Dagens ord: Flyve
Fra : Hauge

Dato : 26-06-08 19:13

Hejsa

Dagens ord denne gang er: Flyve eller afarter deraf.

Og jeg lægger ud med:

Nice little pinguins - flying
http://youtube.com/watch?v=5L3Sghna4ro

Mvh Hauge

Listen med de brugte ord:

Ace, Alone/Alene, America, Animal, Arms, Army, Away, Beautiful/Smuk,
Ben/Legs, Bike, Bird, Birthday, Black, Blue, Boat, Booze, Born, Boy,
Bridge, Car, Cartoon, Country, Cowboy, Crazy, Crying, Dad/Father,
Dance, Dark, Daughter, Doctor, Dream, Duo, Dør, Earth/Jord
Electricity, Eternal, Evil, Eyes/Øjne, Face, Fail, Fantasi,
Farver/Colors, Fat, Feelings, Fever, Fitness, Floor, Flyve, Food,
Forkortelser, Friend, Fun, Funk, Genial, Girls, Grand Prix, Græsk,
Guitar, Gun/Pistol, Hammer, Hands, Hawaii, Heart, Heaven, Heavy,
Hello, Help, Hero, Highway, Hollywood, Hot, House, Hurricane, Ireland,
Jack, Jungle, Justice, King, Kiss, Klippe, Latin, Life, Light/Lys, Live,
Love,
Luft/Ilt, Man, MILF., Milk, Mind, Monday, Money, Months, Moon, Mother,
Mountain, New York, Night, Nobody, Nordisk, Nothing, Ocean, One, Pain,
Peace, Pearl, Pets, Physics, Pigenavne, Power, Pray, Queen, Quit,
Radio, Rain, Reach/Ræk, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n Roll,
Roses/Rose/Roser, Royal, Run, Service, Sex, Silver, Skov, Sky, Small,
Smile, Smoke, Snow, Soundtrack, Speed, Sport, Spring, Stimulanser,
Stone/Sten, Storby, Sun, Straight, Surprise, Sweet, Søndag,
Tal/Numbers/0123456789, Teknik, Terapi, Thunder, Time, Tomorrow,
Train, Tribute, Twins, Unknown, Walk, Water, Weak, Wedding, Weekend,
West, Wheel, Whiskey, Wine, Woman, Wood, Word, Work, World, Write,
Yesterday, You

Fra : Martin [TMM]

Dato : 26-06-08 19:23

Hej
Hauge wrote:
> Dagens ord denne gang er: Flyve eller afarter deraf.

Jamen vi tager en flyvende start med et par visne herrer ved navn Olsen...
Olsen Brothers - Fly On The Wings Of Love
http://youtube.com/watch?v=wEwlSyd7DH4

Hold lige den flyvende tanke.
Space - Magic Fly
http://uk.youtube.com/watch?v=2EE-OWbBw60&fmt=18

Mvh
Martin

Fra : Martin [TMM]

Dato : 26-06-08 19:30

Hej
Hauge wrote:
> Dagens ord denne gang er: Flyve eller afarter deraf.

Og om et par timer kan man måske være heldig at høre et par flyvere...
Hvis ikke må man jo bare høre dem her med Kim Larsen.
http://youtube.com/watch?v=IICeqh1ULAc&feature=related

Mvh
Martin, igen igen.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 26-06-08 19:31

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen
> Hejsa
>
> Dagens ord denne gang er: Flyve eller afarter deraf.

Randy Crawford - One Day I'll Fly Away
http://youtube.com/watch?v=lF8jLK3c4S8

Frank Sinatra - Fly Me to the Moon
http://youtube.com/watch?v=1rAsoLm1Ges

Denne er også fra Old Blue Eyes' katalog, men her med
Michael Bublé - Come Fly With Me
http://youtube.com/watch?v=pLAAzcWVTH0

--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-08 20:00

Hauge wrote:
> Hejsa
>
> Dagens ord denne gang er: Flyve eller afarter deraf.

Så skal vi da have en af mine favoritter med. Nemlig Sugar Ray / Fly:

http://www.youtube.com/watch?v=zvX37u-rsqk

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Studo

Dato : 26-06-08 20:30

Den Thu, 26 Jun 2008 20:13:23 +0200 skrev Hauge:

> Hejsa
>
> Dagens ord denne gang er: Flyve eller afarter deraf.

