Netmeeting -> ISDN -> NetMeeting
Fra : Damsgaard

Dato : 19-07-01 20:42

Hej Gruppe,

Kan man ringe direkte op til en pc'er fra en anden pc'er via netmeeting i
Win ME.

Hvis man kan hvad er så fremgangsmåden, jeg syntes ikke at hjælpe funktionen
er særlig informativ.

--
Venlig Hilsen
Per

Fra : Christian Mygind

Dato : 19-07-01 21:18

"Damsgaard" <per@damsgaard-hansen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Win ME.
> Hvis man kan hvad er så fremgangsmåden, jeg syntes ikke at hjælpe

Ja det kan man godt. Den, der inger op, skal kende den andens IP-adresse.
Den findes ved at skrive "ipconfig" i en dosprompt, når i er forbundet med
jeres internetudbyder. Denne ipadresse bruges som "telefonnummer" i
NetMeeting.

/Chr

Fra : Damsgaard

Dato : 19-07-01 21:36

Hej Christian,

Altså med andre ord, man skal være koblet til sin udbyder og får derved ny
ipadresse hver gang man ringer op ? - og det er ikke muligt at ringe direkte
op til hinanden !

Per

Fra : Christian Mygind

Dato : 19-07-01 22:57

> [...]
> Altså med andre ord, man skal være koblet til sin udbyder og får derved ny
> ipadresse hver gang man ringer op ? - og det er ikke muligt at ringe

Medmindre du har en eller anden form for fastip-ordning med din udbyder
(hvilket ikke er "normalt") har du pr. definition dynamisk ip-tildeling,
hvilket netop betyder, at du teoretisk sét får en ny IP, hver gang du logger
på. Dette er dog en sandhed med modifikationer, idet (jeg mener at vide at)
udstyret på ISP-siden "husker dig" og giver dig den samme IP, hvis du
jævnligt logger på (lidt i stil med en router, hvor tildelingen af en
dynamisk IP har en "levetid"). Men du kan aldrig være sikker - og
IP-adressen bliver aldrig "din" fast.
Du kan derfor ikke med sikkerhed kende din (tildelte) IP-adresse før du
logger på din ISP og får den.
Dette problem kan dog løses af diverse services, som du kan sætte din
maskine til at logge på, når du går online. Disse sender så din aktuelle
IP-addresse til en server, hvor dit lokale brugernavn bliver associeret med
din aktulle IP-adresse. Så kan "opringeren" anvende samme service til at
"finde" dig & ringe op. Jeg mener bestemt at huske, at ICQ har denne
funktion (bruger det ikke selv!). Mon ikke der findes nogle dyndns-services
på nettet, der giver en lignende funktionalitet?

/Chr

Fra : Brian Jensen

Dato : 20-07-01 09:31

Hej Per

Hvis i blot sætter Netmeeting til at logge på en navnelisteserver. Så kan i
bruge listen på navneserveren til at ringe op med. (synes også at kunne
huske at man så kunne bruge emailadressen)

Det er længe siden at jeg har leget med netmeeting men over ISDN er tale og
video ikke helt optimalt. (Men det kan dog lade sig gøre)

Specielt skal i kigge på om jeres lydkort er fuld el. havl duplex.
fuldduplex i kan snakke imunden på hinanden
halvduplex ligesom at tale i walki man kan ikke tale i munden på hinanden.

Jeg ved ikke hvilke navneliste servere der er tilgængelige men en hurtig
søgning gav mig lige denne server på ils.netmeeting.dk

Håber at dette hjalp lidt da det er lidt besværligt at bruge ipadresser da
du som beskrevet skifter hvergang i kopler på nettet med isdn.

Hilsen

Brian

Fra : Damsgaard

Dato : 20-07-01 20:08

Hej igen, og tak for de gode svar.

Mit problem er at den ene pc'er ikke er bemandet og at jeg har brug for en
pcanywhere-lignende funktion, dvs. at jeg skal kunne overtage den anden
pc'er (host pc'eren) og bruge et program der på, samt printe ud på
"host-printeren".

Det kan ikke lade sig gøre med pcanywhere 10 (altså at printe på host
pc'erens printer) men det virker fint på netmeeting.

På netmeeting er problemet så at få forbindelsen automatisk, hvilket jeg
troede var muligt - dvs. at ringe direkte på til modemet på host pc'eren.

Jeg må nok prøve at finde et andet pcanywhere-ligende program.

Venlig Hilsen
Per

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 20-07-01 20:47

Hej Damsgaard

"Damsgaard" <per@damsgaard-hansen.dk> skrev i en meddelelse news:9j9v1t$1o2q$1@news.cybercity.dk...

> [...]
>
> Det kan ikke lade sig gøre med pcanywhere 10 (altså at printe på host
> pc'erens printer) men det virker fint på netmeeting.

Det må være noget nyt i PcA.
I tidligere versioner er det tydeligt forklaret i manualen hvorledes man gør dette.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Damsgaard

Dato : 20-07-01 22:19

Hej Bjarne,

Har du positive erfaringer med andre versioner af PcA som også fungerer på
win2000 og win ME ?

Dette er svaret jeg har fået fra Symatech:

Thank you for using Symantec's Ask Symantec service.

Hello Per Hansen,

On Tue, 17 Jul 2001 17:54:00 +0000 (UTC) you said...
> I need to make a print at my host computer on the host printer(s),
> from windows and dos programs. When I try nothing happening, even a
> test print is not working.
>
> Is it possible ?

Unfortunately, this is not possible. You could submit an enhancement
request for us to include it in future versions.

http://www.symantec.com/feedback

Please let us know if you need further assistance.

Chris Colson
Symantec Online Technical Support

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 21-07-01 10:59

Hej Damsgaard

"Damsgaard" <per@damsgaard-hansen.dk> skrev i en meddelelse news:9ja6nl$24er$1@news.cybercity.dk...

> Har du positive erfaringer med andre versioner af PcA som også fungerer på
> win2000 og win ME ?

Nej.

> Unfortunately, this is not possible. You could submit an enhancement
> request for us to include it in future versions.

Enten må jeg huske galt eller også er spørgsmålet misforstået.

Men hvorfor skulle det ikke virke, du fjernstyrer en PC og vil lade
den printe på sin egen printer. Det burde da kunne lade sig gøre ?

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Damsgaard

Dato : 21-07-01 21:42

Bjarne,

Du har fuldstændig ret, det virker total ulogisk, men end ikke en windows
printtest virker, der sker bare overhovedet ingenting !! Skodprogram

Per