Kierkegaards "hin enkelte" bør frygte Isla~
Fra : Bo Warming

Dato : 14-04-08 03:12

Kierkegaard var rodfæstet i den danske kristendom, ikke i det oldjødiske
gamle testamentea øje-for-øje

Han levede i sus og dus for sin arv og gav intet til de fattige og ville i
dag have vendt sig imod godhedsindustrien og ville have stemt DF (eller
Mogens Glistrup, hvis sådant alternativ)

Om Glistrup-typer: "Geniet er som et tordenvejr, går mod vinden, forfærder
menneskene og renser luften", Søren Kierkegaard

Om Islam-truslen: "Der findes en bestemt slags humanister, som
elsker negrene i Afrika, men hader deres nabo"
(Søren Kierkegaard)

Om menneskeretshykleri: "Man har afskaffet det at være menneske, og enhver
spekulant, journalist og
politiker forveksler sig selv med menneskeheden, hvorved han bliver noget
uendeligt stort."Søren Kierkegaard

At vove er at miste fodfæstet et kort øjeblik - ikke at vove er at miste
livet. Kierkegaard

Mangen en mand blev geni, blev helt, blev digter blev sindsyg ved den
pige, han ikke fik Søren Kierkegaard

Den, der ikke kender livets svig, hans forventning er kun en beruselse i
drømme. Søren Kierkegaard

Først erindringens kærlighed er lykkelig(evigt ejes kun det tabte) . Søren
Kierkegaard

Hvad er ungdom? En drøm. Hvad er kærligheden? Drømmens indhold. Søren
Kierkegaard

En dårlig samvittighed kan dog gøre livet interessant . Søren Kierkegaard

Fantasi er det smukke køns naturlige sminke.Søren Kierkegaard

Kierkegaard skriver "Kærlighed til Gud er had til verden. Og den dag da
kristendommen og verden bliver venner, ja da er kristendommen afskaffet."

Evangeliet siger at man ikke må tjene to herrer. Hele verden siger det
modsatte. Verden siger "til en vis grad" - hvilket er det modsatte" Søren
Kierkegaard-

Ethvert mennesker, der har lidenskab, er noget ensom. Det er kun
savlehovederne, der altid går op i det selskabelige. Søren Kierkegaard

Forfærdeligt, når i et lille land, pjat og grinen truer med at blive den
"offentlige mening" . Søren Kierkegaard

De frasebehængte krav om folkestyre besmykker demagogers og bladsmøreres
tomhjernede ambitioner og lave moral" Søren Kierkegaard

Hele Europa synes at gå imod den totale bankerot. Søren
Kierkegaard

Hvis jeg havde en datter, og hun blev voldtaget, ville jeg se det som
mindre slemt, end hvis hun ønskede at gifte sig med en journalist . Søren
Kierkegaard

Jeg kritiserer ikke vor tid for at være ond, men for at være ussel" .
Søren Kierkegaard

Where there is a crowd, there is untruth . Søren Kierkegaard

Hjertets renhed er at vilde et. Søren Kierkegaard

Hvad er det jeg vil? Ganske simpelt - jeg vil redelighed. Søren Kierkegaar