Må langballe være iklædt præstekjole?
Fra : Rasmus B.

Dato : 13-04-08 16:21

I folketinget?

Jeg tænkte bare på at siden at man har vedtaget at grænsen går ved
Burka, kan der vel ikke være noget til hindre for at Langballe laver
en ægte protest via en præstekjole - den må være gyldig.

Fra : Ralph

Dato : 13-04-08 17:16

"Rasmus B." <sreddna@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Burka, kan der vel ikke være noget til hindre for at Langballe laver
> en ægte protest via en præstekjole - den må være gyldig.

Jeps, sådan som jeg forstod Thor P. så må medlemmerne optræde i samme
"uniform" som da de blev valgt, og da de fleste vælgere er klar over at
Langballe er (tidligere) præst er der intet til hinder for det.

Derimod må Pernille Rosenkrans Theil IKKE.

Jeg mindes nogle 40-50-60 år gamle billeder med netop en præst på
talerstolen.

--
Ralph

Fra : Ivannof

Dato : 13-04-08 18:46

> [...]
> "uniform" som da de blev valgt, og da de fleste vælgere er klar over at
> Langballe er (tidligere) præst er der intet til hinder for det.

Er det sådan ordene er faldet? Så betyder det at Bent Betjentsen er i
politiuniform, Helge Adam Møller i jægerkorpsets, osv.

Det kan da ikke være rigtigt!

Hilsen Ivan

Fra : Ralph

Dato : 13-04-08 18:58

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er det sådan ordene er faldet? Så betyder det at Bent Betjentsen er i
> politiuniform, Helge Adam Møller i jægerkorpsets, osv.

Ved ikke 100%, jeg ved blot Thor sagde det modsatte før Asmaa sagen blev
vedtaget, da sagde han at man ikke skulle forvente at se Krarup(!) i
præstekjole, men da det var vedtaget at tørklæde var OK, sagde han (såvidt
jeg husker) at der ikke ville blive tilladt nogen "statements" eller
provokationer, men hvis et medlem af folketinget var valgt i en bestemt
beklædning ville det selvfølgeligt også blive accepteret af præcidiet.
Dermed min fortolkning af Langballes præstekjole.

--
Ralph

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-04-08 20:58

Ivannof wrote:
> "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er det sådan ordene er faldet? Så betyder det at Bent Betjentsen er i
> politiuniform, Helge Adam Møller i jægerkorpsets, osv.
>
> Det kan da ikke være rigtigt!

Nu tror jeg aldrig HAM har været jægersoldat-

/F

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-04-08 20:59

Ivannof wrote:
> "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er det sådan ordene er faldet? Så betyder det at Bent Betjentsen er i
> politiuniform, Helge Adam Møller i jægerkorpsets, osv.

Dælme jow ..

http://da.wikipedia.org/wiki/Helge_Adam_M%C3%B8ller

/F

Fra : Kurt Lund

Dato : 13-04-08 17:22

Rasmus B. wrote:

> Jeg tænkte bare på at siden at man har vedtaget at grænsen går ved
> Burka, kan der vel ikke være noget til hindre for at Langballe laver
> en ægte protest via en præstekjole - den må være gyldig.

Det er under alle omstændigheder forkasteligt at blande religion ind i
politik - uanset hvilken religion der er tale om. Der skal heller ikke
skiltes med det i folketinget. Bare min mening.

--
Kurt Lund

Fra : pm

Dato : 13-04-08 17:38

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Kurt Lund
>Som jeg har forstået det , så drejer det sig IKKE om religion alene, det
Tørklædet som sådan viser tilhørsforholdet til en minioritetsgruppe (endnu)
der foragter ikke muslimer, ønsker ikke vestlig integration og vil de "ikke
rettroende" alt muligt ondt... Jeg går ud fra Koranens sande indhold er
læserne bekendt.
Når og hvis en "uniformeret" muslim udtaler sig fra tinget stol.... så er
jeg fuldt overbevist om, at det er med sigte på en anderledes dagsorden,
over tid.
Det jeg mangler i debatten er, hvad sker der, hvis man fra talerstolen i
oprigtighed udtrykker en bøn til Allah ???

Skal man trække noget godt frem.. så har jeg ALDRIG set en muslim, som
skammer sig over det at være muslim, til trods for, at man i den grad
parasitter samfundet, hvorimod jeg flere gange har set danskere, som skammer
sig over det at være dansk....!!!
pm

Fra : Martin Larsen

Dato : 13-04-08 18:57

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Det jeg mangler i debatten er, hvad sker der, hvis man fra talerstolen i
> oprigtighed udtrykker en bøn til Allah ???

Den radikale gruppe vil klappe og formanden forsøge at tysse dem ned.

Mvh
Martin

Fra : Kim2000

Dato : 13-04-08 17:31

> [...]
> Burka, kan der vel ikke være noget til hindre for at Langballe laver
> en ægte protest via en præstekjole - den må være gyldig.

Tja, hvis man er valgt mens man arbejdede i McD så må man vel også troppe op
i den uniform. Eller hvis man spillede fodbold i sin AGF trøje.....

Fra : Notion

Dato : 13-04-08 22:23

Rasmus B. skrev:
> [...]
> Burka, kan der vel ikke være noget til hindre for at Langballe laver
> en ægte protest via en præstekjole - den må være gyldig.

Hvilken fordele vil du opnå, hvis han stillede op i præstekjole eller
Adam kostume?

Ser du de folk som står på talerstolen i forvejen?

Vil det ændre Dansk politik hvis de forskellige MF tog deres respektive
uniform på?

Hvor farligt er det for landet, at bære hovedbeklædning når man bestiger
talerstolen på tinget?

Måske kunne det gøre flere interesseret i politik hvis der var frit valg
på alle hylder. ren stand up for politisk interesseret.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-04-08 02:08

"Notion" <notion_dk2006@yahoo.com.ph> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Måske kunne det gøre flere interesseret i politik hvis der var frit valg
> på alle hylder. ren stand up for politisk interesseret.

Interesse for politik var større dengang folketinget havde stor indflydelse
på folks dagligdag, men nu har EU, ministerier og andre instanser overtaget
en masse af folketingets magt.
At peppe op med gøgl gør ingen forskel.

Vi må hver især i debat vise sund prioritering, = at muslimemnerne er
vigtigere end alt andet. NU

Fra : Ivannof

Dato : 14-04-08 20:26

> [...]
>
> Måske kunne det gøre flere interesseret i politik hvis der var frit valg
> på alle hylder. ren stand up for politisk interesseret.

Lige nu handler det om hvad man MÅ og hvad man IKKE MÅ.

Skal det være lige som i England. Hvor de råber af hinanden?

Hilsen Ivan

Fra : Notion

Dato : 16-04-08 10:28

Ivannof skrev:

> Lige nu handler det om hvad man MÅ og hvad man IKKE MÅ.

Hvilken nytte har du af, om langballe står som præst eller trans.

> Skal det være lige som i England. Hvor de råber af hinanden?

ja for min skyld vil det være okay, hvorfor ikke som i asien, start en
lille rask slåskamp.