Pædofil genganger dømt igen.
Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 11-04-08 17:36

http://ekstrabladet.dk/112/article994918.ece

<citat>
En 50-årig mand fra Svebølle blev i dag idømt tre år og ni måneders
fængsel for pædofili. Det skete ved Retten i Holbæks afdeling i
Kalundborg efter tre dages retsmøder, skriver Kalundborg Folkeblad.

Den 50-årige Leif Nissen blev dømt for at have krænket seks drenge
under 15 år seksuelt i perioden fra 2005 til 2007, hvor han blev
anholdt og varetægtsfængslet.
</citat>

Havde vi nu mulighed for at aflive svinet, så ville nye krænkelser være
umulige, men han har gjort det før, og gør det med garanti igen når han
kommer ud, på tide vi tager handskerne af og får et straffesystem der
sætter en endelig stopper for den slags svin.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Frank Leegaard

Dato : 11-04-08 17:50

Ludvig Nielsen. wrote:
> [...]
> når han kommer ud, på tide vi tager handskerne af og får et
> straffesystem der sætter en endelig stopper for den slags svin.

Stakkels Ludvig.

Stakkels Ludvig. Få da gjort noget ved de tvangstanker.

/F

Fra : Kim2000

Dato : 11-04-08 17:51

"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommer ud, på tide vi tager handskerne af og får et straffesystem der
> sætter en endelig stopper for den slags svin.

Man kunne selvfølgelig også bare have givet manden psykologisk behandling
ved den første dom og først lod ham komme ud, når han psykiske sygdom var
under kontrol. Men herregud, så ville du være nødt til at forholde dig til
tingene....

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 12-04-08 09:40

Kim2000 wrote:

> Man kunne selvfølgelig også bare have givet manden psykologisk
> behandling ved den første dom og først lod ham komme ud, når han
> psykiske sygdom var under kontrol.

Sådan noget kan ikke konstateres med sikkerhed, og samfundet Danmark
ville naturligvis have behandlet enhver dømt pædofil, der har forgrebet
sig, med "psykologi", hvis det virkede. Forsøg i den retning har det
bestemt ikke skortet på. Der er ikke engang enighed om, at pædofili er
en psykisk sygdom, og flere børnemisbrugere har slet ikke kunnet"opnå"
diagnosen pædofil af sagkundskaben. Det mest berømte eksemper er Marc
Dutroux. Han var i øvrigt også en, der var blevet dømt for misbrug af
børn, og derefter sluppet ud igen efter endt straf. Jeg tror, du er
bekendt med, hvad der derefter hændte. Eneste rigtige ville have været
at beholde ham i brummen på livstid.

> Men herregud, så ville du være
> nødt til at forholde dig til tingene....

Du forholder dig vist kun til vidtløftige spekulationer og spiller gerne
hasard med børns liv.

Fra : Kim2000

Dato : 12-04-08 10:01

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sluppet ud igen efter endt straf. Jeg tror, du er bekendt med, hvad der
> derefter hændte. Eneste rigtige ville have været at beholde ham i brummen

På samme måde som vi så skal beholde voldsmænd, mordere, spritbilister og
andre der spiller hasard med andres liv. Næh, faktum er at man i Danmark i
meget høj grad giver folk en dom, sætter dem ind i en celle og så går der
noget tid, hvorefter de sendes ud igen. Er der nogen grund til at tro man
bliver klogere af at sidde i en celle i sig selv? Psykologisk behandling (og
uddannelse) burde være en selvfølge for indsatte, og i langt højere grad
først slippes fri, når der er en begrundet tro på at de ikke gentager
forbrydelsen, måske kombineret med lange prøveløsladelser og en 1-2-væk lov.

> Du forholder dig vist kun til vidtløftige spekulationer og spiller gerne
> hasard med børns liv.

Så spiller vi hasard med voksne liv når vi slipper så mange andre fri.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 12-04-08 11:36

Kim2000 wrote:

> På samme måde som vi så skal beholde voldsmænd, mordere,
> spritbilister og andre der spiller hasard med andres liv.

Man kan altså ikke sammenligne alting. Seksuelle overgreb mod børn er så
modbydeligt, at der i det tilfælde _skal_ sættes en øjeblikkelig og
permanent stopper for getagelsestilfælde. I tilfældet med vold dækker
det over rigtig meget. Der kan f.eks. være tale om to mænd, der er
kommet op at toppes over en spildt øl - det er på ingen måde så
modbydeligt som seksuelle overgreb mod børn. At sammenligne den slags og
stille dem op som lige alvorlige forbrydelser tyder på en forrygende
mangel på proportionssans.

> [...]
> når der er en begrundet tro på at de ikke gentager forbrydelsen,
> måske kombineret med lange prøveløsladelser og en 1-2-væk lov.

Der er forsøgt masser af psykologisk behandling af pædofile, og det er
aldrig blevet konstateret at den slags får alle pædofile til ophøre med
deres overgreb på børn. Din tillid til "psykologi" som noget, der kan
klare det her problem, er vanvittig naiv.

> Så spiller vi hasard med voksne liv når vi slipper så mange andre fri.

