Jordmødrene går i arbejde igen
Fra : Jens Bruun

Dato : 27-04-08 20:24

Det gør de angiveligt, fordi de er "ansvarlige" i forhold til de gravide.

Jeg undrer mig over, hvorfor jordmødre overhovedet tror, de skal have mere i
løn. Tilgang til faget stiller krav om et af landets højeste
karaktergennemsnit. Lønnen er tilsyneladende alt før høj. Ned med lønnen, og
så kan også piger, der ikke er blandt eliten på gymnasiet, blive jordmødre.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 27-04-08 20:39

> [...]
> karaktergennemsnit. Lønnen er tilsyneladende alt før høj. Ned med lønnen,
> og så kan også piger, der ikke er blandt eliten på gymnasiet, blive

Så med andre ord du vil godt overlade din kones fødsel til en eller anden
tilfældig? Man kan godt høre du hverken er gift eller har børn. Og din gamle
mor er du parat til at overlade til tilfældige, da du heller ikke vil betale
dem. Er der andre end dig selv du holder af, hvis du altså kan holde dig
selv ud.

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-04-08 20:49

> [...]
> Og din gamle mor er du parat til at overlade til tilfældige, da du
> heller ikke vil betale dem. Er der andre end dig selv du holder af,

Du hælder vand ud af ørene. Er det noget, du har lært på seminariet?

Jeg skal gerne svare dig, når (hvis) du formår at kommer op på en noget
større klinge end den, du pt. kører på.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 27-04-08 20:58

Kim2000 skrev:

> [...]
> dem. Er der andre end dig selv du holder af, hvis du altså kan holde dig

Hvorfor tror du karaktergennemsittet har noget at gøre med
sværhedsgraden på studiet?

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-04-08 22:13

Jens Bruun skrev den 27-04-2008 21:24:
> [...]
> så kan også piger, der ikke er blandt eliten på gymnasiet, blive jordmødre.

Ja, på kvote 1.

Lagt de fleste jordmoder-studerende har en sygeplejerske-uddannelse bag
sig og kommer ind via kvote 2.

Lad os bare for diskussionens skyld holde os til kvote 1.
Når nu det kræver de klogeste hoveder i dette land at få børn til
verden. Hvorfor mener du så, at de kloge hoveder skal have mindre i løn?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-04-08 22:20

Carsten Riis skrev:

> [...]
>

> Lad os bare for diskussionens skyld holde os til kvote 1.
> Når nu det kræver de klogeste hoveder i dette land at få børn til

Det gør det jo heller ikke. Når jordemoderen må give op, træder lægen til.
Desuden er adgangskravet lavet for at minimere antallet af mulige kadidater.

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-04-08 22:23

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Når nu det kræver de klogeste hoveder i dette land at få børn til
> verden. Hvorfor mener du så, at de kloge hoveder skal have mindre i

Det kræver ikke de klogeste hoveder i dette land at få børn til verden. Det
klarer de fleste kvinder faktisk udmærken - IK underordnet.

Hvis du mener, at der er ræson i, at det kræver et uhørt højt gennemsnit til
studentereksamen at kunne uddanne sig til jordemoder, tror jeg bare, vi skal
stoppe her.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-04-08 22:50

Jens Bruun skrev den 28-04-2008 23:23:
> [...]
> studentereksamen at kunne uddanne sig til jordemoder, tror jeg bare, vi skal

Det er dig der nævner kvote 1. siden du mener, at det er vigtigt at
nævne det, så må det betyde noget for dig.

Du fraklipper det faktum, at de fleste jordmødre har en
sygeplejerske-uddannelse før de tager jordmoder-uddannelsen.
(det kalder man at quotefucke)

så det er DIG som bruger kvote1 som argument for at ville sænke lønnen
til jordmødrene.
Det savnes stadig en forklaring.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-04-08 22:58

> Det er dig der nævner kvote 1. siden du mener, at det er vigtigt at
> nævne det, så må det betyde noget for dig.

Jeg har ikke nævnt kvote 1 med ét eneste ord.

> Du fraklipper det faktum, at de fleste jordmødre har en
> sygeplejerske-uddannelse før de tager jordmoder-uddannelsen.
> (det kalder man at quotefucke)

Quotefucke? Glem det. Du er ikke værd at diskutere med.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-04-08 19:44

Jens Bruun skrev den 28-04-2008 23:58:
> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke nævnt kvote 1 med ét eneste ord.

Du nævner noget om gennemsnitskarakteren for at komme ind på
uddannnelsen som jordemoder. Det er Kvote 1 man er med i, når det er
en gennemsnitskarakter som er relevant for at komme ind på en uddannelse!

Når man har en forudgående uddannelse (for jordmødre = sygeplejerske)
eller ligestillet erhvervserfaring indenfor relaterede fag, så er
gymnasietidens gennemsnitskarakter irrelevant.

Dejligt, at du indrømmer, at du udtaler dig om noget du ikke har
forstand på.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk