Ensomhedens velsignelse
Fra : Bo Warming

Dato : 23-04-08 22:48

Ensomhedens velsignelse

Store gavnlige fornyelser af menneskehedens levevilkår skete ofte i
1800-tallet men sker måske sjældnere nu, fordi staten i børnehaver og andre
institutioner lægger vægt på social adfærd og hygge dvs skam og gruppepres.

Der er stor lykke i at have det godt i sit eget selskab - og den kunst
bliver sjældnere og sjældnere:

Godhedsindustrien lægger vægt på videreudvikling af "Den hvide mands
selvhad" og det fordummer og gør os ulykkelige:

"Stig kun ned i ensomhed, måske kommer du - hvem hved - gennem ensomhedens
port ud til noget frit og stort, og det fælles - store fund - lå på
ensomhedens bund. Otto Gelsted.

" Ethvert mennesker, der har lidenskab, er
noget ensom. Det er kun savlehovederne, der altid går op i det selskabelige.
Søren Kierkegaard

" Man kan leve nok så tilbagetrukket, man
bliver dog, før man får set sig for, en skyldner eller en troende. Goethe

" Blev sorgens ord udvekslet mellem to mennesker, blev de kun
til buldrene lyd, der ødelagde den bitre trøst, der måske kan findes, når
man søger tilflugt i tavsheden. Vilhelm Moberg

" Den, som ikke synes som ensomhed, vil ikke elske friheden.
Arthur Schopenhauer

" Det er vanskeligt at affinde sig med tidens fejltagelser:
stritter man imod den, står man alene; lader man sig indfange af dem, så får
man heller ikke hverken ære eller glæde deraf. Goethe

" I never found a companion that was so companionable as
solitude"
- Henry David Thoreau

" I was never less alone than when by my self. Edward Gibbon
1737 - 1794

es The lonely one offers his hand too quickly to whomever he
encounters.Friedrich Nietzsche

The Prophet "On Marriage". But let there be spaces in your
togetherness. And let the winds of the heavens dance between you. Kahlil
Gibran 1883-1931

" I ensomhed æder man sig selv op, i samvær ædes man op af
andre" In solitude the lonely man is eaten up by himself, in crowds by the
many. Nietzsche

The strongest man in the world, is he who stands most
alone. Henril Ibsen

Den, som ikke synes om ensomhed, vil ikke elske friheden.
Arthur Schopenhauer

Ethvert mennesker, der har lidenskab, er noget ensom. Det
er kun savlehovederne, der altid går op i det selskabelige. Søren
Kierkegaard

Whosoever is delighted in solitude, is either a wild beast
or a god Plato (B.C. 427?-347?)Greek Philosopher

In Genesis it says that it is not good for a man to be
alone, but sometimes it's a great relief. John
Barrymore

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-04-08 23:39

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Godhedsindustrien lægger vægt på videreudvikling af "Den hvide mands
> selvhad" og det fordummer og gør os ulykkelige:

Ja, der vil være mange der får chok, når de vågner op til at verdens
økonomiske magtcentrum ligger i Asien. Kineserne vil næppe føle nogen
forpligtelse til at sende medicin eller anden nødhjælp til flagellanterne.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 25-04-08 01:59

> [...]
> økonomiske magtcentrum ligger i Asien. Kineserne vil næppe føle nogen
> forpligtelse til at sende medicin eller anden nødhjælp til flagellanterne.

GOD ASSOCIATION

Min far skylder jeg meget, bl.a. lærte han mig at livet skal være en leg og
når man søger afveksling, sjov og ballade i alt hvad man gør, så har man det
godt i sit eget selskab.
Det er også en livskunst mange japanere har, bl.a. min kone som min far
holdt meget afm selvom han var dårlig til engelsk.

Kinesere er som alle konfuzianere gruppemennesker DER SAMTIDIG NYDER
VIRKELYST I ENSOMHED når de ved at det gavner både dem selv og fællesskabet.

