MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Mangl. drivere og nedbrud
Fra : Claus E Beyer

Dato : 08-06-08 12:10

Efter at jeg har købt en stationær pc uden styresytem, og derefter
installeret en Windows XP Home på den, har jeg nogle problemer.

Se venligst http://claus.beyer.adr.dk/grafik/Fejl.pdf

I det øverste billede ser det ud til at der mangler nogle drivere til både
lyd- og grafikkortet, der begge er onbord på motherbordet af typen Abit
NF-M2SV. Derudover mangler der en drver til "noget tredje".
Hvordan kan jeg løse det problem? Søgning i Google gav mig
desværre ikke noget brugbart.

Et andet problem (som måske - måske ikke - har noget med ovenstående at
gøre). Desværre sker det med jævne mellemrum at skærmen bliver sort og
pc'en genstarter og der fremkommer en fejlmelding efter gen-opstarten.
Fejlmeldingen har jeg vist på de nederste to billeder på

http://claus.beyer.adr.dk/grafik/Fejl.pdf

Er der mon tale om en hardware- eller en softwarefejl i WinXP (Home).

Håber at nogen af jer har nogle input jeg kan løse problemerne med.

(Da jeg er i tvivl om der er tale om hard- eller softwarefejl, har jeg
tilladt mig at sende dette indlæg til både
news:dk.edb.system.ms-windows og news:dk.edb.hardware)

Claus

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-06-08 22:57

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> tilladt mig at sende dette indlæg til både
> news:dk.edb.system.ms-windows og news:dk.edb.hardware)

Du skal enten finde den cd med drivere, som burde følge med dit motherboard,
eller også skal du ud på abits hjemmeside og hente dem.
Når du har installeret alle de drivere som hører til, skulle fejlene
forsvinde.

Kurt

Fra : J

Dato : 09-06-08 07:58

On Sun, 8 Jun 2008 13:10:16 +0200, "Claus E Beyer"
<ceb.news@gmail.com> wrote:

> [...]
>tilladt mig at sende dette indlæg til både
>news:dk.edb.system.ms-windows og news:dk.edb.hardware)

Sikke noget gruppe-posting !

Nå, men du får et svar alligevel. Bundkortet hedder Abit M2SV

http://www.uabit.com/index.php?option=com_content&task=view&id=32&Itemid=48&page=1&model=387

Der er kun en audio-driver på 38 Mb.
http://www.uabit.com/index.php?option=com_content&task=view&id=32&Itemid=48&page=4&model=387

Hvis du bruger onboard-grafik, som jeg forstår, at du gør, er det
vigtigt at køre dual-ram. Da du kun har 2 ram-slots, betyder det een i
hver. Ellers er onboard-grafik meget halvgående.

Til grafikdriver går du bare på www.nvidia.com og henter driver til
geforce 6100.

mvh

John

Fra : Peter.P

Dato : 10-06-08 08:18

On 8 Jun., 13:10, "Claus E Beyer" <ceb.n...@gmail.com> wrote:
> [...]
> tilladt mig at sende dette indlæg til både
> news:dk.edb.system.ms-windows og news:dk.edb.hardware)

http://www.download.dk/index.asp?prog=33372&selOS=Windows, installer
denne, den kan give dig nytttige oplysninger og kan også tjekke sensor
for CPU (temperatur)