Så blev en Volvo sikker igen
Fra : Mogens

Dato : 07-06-08 07:05

I gamle dage var Volvo altid symbolet for nytænkning vedr. trafiksikkerhed -
dét synes jeg ikke altid, de har videreført i nyere tid (bilerne flækker
midt over). Nu har Volvo imidlertid udtænkt en række ny tiltag, der
implementeres i de nyeste modeller. Du får en fornemmelse af nyskabelserne
ved at køre en tur med Volvo-bilen på dette link:
www.volvocars-sicherheit.de - eller ved at trykke på de enkelte kasser på
vejen.

For dem der ikke gider køre kan nævnes, at 2 af de mere kuriøse indslag
handler om:
1) en kaffekop der tændes i displayet, når din kørsel afviger fra den
vanlige
2) et kamera i hvert sidespejl, hvor et bip advarer om en bil i den blinde
vinkel

Jow jow :)

Fra : KASO

Dato : 07-06-08 10:41

> For dem der ikke gider køre kan nævnes, at 2 af de mere kuriøse indslag
> handler om:
> 1) en kaffekop der tændes i displayet, når din kørsel afviger fra den
> vanlige

Har svenskerne ligefrem fået humor? - Det er da det mest overraskende her

Fra : Mogens

Dato : 07-06-08 14:57

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Har svenskerne ligefrem fået humor? - Det er da det mest overraskende her

Der er sgu så meget pjank i nutidens biler - kaffekoppen er sgu for langt
ude IMO. Det samme med den automatiske parkering, som nu er lanceret. Hvis
ikke man selv kan styre sin bil, eller ikke kan bedømme, hvornår det er tid
til at raste, skal man sgu tag toget istedet, IMO

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-06-08 15:17

On Sat, 07 Jun 2008 13:56:34 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

> [...]
>ikke man selv kan styre sin bil, eller ikke kan bedømme, hvornår det er tid
>til at raste, skal man sgu tag toget istedet, IMO

Det amerikanske marked, Mogens. ,-)

De skal simpelthen have alt skåret ud i pap, for ellers kommer der
sådan en smart-ass af en advokat og lægger sag an om erstatninger i
millionklassen.

Du har vel ikke glemt hende madammen der købte kaffe i en McDonalds
drive in??

På Volvo lastbilers sidespejle har der i årevis stået. Warning.
Objects are closer than they appear.

Det véd enhver idiot jo, når man har et konvekst sidespejl, men de
smarte kan lave penge på det. I USA!!

Det morsomme er, at den type lastbiler det drejer sig om, slet ikke
markedsføres i USA, men det kan ikke betale sig at producere 2 typer
spejle.

--

Venlig hilsen
Folmer