Underlig Kitaro CD
Fra : Martin [TMM]

Dato : 12-06-08 20:03

Hej

Jeg har erhvervet mig en CD med Kitaro. Den er lidt spøjs, synes jeg, idet
at der på både CD og cover er opført 7 numre. Putter jeg CD'en i en
afspiller, dukker der 8 numre op. Det er ligegyldigt om det er i min PC, min
CD'afspiller til anlægget, eller autoradioen i bilen. 8 numre.
Jeg synes også at numrene skifter nogle mystiske steder. Selvom det kan være
svært at høre på Kitaro's musik hvornår det ene nummer slutter og den næste
begynder, så virker det alligevel mærkeligt. Så der ER garanteret kun 7
numre på cd'en, men lead-in må jo fortælle noget forkert?
CD'en er Kitaro - Kojiki. (20 Bit Digitally Remastered, hvis det kan have
nogen forskel)
Alle steder jeg kan finde info om den på nettet, er der også kun opført 7
numre... Har søgt på UPC/EAN-nummeret som er: 5032290716328

Det er jo nærliggende at tro at det er den forkerte CD der er kommet i
coveret, men der er jo også kun opført 7 numre på skiven... De samme 7 numre
som på coveret.

Nogen der kender til en forklaring ?

Mvh
Martin

Fra : Holst

Dato : 12-06-08 20:30

Martin [TMM] wrote:

> [...]
> coveret, men der er jo også kun opført 7 numre på skiven... De samme 7 numre

Næh.

Men hvis du går til http://www.freedb.org og søger efter "Kojiki", så
har freedb.org 10 forskellige udgaver af Kitaros Kojiki. De har dog alle
7 numre.

Det interessante kunne nu være, at du lige finder spilletiderne på de 8
numre, der er på din CD.

Fra : Martin [TMM]

Dato : 12-06-08 20:44

Hej
Holst wrote:
> Men hvis du går til http://www.freedb.org og søger efter "Kojiki", så
> har freedb.org 10 forskellige udgaver af Kitaros Kojiki. De har dog
> alle 7 numre.

Samme resultat jeg, desværre, er kommet frem til.

> Det interessante kunne nu være, at du lige finder spilletiderne på de
> 8 numre, der er på din CD.

Hvis jeg fylder den i min PC, så finder diverse programmer ud af at den
tilsyneladende passer med "Ten Years CD2" ... CD2, for at det ikke skal være
løgn.
CD'en bærer samme grafik eller hvad man nu kan kalde det, som coveret, så
det MÅ jo være den rigtige cd.... Det er jeg i det mindste ret overbevist om
at det er...

Numrene er som følger.
Earth Born 6:13
Aqua 6:21
Mirage 4:20
Moon-Star 7:06
Flight 6:49
God of Thunder 5:53
Bell Tower 3:04
Song for Peace 7:05

Mvh
Martin

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-06-08 05:40

"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er jo nærliggende at tro at det er den forkerte CD der er kommet i
> coveret, men der er jo også kun opført 7 numre på skiven... De samme 7

Hej Martin

Der sker somme tider underlige ting og sager. En af mine venner, købte
engang " Brothers in arms " med Dire Straits, fordi alle vi andre var
begejstrede for den... Så måtte den jo være god.... Men det syntes han da
ikke....

Det snakkede han så om, da jeg besøgte ham, hvortil jeg svarede, sæt den på,
så vi kan høre den....

Han kiggede meget uforstående på mig, for det var den han spillede...

Coveret var OK..... Printet på CD'en var Brothers in arms, og gruppen var
ifølge denne Dire Straits... Men musikken, var for os alle, aldeles
ukendt.... Så der sker åbenbart smuttere ind i mellem

M.V.H....Benny..

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 13-06-08 14:41

On Fri, 13 Jun 2008 06:40:10 +0200, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.inv> wrote:

>Coveret var OK..... Printet på CD'en var Brothers in arms, og gruppen var
>ifølge denne Dire Straits... Men musikken, var for os alle, aldeles
>ukendt.... Så der sker åbenbart smuttere ind i mellem

Ja, det sker.

Jeg har købt en CD. som på både cover og print, siger det er "Ønske
Klassikeren - Guiseppe Verdi: Fangekoret fra Nebukadnezar",
Det er det tydeligvis ikke, og når jeg smider den i computeren
fortæller den, at det er "Pushkar - Inner Harvest", som det ganske
rigtigt er.

Så tag det som en oplevelse.

Behold den eller få den byttet alt efter hvad du synes om den.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Holst

Dato : 13-06-08 14:55

Poul Erik Lindaa wrote:

> Ja, det sker.

Jeg kan ikke mindes, jeg har oplevet det med cd'er, men jeg har oplevet
det med dvd'er.

> Så tag det som en oplevelse.

Jeps.

> Behold den eller få den byttet alt efter hvad du synes om den.

I teorien i hvert fald, kan det være, man kan finde nogle
Kitaro-fanatikere et sted, som gerne vil betale mange penge for en sådan
fejltrykt cd. Ditto fantatikere af det, der faktisk er på cd'en.

Fra : Max

Dato : 13-06-08 15:05

Hej

Jeg tror nok at jeg et sted har en LP med 2 stk
side 1 på, gad vide hvordan det kan lade sig gøre.

--
Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 13-06-08 15:13

Max wrote:

> Jeg tror nok at jeg et sted har en LP med 2 stk
> side 1 på, gad vide hvordan det kan lade sig gøre.

