Usexede Fl.Nightingales hysteri og skadeli~
Fra : Bo Warming

Dato : 18-04-08 15:48

Usexede Fl.Nightingales hysteri og skadelighed

Florence var af fin familie i dr.Viktorias UK og hun lærte moderne
hygiejnefixeret sygepleje i Tyskland og sendtes til Tyrkiet under Krimkrigen
1855-56 for at Londons "Illustrated Times" kunne reklamere for statsmagtens
humanisme mht sårede soldater.

Da al viden om hendes bedrifter er propaganda, aner vi ikke, om hun
forværrede eller forbedrede feltlasaretternes overlevelse for de mange hårdt
sårede soldater.

Vi ved, at hun markedsførtes og opreklameredes som en opofrende
oversygeplejerske, der utrætteligt sent om natten inspicerede
hospitalsgangene og blev kendt som "The Lady with the Lamp", men
formodentlig var hun forhadt blandt de sårede soldater - og rige
desertører - for den snerpede , kristne hattedame inspicerede især for at
forhindre, at soldaterne fik hospitalsopholdet forsødet af prostituerede,
som var en branche der havde stort overlap med sygeplejerske-branchen på den
tid.

Hygiejne-reformer var oppe i tiden og kolera udryddes i foregangslandet
Tyskland via kloakering og rent sengetøj på de tyrkiske hospitalssenge og
omhyggelig sterilitet med bandager, industrifremstillede operationsborde og
smertestillende midler gav man æren for en påstået forbedret
soldater-overlevelse.

En saglig eftertid henfører eventuelle fremskridt til selvopfyldende
profetier.

Da hun kom hjem til London, brugtes hun som ikon for sundhedsreformer, der
begrundedes med statistik af typen "Millioninvestering vil redde X tusinde
engelske liv, så cost benefit er i top", men altid var der så mange
sammenblandede parametre at ukloge investeringer var resultat af de
overfladiske fordel-ulempe afvejninger

Da hun næppe selv troede på gavn af det job , som hun var blevet presset til
af de pro-feministiske sundhedsbureaukrater, der brugte hende som nyttig
idiot, blev hun så ulykkelig, at hun fik alvorlig psykosomatisk sygdom og
var hysterisk lammet i årevis - og brugte det som alibi til at få Disraeli
og Gladstone og andre toppolitikere til at komme til hendes lejlighed og få
råd! Der var gode photo opputunities i disse besøg, så de PR-bevidste
parlamentsmedlemmer og ministre kunne let overtales!

Fra : kk

Dato : 18-04-08 16:08

> [...]
> lejlighed og få råd! Der var gode photo opputunities i disse besøg, så de
> PR-bevidste parlamentsmedlemmer og ministre kunne let overtales!

Og hvorfor skulle vi så lige have den historie?
mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 18-04-08 18:36

"kk" <kru@nospamail.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvorfor skulle vi så lige have den historie?

Har du bemærket at sosu-assistenter er i strejke og opreklameres som
helgeninder af medierne?

At sådan reklame ofte er usaglig fremgår af de historiske facts jeg har
plukket ud om århundredernes store sygeplejerske fra industrialismens
storhedstid i London, der minder meget om København.

Journalisternes skjulte dagsorden er at skabe respekt for de offentlig
ansatte.

Politikens skamrosning af selviscenesættelsens mester idag finder jeg så
tankevækkende, at jeg uddyber i follow-up trådstart - som du heller ikke er
tvungen til at læse.

Internettet er for folk der skumlæser og diagnosallæser of springer over
hvad ikke er i kernen af deres interesse-felt.
Jeg tilstræber en telegramstil så dette er let
I overmorgen ankommer min biologistuderende søn fra et års jordomrejse med
etno-botanik-forskning og da han tror på plantemedicins overlegenhed frem
for syntetisk og jeg tror at placebo-effekt is king på dette område, er jeg
ekstra optaget af at skepsis og
respektløs "Rend mig i traditionerne" blomsterbarns-ånd.
Det hele hænger sammen. Selvopfyldende profetier er et stærkt element i vor
sammenhængskraft og slavemoral. Vi opdrages til at være masokister og gå
under åget og forgude autoriteterne - men ærlighed varer længst.
Jeg ser en dyd i at afklæde sig enhver tillært hjælpeløshed og afkaste
ethvert åg Så kritiser specifikt indholdet af min mail, hvis du kan.

" Du kalder dig fri?
Jeg vil høre din herskende tanke, og ikke at du har kastet et åg?Er du en
sådan, som kunne tillade sig at kaste et åg?Der findes dem, der bortkastede
deres sidste værdi, da de bortkastede deres tjenstvillighed".
(Also Sprach Zarathustra ) Nietzsche
" Det, vi kalder refærdighed, er blot den uretfærdigehd, vi er
flest om Svend Borberg 1889-1947

"Objektivitet og retfærdighed har intet at gore med hinanden". Nietzsche

Fra : kk

Dato : 18-04-08 18:56

> [...]
> Jeg ser en dyd i at afklæde sig enhver tillært hjælpeløshed og afkaste
> ethvert åg Så kritiser specifikt indholdet af min mail, hvis du kan.

You may have a point there!
Undskyld det flyverjyske, men når man ikke er særligt optaget af konflikten,
er den lidt svær at gennemskue.
mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 18-04-08 19:38

"kk" <kru@nospamail.dk> skrev i en meddelelse

> You may have a point there!
> Undskyld det flyverjyske, men når man ikke er særligt optaget af
> konflikten, er den lidt svær at gennemskue.

Selvom der ikke havde været en sosu-konflikt som giver mig ekstra alibi for
at angribe hygiejne-overdrivelser -

- jeg påstås jo at være smidt ud af mit parti for at vaske mig for lidt -
det hele hænger sammen -

så skal ethvert indfald kunne placeres på usenet og når der ikke er en mere
egnet ng end denne så er det OK at lette sit hjerte for lidt lommefilosofi
på dk.politik, som nogle kalder "en skraldespand".

Folk som Nietzsche og Glistrup har næsten intet skrevet, der ikke er
politisk betydningsfuldt, men er du til folketingspolitik og kun det, så læs
subject-line før du fordyber dig i selve trådstarten - jeg tilstræbr en
varedeklaration så "folk er advaret og ikke spilder tid med at åbne hvad er
fjernt fra interesse"