Tyrkisk ægtepar viser flaget
Fra : Ivannof

Dato : 10-04-08 09:49

Fra Nyhedsavisen

Et ægtepar med tyrkisk baggrund efterlyser indvandrere og muslimer som vil
gå side om side med dem i en kæmpedemonstration for et fælles Danmark for
både danskere og indvandrere.

Helle Thorning Schmidt og Morten Messersmidt har blandt andre lovet at gå
med i en demonstration for demokratiet og imod diskrimination og imamers
indblanding i poilitik. Foreløbigt er det dog kun danskre, som har henvendt
sig.

Vi har brug for at indvandrere og muslimer kommer med, også nogle kendte
ansigter. Når religiøse fanatikere kan samle 1.000 mennseker til at
demonstrere for deres grimme tanker, så skal vi kunne samle 100.000
mennesker til at demonstrere for demokratiet og danske værdier, siger
45-årige Besim Aydogmus fra Søborg nordvest for købernhavn.

Hans 18-årige søn Atilla sidder fængslet for brandstiftelse efter han deltog
i urolighederne i februar. Derfor inviterede Besim og hans kone danske
politikere hjem for at skabe en dansk drøm efter inspiration fra USA. På
mødet blev de bl.a. enige om en demonstration.
Besim Aydogmus: Vi er nødt til at vise det danske samfund, at vi deler de
samme værdier. Vi støtter også frihed, fred og harmoni mellem mennesker.

-------------------------------------
Besim har ret. Det vil være rigtigt befriende at få en kæmpedemonstration op
at stå, der viser at muslimer støtter det danske samfund og det
værdigrundlag!

Nu er det så spændende om der kommer andre til demonstrationen end en masse
danskere! Demokratiske Muslimer er jo ikke blevet nogen medlemsmagnet.

Hilsen Ivan

Fra : Pernille

Dato : 10-04-08 12:02

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mennesker til at demonstrere for demokratiet og danske værdier, siger
> 45-årige Besim Aydogmus fra Søborg nordvest for købernhavn.

Man kan jo ikke tvinge indvandrere og muslimer til at komme med, - når de nu
ikke har lyst til at integrere sig og leve i fred, harmoni og fællesskab med
"ægte" danskere.
Det tyder på, at de er godt tilfredse med tilstandene.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 10-04-08 12:19

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> [...]
> fællesskab med "ægte" danskere.
> Det tyder på, at de er godt tilfredse med tilstandene.

Den danske befolkning har intet tilfældes med Tyrkere og andre muhamedanere.
Så deres forloren røvslikkeri kan de holde for sig selv. Det bedste de kan
gøre både for dem selv og Danmark er at rejse hjem.

Fra : Notion

Dato : 10-04-08 13:57

Pernille skrev:
> [...]
> "ægte" danskere.
> Det tyder på, at de er godt tilfredse med tilstandene.

Hvad er en ægte Dansker ??

Hvis en ægte Dansker ikke tør at imødegå en indvandre, ja så kan vi ægte
Dansker jo ikke bruge en ægte dansker til noget, så jeg vil gerne have
at du forsvinder til et andet land, kan det lade sig gøre??

Måske du har set at problemet er ikke indvandrerne, men de ægte dansker
som ikke tør imødegå en indvandrer. Integration er jo ikke at lave en
indvandrer til en ægte dansker vel, måske du har misforstået noget da du
forlod skolen lidt for tidligt??

Fra : N_B_DK

Dato : 10-04-08 14:23

Notion wrote:
> måske du har misforstået
> noget da du forlod skolen lidt for tidligt??

Ja ikke som dig, der endnu ikke er startet i skolen.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Notion

Dato : 10-04-08 15:25

N_B_DK skrev:

> Ja ikke som dig, der endnu ikke er startet i skolen.

WOW jeg kan bruge et keyboard uden at have lært alfabetet, jeg er og
bliver et vidunderbarn. Tak for den store ros du tilkendegav, som jeg
ved er oprigtigt og ærlig ment.

Fra : N_B_DK

Dato : 10-04-08 21:06

Notion wrote:

> WOW jeg kan bruge et keyboard uden at have lært alfabetet, jeg er og
> bliver et vidunderbarn. Tak for den store ros du tilkendegav, som jeg
> ved er oprigtigt og ærlig ment.

Du virker ret virkelighedsfjern.

Fra : Notion

Dato : 11-04-08 13:43

N_B_DK skrev:

> Du virker ret virkelighedsfjern.

Hvordan det??

Fra : N_B_DK

Dato : 11-04-08 14:02

Notion wrote:

> Hvordan det??