Som follow-up lidt genbrug:

---------------------

> Den 46-årige mand stak af, men blev senere anholdt af politiet.
> Mandag blev han fremstillet i grundlovsforhør og dømt for
> blufærdighedskrænkelse. Udlændingeservice har nu besluttet at udvise ham
> af Danmark. Indtil da skal han forblive varetægtsfængslet i den lukkede
> del af Sandholmlejren.

Det er en god precedens at SKIK FØLGE ELLER LAND FLY
Når du ikke er et f landets egne børn.

Udfra denne case bør insisteres på, at når kulturfremmede ikke har et
vigtigt job i vort erhvervliv -
- altså let kan undværes i DK -
så er en krænkelse af overfladiske dansker-holdninger og præferencer nok til
at udvise.

Ikke kun Hibz-ut-tahrir men alle muslimer kan dermed udvises.

At kræve danskere undertrykt i deres eget land er klart mere krænkende end
at onanere i en bus og berøre en voksen medborgers overkrop uden at
afstedkomme behov for skadestuebehandling.
Politiet på Nørrebro vil aldrig tage sig af voldsanmeldelser hvis ikke
skadestuerapport.

Vi har altså nu precedens for at ikke-vold kan føre til udvisning.

En ny dom i Jordan, hvor kongen er efterkommer af Muhamed, udsætter danske
pressefolk for risiko , fordi de har været ytringsliberale vedr
karikturtegning.

At man ikke har taget afstand fra denne dom (og det har end ikke Naser
Khader) er grund nok til at udvise.

Medlemskab af Hibz-ut-tahrir vil måske snart være grund til ikke at give
opholdstilladelse.

Det vil få muslimer til at lyve og lade sådanne terror-organisationer "gå
under jorden"

Altså bør alle fra Mellemøst-lande udvises, dvs Glistrups lovforslag om
muhamedanerfrit DK bør vedtages.

DK kan vælge og vrage hvilke kulturfremmede vi vil lade bo her - der er
færrest problemer med hårdtarbejdende, ikke missionerende fx kinesere, så
lad os begrænse os til dem - det er bestemt ikke racisme at kræve sådan
fornuft af politikerne.

Og hvis danskerflertallet er til såkaldt undertrykte, så godtager vi
tibetanske mennesker og lignende

"Når en tibetansk bjergged har fået en torn i foden, er det ikke et dansk
problem". Mogens Glistrup 1987
-----------
Må en indfødt dansker onanere i det fri? Jeg har engang gjort det et
tilvokset sted i min have under solbadning hvor jeg var sikker på at ingen
kunne se det - delvis fordi jeg ville kunne prale af det.og fordi mit idol
Poul Henningesen anbefalede som motto det old-romerske "Intet bør være dig
fremmed".
Men genbos gæster er oprørt over hvad de har hørt at jeg har skrevet på
internettet om straflængder og pædofili (hvor jeg har citeret Glistrup
ordret for at mene at liberalisering vil betyde færre overgreb- og han har
iår afvist fremskridtsfolks ønske om at han annulerede sin tilladelse til
mig om at jeg må bruge hans navn til navngivning af en hjemmeside ) -
Genboerne har ikke læst hvad jeg har skrevet.Engang trængte de ind på min
grund og slog på mig.
For tiden solbader jeg nøgent på min plæne, hvor man fra genboens vinduer
kun kan se mig meget uklart fordi syren-træet endnu kun er sprunget halvt
ud, så hvis jeg havde haft små shorts på ville de stadig tro jeg var nøgen,
for rygter er vigtigere end facts.
Forleden råbte en af genboens gæster at jeg skulle lade være at onanere og
klæde mig på.
Selvfølgelig onanerer jeg ikke - udover den ene , usenetrapporterede gang
for ca 8 år siden hvor ingen så det - og hvor jeg erfarede at glæden ved
solbadning og sex matcher fint.
Indtil træers løv er blevet tæt har jeg sat paraply op i forlængelse af og
over plankeværket, så snerperne ikke skal lide ved at en fjer bliver fem
høns om min 100% lovlige nudisme på egen matrikel.
..