Skat
Fra : Peter

Dato : 01-05-08 07:47

Der snakkes hele tiden om den høje indskomstskat i Danmark, og hvordan
det er fint fordi vi får hospitaler, sygeplejersker, skoler, billige
børnehaver, pædagoger osv.

Nu hvor vi ikke får alle de ting, hvorfor har staten taget lige så
meget skat fra mig som normalt?

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 01-05-08 21:15

Den 01.05.2008 kl. 08:47 skrev Peter <xdzgor@hotmail.com>:
> [...]
> børnehaver, pædagoger osv.
> Nu hvor vi ikke får alle de ting, hvorfor har staten taget lige så

Bragende godt spørgsmål....

Henrik Blunck - Dianalund
Learn More About Spyware => http://www.blunck.dk/consulting/spyware/
Overview of blogs etc => http://blunckmeister.googlepages.com/

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 02-05-08 00:13

Henrik V Blunck wrote:

> Bragende godt spørgsmål....

Fordi der er kommet flere gamle, fjolser... Og de koster af helvede til.
Og problemet bliver værre og værre...

Så vi får mindre og mindre i fremtiden, men betaler det samme (eller
mere)...

Best regards
Martin Jørgensen

Hi, there. I'm just another signature motherfucker.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 02-05-08 07:06

"Henrik V Blunck" <henrik@blunck.dk> skrev i meddelelsen
news.uahrvaf9n1el4e@macintosh.local...

> Bragende godt spørgsmål....

næ, det er ikke et særlig godt spørgsmål - hvis han tænker sig
om så får vi stadig et skrabet sygehusvæsen, en skrabet og
nedslidt plejesektor, en skrabet og nedslidt folkeskole etc.,
som vi så betaler en lille skat til. Dette skyldes
skattestoppet. Man vil hellere give de rige skattelettelser
fremfor at lade de bredeste skuldre trække det tungeste læs.
Derfor får vi ikke velfærd. Vi kan ikke få både i pose og i
sæk uden at det koster.

Brixtofte mente også at han kunne gå på vandet - han mente at
man blot ved at flytte rundt på diverese konti og lave
skattebegunstigede aftaler med visse firmaer og andre
finurligheder- kunne få fremdrift i kommunen. Han fik også
fremdrift, men det viste sig jo senere at det ikke var gratis,
og nu slås kommunen - også efter sammenlægningen - med store
økonomiske problemer som følge af Brixtoftes dispositioner.

Jeg har lært mine børn at intet er gratis - og det er begyndt
at gå op for dem. Er det også gået op for dig?

Fra : N_B_DK

Dato : 03-05-08 01:11

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> Jeg har lært mine børn at intet er gratis - og det er begyndt
> at gå op for dem. Er det også gået op for dig?

Men alligevel fatter du ikke selv, at hvis man straffer folk der
arbejder meget, (topskat), så flytter de, stopper med at gøre en ekstra
indsats, eller skifter job til noget mindre betydningsfuldt, er det mon
gået op for dig ?

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Egon Stich

Dato : 03-05-08 12:32

> [...]
>
> --
> MVH. N_B_DK
> KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Det var dog noget af en påstand---
Jeg vil faktisk kalde det en god gammeldags borgerlig-liberal løgn.
Opfundet af personager, hos hvem griskheden hersker.

Egon

Fra : Peter

Dato : 03-05-08 17:32

Egon Stich wrote:

> [...]
> Jeg vil faktisk kalde det en god gammeldags borgerlig-liberal løgn.
> Opfundet af personager, hos hvem griskheden hersker.

Jeg tror faktisk det ikke er fuldstandigt forkert - især med viljen til
at arbejde mere. For eksempel, en VVS'er jeg har brugt fortalte mig han
kunne få lige så meget arbejde som han ønskede - men han ønskede ikke
mere pga skatten. De ekstra timer han kunne arbejde gav simpelthen ikke
nok i hans lomme efter de ekstra topskat han skulle betale.

Fra : N_B_DK

Dato : 03-05-08 21:04

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> wrote in message
> De ekstra timer han kunne arbejde gav
> simpelthen ikke nok i hans lomme efter de ekstra topskat han skulle
> betale.

Lige præcis, når man alligevel dårligt kan mærke det, så vægter jeg min
fritid betydligt højere.

Fra : Egon Stich

Dato : 06-05-08 10:05

> [...]
>
> --
> MVH. N_B_DK
> KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Vil det sige, at du er villig til at sælge sin fritid for mammon?
Uden fritid, hvad vil du da med guld?

Egon

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 06-05-08 10:24

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vil det sige, at du er villig til at sælge sin fritid for mammon?
> Uden fritid, hvad vil du da med guld?

Du mener ikke, man kunne nøjes med at sælge olidt af sin fritid?