Jeg havde engang en kammerat, som havde en LP, hvor de havde glemt at
trykke den ene side.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 13-06-08 15:35

Holst skrev:

> Jeg havde engang en kammerat, som havde en LP, hvor
> de havde glemt at trykke den ene side.

Jeg har altid drømt om at få en LP, hvor der var to indløbsriller,
således at det var tilfældigt, hvilket af to numre man kom til at
høre. Mon det findes?

--
Herluf :·)

Fra : Holst

Dato : 13-06-08 15:42

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Jeg har altid drømt om at få en LP, hvor der var to indløbsriller,
> således at det var tilfældigt, hvilket af to numre man kom til at
> høre. Mon det findes?

De findes skam.

Den mest kendte - og eneste jeg kender til - er Monty Pythons "Matching
Tie and Handkerchief", der på side 2 havde netop to riller.

Læs mere om den her:

<http://en.wikipedia.org/wiki/The_Monty_Python_Matching_Tie_and_Handkerchief>

Jeg har dog aldrig personligt set en sådan plade.

Fra : Holst

Dato : 13-06-08 16:18

Holst wrote:

> De findes skam.

Fandt lige:

<http://everything2.com/e2node/How%2520many%2520grooves%2520are%2520on%2520a%2520record%253F>

men har ikke rigtig kunnet finde andet. Den med 38 riller, står der
intet om, og jeg har ikke lige kunnet søge mig frem til mere information
om den.

Og med 2 riller på en side nævner de også kun Monty Python.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 14-06-08 08:50

Holst skrev:

> Og med 2 riller på en side nævner de også kun Monty Python.

Tak for links. Det var i 1973 den Monty Python-LP udkom.
Jeg havde aldrig hørt om den - og jeg kan ikke huske om det
var før eller efter 1973 at jeg selv fik ideen.

--
Herluf :·)

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 13-06-08 18:42

On Fri, 13 Jun 2008 16:34:50 +0200, "Herluf Holdt, 3140"
<herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

>Jeg har altid drømt om at få en LP, hvor der var to indløbsriller,
>således at det var tilfældigt, hvilket af to numre man kom til at
>høre. Mon det findes?

Sådan en MAXI Single har jeg. M's Pop Music og en som jeg ikke lige
kan huske. Der er intet på den anden side. Og, nej, den er ikke til
slg.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 13-06-08 15:38

Holst <newsfeb08@shelter.dk> wrote in

> Jeg havde engang en kammerat, som havde en LP, hvor de havde glemt at
> trykke den ene side.

Har Hanne Boel's maxi I Wanna Make Love To You (Soulpower Remix) hvor de
har glemt at klistre infos på selve pladen, de er bare kridt hvid i midten
på begge sider.

Et af de nok mest kende fejltryk er nok New Order's Blue Monday maxi fra
1983, hvor de har byttet rundt på side A og B, men de er nok intet værd
for dem kom der dælme mange af, jeg har immervæk 2 stående af dem

--
Henrik Laursen

Fra : Holst

Dato : 13-06-08 15:47

Henrik Laursen wrote:

> Et af de nok mest kende fejltryk er nok New Order's Blue Monday maxi fra
> 1983, hvor de har byttet rundt på side A og B, men de er nok intet værd
> for dem kom der dælme mange af, jeg har immervæk 2 stående af dem

Måske, ja! Det kan også være, du har en formue stående på hylden

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 13-06-08 18:44

On 13 Jun 2008 14:38:27 GMT, Henrik Laursen
<nomail@dont-like-spam.com> wrote:

> [...]
>1983, hvor de har byttet rundt på side A og B, men de er nok intet værd
>for dem kom der dælme mange af, jeg har immervæk 2 stående af dem

Sådan så prøve presninger ofte ud. Oftest med en etiket klistret på,
med bagsiden iud af.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 13-06-08 20:28

Poul Erik Lindaa <poulerik@lindaa.cykeldk> wrote in

> Sådan så prøve presninger ofte ud. Oftest med en etiket klistret på,
> med bagsiden iud af.

De er ikke testpress, det er off. releases, de har bare kommet til at bytte
rundt på side A og B.

--
Henrik Laursen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-06-08 07:32

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg havde engang en kammerat, som havde en LP, hvor de havde glemt at
> trykke den ene side.

Jeg har en " Thank God it's friday " En 2½ LP.... Men er er det ingen fejl,
at der hverken er label, eller musik på den ene side, af plade 3

M.V.H....Benny..

Fra : Martin [TMM]

Dato : 13-06-08 16:03

Hej
Poul Erik Lindaa wrote:
> Så tag det som en oplevelse.

Jeg tager det som en oplevelse.

> Behold den eller få den byttet alt efter hvad du synes om den.

Den er købt for en 10'er i Shoppit, så jeg overlever det jo nok endda. :)
Musikken er også ganske god. Det er dog Kitaro der er på skiven, jeg er bare
overbevist om at infoen omkring indholdet på skiven er forkerte i "lead-in"
eller hvad det kaldes. En oplevelse er det i hvert fald.
Jeg har også en 33'er LP stående der rent faktisk er en 45'er maxi single.
Skidt med det, jeg ved jo det er en 45'er. Et "Yazoo Shit Megamix" med et
Erasure "Victom Of Mix" på den anden side. Ganske god plade forøvrigt.

Mvh
Martin