Digitally Imported Radio
Fra : Holst

Dato : 15-06-08 22:23

Jeg har haft stor fornøjelse af di.fm, Digitally Imported, men i de
seneste dage har det blot ikke virket, og deres hjemmeside svarer heller
ikke.

Er der andre end jeg, som bruger Digitally Imported, og skulle nogen
vide, hvorfor det ikke virker? Google har ikke været til nogen hjælp dermed.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 16-06-08 13:33

Holst <newsfeb08@shelter.dk> wrote in

> [...]
>
> Er der andre end jeg, som bruger Digitally Imported, og skulle nogen
> vide, hvorfor det ikke virker? Google har ikke været til nogen hjælp

Jeg har ingen problemer med at åbne: http://www.di.fm/
Brugte 0.27sec på at hitte den link på Google, første link der
dukkede op

Søgte bare på: Digitaly Imported Radio

--
Henrik Laursen

Fra : Holst

Dato : 16-06-08 13:44

Henrik Laursen wrote:

> Jeg har ingen problemer med at åbne: http://www.di.fm/
> Brugte 0.27sec på at hitte den link på Google, første link der
> dukkede op

Hmmm ... problemet er, at her hænger den bare. Firefox skriver blot
"Tilslutter til www.di.fm ...", og så kommer der på et eller andet
tidspunkt en timeout. Og når jeg forsøger at afspille musik med den
widget, jeg normalt bruger til afspilningen, så sker der intet, og efter
et stykke tid kommer der en Realplayer-fejlmeddelelse (sikkert igen en
timeout).

Bare jeg vidste, hvad jeg skulle gøre.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 16-06-08 14:00

> [...]
> widget, jeg normalt bruger til afspilningen, så sker der intet, og efter
> et stykke tid kommer der en Realplayer-fejlmeddelelse (sikkert igen en

Bruge IE istedet

--
Henrik Laursen

Fra : Holst

Dato : 16-06-08 14:03

Henrik Laursen wrote:

> Bruge IE istedet

Hehe ... det er faktisk forsøgt uden held.

www.di.fm (og for den sags skyld også www.sky.fm) er de eneste
hjemmesider, som ikke virker her.

Fra : Henrik

Dato : 17-06-08 16:52

Holst wrote:

> Hehe ... det er faktisk forsøgt uden held.
>
> www.di.fm (og for den sags skyld også www.sky.fm) er de eneste
> hjemmesider, som ikke virker her.

Prøv at pinge begge og se om du kommer igennem, evt en trace route via
prompten og se hvor langt du kommer der.
Måske kan du se hvor henne du "stopper" på vejen til di.fm eller sky.fm

Alternativt prøv at høre din udbyder om de har med nå disse to adresser.
Din udbyder kan jo have problemer med diverse udbydere i andre lande.

--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : Holst

Dato : 17-06-08 17:00

Henrik wrote:

> Prøv at pinge begge og se om du kommer igennem, evt en trace route via
> prompten og se hvor langt du kommer der.
> Måske kan du se hvor henne du "stopper" på vejen til di.fm eller sky.fm

Når jeg pinger:

C:\>ping di.fm

Pinger di.fm [160.79.128.9] med 32 byte data:

Anmodning fik timeout.
Anmodning fik timeout.
Anmodning fik timeout.

Ping-statistikker for 160.79.128.9:
Pakker: Sendt = 3, modtaget = 0, tabt = 3 (100% tab),
Control-C
^C

Jeg har ingen idé om, hvordan jeg pinger med Windows. Den kender ikke
kommandoen, så måske skulle jeg tænde Amiga'en ...

> Alternativt prøv at høre din udbyder om de har med nå disse to adresser.
> Din udbyder kan jo have problemer med diverse udbydere i andre lande.

Måske. Jeg har TDC.

Eller også skulle jeg finde en mere internetegnet gruppe at komme videre
med mit problem i.

Fra : Holst

Dato : 17-06-08 17:11

Holst wrote:

> Jeg har ingen idé om, hvordan jeg pinger med Windows. Den kender ikke
> kommandoen, så måske skulle jeg tænde Amiga'en ...

