Dagens ord: Dylan
Fra : Max

Dato : 02-07-08 17:32

Hej

Inspireret af Pernilles lidt alternative holdning til måden
at formulere dagens ord på, vil jeg bruge : Dylan

Det kan så bruges i bredeste forstand

Her er et nummer fra en CD jeg er kommet til at holde af.

Bryan Ferry - All Along The Watchtower - Dylanesque
http://www.youtube.com/watch?v=xdgGu4vehUo

Ace, Alone/Alene, America, Animal, Arms, Army, Away, Beautiful/Smuk,
Ben/Legs, Bike, Bird, Birthday, Black, Blue, Boat, Booze, Born, Boy,
Bridge,
Car, Cartoon, Country, Cowboy, Crazy, Crying, Dad/Father, Dance, Dark,
Daughter, Det lyder som et navn.. , Doctor, Dream, Duo, Dylan, Dør,
Earth/Jord, Electricity, Eternal, Evil, Eyes/Øjne, Face, Fail, Fantasi,
Farver/Colors, Fat, Feelings, Fever, Fitness, Floor, Flyve, Food,
Forkortelser, Friend, Fun, Funk, Genial, Girls, Grand Prix, Græsk,
Guitar, Gun/Pistol, Hammer, Hands, Hawaii, Heart, Heaven, Heavy,
Hello, Help, Hero, Highway, Hollywood, Hot, House, Hurricane, Ireland,
Jack,
Jungle, Justice, King, Kiss, Klippe, Latin, Life, Light/Lys, Live, Love,
Luft/Ilt, Man, MILF., Milk, Mind, Monday, Money, Months, Moon, Mother,
Mountain, New York, Night, Nobody, Nordisk, Nothing, Ocean, One, Pain,
Peace, Pearl, Pets, Physics, Pigenavne, Power, Pray, Queen, Quit, Radio,
Rain, Reach/Ræk, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n Roll,
Roses/Rose/Roser,
Royal, Run, Service, Sex, Silver, Skov, Sky, Small, Smile, Smoke, Snow,
Sommer/ summer, Soundtrack, Speed, Sport, Spring, Stimulanser,
Stone/Sten, Storby, Sun, Straight, Surprise, Sweet, Søndag,
Tal/Numbers/0123456789, Teknik, Terapi, Thunder, Time, Tomorrow,
Train, Tribute, Twins, Unknown, Walk, Water, Weak, Wedding, Weekend,
West,
Wheel, Whiskey, Wine, Woman, Wood, Word, Work, World, Write, Yesterday,
You

--
Mvh Max

Fra : Martin [TMM]

Dato : 02-07-08 19:41

Hej
Max wrote:
> dagens ord på, vil jeg bruge : Dylan
> Det kan så bruges i bredeste forstand

Det gør vi så.
Det første der lige falder mig ind, er Dirch Passers sketch hvor han snakker
om sin "Hyland"
Den lader sig ikke lige finde i tuben, så i må selv lige huske tilbage til
et tidspunkt hvor den var i fjernsynet.
Det er den samme sketch, hvor han også snakker om klukhøner og
lommelærker... De tager afsted på fuglekiggertur i ornitologklubben i en bus
på papegøjeplader, osv.

Ellers kan soundtracket fra "The Fifth Element" jo også nævnes... Hvorfor nu
det?
Jo. I filmen optræder Luke Perry i mindre birolle. Selvsamme Luke Perry
spiller "Dylan" i en serie fra start-90'erne.
http://youtube.com/watch?v=C_4RvobckqE

Mvh
Martin

Fra : schlafen

Dato : 02-07-08 22:35

Poul Krebs - Morrison, Dylan og Elvis
http://www.youtube.com/watch?v=2SeeQMVYkSY

Bruce Springsteen - Chimes of Freedom
http://www.youtube.com/watch?v=3eyFGjIjAKI

Fra : Pernille

Dato : 03-07-08 10:37

> Hej
>
> Inspireret af Pernilles lidt alternative holdning til måden
> at formulere dagens ord på, vil jeg bruge : Dylan

OK. Lay Lady Lay
http://youtube.com/watch?v=VfF0uHekcc8

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-07-08 14:29

Max wrote:
> Hej
>
> Inspireret af Pernilles lidt alternative holdning til måden
> at formulere dagens ord på, vil jeg bruge : Dylan

Weird Al med "Bob":
http://www.youtube.com/watch?v=Nej4xJe4Tdg

Guns'n'roses med "Knockin' On Heavens Door":
http://www.youtube.com/watch?v=vcWTTs8QVRc

Bruce Springsteen med "Born To Run":
http://www.youtube.com/watch?v=8rGFfO5fUvE
(Springsteen blev jo i starten udråbt til at være den "nye Bob Dylan")

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Max

Dato : 03-07-08 20:11

Hej Per

> (Springsteen blev jo i starten udråbt til at være den "nye Bob Dylan")

Og så ender han med at bleve en "ny" Pete Seeger :)

Du får stafetten for at bringe den bemærkning, så hit med et nyt "ord"
:)

--
Mvh Max

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-07-08 20:15

Max wrote:

> Og så ender han med at bleve en "ny" Pete Seeger :)

Ja han lider lidt af personlighedsspaltning
På den ene side er han folkemusiker og på den anden side er han et
sprængfarligt rock-energibundt

> Du får stafetten for at bringe den bemærkning, så hit med et nyt "ord"
> :)

Takker, jeg vender lige hjernen engang og kommer med et nyt ord straks

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport