Voldtægtsanklaget løj sig yngre.
Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 25-04-08 06:36

http://ekstrabladet.dk/112/article999827.ece

<citat>
En ung mands tænder afslører, at han i virkeligheden er ældre end de 14
år, han hævder at være. Dermed kan han nu sigtes for voldtægt af sin
eks-kæreste samt en række røverier
</citat>

Måske det skulle være rutine, at tjekke tænder og tage fingeraftryk, på
de "gæster" vi lukker ind, et eller andet bør vi gøre.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-04-08 06:40

Ludvig Nielsen. wrote:
> [...]
>
> Måske det skulle være rutine, at tjekke tænder og tage fingeraftryk,
> på de "gæster" vi lukker ind, et eller andet bør vi gøre.

Næsten et Kinderæg? 2 ud af 3.

Folk af anden etnisk baggrund og seksualforbrydelser.

2 af tvangstankerne i samme indlæg. Flot.

/F

Fra : Pernille

Dato : 25-04-08 07:17

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Næsten et Kinderæg? 2 ud af 3.
>
> Folk af anden etnisk baggrund og seksualforbrydelser.

Men kan du da slet ikke se, at vi har et problem?

Det er da et problem, at indvandrere lyver sig yngre, end de er.

Her har vi en, der siger, at han er 14. - Det betyder, at han ikke kan
straffes.
Hvis han er 16, er sagen jo en helt anden.

Tænk dig om! Hvis en person er født i Danmark, kan vedkommende jo ikke lyve
om sin alder. Den står i papirerne.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-04-08 09:07

Pernille wrote:
> [...]
>
> Tænk dig om! Hvis en person er født i Danmark, kan vedkommende jo
> ikke lyve om sin alder. Den står i papirerne.

Det ved jeg da godt. Men det er jo velbeskrevet. At harmes over det dagligt
fatter jeg simpelthen ikke i gider. Kom videre end de endeløse diskusioner
om "de fremmede""

/F

Fra : Pernille

Dato : 25-04-08 10:52

> Det ved jeg da godt. Men det er jo velbeskrevet. At harmes over det
> dagligt fatter jeg simpelthen ikke i gider. Kom videre end de endeløse
> diskusioner om "de fremmede""

Det er jo svært at komme videre, så længe at befolkningen (de fleste) ikke
mener, at der bliver taget seriøst fat om problemerne.
Så længe, at tingene får lov til at forblive uændrede, i forhold til
indvandrer og andengenerationsindvandrer, der laver ballade/ kriminalitet,
så vil der fortsætte med at være folk, der kommer frem med deres vrede og
frustration.
- Og det er pga folk, som ikke ser, at der skal handles, at der ikke sker
noget.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-04-08 14:48

Pernille wrote:

> [...]
> med deres vrede og frustration.
> - Og det er pga folk, som ikke ser, at der skal handles, at der ikke

Påpeger du noget konstant, ender du med at tale for døve øren.

/F

Fra : N/A

Dato : 25-04-08 09:12

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-04-08 09:12

Ejvind Kruse wrote:

> Nu ikke forlange urimeligheder af Frank.

Problemet er da overskueligt. Set i større perspektiv er det da et langt
større problem at unge over 15 får deres lidt yngre kammerater til at begå
kriminaliteten.

Hvor mange under 15 tror i der bliver taget i kriminalitet der lyver sig
yngre fordi de er "fremmed herkomst?

Jeg tror det kan tælles på 2 hænder i årlig statistik.

/F

Fra : Pernille

Dato : 25-04-08 10:55

> [...]
> yngre fordi de er "fremmed herkomst?
>
> Jeg tror det kan tælles på 2 hænder i årlig statistik.

Problemet med dem, der lyver sig yngre, end de er, er kun en del af
problemet.
Men, hvis man tager hvert problem, for sig, så kan man, måske, sige at det
er små problemer, men sammenlagt, er det et virkeligt stort problem.
Og der skal handles.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-04-08 14:49

Pernille wrote:

> [...]
> Men, hvis man tager hvert problem, for sig, så kan man, måske, sige
> at det er små problemer, men sammenlagt, er det et virkeligt stort

Problemet er den "Peter og ulven" effekt i får ved konstant at påpege små
snotproblemer.

Hold fokus.

/F

Fra : Michael Weber

Dato : 25-04-08 23:45

Pernille wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Men kan du da slet ikke se, at vi har et problem?
>
> Det er da et problem, at indvandrere lyver sig yngre, end de er.

Og når der er tvivl om alder tjekkes personens tænder, som man jo kan læse.
Så når der ikke er tvivl om personens alder vil du tjekke personens tænder.
hmm...mig bekendt er usikkerheden for en aldersvurdering af børn baseret på
tænder ca. 2 år.

--
Six Degrees Of Separation

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-08 08:49

Frank Leegaard wrote:

> Næsten et Kinderæg? 2 ud af 3.
>
> Folk af anden etnisk baggrund og seksualforbrydelser.
>
> 2 af tvangstankerne i samme indlæg. Flot.

Og din tvangstanke er så, at man ikke bør forstyrre folk, som kan lave
røverier i fred. Flot

"Også sigtet for røveri
- Vi havde også nogle røverier liggende på samme gerningsmand, som egentligt
var efterforsket færdigt. De vil nu blive genåbnet, idet han også var over
den kriminelle lavalder, da han lavede dem, oplyser vicepolitikommissær,
Kristian Egekær til ekstrabladet.dk"

hvilket jo også viser at der intet sker når folk er under 15 år, de kommer
straks i omløb igen.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-04-08 09:09

Knud Larsen wrote:

> Og din tvangstanke er så, at man ikke bør forstyrre folk, som kan lave
> røverier i fred. Flot

Naturligvis ikke. Grundlæggende er een af de få ting jeg er enige med DF om,
er at den kriminelle lavalder bør sænkes.

Men se. Så er det jo ikke kun det evindelige "de fremmede" problem.

Løft jeres fokus lidt, og udvid jeres horisont.

/F

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-08 10:25

Frank Leegaard wrote:

> [...]
>
> Men se. Så er det jo ikke kun det evindelige "de fremmede" problem.
>
> Løft jeres fokus lidt, og udvid jeres horisont.

Jeg har aldrig kaldt nydanskere for "de fremmede", og har intet som helst
med DF at gøre!

Fra : Ivannof

Dato : 25-04-08 13:23

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg har aldrig kaldt nydanskere for "de fremmede", og har intet som helst
> med DF at gøre!

Der er vel 2 slags indvandrere.

Der dem der kommer til landet og vil være med, indpasse sig, prøve at være
en slags danskere. Dem kan vi vel kalde ny-danskere eller slet og ret
danskere efterhånden som man ikke engang kan høre de kommer udefra.

Nå ja, så er der dem der insisterer på at tale et andet sprog end dansk
derhjemme og som holder justits med at børnene "ikke bliver for danske" -
går i deres forrige hjemlands gevanter og opfører sig som turister.

De insisterer vel nærmest på at blive kaldt fremmede. De forsøger aktivt at
være det!

Hilsen Ivan

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-04-08 14:50

Knud Larsen wrote:

> Jeg har aldrig kaldt nydanskere for "de fremmede", og har intet som
> helst med DF at gøre!

Lad være at afspore debatten med fnidder.

Kom til sagen!

/F

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-08 19:10

Frank Leegaard wrote:

> Lad være at afspore debatten med fnidder.
>
> Kom til sagen!

Lad være at afspore debatten med fnidder.

Kom til sagen!

- - - sagde du vel til dig selv?

Fra : Pernille

Dato : 25-04-08 11:00

> [...]
>
> Men se. Så er det jo ikke kun det evindelige "de fremmede" problem.
>
> Løft jeres fokus lidt, og udvid jeres horisont.

ALLE forældre bør tage deres opgave som forældre mere alvorligt, end mange
gør.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-04-08 14:52

Pernille wrote:

> ALLE forældre bør tage deres opgave som forældre mere alvorligt, end
> mange gør.

Enig. Ser du, så er det jo ikke kun den enøjede debat om "de fremmede"

I stedet for fordømmelsen mangler vi så indsigten og forståelsen for hvorfor
det ryger af sporet.

Fordømmelsen kommer vi ikke ret langt med. Kom videre end den.

