Hhmmm der er nogen skummelt ved 100Mbit
Fra : Johnny Lorentzen

Dato : 19-07-01 21:34

hej der

når jeg nu betragter mit netværkskort står der på pakken at det er et
100Mbit, men hvorfor kører det så aldrig hurtigere end 40Mbit? jeg har
prøvet både ned krydset kabel og switch, men hastigheden nærmer sig
aldrig de 100Mbit. Dengang jeg kørte 10Mbit fik jeg altid den rigitge
hastighed. jeg ved godt at det er den teoretiske hastighed, men der er
jo ingen flaskehalse ved at forbinde to computere med et krydset
kabel. det skal lige siges at netkortene er Edimax EN-9120TX med
Macronix chipsæt. er der egentlig forskel i hastighed på de
forskellige netkort?

Venlig hilsen
Johnny Lorentzen

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 19-07-01 21:35

Johnny Lorentzen <johnnylorentzen@hotmail.com> writes:
> [...]
> hastighed. jeg ved godt at det er den teoretiske hastighed, men der er
> jo ingen flaskehalse ved at forbinde to computere med et krydset

Jo, operativsystem og den langsomste computer.

> det skal lige siges at netkortene er Edimax EN-9120TX med
> Macronix chipsæt. er der egentlig forskel i hastighed på de
> forskellige netkort?

Ja. 100Mbit/s er faktisk MEGET.
--
Lars Balker Rasmussen "Special is bad."

Fra : Johnny Lorentzen

Dato : 19-07-01 23:11

computerne er henholdsvis 700 og 800MHz begge med 256MB RAM og win2k.

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 20-07-01 07:35

Hej!

> Jo, operativsystem og den langsomste computer.

Og deres specielt deres harddiske. Han skriver ikke noget om hvad det er han
overfører, men hvis det er fra HD er det sikkert der problemerne er.. Prøv
f.eks. at måle med TTCP ( kan dl'es her:
http://www.pcausa.com/Utilities/pcattcp.htm )

> Ja. 100Mbit/s er faktisk MEGET.

Og der er forskel på det billigste fra edb netto og et 3com netkort.

-Thomas

Fra : David List

Dato : 20-07-01 16:58

On Fri, 20 Jul 2001 08:34:59 +0200, Thomas Kaufmann Jensen wrote in
<3B57D113.3185D4BA@email.dk>:

> Og der er forskel på det billigste fra edb netto og et 3com netkort.

Ikke nødvendigvis. Der findes mange eksempler på gode netkort, som anvender
samme chip som det tilsvarende 3Com netkort, og koster under en tredjedel
af 3Com kortets pris.

--
Med venlig hilsen / Best regards
David List

Fra : Johnny Lorentzen

Dato : 20-07-01 17:19

On Fri, 20 Jul 2001 08:34:59 +0200, Thomas Kaufmann Jensen
<kauf@email.dk> wrote:

harddiskene er er Deskstar 75GXP 30GB er var lige blevet
defragmenteret. mine netkort er som sagt Edimax EN-9120TX. er dette
kort af den bedre kvalitet eller bør jeg kigge mig om efter et andet
og i så fald hvilket? hastigheden er den samme ved krydset kabel og
min Netgear FS108 switch

Venlig hilsen
Johnny Lorentzen