Fra : Egon Stich

Dato : 07-05-08 10:27

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Du mener ikke, man kunne nøjes med at sælge olidt af sin fritid?

Da jeg startede med at trælle i det danske samfund, havde vi 48 timers
arbejdsuge.
Det tog mange år, før vi fik tilkæmpet os den nuværende arbejdstid.

Og nu ser man en grisk generation, der spoler tilbage.

Og for hvad?
Tant og fjas, samt opreklamerede forbrugs "goder"--

Men jer om det.
Sålænge i blot nøjes med selv at trælle, rager det jo sådan set ikke mere
normale mennesker.

Problemet, for jer selv, er jo så blot, at I har tilgode at opdage
konsekvenserne af at række kapitalen en lillefinger.

Og så kan I jo gentage historien.
det er det, der sker, om man er historie og kulturløs.

Egon

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 07-05-08 12:08

> Da jeg startede med at trælle i det danske samfund, havde vi 48 timers
> arbejdsuge.
> Det tog mange år, før vi fik tilkæmpet os den nuværende arbejdstid.

Tillykke.

> Og nu ser man en grisk generation, der spoler tilbage.

Det må være rart at være så klog, at man kan gøre sig til dommer over andre
menneskers økonomiske behov.

Fra : N_B_DK

Dato : 06-05-08 11:00

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Vil det sige, at du er villig til at sælge sin fritid for mammon?

Ja, det gør vi alle, spørgsmålet er bare i hvilken grad.

> Uden fritid, hvad vil du da med guld?

Holde længere ferier.

Fra : @

Dato : 06-05-08 11:39

On Tue, 6 May 2008 12:00:12 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

>Ja, det gør vi alle, spørgsmålet er bare i hvilken grad.

>Holde længere ferier.

er ferie da ikke fritid

den du var villig til at sælge

altså kan du ikke både arbejde og holde ferie

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Egon Stich

Dato : 06-05-08 10:04

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mere pga skatten. De ekstra timer han kunne arbejde gav simpelthen ikke
> nok i hans lomme efter de ekstra topskat han skulle betale.

Hvilket jo må betyde, at han egentlig er ganske tilfreds?
Og slet ikke har tænkt på at "flytte til udlandet" og lignende?

Manden har, ligesom så mange andre, en indkomst kan han leve af.
Tilfredsstillende.
Var der nød på færde, skulle han såmænd nok forsøge at få nogle extra kr i
posen.
Ikke sandt?

Mon ikke det i virkeligheden forholder sig således, at langt de fleste er
glade og tilfredse, og at ævlet om topskattens "skadelige indflydelse" alene
stammer fra gridske personager, der absolut ikke kan leve uden det nyeste
B&O anlæg, eller som måske leder efter en bortforklaring på det kedeligt
forhold, at de ikke kan tjene mere, og for at redde ansigt ævler op om "det
kan ikke betale sig"?

Egon

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 06-05-08 10:25

> Hvilket jo må betyde, at han egentlig er ganske tilfreds?

Ja, men spørgsmålet er, om vi andre kan være tilfredse. Altså: Os, der
interesserer os for samfunsøkonomien.

Fra : N_B_DK

Dato : 06-05-08 11:06

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
> Hvilket jo må betyde, at han egentlig er ganske tilfreds?
> Og slet ikke har tænkt på at "flytte til udlandet" og lignende?

Jo det har jeg skam tænkt på

> Manden har, ligesom så mange andre, en indkomst kan han leve af.
> Tilfredsstillende.

Nej.synes ikke det er tilfredsstillende, og netop af den grund er
overarbejde stoppet for mit vedkommende (delvom vi har pi*** travlt, og
ikke kan følge med som det er nu).

> Var der nød på færde, skulle han såmænd nok forsøge at få nogle extra
> kr i posen.
> Ikke sandt?

Gør jeg skam også, leder efter et andet og bedre betalt job.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 06-05-08 18:45

On Tue, 6 May 2008 12:06:10 +0200, N_B_DK wrote:

> [...]
>
> Nej.synes ikke det er tilfredsstillende, og netop af den grund er
> overarbejde stoppet for mit vedkommende (delvom vi har pi*** travlt, og

Det er da en fornuftig måde at forhandle løn på.

Du skal dog ikke, som en af mine kolleger gjorde for mange år siden, sige
"det må jeg ikke for tillidsmanden" (Det kostede en arbejdsretssag, som
firmaet vandt).

> Gør jeg skam også, leder efter et andet og bedre betalt job.

Det er da altid tilladt.

Sjovt nok, i 1989 tjente jeg ca. 50.000/md, i dag tjener jeg ca 20.000 og
har det meget bedre med mig selv (der er ingen stress).