/F

Fra : Michael Weber

Dato : 25-04-08 23:55

Pernille wrote:

> ALLE forældre bør tage deres opgave som forældre mere alvorligt, end
> mange gør.

Et ret komisk udsagn.

De forældre der skam tager deres opgave som forældre alvorlig, skal altså
tage opgaven endnu mere
alvorlig. Selv hvis der ikke er noget problem.
Ehmm...

Og de forældre som ikke tager deres opgave som forældre alvorlig nok, skal
tage opgaven mere alvorlig.
Ehm...hvem kan være uenige i det ?

Hvornår alvorlig er alvorlig _nok_, ja det er jo så lige spørgsmålet.

--
Six Degrees Of Separation

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-04-08 16:59

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i
meddelelsen

> Naturligvis ikke. Grundlæggende er een af de få ting jeg er
> enige med DF om, er at den kriminelle lavalder bør sænkes.

Det er vi så ikke enige om, selvom jeg er enig med dig i mange
ting. For hvad skulle det tjene til at den kriminelle lavalder
blev sænket? Vil du for alvor mene at vi fx skal putte børn på
12 år i fængsel? Hvis ikke, hvad vil du så med den lavere
kriminelle lavalder? Hvis et barn under 15 begår kriminalitet
har man da mange forskellige måder at klare det problem på - i
værste tilfælde kan de tvangsfjernes fra hjemmet og i andre
tilfælde kan et godt SSP-samarbejde gøre en forskel.

Problemet er altså ikke lovgivningen, for den er
tilstrækkelig. Problemet er at man ikke udnytter den optimalt
fordi det er for dyrt for kommunerne - derfor har vi sager som
dem vi har set her på det sidste. Men at sænke den kriminelle
lavalder er en tom demonstration og er kun en leflen for de
partier og personer der tror at "strengere straffe" er
løsningen på alt.

At man kan straffe børn med alvorlige sanktioner som fx
fængsel, er helt ude i hampen og kan i ovrigt i strid med
Børnekonventionen.
Det er muligt at fængsle børn, men det skal ske i respekt for
konventionen, og folk der ved noget om børn, vil næppe
anbefale fængsling til børn, hvilket vi jo også har
tilkendegivet via internationale konventioner - og især skal
de ikke være sammen med voksne i fængslerne, hvilket Danmark
allerede har problemer med at overholde.

Hvis vi sænker den kriminelle lavalder, så må vi nødvendigvis
også se på hvilke signalværdier det kan give internationalt
set. Det vil nemlig betyde at visse lande der benytter sig af
børnesoldater og børnearbejde får endnu flere argumenter i
hånden til at fortsætte deres inhumane holdninger mod børn.

Man vil sige: "Det er muligvis sådan at man bør gå i skole og
uddanne sig når man kun er 12 år, men i Danmark har man sænket
den kriminelle lavalder, så det må betyde at man regner
12-årige som små voksne, der er påvirkelige via straf. Hvad
har man så i mod at vi også har 12-årige til at arbejde på
vores fabrikker ud fra samme opfattelse af at det så ikke
længere er børn, men voksne?

Og man vil kunne anvende nogenlunde samme argumentation over
for børnesoldater, og sidst, men ikke mindst, vil en sådan
sænkning vække endnu større undren: i forhold til mange love
er selv 15-årige ikke pr. definition i stand til at tage vare
på sig selv - derfor har vi en lovgivning der siger at man
skal være 18 år for at stemme og få indflydelse. En 15-årig
kan derfor ikke køre på knallert (det kan man først når man er
16.) En 15 årig har ikke stemmeret, men kan alligevel straffes
med fængsel. Man har altså ingen rettigheder, men kun pligter.
Børn ned til 4-årsalderen kan blive straffet med at skulle
betale for hærværk, selvom enhver ved at man ikke som 4-årig
kan overskue sine handlinger, og at det først sker langt
senere i livet, når frontallapperne vokser sammen.

At sænke den kriminelle lavalder vil altså ikke være andet end
endnu en handling vendt mod børn, som ikke kan overskue deres
handlinger og som i forvejen ikke har nogen rettigheder udover
hvad Børnekonventionen angiver.

