Det her burde have fået alle op fra stole~
Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 14-04-08 21:52

Hvorfor er der stort set ingen af de trykte medier, eller for den
sags skyld gruppens faste korps af linkbrigere, der har fundet det
interessant at bringe historien om et par voldsmænd, der i dag fik 3
måneders fængsel i byretten i København?

<http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-11197005.html>

Her er der da i den grad noget nyt at debattere. Er der tale om
"toppen af isbjerget", eller er det et "enkeltstående tilfælde"?

Er det en total deroute for politiets almindelige omdømme, eller er
det noget alle ved, men sjældent fører til dom, fordi domstolene for
det meste tror på de anklagedes kollegaer?

Og find selv på flere interessante problemstillinger, men lad os da
for guds skyld glæde os over at have noget helt nyt at diskutere, i
stedet for de sædvanlige opkog.

--
// Wegge
<http://blog.wege.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-04-08 23:38

Anders Wegge Jakobsen wrote:
> [...]
>
> Og find selv på flere interessante problemstillinger, men lad os da
> for guds skyld glæde os over at have noget helt nyt at diskutere, i

Det har du ganske ret i. Problemet er bare at en del af debattørne ikke kan
skifte spor.

Er det virkeligt foregået som dommen skriver, er det en skændsel.

/F

Fra : -=* NEiL DANELAW *=-

Dato : 15-04-08 04:38

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message

> [...]
>
> Og find selv på flere interessante problemstillinger, men lad os da
> for guds skyld glæde os over at have noget helt nyt at diskutere, i

Ja, for eksempel det her:

http://ekstrabladet.dk/112/article995947.ece

Fra : Maz Spork

Dato : 15-04-08 08:58

On Apr 15, 5:37 am, "-=* NEiL DANELAW *=-"
<jegerdumoggrimogharingenven...@topbanana.dk> wrote:

> Ja, for eksempel det her:
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article995947.ece

Nåårh, jamen så er det andet jo helt i orden.

Fra : Ivannof

Dato : 15-04-08 08:37

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> interessant at bringe historien om et par voldsmænd, der i dag fik 3
> måneders fængsel i byretten i København?

Nyhedsavisen fra i dag, side 6

Det kom i retten. Vidners udsagn gjorde udslaget. Betjentene suspenderet og
bliver sikkert fyret. 3 måneders fængsel.

Hvad kan man sige? Det er noget lort når betjente opfører sig på den måde.
De skal bare ud af korpset. Eller ud af landet. Nåh, nej, de er danske
statsborgere. Betjente skal man kunne stole på! De er ordensmagten. De må
ikke være uordentlige.

Men Anders, hvis du mener det kan være det kun er toppen af isbjerget, så¨må
du se om du kan finde nogle links til flere historier. Ellers må det som
sagt være "et enkeltstående tilfælde"

Hilsen Ivan

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-04-08 09:46

Ivannof wrote:
> [...]
> De skal bare ud af korpset. Eller ud af landet. Nåh, nej, de er danske
> statsborgere. Betjente skal man kunne stole på! De er ordensmagten. De må

Hey, velkommen til virkeligheden.

// Hans

Fra : Ivannof

Dato : 15-04-08 12:20

> Hey, velkommen til virkeligheden.
>
> // Hans
> --
Virkeligheden er vel at der ikke er betjente der opfører sig på den måde -
for så bliver de stritte ud, som du kan se!

Hilsen Ivan

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-04-08 13:40

Ivannof wrote:
> Virkeligheden er vel at der ikke er betjente der opfører sig på den måde -
> for så bliver de stritte ud, som du kan se!

Der er masser af betjente på arbejde og i uniform der opfører sig
tilsvarende åndsvagt..

// Hans

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 15-04-08 15:02

Hans Joergensen wrote:

> Der er masser af betjente på arbejde og i uniform der opfører sig
> tilsvarende åndsvagt..
>
> // Hans

Måske. Men så må du jo ligge din klage over politiet frem til
offentligheden så vi herinde kan diskutere den og se om du eller
politiet har ret.

Best regards
Martin Jørgensen

Hi, there. I'm just another signature motherfucker.

Fra : Ivannof

Dato : 15-04-08 16:45

"Martin Jørgensen" <megafedt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Måske. Men så må du jo ligge din klage over politiet frem til
> offentligheden så vi herinde kan diskutere den og se om du eller politiet
> [...]
God idé. Det siger mig ikke direkte noget at Hans, som mener politiet er
hovedfjenden, synes at politiet ikke opfører sig som Hans kunne ønske

Hilsen Ivan

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 15-04-08 21:56

Ivannof wrote:
> [...]
>>
> God idé. Det siger mig ikke direkte noget at Hans, som mener politiet er
> hovedfjenden, synes at politiet ikke opfører sig som Hans kunne ønske

Hvis ikke Hans tør at ligge sin sag og sin kritik af politiet frem her i
gruppen, så får han *INGEN* medfølelse herfra.

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-04-08 10:36

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Det kom i retten. Vidners udsagn gjorde udslaget. Betjentene suspenderet
> og bliver sikkert fyret. 3 måneders fængsel.

Foreløbig er det kun byretten. Man har før hørt om frifindelse ved højere
instans.

Jeg mindes nogle muslimistiske terrorister for nylig, som nu vil have
erstatning, som sikkert ikke skal bruges til ATP ;-(

Mvh
Martin