Absolut - og jeg konstaterer at du gerne spiller hasard med børns liv.
Og jeg konstaterer at du i ekstremt omfang mangler proportionssans.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-04-08 12:16

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Seksuelle overgreb mod børn er så modbydeligt, at der i det tilfælde
> _skal_ sættes en øjeblikkelig og permanent stopper for getagelsestilfælde.

Siden oldtiden har vi så kendt en til en lille operation, der effektivt
sætter en stopper for gentagelsestilfælde. Effektiviteten afhænger dog
så af de praktiserende lægers kontrol ved udskrivning af recepter.

<http://en.wikipedia.org/wiki/Castration>

Bør naturligvis kun i gentagelsestilfælde. Og ikke som straf, men som
individualprævention.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 12-04-08 12:28

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> recepter.
>
> <http://en.wikipedia.org/wiki/Castration>
>
> Bør naturligvis kun i gentagelsestilfælde.

Nej, første gang. For at sikre det bliver sidste gang.

> Og ikke som straf, men som
> individualprævention.

Hvorfor ikke som straf?

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 12-04-08 12:43

On Sat, 12 Apr 2008 13:27:50 +0200, "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Nej, første gang. For at sikre det bliver sidste gang.

Hvad nu hvis "første gang" er en løgn....???

Det er jo set før...

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 12-04-08 14:23

S. A. Thomsen wrote:

> Hvad nu hvis "første gang" er en løgn....???

> Det er jo set før...

Ja, og det rigtige er, at beholde dem i brummen. Det er, hvis de skal
lukkes ud (hvilket jeg ikke mener, de skal), klokkeværket skal fjernes.
En uskyldig dømt kan så vælge at blive indenfor murene til hans
uskyldighed er bevist, eller sagen falder fordi beviserne ved nærmere
eftersyn ikke holdt. Alternativet er at lukke tikkende bomber ud, som
forgriber sig på børn - og det er ganske uacceptabelt.

Fra : Kim2000

Dato : 12-04-08 15:14

> [...]
> er bevist, eller sagen falder fordi beviserne ved nærmere eftersyn ikke
> holdt. Alternativet er at lukke tikkende bomber ud, som forgriber sig på

Det der med retssikkerhed er ikke din bekymring kan jeg høre, det bekymrer
dig heller ikke at du selv uretmæssigt kan blive anklaget eller for den sags
skyld du i en brandert er sammen med en på 14 år og 360 dage, vupti, så er
du i lovens forstand pædofil, af med klokkeværket eller sid inde til du dør.

Utroligt hvor meget retssikkerhed du er parat til at opgive på frygtens
alter....

Fra : Frank Leegaard

Dato : 12-04-08 16:55

Kim2000 wrote:
> [...]
> klokkeværket eller sid inde til du dør.
> Utroligt hvor meget retssikkerhed du er parat til at opgive på

Svendsen ejer ikke omtankens og eftertankens kraft.

/F

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 12-04-08 17:37

Frank Leegaard wrote:

> Svendsen ejer ikke omtankens og eftertankens kraft.

He - du blev kørt sænk i mudderet og håber nu, det går bedre næste gang?
:)

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 12-04-08 17:07

Kim2000 wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det der med retssikkerhed er ikke din bekymring kan jeg høre,

Det er tværtom noget, der optager mig meget. Ligesom børns sikkerhed
optager mig.

> det
> bekymrer dig heller ikke at du selv uretmæssigt kan blive anklaget

Det er godt nok nogen fantastiske konklusioner, du kan komme frem til.

> eller for den sags skyld du i en brandert er sammen med en på 14 år
> og 360 dage, vupti, så er du i lovens forstand pædofil, af med
> klokkeværket eller sid inde til du dør.

Sludder. I dansk retspleje tages der højde for, at en under-15årig kan
fremstå så "voksen", at en voksen nemt kan fejlvurdere. Her stoler jeg
på, at også domsmændene og kvinderne kan foretage den vurdering og lade
nåde gå for ret i påkommende tilfælde.

Ydermere er der en misforståelse, der vist skal opklares her. Når jeg
taler om seksuelt misbrug af børn, så mener jeg _misbrug_ som i "groft
overgreb" og ikke konsentuel sex mellem f.eks. en 16 og 13 årig.

Når jeg taler om børn, så mener jeg _børn_ og ikke f.eks. 13-årige, der
fremstår kønsudviklet.

> Utroligt hvor meget retssikkerhed du er parat til at opgive på
> frygtens alter....

Jeg opgiver ikke et gran af retssikkerhed.

Fra : /Peter

Dato : 11-04-08 18:31

> [...]
> når han kommer ud, på tide vi tager handskerne af og får et
> straffesystem der sætter en endelig stopper for den slags svin.

Såså Ludvifg, der er sikkert et eller andet godt i ham,
ligesom der sikkert også er et eller godt i muhaemdanerne.

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 11-04-08 21:08

/Peter forklarede:
> "Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Såså Ludvifg, der er sikkert et eller andet godt i ham,
> ligesom der sikkert også er et eller godt i muhaemdanerne.

Tror du? så må man da kunne banke det frem.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Frank Leegaard

Dato : 11-04-08 23:17

Ludvig Nielsen. wrote:
> /Peter forklarede:

> Tror du? så må man da kunne banke det frem.

Så er der noget om snakken?

At det går i arv?

Blev du banket meget som barn, foruden alt det andet slemme som vi ikke
taler om?

/F