Jamen, så skal der da scoopet i dansk filmmusik med.
Björk - Nu flyver Anton
http://www.youtube.com/watch?v=oj_Y_LajIKs

PS. jeg kan ikke tage stafetten. For jeg er ikke hjemme de næste dage.

Fra : Pernille

Dato : 26-06-08 20:34

> Hejsa
>
> Dagens ord denne gang er: Flyve eller afarter deraf.

John Denver skrev denne sang. - Trist, at han skulle dø, netop ved et
flystyrt...
Leaving on a jetplane.
http://youtube.com/watch?v=vLBKOcUbHR0

Fra : Pernille

Dato : 26-06-08 20:39

> Hejsa
>
> Dagens ord denne gang er: Flyve eller afarter deraf.

The Beatles med Blackbird.
http://youtube.com/watch?v=xkejcsvdpuQ

Fra : Max

Dato : 26-06-08 20:56

Hej Pernille

> The Beatles med Blackbird.
> http://youtube.com/watch?v=xkejcsvdpuQ

Så skal vi også have

The Beatles - Back In The USSR
http://youtube.com/watch?v=4-2LQGigK-0

--
Mvh Max

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-06-08 20:49

Hauge wrote:
> Hejsa
>
> Dagens ord denne gang er: Flyve eller afarter deraf.

Richie Valens med "LaBamba":
http://youtube.com/watch?v=8nVHaw-xYKA

Buddy Holly med "Everyday":
http://youtube.com/watch?v=GMezwtB1oCU

The Big Bopper med "Chantily Lace":
http://youtube.com/watch?v=xhpT2oQehPA

Alle 3 ovenstående omkom i samme flystyrt 3. februar 1959
"The day that music died" (Don McLean, "American Pie")

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin [TMM]

Dato : 26-06-08 20:52

Hej
Hauge wrote:
> Dagens ord denne gang er: Flyve eller afarter deraf.

Enola Gay var jo navnet på en kendt flyver.. Orchestral Maneouvres in the
Dark har deres egen lille historie af samme navn.
http://youtube.com/watch?v=01SBf0tsLyI

Mvh
Martin

Fra : Pernille

Dato : 26-06-08 21:03

> Hejsa
>
> Dagens ord denne gang er: Flyve eller afarter deraf.

Mange dejlige mennesker er omkommet ved flystyrt.
Jim Reeves er et af dem. Han havde simpelthen den skønneste stemme.
Her synger han "Distant Drums"
http://youtube.com/watch?v=9AqESKOaeGk

Men jeg ledte også efter Little Yellow Aeroplane.
- Men uden held

Fra : Max

Dato : 26-06-08 21:52

Hej Pernille

> Mange dejlige mennesker er omkommet ved flystyrt.

Husk også en gudsbenådet bluesmusiker som vi
også savner

Stevie Ray Vaughan - Little Wing
http://youtube.com/watch?v=zAG-kX_IlUw

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 27-06-08 07:45

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

Jeg kan altså ikke lade være, med at komme med disse to Byrds numre.

Eight Miles High
http://youtube.com/watch?v=OLzzlQj6b6M
Og
Mr Spaceman
http://youtube.com/watch?v=bs2NNUCDzis&feature=related

Fra : Eva Schmidt

Dato : 27-06-08 15:58

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Mange dejlige mennesker er omkommet ved flystyrt.
> Jim Reeves er et af dem. Han havde simpelthen den skønneste stemme.

Jaaaa, en anden Jim Reeves - fan, skønt.

Her er et par numre mere med "silkestemmen"

http://www.youtube.com/watch?v=4ndMZqT6i4I
http://www.youtube.com/watch?v=PNH62KRPraA

mvh Eva

Fra : Broegger

Dato : 26-06-08 21:31

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev news:4863dc4c$0$15882
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hejsa
>
> Dagens ord denne gang er: Flyve eller afarter deraf.

