Bibob
Fra : Jane

Dato : 11-06-08 14:49

Jeg tænker på at skifte fra Telmore til Bibob, funger det ok, og er
dækningen i orden?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : BorreBoy

Dato : 11-06-08 16:04

"Jane" <nokvin@FjørnDættehotmail.com> skrev i meddelelsen
> Jeg tænker på at skifte fra Telmore til Bibob, funger det ok, og er
> dækningen i orden?

De kører på Sonofons netværk. De fleste mener nok at TDCs er bedre, men det
skal vi nok ikke diskuttere.

Med mindre du skal bruge data, er prisen den samme som hos punkt1mobil og
happiimobil. Hvis du vælger en af dem, er din dækning som ved Telmore.

Fra : ___P.Sir

Dato : 11-06-08 16:39

"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Med mindre du skal bruge data, er prisen den samme som hos punkt1mobil og
> happiimobil. Hvis du vælger en af dem, er din dækning som ved Telmore.

Kører Happiimobil på TDC netværk?
Jeg har Sonofon i øjeblikket og vil skifte - er hamrende irriteret over at
sms`er kommer timer forsinket, og ofte i "klumper".
Men det sker måske også på TDC?
PReben

Fra : ___P.Sir

Dato : 11-06-08 16:47

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har Sonofon i øjeblikket og vil skifte - er hamrende irriteret over at
> sms`er kommer timer forsinket, og ofte i "klumper".
...og jeg kan tilføje - sker det også hvis man har bibop abb.? Eller er det
kun med sonofon abb. det er et problem? Erfaringer fra Bibop?
Preben

Fra : Ole C

Dato : 11-06-08 18:31

___P.Sir skrev blandt andet:

> [...]
> Jeg har Sonofon i øjeblikket og vil skifte - er hamrende irriteret
> over at sms`er kommer timer forsinket, og ofte i "klumper".

Skift til punkt1mobil. Det virker perfekt på TDC's net.

--
vh
Ole C

Fra : Snuden

Dato : 11-06-08 20:15

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Skift til punkt1mobil. Det virker perfekt på TDC's net.

Det gør Happiimobil nu også...og er de absolut billigste hvis man har et
stort forbrug..

99,- kr i abb. 10 øre pr minut SEKUNDTAKSERET...Ingen opkaldsafgift Dèt
er skisme billigt!!

Snuden

Fra : Jane

Dato : 11-06-08 20:13

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote in news:48500bea$0$90264$14726298
@news.sunsite.dk:

> Skift til punkt1mobil. Det virker perfekt på TDC's net.

Det er bare hamrende dyrt at ringe til udlandet, fra BiBob koster det kun
3,00Kr pr min. at ringe fra DK til F.eks Thailand, på TDC`s net er prisen
14,00Kr :)

Men hvis smsèr kommer forsinket eller i klumper, ja så dur det jo ikke.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Chano Andersen

Dato : 11-06-08 20:25

___P.Sir wrote:
> Jeg har Sonofon i øjeblikket og vil skifte - er hamrende irriteret over at
> sms`er kommer timer forsinket, og ofte i "klumper".

Det har jeg aldrig oplevet, og jeg har haft Sonofon de sidste 5 år. Jeg
har dog oplevet at SMS'er til og fra Telia kunder bliver gensendt flere
gange igennem adskillige måneder, om det er en Sonofon eller Telia fejl,
skal jeg lade være usagt. Men det bevirker at SMS'er man sender idag,
kommer frem idag, men også en gang i næste uge, og næste uge igen, og
næste måned.

Giver nogle sjove situationer, når man har fået sendt en SMS forkert. :p

- Chano Andersen.

Fra : Jane

Dato : 11-06-08 20:14

"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> wrote in

> [...]
>
> Med mindre du skal bruge data, er prisen den samme som hos punkt1mobil
> og happiimobil. Hvis du vælger en af dem, er din dækning som ved

Men udlandstelefoni fra dk til udland er hamrende dyrt, det er det ikke hos
BiBob

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Snuden

Dato : 11-06-08 20:20

> Men udlandstelefoni fra dk til udland er hamrende dyrt, det er det ikke
> hos
> BiBob

Hvis du skal ringe meget til udlandet, kan du jo bare have et extra kort fra
Lebara. Det bruger jeg selv når jeg ringer til USA...for 69 øre pr. minut

Snuden

Fra : Chano Andersen

Dato : 12-06-08 07:05

Snuden wrote:
> Hvis du skal ringe meget til udlandet, kan du jo bare have et extra kort
> fra Lebara. Det bruger jeg selv når jeg ringer til USA...for 69 øre pr.
> minut

Det kan gøres billigere.. På den anden side, så er det ikke mobil
telefoni vi tilbyder, men prisen triller ned omkring 14 øre i minuttet. :P

(Jeg holder bevidst firmanavnet hemmeligt.)

- Chano Andersen

Fra : BorreBoy

Dato : 12-06-08 06:32

> "BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> wrote in

> Men udlandstelefoni fra dk til udland er hamrende dyrt, det er det ikke
> hos
> BiBob

Det er korrekt
Der vil jeg anbefale IP-telefoni fra Unotel i stedet

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-06-08 21:14

on 11-06-2008, Jane supposed :
> Jeg tænker på at skifte fra Telmore til Bibob, funger det ok, og er
> dækningen i orden?

Jeg hoppede over på Bibob for godt 7-8 mrd. siden.
Jeg var før på TDCs net og skiftet til Sonofons net (som Bibob bruger)
har ikke givet anledning til dårligere dækning i mit tilfælde.
Jeg har intet negativt at sige om Bibob. Priserne er gennemskuelige,
support svarer hurtig og hjemmesiden har det der skal være.
En klar anbefaling herfra

--

Lars Jørgensen

Fra : Jane

Dato : 13-06-08 14:42

=?ISO-8859-15?Q?Lars_J=F8rgensen?= <no@email.invalid> wrote in

> [...]
> Jeg har intet negativt at sige om Bibob. Priserne er gennemskuelige,
> support svarer hurtig og hjemmesiden har det der skal være.

Ok så hopper jeg nok over til dem

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Snakee

Dato : 29-06-08 22:57

Jane skrev:
> Jeg tænker på at skifte fra Telmore til Bibob,

Dårlig idé

> funger det ok, og er dækningen i orden?

De bruger, desværre for dem, Sonofon som udbyder så det er jo i sig selv
en nedgang i kvaliteten både hvad angår stabilitet og dækningsmæssigt.
Godt nok er de billigfe og opfører sig vidst nogenlunde men det ER altså
Sonofon de bruger.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare

Fra : Per H

Dato : 29-06-08 22:53

On Sun, 29 Jun 2008 23:57:09 +0200, Snakee <blingbling@trashmail.net>
skrev:

> [...]
>en nedgang i kvaliteten både hvad angår stabilitet og dækningsmæssigt.
>Godt nok er de billigfe og opfører sig vidst nogenlunde men det ER altså

de er vel ikke billigere end telmore hvis man ringer mere end 3
minutter.

per

Fra : Snakee

Dato : 29-06-08 23:26

Per H skrev:

> de er vel ikke billigere end telmore hvis man ringer mere end 3
> minutter.

Det kommer lidt an på hvilken afregningsform man vælger. Hvis man vælger
lang tale hos Telmore ser det faktisk ud til at Telmore er en del
billigere men det forudsætter så at man har lange opkald. Ellers er
Bibob vidst lidt billigere. Dog ikke ret meget.

Af ren nysgerighed: Hvordan kommer du frem til det med de 3 minutter i
øvrigt?

Snakee

Fra : Chano Andersen

Dato : 30-06-08 08:57

Snakee wrote:
> De bruger, desværre for dem, Sonofon som udbyder så det er jo i sig selv
> en nedgang i kvaliteten både hvad angår stabilitet og dækningsmæssigt.

Jeg har haft mulighed for at bruge en TDC mobil, og det er på ingen måde
anderledes hverken mht. stabilitet, lydkvalitet eller dækning. Faktisk
så mister min mors mobil ofte forbindelsen når hun er på besøg, mens min
egen altid har forbindelse hjemme. Hvilket kan bruges til at
konkludere, at Sonofon har bedre dækning end TDC. (Om ikke andet hvor
jeg bor.)

> Godt nok er de billigfe og opfører sig vidst nogenlunde men det ER altså
> Sonofon de bruger.

Igen, hvad er egentligt problemet med Sonofon, ud over du ser ud til at
have haft en dårlig oplevelse engang, som stadig plager dig.

- Chano Andersen.

