Dagens ord: Gun/Pistol
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-06-08 13:01

Jeg takker fortilliden med at føre stafetten videre

Dagens ord er Gun/pistol eller alt hvad der kan forbindes dertil.

Jeg lægger selv ud med Bruce Springsteen og "Held Up Without A Gun":
http://www.youtube.com/watch?v=Hp84mMEQEoM
(Dog er det ikke Bruce der synger her, den kunne jeg ikke finde)

AC/DC med "Fire Your Guns":
http://www.youtube.com/watch?v=mICTPa-TRLU

Warm Guns med "The Young Goes First"
Den kan jeg heller ikke finde.

Listen over de brugte ord kommer her:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Away, Beautiful/smuk,
Ben/Legs, Bike, Bird, Birthday, Black, Blue, Boat, Booze, Born, Boy,
Bridge, Car, Cartoon, Country, Cowboy, Crazy, Crying, Dad/Father, Dance,
Dark, Daughter, Doctor, Dream, Duo, Dør, Electricity, Eternal, Evil,
Eyes/Øjne, Face, Fantasi, farver/colors, Fat, Feelings, Fever, Fitness,
Floor, Food, Forkortelser, Friend, Fun, Funk, Genial, Girls, Grand Prix,
Græsk, Guitar, Gun/pistol, Hammer, Hands, Hawaii, Heart, Heaven, Heavy,
Hello, Help,
Hero, Highway, Hollywood, Hot, House, Hurricane, Ireland, jack, Justice,
King, Kiss, Klippe, Latin, Life, Light/lys, Live, Love, Luft/Ilt, Man,
MILF., Milk, Mind, Monday, Money, Months, Moon, Mother, Mountain, New
York, Night, Nobody, Nordisk, Nothing, Ocean, One, Pain, Peace, Pearl,
Pets, Physics, Pigenavne, Power, Pray, Queen, Quit, Radio, Rain,
Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n Roll, Roses/rose/roser, Royal, Run,
Service, Sex, Skov, Sky, Small, Smile, Smoke, Snow, Soundtrack, Speed,
Spring, Stimulanser, Stone/sten, Storby, Sun, Surprice, Sweet, Søndag,
tal/numbers/0123456789, Teknik, Thunder, Time, Tomorrow, Train, Tribute,
Twins, Unknown, Walk, Water, Weak, Wedding, Weekend, West, Wheel,
Whiskey, Wine, Woman, Wood, Word, Work, World, Write, Yesterday, You

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lars Frandsen

Dato : 12-06-08 14:04

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg takker fortilliden med at føre stafetten videre
>
> Dagens ord er Gun/pistol eller alt hvad der kan forbindes dertil.

Toto - Gift with a Golden Gun
http://www.youtube.com/watch?v=O0pyp9xFv5Y

Wham - Young Guns
http://www.youtube.com/watch?v=B3Q-8jtLIvc

Tim Christensen - Jump The Gun
http://www.youtube.com/watch?v=Q_9hgDq2FLc

--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Pernille

Dato : 12-06-08 15:36

> Jeg takker fortilliden med at føre stafetten videre
>
> Dagens ord er Gun/pistol eller alt hvad der kan forbindes dertil.

Edwin Starr med War
http://youtube.com/watch?v=bX7V6FAoTLc

Fra : Pernille

Dato : 12-06-08 16:34

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse

> Edwin Starr med War
> http://youtube.com/watch?v=bX7V6FAoTLc

Kom lige i tanker om en scene fra filmen "Rush Hour", hvor Chan og Tucker
synger den.
- En ganske morsom og underholdende film.

Fra : Pernille

Dato : 12-06-08 15:41

> Jeg takker fortilliden med at føre stafetten videre
>
> Dagens ord er Gun/pistol eller alt hvad der kan forbindes dertil.

Janie's got a gun
http://youtube.com/watch?v=Fv1N6TVCnLs

Fra : Pernille

Dato : 12-06-08 15:48

> Jeg takker fortilliden med at føre stafetten videre
>
> Dagens ord er Gun/pistol eller alt hvad der kan forbindes dertil.

Mit 3. og dermed sidste bud er
Bang Bang - med Cher
Jeg vælger den originale version, da jeg synes, at den er bedst.
http://youtube.com/watch?v=6GcmkXk1_zQ

Fra : Max

Dato : 12-06-08 16:07

Hej Per

> Dagens ord er Gun/pistol eller alt hvad der kan forbindes dertil.

Beatles - Happiness Is A Warm Gun
http://www.youtube.com/watch?v=itfms556DgE

The Devil's Right Hand
http://www.youtube.com/watch?v=1DaltuILjKE

--
Mvh Max

Fra : Heidi

Dato : 12-06-08 17:10

Per Beer Hansen wrote:
> Jeg takker fortilliden med at føre stafetten videre
>
> Dagens ord er Gun/pistol eller alt hvad der kan forbindes dertil.

