Hvorfor er det en dårlig ide
Fra : Kim2000

Dato : 11-04-08 15:01

Lad os lege at regeringen indkaldte fagforeningerne i samlet flok og sagde:

Vi hæver den skattefrie bundgrænse til 100.000 kroner, tilgengæld skal jeres
medlemmer gå 5% ned i løn. Det ville give mere til den enkelte, det ville
øge konkurrence evnen og dermed skabe flere jobs, (fri mig for ævlet om lav
arbejdsløshed, der er 1 million på passiv forsørgelse i den erhvervsaktive
alder foruden studerende og pensionister).

Forslaget skulle så selvfølgelig beregnes meget mere, så det måske er
110.000 og 6% eller hvad det nu kan være og det skulle selvfølgelig vedtages
af fagforeningerne.

Lad nu være med at afspore hele princippet ved at snakke om at så blander
man sig i 3partsforhandlingerne, det sker jo alligevel allerede.

Hvorfor er det, at det skulle være en dårlig ide (som jeg fik besked om da
jeg skrev det til S og DF).

mvh
Kim

Fra : @

Dato : 11-04-08 15:22

On Fri, 11 Apr 2008 16:01:10 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>arbejdsløshed, der er 1 million på passiv forsørgelse i den erhvervsaktive
>alder foruden studerende og pensionister).

det er en dårlig ide' fordi al beskatning af aktiv erhvervsindsats er
og bliver en bremseklods

gå hellere over til fuld grundskyld

det er effketivt
det er administrativt meget meget billigere end det nuværende system

og det vil få den passive kapital der nu er bundet i jord og fast
ejendom hen hvor den gøre mere gavn nemlig derhen hvor aktiviteten og
indtjeningsmulighederne findes

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 12-04-08 09:45

@ wrote:

> [...]
>

> gå hellere over til fuld grundskyld
>

> det er effketivt
> det er administrativt meget meget billigere end det nuværende system

Enig, også gerne i de forskellige varianter over temaet såsom lejeværdi
af egen bolig, og jeg ville også tilføje diverse afgifter på tobak osv.
Altsammen let at administrere.