Fra : Snakee

Dato : 30-06-08 23:36

Chano Andersen skrev:

> Igen, hvad er egentligt problemet med Sonofon,

Kvaliteten af dem. Det kan da godt være de dækker hvor du bor og det er
jo så fint nok for mange, alligevel dukker der jo med jævne mellemrum
indlæg op herinde hvor der er problemer med deres SMS-levering / de
tager sig betalt for ydelser der ikke er leveret / simple ting der ikke
fungerer o.s.v. o.s.v. så overordnet set vil jeg mene den stadig er helt
gal med deres kvalitet / know how. Kort og godt, de fucker op med de
aller simpleste ting som hos andre leverandører er en selvfølge bare
fungere. Sådan var det da jeg var kunde for år tilbage og sådan ser det
altså ud som om det er stadig. Bevares. TDC kan da også have fejl og
problemer, forskellen på Sonofon og f.eks. TDC er bare at TDC får dem
løst og kommer videre mens Sonofon af en eller anden grund slås med dem
læææææææænge efter.

Og så er jeg af den opfattelse at man ikke har et mobilabbonnement for
at gå og slås med udbyderen for at tingene skal virke. Man skal kunne
smide sit simkort i enhver telefon og bare regne med at folkene der skal
sørge for at tingene kører, har ekspertisen til at sørge for at få
problemerne løst inden de bliver bemærket af kunden. Kort sagt: Man
køber en vare og betaler for at den skal fungere, så skal den også gøre det.

Snakee

Fra : Chano Andersen

Dato : 01-07-08 06:17

Snakee wrote:

> gal med deres kvalitet / know how. Kort og godt, de fucker op med de
> aller simpleste ting som hos andre leverandører er en selvfølge bare
> fungere. Sådan var det da jeg var kunde for år tilbage og sådan ser det

Hvilke ting? Jeg har faktisk ikke rigtigt oplevet noget i den retning de
5 år jeg har været kunde, og synes heller ikke jeg har set de indlæg du
nævner man kan læse tilbage og finde.

> Og så er jeg af den opfattelse at man ikke har et mobilabbonnement for
> at gå og slås med udbyderen for at tingene skal virke. Man skal kunne

Nej, netop derfor har jeg INGEN produkter hvor jeg DIREKTE er kunde hos
TDC, jeg gider ikke slås med udbyderen, og der er ikke nogen der er mere
tunge at have med at gøre, end TDC. Eller det er i hvert fald min
oplevelse med selskabet.

> sørge for at tingene kører, har ekspertisen til at sørge for at få
> problemerne løst inden de bliver bemærket af kunden. Kort sagt: Man

Nogle problemer bliver ikke opdaget, før kunden henvender sig, og disse
kan naturligt nok ikke løses uden kunden lægger mærke til det.

- Chano Andersen

Fra : Chano Andersen

Dato : 01-07-08 06:23

Snakee wrote:
> problemerne løst inden de bliver bemærket af kunden. Kort sagt: Man
> køber en vare og betaler for at den skal fungere, så skal den også gøre det.

Så vidt jeg kan forstå på dit indlæg i øvrigt, så lader det til at du
mere har oplevet administrative problemer, end egentlige tekniske
problemer, hvorfor det vel ikke har nogen relevans om BiBob bruger
Sonofon, TDC, Telia eller andre net, det er jo kun BiBobs kundeservice
du skal snakke med.

- Chano Andersen.

Fra : J.E.

Dato : 30-06-08 17:05

"Snakee" <blingbling@trashmail.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> en nedgang i kvaliteten både hvad angår stabilitet og dækningsmæssigt.
> Godt nok er de billigfe og opfører sig vidst nogenlunde men det ER altså

Vågn nu op til virkeligheden - den frase har jo kørt siden Sonofon startede,
så mon ikke det var på tide du opdaterede din viden.

Fra : Snakee

Dato : 30-06-08 23:41

J.E. skrev:

> Vågn nu op til virkeligheden - den frase har jo kørt siden Sonofon
> startede,
> så mon ikke det var på tide du opdaterede din viden.

De er ikke kommet videre med andet end dækningen som ER blevet MEGET
bedre end da jeg var kunde, resten halter desværre stadig bagefter her
9 år efter at jeg flyttede mit abb. fra dem. Læs lidt rundt i gruppen
her, det er DIG der skal opdateres.

Snakee

Fra : skibber

Dato : 30-06-08 10:00

On 11-06-2008 15:49:14, Jane wrote:
> Jeg tænker på at skifte fra Telmore til Bibob, funger det ok, og er
> dækningen i orden?

Smut du bare over til Bibob,selvom de bruger Sonofon
net er der ingen grund til ikke at gøre det.

Jeg har været Bibo kunde siden de startede og har
ikke haft noget at klage over.

Og som du sikkert har læst er der altid nogle der
har noget imod et eller andet teleselskab
det bunder sikkert i de har haft en minder heldig
oplevelse.

Det behøver du jo ikke få.

/skibber