Hvad er så næsten mere nærliggende end - gruppen Gun fra Skotland, som
desværre ikke eksisterer mere i den originale lineup. Synes personligt
Mark Rankin har en af de fedeste stemmer ever

Kunne desværre ikke finde The Feelin' Within, som minder om byture med
min søster i de unge dage, hvor vi altid hørte den når vi skulle gøre os
klar og dulles op Så her kommer tre andre:

Taking on the world - fra den første plade som gjorde mig til fan
http://www.youtube.com/watch?v=ZWoezmNaSYw

Word up - i et MTV Mashup med The Rasmus og The Shadows
http://www.youtube.com/watch?v=nr2ECUwMdVQ

The only one - smukt nummer
http://www.youtube.com/watch?v=QChcyDanbic

--
Heidi

Fra : Broegger

Dato : 12-06-08 18:43

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev news:48510fec$0
$90270$14726298@news.sunsite.dk:

> Jeg takker fortilliden med at føre stafetten videre
>
> Dagens ord er Gun/pistol eller alt hvad der kan forbindes dertil.

Young Guns var et gammelt dansk band. Las Muhl er stadig aktiv. Her med
shooting star. http://www.youtube.com/watch?v=Epi_amYs9KY

Og Nirvana har lavet Son of a gun.
http://www.youtube.com/watch?v=3OlxKVa7BHA

Og så er der jo legendariske Jimmy Hendrix og machinegun
http://www.youtube.com/watch?v=sVvtIS2YGVI

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-06-08 20:44

Broegger wrote:

> Young Guns var et gammelt dansk band. Las Muhl er stadig aktiv.

Hed de ikke Warm Guns ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Broegger

Dato : 12-06-08 21:34

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev news:48517c72$0
$90268$14726298@news.sunsite.dk:

> Hed de ikke Warm Guns ?

Jeg er ved at blive gammel, så det kan jeg ikke huske. Men noget med guns

Fra : Max

Dato : 12-06-08 21:41

Hej Broegger

> Jeg er ved at blive gammel, så det kan jeg ikke huske. Men noget med
> guns

http://www.larsmuhl.com/wp/?page_id=7 siger at det var Warm Guns

(varme bøsser :) ?)

--
Mvh Max

Fra : Broegger

Dato : 13-06-08 06:56

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev news:485189c2$0$15894
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hej Broegger

> http://www.larsmuhl.com/wp/?page_id=7 siger at det var Warm Guns

Skal I alle tvære i at jeg er ved at blive gammel og ikke kan huske

Fra : Max

Dato : 13-06-08 06:59

Hej Broegger

> Skal I alle tvære i at jeg er ved at blive gammel og ikke kan huske

Det kan jeg da ikke huske noget om ?

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 13-06-08 19:06

> Hej Broegger

> Det kan jeg da ikke huske noget om ?

Hvem er gammel...

Fra : MM

Dato : 12-06-08 19:23

> Jeg takker fortilliden med at føre stafetten videre
>
> Dagens ord er Gun/pistol eller alt hvad der kan forbindes dertil.

Kula Shaker med "Mystical Machine Gun":
http://www.youtube.com/watch?v=89p0YCtCdu4

Fra filmen Young Guns 2, her er Bon Jovi med "Blaze of Glory"
http://www.youtube.com/watch?v=upenR6n7xWY

Ben Harper, her med titelsangen fra albummet "Both Sides of the Gun"
http://www.youtube.com/watch?v=0OGB2e_Dbb0
(den slutter desværre lidt brat)

"Hey Joe, where are you going with that gun in your hand" - snippet fra Jimi
Hendrix's "Hey Joe"
http://www.youtube.com/watch?v=b2qRKy36dL4

~MM

Fra : MM

Dato : 12-06-08 19:44

Jeg fortsætter lige med associationer over samme tema, håber det er ok.

Crosby Stills Nash & Young med "Ohio"
http://www.youtube.com/watch?v=wJqFwCFeosg

U2 - Sunday Bloody Sunday, fra albummet War, her i en fremragende live
udgave fra Rattle and Hum.
http://www.youtube.com/watch?v=c9c4lLnY0rA

Kent - fra albummet Vapen & Ammunition, her er FF
http://www.youtube.com/watch?v=Z83mV00LwSk

~MM

Fra : schlafen

Dato : 13-06-08 11:42

"MM" <msquaredFJERN@DETTEkampsax.dtu.dk> skrev i meddelelsen

> Fra filmen Young Guns 2, her er Bon Jovi med "Blaze of Glory"
> http://www.youtube.com/watch?v=upenR6n7xWY

og netop den spillede Bon Jovi i Southampton i onsdags.....jeg er netop
kommet hjem fra koncerten

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 12-06-08 19:30

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> enriched usenet with:

> Dagens ord er Gun/pistol eller alt hvad der kan forbindes dertil.