I Rod Stewarts sang Sailing flyver de også en tur.
http://youtube.com/watch?v=0myxWNjLcyU

Nightflight to Venus fra Boney M. En sang jeg altid har været ret vild med.
http://youtube.com/watch?v=4z8NfsiZOAU

Og så vil jeg gentage et andet nummer der er nævnt. Men jeg syntes denne
version klæder sangen bedre. Kim Larsen, Flyvere i natten.
http://youtube.com/watch?v=iCRS71PQx7s

Og for at slutte af. Jean Michel Jarre og Rendez-Vous. Den endte jo med at
være en hyldest til dem der døde på rumfærgen
http://youtube.com/watch?v=N4_3VBsiXno

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Broegger

Dato : 26-06-08 21:33

Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev

> Og for at slutte af. Jean Michel Jarre og Rendez-Vous. Den endte jo
> med at v‘re en hyldest til dem der d›de p† rumf‘rgen
> http://youtube.com/watch?v=N4_3VBsiXno

Det gik lige lidt stærkt. Her er den med Him-Self.
http://youtube.com/watch?v=KvJVIXxb4Mw

Fra : schlafen

Dato : 26-06-08 22:51

Lidt tysk (det er så sjældent)
Toni Cottura - Fly
http://www.youtube.com/watch?v=ghCfcF6MYYw

Spandau Ballet - I'll Fly For You
http://www.youtube.com/watch?v=9YRTlnH8tFQ

Flying Pickets - Only You
http://www.youtube.com/watch?v=qgDKtLPp46s

Fra : MM

Dato : 26-06-08 23:37

> Hejsa
>
> Dagens ord denne gang er: Flyve eller afarter deraf.

En gammel dansk kending...
Peter Belli - "Har du nogensinde set København fra en DC-9"
http://www.youtube.com/watch?v=5EqPwMf5cB8

Efterfulgt af temaet til en af 80'ernes ultimative drengerøvsfilm:
Top Gun Theme, Berlin med "Take my breath away"
http://www.youtube.com/watch?v=61WPnckcIyE

Moralen i denne video: Husk altid at bestille sprut og ikke kaffe når du
flyver...
Foo Fighters - "Learn to Fly"
http://www.youtube.com/watch?v=BieVgyrfglQ

Og lige til at slutte af med...
Led Zeppelin - "Black Dog"
http://www.youtube.com/watch?v=Wl_h586Ep9M

~MM

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 26-06-08 23:50

On Thu, 26 Jun 2008 20:13:23 +0200, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Hejsa
>
>Dagens ord denne gang er: Flyve eller afarter deraf.

Steve Miller Band - "Fly like an Eagle"
http://youtube.com/watch?v=Bu6EnO2Jglw

Pink Floyd - "Learning To Fly"
http://youtube.com/watch?v=D2uT3MSrFcA

The Kinks - "Wish I Could Fly Like Superman"
http://youtube.com/watch?v=wjcBB0c74yw

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : TL

Dato : 27-06-08 05:16

On Thu, 26 Jun 2008 20:13:23 +0200, in dk.kultur.musik "Hauge"
<hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

>Dagens ord denne gang er: Flyve eller afarter deraf.

Frank Sinatra - Come Fly with Me
<http://www.youtube.com/watch?v=j0klOg5Y8s4>
(Lyden i baggrunden er Frank, der roterer i graven)

Lenny Kravitz - Fly Away
<http://www.youtube.com/watch?v=AAeYTC_uY54>

Steppenwolf - Magic Carpet Ride
<http://www.youtube.com/watch?v=dwDa5dMmfZ4>

Mike Oldfield - Five Miles Out
<http://www.youtube.com/watch?v=6s9ev7iPRPQ>

Pizzicato Five - Magic Carpet Ride
<http://www.youtube.com/watch?v=vc4jaIh9GtE> (live)

Og de lidt mere tvivlsomme:
Coldplay - Speed of Sound
<http://www.youtube.com/watch?v=-iLt1U7A2-s>

Offspring - Pretty Fly (for a white guy)
<http://www.youtube.com/watch?v=f7-E1qTVJgE>

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 27-06-08 15:09

> Hejsa
>
> Dagens ord denne gang er: Flyve eller afarter deraf.

Jamen, vi mangler da:
The Flyers - Jogging to the Beat
http://youtube.com/watch?v=RtWPJm9bP9Y
og
The Flyers - Nanani
http://youtube.com/watch?v=av-nj72eikU&feature=related

Ægte 80'er musik og Eldorado

VH Pernille

Fra : Hauge

Dato : 27-06-08 15:31

Hejsa
Pernille Højgaard wrote:
> Jamen, vi mangler da:
> The Flyers - Jogging to the Beat

Ja det er helt sikkert, fedt gensyn og genhør. Lækre farver men rædsomt
overskæg

> The Flyers - Nanani

Nytårsshow 1984-85.. Uha, det var godt..

> Ægte 80'er musik og Eldorado

Ja enig, og for disse gensyn synes jeg du skal have stafetten.

Mvh Hauge