Klimaporno
Fra : Martin

Dato : 14-04-08 05:09

Så er der fare for at Kyota aftalen falder helt til jorden pga Indien
og Kina ikke vil være med. http://jp.dk/indland/kbh/article1318282.ece
Det er gode nyheder! Såfremt Kyotoaftalen var blevet overholdt af alle
lande ville gevinsten have været -0,18 C lavere end uden en aftale, i
2105. Men den ville have kostet ca 0,5% af klodens bnp.......hvert år.
Wow - helt vildt.
Heldigvis ser det ud til at U-landene takker nej, og dermed er der en
global varmestigning på ca 2,6 C om 100 år.

Det betyder så at kloden vil få markant færre kuldedødsfald.
Det at vi kan høste oftere pga varmestigningen vil have en kolossal
gavnlig effekt på de stærkt stigende kornpriser samt udsigten til over
10 mia mennesker på kloden om 100 år.
Landbrugsjord vil ikke gå til spilde som følge af højere vandstand da
de 180 mest udsatte landes kyster kan sikres næsten 100% ved brug af
0,1% af BNP én gang for alle.
Og sådan kan man blive ved, samtidig med at klimapornologernes
postulater kan argumenteres ned i helvede igen og igen.

Iøvrigt er Nobels Fredspris blevet tildelt både Al Gore og Yassir
Arafat. Det er fandeme en griner - HUH Ass Jack

Martin

Fra : H@M.invalid

Dato : 14-04-08 14:30

Martin <Nexus1@lab.org> skrev følgende
> [...]
>Det er gode nyheder! Såfremt Kyotoaftalen var blevet overholdt af alle
>lande ville gevinsten have været -0,18 C lavere end uden en aftale,

Hvis temperaturen er minus 0,18 grader lavere, så er den jo steget.

Fra : Kim2000

Dato : 14-04-08 14:41

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse
[...]

------------svar:

Du har ikke hørt om tørke vel?? Men hva' fan det er først om 100 år, der er
du og jeg jo død (formentlig), så det er ikke vores problem. Vores børnebørn
vil undre sig over at vi havde nøglen til problemet, men valgte ikke at
bruge den....

Gad vide hvad de vil sige, når de sidder med 6000 Ghz pc'eren og egentlig
heller vil have et glas vand....

Fra : Jim

Dato : 14-04-08 15:11

> [...]
> er du og jeg jo død (formentlig), så det er ikke vores problem. Vores
> børnebørn vil undre sig over at vi havde nøglen til problemet, men valgte

Hvilken nøgle?
Kan du skabe øget kosmisk stråling, så vi får et øget antal aerosoler med
større skydannelse til følge og derefter faldende temperaturer?
http://da.wikipedia.org/wiki/Henrik_Svensmark#De_k.C3.B8lende_stjerner

Fra : N_B_DK

Dato : 14-04-08 15:55

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> Gad vide hvad de vil sige, når de sidder med 6000 Ghz pc'eren og
> egentlig heller vil have et glas vand....

Godt og se du er meget realistisk, 6000Ghz..... fysik er ikke din stærkeste
side vel ?

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Kim2000

Dato : 14-04-08 15:56

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> Godt og se du er meget realistisk, 6000Ghz..... fysik er ikke din
> stærkeste side vel ?

Godt du så det væsentlig i indlægget....

Fra : Martin

Dato : 14-04-08 09:00

On 14 Apr., 15:29, H...@M.invalid wrote:
> [...]
>  >lande ville gevinsten have været -0,18 C lavere end uden en aftale,
>
>  Hvis temperaturen er minus 0,18 grader lavere, så er den jo steget.

Den nuværende udvikling extrapoleret forudsiger en global temp
forøgelse på 2,6C. Med en fuldbyrdet Kyotoaftale ville den "kun" være
+2,42C. Men allerede 5 år senere ville den alligevel nå 2,6. Hvorefter
den flader ud

Fra : H@M.invalid

Dato : 14-04-08 16:31

> [...]

>forøgelse på 2,6C. Med en fuldbyrdet Kyotoaftale ville den "kun" være
>+2,42C. Men allerede 5 år senere ville den alligevel nå 2,6. Hvorefter

Du prøver vist at undfly, at du blev taget på sengen i dårlig
matematikkundskab. Hvis noget falder med med en negativ værdi, så
stiger det jo. Eksempel : 1 - -1 = 2

Fra : N_B_DK

Dato : 14-04-08 22:03

<H@M.invalid> wrote in message

> Du prøver vist at undfly, at du blev taget på sengen i dårlig
> matematikkundskab. Hvis noget falder med med en negativ værdi, så
> stiger det jo. Eksempel : 1 - -1 = 2

Interessant regnestykke, du har en krone, og skylder en væk, og så har du 2
?

Fra : @

Dato : 14-04-08 23:50

On Mon, 14 Apr 2008 23:02:55 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

><H@M.invalid> wrote in message

>Interessant regnestykke, du har en krone, og skylder en væk, og så har du 2
>?

hurra

samtlige økonomiske problemer er så løst

alle de penge vi så får, kan vi jo passende indsætte i Ebberød Bank

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Martin

Dato : 14-04-08 09:10

On 14 Apr., 15:41, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:
> [...]
> vil undre sig over at vi havde nøglen til problemet, men valgte ikke at

Ingen tvivl om at den globale opvarmning både eksisterer og er
menneskeskabt. CO2 indholdet i atmosfæren er 36% højere end for 150 år
siden. Men hvad er det for en nøgle du hentyder til? Skal vi skrotte
brugen af fossile brændstoffer imorgen? Det lyder da meget romantisk,
men er i praksis helt aldeles umuligt, medmindre en enig verden
indsætter Al (I invented the internet) Gore som global præsident,
diktator og enehersker.
En smidig omend lang, overgang til alternative energikilder løser
problemet på lang sigt, og alle de penge nogle vil smider efter
kyotoaftaler og lign kan bruges på forskning og imødegåelse af de
problemer opvarmningen medfører.

