må jeg
ikke se :)

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-08 13:26

> Det er en af de videoer med voksenindhold, så den må jeg
> ikke se :)
>
> --
> Mvh Max

Så gem den til du bliver voksen

Fra : Max

Dato : 05-07-08 13:37

Hej Allan

> Så gem den til du bliver voksen

For sent, jeg bliver aldrig voksen.

--
Mvh Max

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 05-07-08 07:56

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Nå det der rullende medicinske freakshow som kun få efterhånden kan tage
> alvorligt.
He, det inspirerede mig til:
Dr. Hook & The Medicine Show - "The Cover Of Rolling Stone
http://www.youtube.com/watch?v=A0QbDwGLaT8

VH Pernille

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-08 08:35

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> He, det inspirerede mig til:
> Dr. Hook & The Medicine Show - "The Cover Of Rolling Stone

Du kunne også have valgt "Freakin' at the freakers ball"

Fra : Per H

Dato : 05-07-08 05:36

On Sat, 05 Jul 2008 00:09:06 +0200, Poul Erik Lindaa

AERRRRg ik osse herinde..

per

Fra : Broegger

Dato : 05-07-08 08:28

Poul Erik Lindaa <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev

> Hermed puster jeg hjulet op, og lader jer slippe luften ud.

Big wheels keeps on turning! Op på den store klinge med Ike og Tina Turner.
Ike har nok taget lige så mange kemilalier som rytterne.
http://www.youtube.com/watch?v=54XRNQ2C2x0

Så er der jo lige Looking back over my shoulder.
http://www.youtube.com/watch?v=XwXZgSy5ZQw
Om det så er anti-doping agenturet eller indhentende ryttere de skal kigge
efter, måske begge dele

og så slutter jeg med at hylde races i al almindelighed. Yello the Race
http://www.youtube.com/watch?v=bGKDm8ZE1GY

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 05-07-08 12:50

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> Derfor bliver ordet "Tour de France", med alt hvad det indebærer af
> oplevelser og unoder.

Hvad så med: Cykelsangen - Povl Kjøller
http://www.youtube.com/watch?v=RwKKXhzxRcc&feature=related

VH Pernille

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 05-07-08 12:55

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse

> Derfor bliver ordet "Tour de France", med alt hvad det indebærer af
> oplevelser og unoder.

Pink Floyd - Bike
http://www.youtube.com/watch?v=KN-j9H0nIDs

VH Pernille

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-08 13:05

<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

> [...]
>omkring det, sker der en masse ting.
>
>Derfor bliver ordet "Tour de France", med alt hvad det indebærer af

Så må det blive en gammel 60'er-popetellerandet, "Oh champs elysees":
http://www.youtube.com/watch?v=e8g2kDGDTWY

/Alex

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Bjarne K.

Dato : 05-07-08 13:40

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> wrote in message
> Det er en skam ordet sommer er taget. Det var ellers relevant.
>
> Men i morgen starter der et fantastisk cykel løb i Frankrig. Og
> omkring det, sker der en masse ting.

Lidt cykling

Supergrass - We are alright
http://www.youtube.com/watch?v=o_e4PxtQ-Fw

Corinne Bailey Rae - Put your records on
http://www.youtube.com/watch?v=wkEeNpWMvgk

Smorgas - Ride My Bike
http://www.youtube.com/watch?v=0unuyeKA5Jk

Bjaren K.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-07-08 15:51

Poul Erik Lindaa wrote:
> [...]
> omkring det, sker der en masse ting.
>
> Derfor bliver ordet "Tour de France", med alt hvad det indebærer af

The Verve med "The Drugs Don't Work":
http://youtube.com/watch?v=n4XCGeckA-E

Queen med "Bicycle Race":
http://youtube.com/watch?v=2CTPLUcQAjk