--
MVH
Bruno

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-05-08 21:26

Peter skrev den 01-05-2008 08:47:
> [...]
> børnehaver, pædagoger osv.
>
> Nu hvor vi ikke får alle de ting, hvorfor har staten taget lige så

Fordi nødberedskabet er det samme som normalberedskabet dvs. du faktisk
mærker nogen signifikant forskel på hospitalerne.
(det syntes jeg lige man bør tænke over, at normeringen er så stram i
det daglige, så man ikke engang kan lave en "nødberedskab").

Derudover er der også faste udgifter i forbindelse med bygninger og hvad
der ellers er af udgifter ved drift af en institution.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Peter

Dato : 03-05-08 17:35

Carsten Riis wrote:

> [...]
>

> Derudover er der også faste udgifter i forbindelse med bygninger og
> hvad der ellers er af udgifter ved drift af en institution.

Ja - men udgifterne til lønninger er der ikke, vel? Kan vi ikke få
refunderet de penge vi betaler staten for en service (fx
sygeplejersker) vi ikke i øjeblikket få?

Jeg fx, har lige fået aflyst en undersøgelse på mandag pga strejken -
fordi sygeplejerskerne ikke arbejder.

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-05-08 12:29

Peter skrev den 03-05-2008 18:35:

> Ja - men udgifterne til lønninger er der ikke, vel? Kan vi ikke få
> refunderet de penge vi betaler staten for en service (fx
> sygeplejersker) vi ikke i øjeblikket få?

næh, de penge kan så bruges til fx udstyr og medicin, hvor der med
stor sandsynlighed også er lavvande i kassen.

> Jeg fx, har lige fået aflyst en undersøgelse på mandag pga strejken -
> fordi sygeplejerskerne ikke arbejder.

Nå, så har den undersøgelse nok ikke været akut.
Og vær du glad for det.

Derudover er det da en underlig tankegang, at der skulle være en
sammenhæng mellem dit personlige bidrag til sundhedsvæsnet vs. de
udgifter som måtte være i forbindelse med driften af et sygehus.
Prøv lige og tænk den omvendte situation: når nu du bruger sygehuset
rigtig meget, så dit brug af sygehuset overstiger det bidrag du har
givet.... Ville du så også betale oveni?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Peter

Dato : 04-05-08 19:36

Carsten Riis wrote:

> næh, de penge kan så bruges til fx udstyr og medicin, hvor der med
> stor sandsynlighed også er lavvande i kassen.

> Nå, så har den undersøgelse nok ikke været akut.
> Og vær du glad for det.

Undtagen hvis, når jeg endeligt får en ny tid om en eller to måneder,
bevises at der er et problem (fx kræft) der skal behandles.

> [...]
> rigtig meget, så dit brug af sygehuset overstiger det bidrag du har
> givet.... Ville du så også betale oveni?

Hvad er galt med brugerbetaling egentlig? Hvorfor skal vi være
"solidarisk" (og med "solidarisk" menes der åbenbart at nogle betaler
for andre).

Fra : Egon Stich

Dato : 06-05-08 10:08

> Hvad er galt med brugerbetaling egentlig? Hvorfor skal vi være
> "solidarisk" (og med "solidarisk" menes der åbenbart at nogle betaler
> for andre).

Prøv at søge på Niemüller.
Da finder du svaret.

Egon

Fra : Bruno Christensen

Dato : 06-05-08 18:49

On Tue, 6 May 2008 11:07:30 +0200, Egon Stich wrote:

> "Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at søge på Niemüller.
> Da finder du svaret.

"Da de....."

Niemüller var noget anderledes og derigennem foran for sin tid.

Desværre behøver vi efterhånden en ny Niemüller.

--
MVH
Bruno

Fra : Peter

Dato : 06-05-08 22:10

Egon Stich wrote:

> "Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at søge på Niemüller.
> Da finder du svaret.

Angående skat?

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-05-08 13:48

Peter skrev den 04-05-2008 20:35:

> Undtagen hvis, når jeg endeligt får en ny tid om en eller to måneder,
> bevises at der er et problem (fx kræft) der skal behandles.

Hvad er det for en undersøgelse som blev aflyst? En forscreening for
kræft bliver vel næppe aflyst.

> Hvad er galt med brugerbetaling egentlig? Hvorfor skal vi være
> "solidarisk" (og med "solidarisk" menes der åbenbart at nogle betaler
> for andre).

Problemet er, at så er det ikke dit medicinske behov som afgør om du får
behandling, men om du er født med en sølvske i røven.

se filmen Sicko

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 06-05-08 10:22

> [...]
> børnehaver, pædagoger osv.
>
> Nu hvor vi ikke får alle de ting, hvorfor har staten taget lige så

Det offentlige har sparet 300-400 mio. kr. eller et sted mellem 75 og 100
kr. pr. skatteyder. Men en del af udgiften er jo reelt blot blevet udskudt
til senere. Operationer kan f.eks. ikke aflyses - blot udsættes.