Tracerouter, mener jeg. Jeg har jo lige pinget.

Fra : Henrik

Dato : 17-06-08 18:51

Holst wrote:

> Tracerouter, mener jeg. Jeg har jo lige pinget.

Her hos mig får jeg dette, så der er ikke lukket for ping. Det må være TDC
der har problemer med .fm domæner.

Pinger di.fm [160.79.128.9] med 32 byte data:

Svar fra 160.79.128.9: byte=32 tid=102ms TTL=52
Svar fra 160.79.128.9: byte=32 tid=102ms TTL=52
Svar fra 160.79.128.9: byte=32 tid=102ms TTL=52
Svar fra 160.79.128.9: byte=32 tid=102ms TTL=52

Ping-statistikker for 160.79.128.9:
Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
Minimum = 102ms, Maksimum = 102ms, Gennemsnitlig = 102ms

Prøv denne www.kanalplus.fm om den virker. Eller også www.thevoice.fm
Hvis de heller ikke virker er det .fm de har problemer med.. Men jeg tror
ikke lige det er det som der er problemet.

En traceroute fra mig siger.

Sporer rute til di.fm [160.79.128.9]
over et maksimum af 30 hop:

1 <1 ms <1 ms <1 ms XXXX..generic-XXXXX.
2 <1 ms <1 ms <1 ms 10.150.8.25
3 1 ms <1 ms <1 ms 10.150.8.5
4 5 ms 67 ms 1 ms 10.254.57.1
5 192.168.100.1 rapporter: Modtagernet ikke tilgængeligt.

--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : Henrik

Dato : 17-06-08 18:46

Holst wrote:

> [...]
> Anmodning fik timeout.
>
> Ping-statistikker for 160.79.128.9:
> Pakker: Sendt = 3, modtaget = 0, tabt = 3 (100% tab),

Det kan være at der på netop det domæne er lukket for ping udefra..
Prøv at skrive "tracert http://domænenavn" (uden " ) i prompten..
Det er en Traceroute.

--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : Holst

Dato : 17-06-08 18:53

Henrik wrote:

> Det kan være at der på netop det domæne er lukket for ping udefra..
> Prøv at skrive "tracert http://domænenavn" (uden " ) i prompten..
> Det er en Traceroute.

Ja, det er om at kende kommandoernes navne for at kunne bruge dem

C:\>tracert di.fm

Sporer rute til di.fm [160.79.128.9]
over et maksimum af 30 hop:

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.2.1
2 17 ms 17 ms 16 ms lo1.vgnxx6.ip.tele.dk [80.166.139.121]
3 17 ms 15 ms 14 ms ge-0-1-0-40.1000M.vgnxu4.ip.tele.dk
[83.88.15.225]
4 42 ms 38 ms 37 ms pos0-1-1-0.2488M.arcnqh1.ip.tele.dk
[83.88.26.1]
5 39 ms 37 ms 37 ms pos0-2-0-0.9953M.boanqh1.ip.tele.dk
[83.88.27.17]
6 39 ms 37 ms 38 ms pos4-0-0.9952M.ldn2nxg1.ip.tele.dk
[83.88.12.118]
7 39 ms 37 ms 37 ms te1-1.10G.ldn2nxc7.ip.tele.dk
[83.88.28.102]
8 39 ms 36 ms 36 ms lon-sa2.LON.GB.net.DTAG.DE
[195.215.109.198]
9 116 ms 204 ms 204 ms 62.156.131.138
10 176 ms 203 ms 204 ms 217.6.24.210
11 * * * Anmodning fik timeout.
12 * * * Anmodning fik timeout.
13 ^C

Siger mig intet.

Fra : Max

Dato : 17-06-08 18:50

Hej Holst

> Måske. Jeg har TDC.

TDC har intet priblem med de to adresser.

--
Mvh Max

Fra : Henrik

Dato : 17-06-08 18:52

Max wrote:
> Hej Holst

> TDC har intet priblem med de to adresser.

