Kropssygdom når immunforsvaret opfører sig~
Fra : Bo Warming

Dato : 18-04-08 21:40

Kropssygdom når immunforsvaret opfører sig dumt

Sindsygdom når din intelligens og intuition opfører sig dumt

Med henblik på dyreartens overlevelse er det ikke dumt. at en flok
hyænehunde mobber hinanden så tabermødre finder på at dræbe eget afkom

Mobning får alle hjerner op på mærkerne, så de strenger sig an

Havde mennesket opfundet humoren, hvis ikke vi mobbede hinanden?

Det er dog ikke hyænelatter, der dræber, men snarere at flokmedlemmer
forvirrer andre flokmedlemmer og gør dem dumme så de ikke kan vurdere
hverdagens udfordringer fornuftigt og oplever for stor afstand mellem det
mulige/fornuftige og det ønskværdige. En sådan INDRE SPLITTELSE er et kæmpe
problem for sundhed og for vinderadfærd.

Du ejer ikke dit immunforsvar - det ejes af din dyreart, og hvis du ikke er
vinder med chance for at få afkom eller på anden vis gavne gruppen, så står
du i vejen for bedre eksemplarer af arten og du bør lægge dig syg og derfor
vælger du tillært hjælpeløshed og lægger dig syg, idet cortisol-stresshormon
har slidt immunforsvaret op

Bavianers rang i gruppen kan aflæses ved at tælle parasitæg i deres
afføring - taberne har dårlig beskyttelse og har derfor mange æg.

Det mærkes i flokken hvem er taber og er på nippet til at blive udstødt, og
en sådan kommer nemt til at opføre sig sindsygt. Vindernes udstråling er med
til at inducere psykotisk adfærd.

Yderst få typer sindsygdom eller psykose er rigtig sygdom med unormalt
kropsvæv i et eller flere organer, i stil med det vi kender fra infektion,
forstuvning, kræft og lignende.

(Sjældne stofskiftesygdomme som åndsvaghed pga Føllings Syge , PKU, er
blandt undtagelserne)

Bedste kur mod mænds sindsyge er en kvindes kærlighed, og da der aldrig er
nok af denne "medicin", så må man sige om de sindsyge som Jesus sagde om de
fattige - "vi vil altid have dem med os". Der er jo altid nogen der ikke
har så god smag som eliten. Der er en flydende overgang fra småafvigelser
til rablende sindsyge, hvor voldsfarlige og dem, der ber om psykiaterhjælp,
nok er eneste om hvem en diagnose kan forsvares.

At kalde det rablende at være uenig med flertallet, er intolerance og i
strid med demokrati-princippet om ytringsfrihed, nemlig at eneren, der mener
noget særligt har flertallet ingen ret til at censurere, så lidt som eneren
har ret til at gøre flertallet tavst.

Kropssygdom bliver forværret af hypokondri dvs af tillært hjælpeløshed, hvor
vi oplever fordele ved at påtage os en sygdomsrolle, med kortsigtede fordele
overfor vor egen indre domstol , bevist eller ubevidste.

HVIS psyken har valgt sygdom fx fordi en mikrobe har formeret sig i legemet,
og dette er ikke rustet med antistoffer(immunproteiner) eller hvide
blodlegemer så fremmedlegemet kan bekæmpes, så kan helbredelse ske ved at
personen mobiliserer en tilstrækkelig stærk tro på helbredelse og strammer
sig an, hanker op i sig selv, og ryster sygdommen af sig.

For at evne en sådan kraftanstrengelse , som ikke er underkastet viljens
magt, skal man ofte behøve et optimismegivende tegn fx en moders ros eller
en pille der udløser et betinget refleks så "troen flytter bjerge"

Måske man tidligere i livet har oplevet, at man påvirkedes negativt af et
allergifremkaldende stof, og man reagerer så igen og igen på den måde,
indtil noget giver tro på, at man kan modstå selvdestruktionen.

Der er ikke enkle opdelinger i, hvad er aktiv medicin, og hvad virker pr
placeboeffekt.

Det er klart, at hvis man _kun_ helbredes, når man har fået oplyst, at det
ER rigtig medicin, så kan det tænkes, at alene troen på stoffet er
helbredende, altså al effekt er placeboeffekt.

Hvis man udfører dobbeltblindundersøgelse, hvor hverken patient eller
behandler ved, om der gives placebo, og bedring kun sker når både patient og
behandler ved, at der er givet rigtig medicin, så er medicinen dumpet og
virker kun pr placeboeffekt.

Faktisk kan ikke al medicin afsløres for placebo ved sådan dobbeltblind,
for mange stoffer har svage eller kraftige bivirkninger og hvis de
registreres af din underbevidsthed, så oplever du et "aha - dette har en
virkning - det er ikke placebo-fup", og hvis man så har lyst til at blive
rask, så vælger immunforsvaret ofte at blive rask.

Medicin der virker på ondets rod er især symptombehandling, og insulin mod
sukkersyge og vitaminer mod mangelsygdomme.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-04-08 23:15

Bo Warming wrote:
> [...]
> hyænehunde mobber hinanden så tabermødre finder på at dræbe eget afkom
>
> Mobning får alle hjerner op på mærkerne, så de strenger sig an

Dvs du mener vi bør mobbe dig mere end allerede er tilfældet?

/F

Fra : Bo Warming

Dato : 19-04-08 06:57

-"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Dvs du mener vi bør mobbe dig mere end allerede er tilfældet?

At nogen gider have et joking relationship er nærmest smigrende

Ord sårer kun dem der har hang til opsøgende martyrium fx muslimer

Sten og stokke kan brække mine ben men ord kan ikke såre

Det der ikke nedbryder, gør dig stærkere (Nietzsche)

Det er bedre at blive gennemskuet end at blive overset (Oscar Wilde)

Et liv uden udfordringer er kedsommeligt, men som Freud sagde så blev vi
civiliserede da vore stenalderforfædre lærte sig at kaste med fornærmelser
i stedet for med sten