Så er det jo nærliggende med noget Guns N' Roses
Sweet Child o' Mine
http://www.youtube.com/watch?v=oobDQ0vdm8M

og

Civil War
http://www.youtube.com/watch?v=E9VhD4SccSE

Og så lige temaet fra Top Gun:
http://www.youtube.com/watch?v=zCTJmXrgsFg

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Max

Dato : 12-06-08 19:37

Hej Lars

> Så er det jo nærliggende med noget Guns N' Roses
> Sweet Child o' Mine

Så var Guns N Roses - Knocking On Heaven's Door vel
egentlig mere nærliggende
http://www.youtube.com/watch?v=vcWTTs8QVRc&feature=related

Mama, put my guns in the ground
I can't shoot them anymore.

--
Mvh Max

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 12-06-08 22:11

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> enriched usenet with:

> Så var Guns N Roses - Knocking On Heaven's Door vel
> egentlig mere nærliggende

Det er rigtigt nok, men jeg kan bedre lide de to numre jeg valgte.
Jeg har et lidt belastet forhold til GNR's Knocking... Det stammer tilbage
fra dengang Ray Cokes havde Most Wanted på MTV. Da Knockin var fremme
sendte MTV et hitlisteprogram lige før Most Wanted, og hver dag i flere
uger var man nødt til at det nummer, mens man ventede på det gode program.

Fra : Max

Dato : 12-06-08 22:39

Hej Lars

> hver dag i flere uger var man nødt til at det nummer, mens man
> ventede på det gode program.

Så er jeg heldigere, jeg har aldrig spildt 5 minutter på MTV :).

--
Mvh Max

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-06-08 20:42

Lars Kyndi Laursen wrote:

> Så er det jo nærliggende med noget Guns N' Roses
> [...]

Og du får stafetten får disse sublime numre, de var jo de største,
dengang

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 13-06-08 23:06

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> enriched usenet with:

> Og du får stafetten får disse sublime numre, de var jo de største,
> dengang

Jeg takker og finder på et nyt ord

Fra : Carl Drud

Dato : 12-06-08 19:47

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> writes:

> Dagens ord er Gun/pistol eller alt hvad der kan forbindes dertil.

Jr. Walker & The All Stars - Shotgun
http://www.youtube.com/watch?v=ub5qqWCtmdw&feature=related

Buddy & Stacey - Shotgun (samme som ovenst.) feat. Jimi Hendrix fra 1965
http://www.youtube.com/watch?v=GaIxswG7d84

--
Carl

Fra : Hauge

Dato : 12-06-08 20:05

Hejsa
Per Beer Hansen wrote:
> Dagens ord er Gun/pistol eller alt hvad der kan forbindes dertil.

Så synes jeg vi skal have noget seriøs synth:

Proxyon / Laserdance - Shotgun Warriors
http://youtube.com/watch?v=ysfQC0YePRY

Uha det er godt.

Mvh Hauge

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 12-06-08 21:37

On Thu, 12 Jun 2008 14:00:46 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Jeg takker fortilliden med at føre stafetten videre
>
>Dagens ord er Gun/pistol eller alt hvad der kan forbindes dertil.

Depeche Mode - "Barrel Of A Gun"
http://youtube.com/watch?v=JC_cA9kTdXE

Pink Floyd - "The Gunner's Dream"
http://youtube.com/watch?v=97LL7WuXFk8

Johnny Cash - "Don't Take Your Guns to Town"
http://youtube.com/watch?v=raXKeQ5qFwo

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : schlafen

Dato : 13-06-08 11:53

ZZ Top - Gun Love
http://www.youtube.com/watch?v=H1iMRIkVix0

Billy Idol - Don't need a gun
http://www.youtube.com/watch?v=G9XwtZZ_NNU

Def Leppard - Billy's got a gun (hov dem skal jeg jo høre i morgen....LIVE)
http://www.youtube.com/watch?v=2o53oAjPcCM

Fra : Heidi

Dato : 13-06-08 14:20

schlafen wrote:

> Def Leppard - Billy's got a gun (hov dem skal jeg jo høre i
> morgen....LIVE)

Samme her - det bliver stort at se heltene fra dengang man var seriøs
fan

--
Heidi

Fra : schlafen

Dato : 13-06-08 15:00

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i meddelelsen

> Samme her - det bliver stort at se heltene fra dengang man var seriøs fan
>

> --
> Heidi

ja jeg så dem sidst i KB-Hallen i marts 1988 så det er på tide at genopleve
dem.....

Fra : Hauge

Dato : 13-06-08 18:57

Hejsa
Per Beer Hansen wrote:
> Dagens ord er Gun/pistol eller alt hvad der kan forbindes dertil.

Så vil jeg da byde ind med en sød "dame"
Divine - Shoot Your Shot
http://youtube.com/watch?v=aTuAv8f9KPs

Mvh Hauge