Det er åbenlyst for enhver, med undtagelse af dig selvsølgelig.

Fra : Notion

Dato : 11-04-08 14:39

N_B_DK skrev:

> Det er åbenlyst for enhver, med undtagelse af dig selvsølgelig.

Hvordan det?

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 11-04-08 18:22

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> declared in:
47ff615b$0$90276$14726298@news.sunsite.dk :

> Det er åbenlyst for enhver, med undtagelse af dig selvsølgelig.

Dette argument er hermed modsagt, da jeg ikke er Notion, og heller
ikke finder det åbenlyst.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-04-08 01:09

Thomas Hejl Pilgaard wrote:

> Dette argument er hermed modsagt, da jeg ikke er Notion, og heller
> ikke finder det åbenlyst.

Så læs noget af hans ævl igennem tiden, så går det nok op for dig, ellers må
du være en bror eller på anden måde familie.

Fra : Notion

Dato : 16-04-08 11:01

N_B_DK skrev:

> Så læs noget af hans ævl igennem tiden, så går det nok op for dig, ellers må
> du være en bror eller på anden måde familie.

Så det går dig stadigvæk på, at mit liv er din drøm ....

Fra : N_B_DK

Dato : 17-04-08 07:51

"Notion" <notion_dk2006@yahoo.com.ph> wrote in message

> Så det går dig stadigvæk på, at mit liv er din drøm ....

Hvorfor lyver du ? du har lige skrevet at jeg påstår ting uden at
dokumentere det, og at S.A Thomson ikke kan vide hvad jeg mener, men du kan
godt selv vide hvad andre mener ? du er sq idiot.

Fra : Notion

Dato : 17-04-08 20:46

N_B_DK skrev:
> [...]
> dokumentere det, og at S.A Thomson ikke kan vide hvad jeg mener, men du kan
> godt selv vide hvad andre mener ? du er sq idiot.

Så jeg havde ret i, at du falder på røven over, at jeg siger, at mit liv
er det du drømmer om..... tak for tilkendegivelsen ... du er så let at
spanke Yvonne.

Fra : N_B_DK

Dato : 18-04-08 01:35

> Så jeg havde ret i,

At du er en idiot ja.

> at du falder på røven over, at jeg siger, at mit
> liv er det du drømmer om.....

Sjovt, jeg har adskillige gange sagt at dit liv IKKE er min drøm, nærmere
mareridt, tænk sig at være hamrende idiot, og notorisk løgnhals.

> tak for tilkendegivelsen ... du er så
> let at spanke Yvonne.

Er det derfor du så ofte er på Philipinerne ?

Fra : Notion

Dato : 18-04-08 10:12

N_B_DK skrev:
> "Notion" <notion_dk2006@yahoo.com.ph> wrote in message

> At du er en idiot ja.

Dygtig Yvonne, du er så kær når du klipper din fantasi sammen.

> Sjovt, jeg har adskillige gange sagt at dit liv IKKE er min drøm, nærmere
> mareridt, tænk sig at være hamrende idiot, og notorisk løgnhals.

Hvad du siger og hvad der derefter er rigtigt, har samme forståelse, en
løgn er altid sandhed for dig.

> Er det derfor du så ofte er på Philipinerne ?

Philippinerne....

Hvordan kan du i din verden, få din spanking, til at være en rejse til
Filippinerne.

Gør det ondt på dig, at se flotte piger, azurblå vand med palmetræer
lige ned til stranden, storslået natur som får selv den mest blinde
person til at føle sig hensat til at være på verdens smukkeste sted.

Fra : Pernille

Dato : 10-04-08 15:44

"Notion" <notion_dk2006@yahoo.com.ph> skrev i en meddelelse
> [...]

HALLO, LÆS HVAD DER STÅR OVENFOR!

> [...]
> Dansker jo ikke bruge en ægte dansker til noget, så jeg vil gerne have at
> du forsvinder til et andet land, kan det lade sig gøre??

Hallo! Jeg forstod, at det var et problem, at Indvandrere ikke meldte sig
til demonstrationen.
Læg mærke til, at jeg skrev "ægte" i gåseøjne.
KLOVN!!!

Fra : Ivannof

Dato : 10-04-08 16:06

> [...]
> til demonstrationen.
> Læg mærke til, at jeg skrev "ægte" i gåseøjne.

Jeg mener også at en ægte dansker er en person der bekender sig til at være
det.

Jeg er personligt ligeglad med farver.

Derfor er jeg MEGET spændt på hvormange af "anden etnisk osv" der vil være
med i en demonstration for et fælles danmark, mod diskrimination og imamers
indblanding i politik og for demokratiet og danske værdier.

