Forældre bør betale ungdomshus-regning.
Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 14-04-08 21:45

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/04/14/220447.htm?rss=true

<citat>
Regningen til skatteborgerne for rydningen af Ungdomshuset på Jagtvej
69 i København kan blive mindre end beløbet på 144 millioner kroner,
som blev offentliggjort i går.

Et flertal i Folketinget vil have de unge og deres forældre til at
betale en del af regningen, skriver Berlingske Tidende.

De skal bidrage
- Forældre er ansvarlige for deres børn. Derfor er de også
medansvarlige, når deres børn begår hærværk og ødelægger for mange
millioner kroner, og derfor er det helt rimeligt, at de bidrager til at
få erstattet alt det, som deres børn har ødelagt, siger de
Konservatives Helle Sjelle.

Hun får opbakning fra Dansk Folkeparti og Venstre.

Venstre er enig
- Der er ingen tvivl om, at både de unge og deres forældre har et
ansvar for den gadeuorden, som de unge har lavet. Vi er meget
interesseret i at gøre de unge og deres forældre ansvarlige, siger
Venstres retsordfører, Kim Andersen.

Det er endnu uklart, hvordan det rent praktisk skal lade sig gøre at
holde de unge og deres forældre ansvarlige for del af de 144 millioner
kroner.
</citat>

En rigtig god ide, og som der står er der ved at blive undersøgt om
hvad muligheder der er, jeg håber sgu de har mulighed for at strippe de
rotters forældre helt ind til skindet.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : vvv

Dato : 14-04-08 21:53

"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> de unge og deres forældre ansvarlige for del af de 144 millioner kroner.

Det forbliver nok uklart, en stor del af dem er over 18 og der vil du vel
ikke stille forældrene til ansvar?

vv

Fra : N_B_DK

Dato : 14-04-08 22:01

"vvv" <?@?> wrote in message

> Det forbliver nok uklart, en stor del af dem er over 18 og der vil du
> vel ikke stille forældrene til ansvar?

Så må de umyndiggøres så forældrene alligevel må betale.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 14-04-08 22:03

N_B_DK sendte dette med sin computer:
> "vvv" <?@?> wrote in message

> Så må de umyndiggøres så forældrene alligevel må betale.

Eller selv betale, bare ærgeligt at de så hænger på en milliongæld
resten af livet.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : vvv

Dato : 14-04-08 22:04

> "vvv" <?@?> wrote in message

> Så må de umyndiggøres så forældrene alligevel må betale.

Det gør da ikke forældrene erstatningsansvarlige.

Hvor gammel skal man være for at det ikke længere er forældrene der skal
betale? 20? 30 ? 40?

vv

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 14-04-08 22:05

vvv har bragt dette til verden:
> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det gør da ikke forældrene erstatningsansvarlige.
>
> Hvor gammel skal man være for at det ikke længere er forældrene der skal
> betale? 20? 30 ? 40?

Dem der er gamle nok, får selv regningen.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Ivannof

Dato : 15-04-08 08:40

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> "Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det forbliver nok uklart, en stor del af dem er over 18 og der vil du vel
> ikke stille forældrene til ansvar?
>
> vv

Når man ødelægger andre folks ting har man et erstatsningsansvar. Hvis man
er under 18, er det forældrene, der skal betale. Hvis man er myndig, så
betaler man selv.

Sådan gælder det alle andre. Sådan må det også gælde de unge voldsfascister!

Hilsen Ivan

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 15-04-08 10:19

Ivannof skrev:

> Når man ødelægger andre folks ting har man et erstatsningsansvar. Hvis man
> er under 18, er det forældrene, der skal betale.

Nej, det har du helt galt fat i.
Fra det øjeblik hvor man selv ved man gør noget forkert, er man
ansvarlig over for sine egne handlinger, så det er før man når skolealderen.

Fra : Ivannof

Dato : 15-04-08 12:23

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Nej, det har du helt galt fat i.
> Fra det øjeblik hvor man selv ved man gør noget forkert, er man ansvarlig
> over for sine egne handlinger, så det er før man når skolealderen.

