USA anklager Syrien for atomplaner (North ~
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 25-04-08 08:52

"Jesus-loves-you" skrev
7254 news:4YZTi.16$1Y6.14@news.get2net.dk
7188 news:LglQi.17$Zg3.7@news.get2net.dk
and ...
7107 news:CouMi.59$Db1.6@news.get2net.dk

[ ... ]
> Israel bekræfter angreb på Syrien
[ ... ]
> [...]
>
> === citat start ===
>
> ... For det andet har Nordkoreas præsident, Kim Jong Il, der så godt som
> aldrig kommenterer Isreals gerninger, på det stærkeste fordømt Israels
> militære mission. En reaktion, der støtter ideen om et tættere samarbejde
> mellem Syrien og Nordkorea.
>
> === citat slut ====
>

> Og det får en jo så til at tænke på einem NPT-break?...
>
> (NPT = The non-spread of nuclear-weapon treaty)
>
> ET-Break:
> (2007-10-02, Tuesday, CET 17:57:02, delay 0, GMT 15:57:02)

News:

=== citat start ===

BBC WORLD (p122, Thursday) 24 Apr (2008, CET) 14:48/19

N Korea 'linked to Syria reactor'

North Korea was helping Syria build a
nuclear reactor, US officials are to
tell lawmakers in a closed session.

Unnamed officials told a number of US
newspapers that the US had video
footage of the Syrian facility with
North Koreans inside.

Syria has repeated denials that it has
any nuclear weapons programme, or any
such agreement with North Korea.

It follows an unexplained air strike by
Israel last September on a target
inside Syria.

=== citat slut ====

and ...

=== citat start ===

DR1 s134 fre 25 apr (2008, CET) 07:29:33

00:02 (CET, red.)

USA anklager Syrien for atomplaner

USA's regering anklager nu Syrien for
at have planer om at udvikle atomvåben.

Med nordkoreansk hjælp skulle syrerne
have bygget en atomreaktor, som skulle
være i stand til at producere plutonium
til et "ikke-fredeligt formål".

Det syriske atomanlæg blev sidste år
ødelagt ved et israelsk fly angreb.
Syrien har været påfaldende tavs om,
hvad det var, israelerne angreb.

En amerikansk topembedsmand siger til
nyhedsbureauet AP, at det syriske
atomanlæg var kun uger eller måneder
fra at være klar til at fremstille
plutonium, da det blev ødelagt under
det israelske flyangreb.

=== citat slut ====

samt ...

(Kilde: Berlingske Tidende, Friday, 25. april 2008, side 19)

=== citat start ===

Syrien afviser påstand om atomreaktor

London: Syrien venægtede i går amerikanske påstande om, at Nordkorea er i
færd med at hjælpe landet med at bygge en atomkraftreaktor, der kan
producere plutonium. Syriens ambassadør i Storbritannien, Sami al-Khiyami,
har udtalt til pressen, at den anklage, den amerikanske præsident George W
Bushs administration forventedes at fremlægge for kongressen torsdag,
udelukkende har som mål at lægge pres på Nordkorea i forhandlingerne om
Pyongyangs eget atomprogram.

AFP

=== citat slut ====

Compare with ...

> [...]
> aldrig kommenterer Isreals gerninger, på det stærkeste fordømt Israels
> militære mission. En reaktion, der støtter ideen om et tættere samarbejde

Hvorfor skulle Kim Jong Il så (i så fald) flippe ud ?

Hmm ...

Memory on from ...

0305 news:7144a.89530$Hl6.8231197@news010.worldonline.dk

> Nødvendigheden af at retsforfølge diverse massemordere.
[ ... ]
> En rendyrket psykopat vil altid forsøge at omnå Verdensherredømmet ...
[ ... ]
> Det er derfor naivt at tro, at man kan stifte fred med en psykopat. ...

Jeg ved ikke hvorfor, men ordet psykopat-forvaringsanstalt strejfer af
"uforklarlige" grunde mit sind...

ET-Break:
(2008-04-25, Friday, day no 116, CET 07:52, GMT 05:52)
- "Præcis[t]."

CET 07:53:0x, delay 0
- "Min ven."

Med venlig hilsen,