Og så er opvarmningen ikke kun negativ, langfra endda.

Fra : Kim2000

Dato : 15-04-08 07:29

> [...]

problemet på lang sigt, og alle de penge nogle vil smider efter
kyotoaftaler og lign kan bruges på forskning og imødegåelse af de

------------>svar:

Naturligvis spiller andre faktorer også ind, men mennesket er helt sikkert
een af dem og vores del kan vi i hvert fald gøre noget ved, for slet ikke at
tale om det er noget svineri at svine naturen til overfor resten af klodens
befolkningen altså dyrene.

Så spørger du til en nøgle:

Den mest oplagte er elbilen, selv hvis samtlige km den kører er af strøm
genereret af kulkraftværker, så er det fortsat bedre end benzin/diesel. Nu
skal man ikke tænke på Ellerten Man kunne fx fjerne afgifterne på
elbiler, så ville de koste betragtelig mindre end brændstofsbilerne og de er
altså ligeså gode. 0-100 på 7 sekunder, tophastighed 130 km/t, rækkevidde på
en optankning 330 km. (kilde er filmen Why the electric car died). Men helt
undvære benzinbiler kan vi nu nok ikke (tankbiler, lastbiler fx).

Den næste ting er fly og skibe, det er fuldstændig absurd at et skib kan
hamre et par hundrede liter olie af i MINUTTET. Der var en artikel for ikke
så længe siden der sagde at 20% af Danmarks CO2 udledning kom fra skibe. Det
er godt nok meget.

Så er der naturligvis solceller, hvor beregninger fortæller at man med et
område på størrelse med Lolland kan give strøm til EU i dagtimerne, hvis
altså Lolland området er placeret i Sahara, det skulle nu nok være muligt at
leje et sådan stykke jord.

Vi kan helt sikkert ikke undgå CO2 udledning, fordi vi ganske enkelt ikke
vil acceptere den lavere levestandard det vil give, forstil dig et liv uden
køleskabe Men vi kan også i dag gøre rigtig meget for at begrænse
svineriet, uden det vil betyde en dyt.

Men det er da absurd at vi på den ene side har en regering der vil nedbringe
CO2, men på den anden side ødelægger rapseventyret fordi man er afhængig af
olieafgifter (og sikkert støttepenge til valgene). Simpelthen latterligt.

Tørke, oversvømmelser og fjernelse af ret så mange beboede stillehavsøer.
Jeg tror beboerer i stillehavet vil være ked af at skulle udvikle gæller...

Fra : N_B_DK

Dato : 15-04-08 10:44

> Den næste ting er fly og skibe, det er fuldstændig absurd at et skib
> kan hamre et par hundrede liter olie af i MINUTTET.

Næ det er det ikke, hvis du ser på vægt kontra brændstof, så er skibene
ufatteligt effektive, men du kan jo undersøge hvad f.eks 8000 lastbiler
bruger af brændstof pr minut, så opdager du hurtigt at skibe er meget mere
effektive.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 15-04-08 16:29

> [...]
> du kan jo undersøge hvad f.eks 8000 lastbiler bruger af brændstof pr minut, så opdager du hurtigt

Jeps.

Chart på side 10, med oversigt over CO2 udledning.
http://shareholders.maersk.com/NR/rdonlyres/3A45E8B1-CEAC-49F2-874A-172F848D94DD/0/AnnualReport2007DK.pdf

Jan Rasmussen

Fra : @

Dato : 15-04-08 14:03

On Tue, 15 Apr 2008 08:29:01 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>Ingen tvivl om at den globale opvarmning både eksisterer og er
>menneskeskabt.

jo der er al mulig grund til at tvivle på ubeviste påstande

og påstanden om at menneskelig har nogen som helst indflydelse på
klodens opvarmning er af gode grunde selvfølgelig ikke bevist

>CO2 indholdet i atmosfæren er 36% højere end for 150 år
>siden.

og?

atmosfærens CO2 indhold er steget og faldet lige så langt tilbage man
kan undersøge via iskerneboringer

altså længe inden mennesket overhovedet kunne være en faktor

løgnen om den menneskeskabte globale opvarmning bliver ikke rigtigere
af gentagelse

Fra : Martin

Dato : 14-04-08 09:37

On 14 Apr., 17:31, H...@M.invalid wrote:
> [...]
>
> Du prøver vist at undfly, at du blev taget på sengen i dårlig
> matematikkundskab. Hvis noget falder med med en negativ værdi, så

Ja det er rigtigt. -x-=+

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 14-04-08 21:46

"Martin" skrev

> Du prøver vist at undfly, at du blev taget på sengen i dårlig
> matematikkundskab. Hvis noget falder med med en negativ værdi, så
> stiger det jo. Eksempel : 1 - -1 = 2

>Ja det er rigtigt. -x-=+

Nu rabler det da fuldstændigt for dig.

Hans Majestæt eksemplificerer med addition og subtraktion.

Du bekræfter med multiplikation.

- Jensby