Det er da interessant! Er forældrene reelt ansvarsfri? Sender man regningen
direkte til en eksempelvis 12-årig?

Fra : N_B_DK

Dato : 15-04-08 14:28

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> wrote in message

> Det er da interessant! Er forældrene reelt ansvarsfri? Sender man
> regningen direkte til en eksempelvis 12-årig?

Ja det kan man godt, såfremt retten selvfølgelig mener at skylden er den 12
åriges.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 15-04-08 15:45

Ivannof skrev:

> Det er da interessant! Er forældrene reelt ansvarsfri?

Ja. Man betragter åbenbart børn som en slags mennesker.

> Sender man regningen
> direkte til en eksempelvis 12-årig?

Ja, hvis man finder at den 12-årige er erstatningsansvarlig.

Fra : Bo Warming

Dato : 15-04-08 20:23

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er da interessant! Er forældrene reelt ansvarsfri? Sender man
> regningen direkte til en eksempelvis 12-årig?

En juraprofessor kalder det umuligt at kræve forældrene ifl TV2 idag
Desværre er det nok korrekt med nuværende love
Demo må stille depositum og kollektiv straf må indføres mht erstatninger og
er der ved en demo skader for 5 mio kr og 50 anholdte som ifølge politifoto
har hærværket, så skal 100000 kr betales pr person - eller af forælderen
til persnen hvis denne er mindreårig.

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-04-08 21:52

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> politifoto har hærværket, så skal 100000 kr betales pr person - eller af
> forælderen til persnen hvis denne er mindreårig.

Mere realistisk kunne være at indføre tvungen demo-ansvarsforsikring.
Egentlig en rimelig ting. Almindelige borgere ville sikkert kunne nøjes med
10 kr.

Mvh
Martin

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 15-04-08 21:59

Martin Larsen skrev:

> Mere realistisk kunne være at indføre tvungen demo-ansvarsforsikring.

Det har vi. Den hedder skat.

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-04-08 22:32

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i meddelelsen

> Det har vi. Den hedder skat.

Det er helt urimeligt at lade skatteydere betale for
bz-psykopaterne-fra-helvede's vold og hærgen.

Mvh
Martin

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 15-04-08 23:23

Martin Larsen skrev:

> Det er helt urimeligt at lade skatteydere betale for
> bz-psykopaterne-fra-helvede's vold og hærgen.

Hvorledes adskiller skat sig fra den tvungne demo-ansvarsforsikring?

Fra : Ivannof

Dato : 16-04-08 08:39

> Hvorledes adskiller skat sig fra den tvungne demo-ansvarsforsikring?

Lad os lige fastslå hvem der skal betale præmien på demoforsikringen?

Hilsen Ivan

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-04-08 09:59

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Lad os lige fastslå hvem der skal betale præmien på demoforsikringen?

Man har jo altid accepteret at nye bilister betaler 5 gange så meget i
præmie som elitebilister, fx. Intet nyt i det.

Mvh
Martin

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 16-04-08 11:50

Martin Larsen skrev:

> Man har jo altid accepteret at nye bilister betaler 5 gange så meget i
> præmie som elitebilister, fx. Intet nyt i det.

Så hvem mener du skal betale præmien?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 16-04-08 11:48

Ivannof skrev:

> Lad os lige fastslå hvem der skal betale præmien på demoforsikringen?

Hvis det ikke er alle, så bryder forslaget mod grundloven.

Fra : Ivannof

Dato : 16-04-08 22:43

> Hvis det ikke er alle, så bryder forslaget mod grundloven.

Han må vel mene, at hvis vil lave en demo, skal man forlods betale et
nærmere bestemt beløb til forsikringen. Så er det igen fredelige
demonstranter, der skal betale en forsikringspræmie, så at autonome kan få
lov til at hærge. Og så fik vi lige den grundlovssikrede ret til at sige
hvad man vel til at være en ret man skal betale for.

DE'EN OMMER!!!

Hilsen Ivan

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 16-04-08 23:05

Ivannof skrev:

> [...]
> lov til at hærge. Og så fik vi lige den grundlovssikrede ret til at sige
> hvad man vel til at være en ret man skal betale for.

Ja, den var vist alligevel heller ikke værd af forsvare.

Fra : N_B_DK

Dato : 15-04-08 10:40

> Når man ødelægger andre folks ting har man et erstatsningsansvar.
> Hvis man er under 18, er det forældrene, der skal betale.

Nej, sådan er det ikke, forældrene er ikke økonomisk ansvarlige for deres
børn ødelæggelser.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 14-04-08 22:00

Ludvig Nielsen. skrev:
> [...]
>
> En rigtig god ide, og som der står er der ved at blive undersøgt om hvad
> muligheder der er, jeg håber sgu de har mulighed for at strippe de

Det var dog en samling ualmindeligt dårligt begavede politikere. De ved,
eller burde vide, at forældrene ikke er ansvarlige for deres børns
handlinger - andet end rent moralsk. For at gøre de unge ansvarlige,
skal de placere et ansvar hos den enkelte. De kan ikke gøre dem
kollektivt ansvarlige og der er alligevel ingen der har en liste over
alle deltagere i urolighederne.
Så, alt i alt et fuldstændigt tåbeligt forslag.

Fra : vvv

Dato : 14-04-08 22:05

> [...]
> i urolighederne.
> Så, alt i alt et fuldstændigt tåbeligt forslag.

Ja, komplet latterligt, ren symbolpolitik.

vv

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-04-08 23:40

Frank E. N. Stein wrote:

> [...]
> liste over alle deltagere i urolighederne.
> Så, alt i alt et fuldstændigt tåbeligt forslag.

Nu kom det også fra Ludvig. Jeg har ikke set den mand komme med mange
fornuftige forslag, udover lidt antirygning. Manden kammer dog fuldstændigt
over til det ekstreme.

/F

Fra : Rane

Dato : 15-04-08 07:57

On Tue, 15 Apr 2008 00:40:23 +0200, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

>Nu kom det også fra Ludvig. Jeg har ikke set den mand komme med mange
>fornuftige forslag, udover lidt antirygning. Manden kammer dog fuldstændigt
>over til det ekstreme.

Forslaget kom da fra et flertal i Folketinget og ikke Ludvig?

Fra : Barney Gumble

Dato : 14-04-08 22:01

Ludvig Nielsen. skrev:

> En rigtig god ide, og som der står er der ved at blive undersøgt om hvad
> muligheder der er, jeg håber sgu de har mulighed for at strippe de
> rotters forældre helt ind til skindet.

Utroligt! Dit indlæg har nu stået i mere end 15 minutter og
super-hykleren Kim Larsen har stadig ikke skrevet et indlæg hvor han, på
fornem hyklervis og helt i tråd med taber- og egoist-mentaliteten blandt
de autonome, vil sendre regningen til Ruth Evensen.

Hvor bliver vores allesammens super-duper-hykler Kim Larsen dog af?

BG

PS. Hvem skal i øvrigt passe Kim Larsen, Wilstrup og alle de andre på
rød stue, hvis deres pædagoger går i strejke på onsdag?

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 14-04-08 22:05

Barney Gumble kom med denne ide:

> [...]
> helt i tråd med taber- og egoist-mentaliteten blandt de autonome, vil sendre

Det kommer, han skal lige tænke lidt over problemet.

> Hvor bliver vores allesammens super-duper-hykler Kim Larsen dog af?

Mismismis.

> BG
>
> PS. Hvem skal i øvrigt passe Kim Larsen, Wilstrup og alle de andre på rød
> stue, hvis deres pædagoger går i strejke på onsdag?

Godt spørgsmål, men en vognfuld brosten og 20 liter brændstof, så kan
de nok godt få tiden til at gå.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : vvv

Dato : 14-04-08 22:07

"Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og helt i tråd med taber- og egoist-mentaliteten blandt de autonome, vil

Det ville da ellers være passende, men hun er vist flad som en kirkerotte.
Hun kunne dele regningen med Kramer og Thulstrup-Hansen.

vv

Fra : Barney Gumble

Dato : 14-04-08 22:28

vvv skrev:

> Det ville da ellers være passende, men hun er vist flad som en kirkerotte.
> Hun kunne dele regningen med Kramer og Thulstrup-Hansen.