Ok, hmm..

Har du en firewall Holst?

--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : Max

Dato : 17-06-08 18:59

Hej Henrik

> Har du en firewall Holst?

Hverken min hardware firewall, software firewallen i XP
eller AVG8 har noget at indvende mod de to adresser.

--
Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 17-06-08 18:59

Max wrote:

> TDC har intet priblem med de to adresser.

Hmmm ... hvorfor virker det så ikke her.

Jeg har lige forsøgt at slå firewall'en fra, hvis en eller anden
opdatering måske havde gjort noget. Ingen forskel

Jeg har lige tændt den gamle Amiga, som nok ikke har været tændt i et
halvt år. Den har nemlig med garanti ingen firewall, der kunne volde
problemer. Her virker det heller ikke.

Fra : Henrik

Dato : 17-06-08 19:02

Holst wrote:

> [...]
>
> Jeg har lige tændt den gamle Amiga, som nok ikke har været tændt i et
> halvt år. Den har nemlig med garanti ingen firewall, der kunne volde

Hmm.. Meeeget mærkeligt..
Jeg er løbet tør for idéer, jeg hælder nu mest til lokalt problem nu..
Efter som at Max ingen problemer har, og han også er opkoblet TDC.

Held og lykke.. Håber du finder problemet.

--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : Holst

Dato : 17-06-08 19:31

Henrik wrote:

> Held og lykke.. Håber du finder problemet.

Forsøgte at pille routeren fra, så computeren var sat direkte til
ADSL-modemmet. Og så virker hjemmesiden! Hurra!

Spørgsmålet er nu bare, hvorfor routeren pludselig er begyndt at spærre
for den hjemmeside - og jeg har ikke rørt ved routeren i månedsvis. Og
hvordan mon man får den til at åbne op igen.

Fra : Henrik

Dato : 19-06-08 17:59

Holst wrote:

> [...]
> spærre for den hjemmeside - og jeg har ikke rørt ved routeren i
> månedsvis. Og hvordan mon man får den til at åbne op igen.

Hmm.. Ok så..

Jeg ville prøve at resette den helt.
Nogle gange er der et "hul" bag i, som man kan stikke noget spidst
forsigtigt i holde den i et stykke tid..

--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : Holst

Dato : 19-06-08 18:27

Henrik wrote:

> Hmm.. Ok så..

Men det er lidt underligt. Det er kun di.fm og sky.fm, som volder
problemer. Alle øvrige hjemmesider, også andre .fm-domæner, virker
ganske upåklageligt.

> Jeg ville prøve at resette den helt.
> Nogle gange er der et "hul" bag i, som man kan stikke noget spidst
> forsigtigt i holde den i et stykke tid..

Ja, et sådant hul ved jeg der er. Det kan godt være, at jeg skulle prøve
at gøre det, inden jeg hopper over i netværksgruppen og spørger efter
hjælp. Men det bliver nok først om en uges tid - jeg har lidt for mange
andre ting, jeg skal nå i øjeblikket.

Fra : Holst

Dato : 26-06-08 23:15

Holst wrote:

> [...]
> at gøre det, inden jeg hopper over i netværksgruppen og spørger efter
> hjælp. Men det bliver nok først om en uges tid - jeg har lidt for mange

Er det ikke underligt?! Jeg har slet ikke haft tid til at gøre mere ved
problemet, og så her til aften forsøgte jeg igen - bare lige for at
prøve - at taste www.di.fm ind i browsere ... Og så virkede det! Og den
kan også afspille fra widget'en. Underligt! Meget underligt, for jeg har
intet rørt nogen steder.

Fra : Henrik

Dato : 17-06-08 17:00

Henrik wrote:

> Alternativt prøv at høre din udbyder om de har **PROBLEMER** med nå disse
> adresser. Din udbyder kan jo have problemer med diverse udbydere i
> andre lande.

Ved ** Skulle lige et ord mere ind.. :)

--
Vh. Henrik Sørensen