Vi skal i stedet implementere konventionen i lovgivningen og
ikke handle så sporadisk som Danmark hidtíl har gjort når det
drejer sig om børns rettigheder -jf.
http://www.unicef.dk/files/DUC%20materiale/Børnekonventionen.pdf
o.a.

Fra : Pernille

Dato : 25-04-08 10:59

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> vicepolitikommissær, Kristian Egekær til ekstrabladet.dk"
>
> hvilket jo også viser at der intet sker når folk er under 15 år, de kommer

Hvis en 13 eller 14- årig ikke kan komme i fængsel (alene), så må enten mor
eller far jo komme med, til at holde i hånden.
Hvis man er så rå, som 13 - 14 årig, så må man også være "rå" nok til at
komme i fængsel.
Far og Mor kunne lære lidt om ansvar, hvis de kom bag træmmer sammen med
deres afkom.

Fra : Malene P

Dato : 25-04-08 12:34

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Næsten et Kinderæg? 2 ud af 3.
>
> Folk af anden etnisk baggrund og seksualforbrydelser.

Mener du også, at der er en sammenhæng?

Malene P

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-04-08 10:17

Ludvig Nielsen. wrote:
> [...]
>
> Måske det skulle være rutine, at tjekke tænder og tage fingeraftryk,
> på de "gæster" vi lukker ind, et eller andet bør vi gøre.

Ved den mindste mistanke burde man tjekke tænderne. Hvis det så viser
sig, at barnet er løjet yngre - for f.eks. at sikre sig børnepenge i
flere år end berettiget - så skal de slet ikke lukkes ind i landet.

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-04-08 10:48

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> Ved den mindste mistanke burde man tjekke tænderne. Hvis det så viser sig,
> at barnet er løjet yngre - for f.eks. at sikre sig børnepenge i flere år
> end berettiget - så skal de slet ikke lukkes ind i landet.

Vi skal overhovedet ikke have folk ind med mindre de forstår den hvide mands
kultur.

Mvh
Martin

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-04-08 10:56

Martin Larsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> Vi skal overhovedet ikke have folk ind med mindre de forstår den
> hvide mands kultur.

Og meget mere.

Fra : Pernille

Dato : 25-04-08 11:04

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> Vi skal overhovedet ikke have folk ind med mindre de forstår den hvide
> mands kultur.

- Og accepterer.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-04-08 17:00

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i meddelelsen
forstår den hvide

> - Og accepterer.

racist!

Fra : N_B_DK

Dato : 25-04-08 17:12

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message
> racist!

Ja det er du, dit svin.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-04-08 19:12

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen

> "Pernille" <Hovedst@den> skrev i meddelelsen
> forstår den hvide

> racist!

Stalinist hykler!

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 25-04-08 13:02

Martin Larsen forklarede:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> Vi skal overhovedet ikke have folk ind med mindre de forstår den hvide mands
> kultur.

Enig, men sådan bliver det desværre aldrig, så vi må nøjes med det næst
bedste.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Pernille

Dato : 25-04-08 11:01

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Ved den mindste mistanke burde man tjekke tænderne. Hvis det så viser sig,
> at barnet er løjet yngre - for f.eks. at sikre sig børnepenge i flere år
> end berettiget - så skal de slet ikke lukkes ind i landet.

Helt enig!

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 25-04-08 13:01

Henrik Svendsen forklarede den 25-04-2008:

> Ved den mindste mistanke burde man tjekke tænderne. Hvis det så viser sig, at
> barnet er løjet yngre - for f.eks. at sikre sig børnepenge i flere år end
> berettiget - så skal de slet ikke lukkes ind i landet.

Ville være en god ide, og evt. tage DNA fra dem vi slipper ind.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Malene P

Dato : 25-04-08 12:33

"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Måske det skulle være rutine, at tjekke tænder og tage fingeraftryk, på
> de "gæster" vi lukker ind, et eller andet bør vi gøre.

Måske skulle vi se at smide den løgnagtige fremmedfamilie ud hurtigst
muligt.

Malene P

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 25-04-08 13:05

Malene P kom med denne ide:
> "Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Måske skulle vi se at smide den løgnagtige fremmedfamilie ud hurtigst
> muligt.

Det har magthavere med garanti ikke boller til, så vi hænger desværre
nok på dem.

--
mvh.

Free Tibet!