Hvorfor egentlig ikke sende regningen til dommerne fra Østre Landsret?
Det er jo dybest set dem der "er skyld i", at de autonome skulle
forsvinde fra Jagtvej 69 aka. rottereden?

At vi har en 3-deling af magten i Danmark, hvor det er domstolene der er
de dømmende, går jeg ikke ud fra at rød stue kan støtte op om?

Hvor langt er forsamlingen på rød stue i øvrigt villig til at gå i deres
vanvidsforestillinger om, hvad autonome/terrorister etc. kan tillade sig
af terrorlignende handlinger uden der skal være konsekvenser?

Skal Jyllands Posten betale for en ny storebæltsbro, hvis Bin Laden en
dag finder på at springe den i luften?

BG

Fra : @

Dato : 14-04-08 23:43

On Mon, 14 Apr 2008 22:44:48 +0200, Ludvig Nielsen. <lunielsen @
yahoo.com> wrote:

> [...]
>
>En rigtig god ide, og som der står er der ved at blive undersøgt om
>hvad muligheder der er, jeg håber sgu de har mulighed for at strippe de

ikke med nugældende lovgivning,
(og at lave lovgivning med tilbagevirkende kraft er IMHO noget lo..)

men hvis der kan bevises hærværk og ødelæggelse kan gerningsmanden
blive dømt til at erstatte næsten uanset alder i gerningsøjeblikket

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 15-04-08 18:33

> [...]

> muligheder der er, jeg håber sgu de har mulighed for at strippe de rotters

Det er ellers bare mere af det sædvanlige debile lort vores
enkeltsags-politikere kommer med:

1) Unge under 18 - forældrene hænger på regning / erstaningsansvar allerede
efter *eksisterende* lovgivning (som vores kære folkevalgte åbenbart ikke
kan forstå på trods af at de har adgang til nogle af landets fineste
jurister)
..
2) Unge over 18 er ikke unge, de er VOKSNE og betaler selv.

3) Erstatningsansvar er noget man bliver idømt i retten. Eftersom man ikke
har kunnet få nogen DØMT er det ligesom lidt for tidligt at begynde at
plapre om straf & erstatning!!

Så, kære politikere, jobbet er simpelthen at hive afskummet væk fra gaden og
få dem dømt. Resten, d.v.s. straffe, erstatning e.t.c. ER skam allerede på
plads.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 15-04-08 18:47

Frithiof Andreas Jensen skrev:

> Det er ellers bare mere af det sædvanlige debile lort vores
> enkeltsags-politikere kommer med:
>
> 1) Unge under 18 - forældrene hænger på regning / erstaningsansvar allerede
> efter *eksisterende* lovgivning

Hvor stammer den misforståelse egentlig fra?

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 15-04-08 19:06

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@diespammerdie.jensen.tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> allerede efter *eksisterende* lovgivning (som vores kære folkevalgte
> åbenbart ikke kan forstå på trods af at de har adgang til nogle af

Hvilken lovgivning tænker du på her? Din udlægning er noget ude af
trit med den almindelige opfattelse, og min med for den sags skyld.

--
// Wegge
<http://blog.wege.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 15-04-08 18:38

> [...]
> København kan blive mindre end beløbet på 144 millioner kroner, som blev

Forresten er det fint at Københavnerne betaler - et hul i kassen er altid en
naturlig konsekvens af at vælge Ritt Bjerregaard til at "adminstrere" noget.

Fra : vvv

Dato : 15-04-08 19:44

skrev i en meddelelse news:4804e7fc$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> en naturlig konsekvens af at vælge Ritt Bjerregaard til at "adminstrere"
Den største del af regningen - løn til politiet - er det vel staten og ikke
København der betaler.

vv