Måske skal de gå sammen med Søvndals formodede demo?

Jeg vil meget gerne overraskes positivt - men det forventer jeg ikke.

Hilsen Ivan

Fra : Pernille

Dato : 10-04-08 16:28

> [...]
>
> Måske skal de gå sammen med Søvndals formodede demo?
>
> Jeg vil meget gerne overraskes positivt - men det forventer jeg ikke.

Jeg er af samme opfattelse.

Fra : Notion

Dato : 10-04-08 16:22

Pernille skrev:
> "Notion" <notion_dk2006@yahoo.com.ph> skrev i en meddelelse

> HALLO, LÆS HVAD DER STÅR OVENFOR!

Jeg har skam læst hvad der stod, men der stor ikke noget om hvordan man
definerer en ægte dansker.

> Hallo! Jeg forstod, at det var et problem, at Indvandrere ikke meldte sig
> til demonstrationen.
> Læg mærke til, at jeg skrev "ægte" i gåseøjne.
> KLOVN!!!

SÅ hvis man skriver en ægte i gåseøjne så kan det være en tysker som
snakker tysk, bare han har hvid skin?? Men hvis det er en muslim som har
boet her i 40 år og snakker dansk og har stemmeret i DK så kan han ikke
blive en ægte dansker, da det kun kan stå i gåseøjne ??? du er blive en
klovn Yvonne.

Jeg ser da aldrig en tysker eller polak som har fast bopæl og CPR.nr i
DK gå med i disse demostrationer, men det forlanges jo heller ikke. Og
det på bekostning af, at de aldrig kommer til at snakke forstålig dansk.
Oplev dig nu som fuldbyrdet racist Yvonne.

Giv nu disse indvandrer en grund til at gå i demostration, lov dem at
deres forhold bliver forbedret, at de har lige adgang til samfundet
goder, som arbejde og uddannelse. At de kan imødeses med glæde og
samarbejdvillige personale osv. Ja så skal du se hvor mange der stiller
op frivillig.

Fra : Pernille

Dato : 10-04-08 16:33

> Jeg har skam læst hvad der stod, men der stor ikke noget om hvordan man
> definerer en ægte dansker.
Nå, men så er du bare dummere, end jeg havde regnet med.

> [...]
> boet her i 40 år og snakker dansk og har stemmeret i DK så kan han ikke
> blive en ægte dansker, da det kun kan stå i gåseøjne ??? du er blive en
Du er og bliver en idiot Notion!
Jeg har på i INTET tidspunkt nævnt noget om farve.
Det er noget, der, åbenbart, betyder noget for dig. Ellers ville du jo ikke
nævne det.
Jeg taler om folk, der er født i Danmark, af danske forældre og som føler
sig danske og er glade for at være danske, og er glade for at leve i et
frit, demokratisk land.
Ikke som de indvandrere, der helst så, at alle vi andre forsvandt ud af
landet og lod dem få fred til at dyrke deres (sære) tro.
Du er sgu for dum Notion!

Fra : Notion

Dato : 10-04-08 16:55

Pernille skrev:
> "Notion" <notion_dk2006@yahoo.com.ph> skrev i en meddelelse

> Nå, men så er du bare dummere, end jeg havde regnet med.

Jamen du er da velkommen til at dokumenter i overstående hvor der bliver
beskrevet hvad en ægte Dansker er??
Ellers må du jo være temmelig dum.

> Du er og bliver en idiot Notion!

Tak, det varmer allerede med dine pæne ord.

> Jeg har på i INTET tidspunkt nævnt noget om farve.
> Det er noget, der, åbenbart, betyder noget for dig. Ellers ville du jo ikke
> nævne det.

Ja farve betyder noget for mig, jeg kan lide at være brun, derfor tager
jeg til stranden.

> Jeg taler om folk, der er født i Danmark, af danske forældre og som føler
> sig danske og er glade for at være danske, og er glade for at leve i et
> frit, demokratisk land.

Så en muslim kan aldrig blive dansk, men det kan en tysker godt, er det
der du vil hen??

jeg er født i Danmark af danske forældre, men min oldefar kom fra
Spanien, men er jeg så kun en dansker i gåseøjne ??

> Ikke som de indvandrere, der helst så, at alle vi andre forsvandt ud af
> landet og lod dem få fred til at dyrke deres (sære) tro.
> Du er sgu for dum Notion!

Jeg har ingen tro, men min kone dyrker sin tro, så vi skal bare ud af
landet ??
jeg citerer fra biblen

[LUCAS:
AT silang lahat ay nag-simulang magbigay ng mabuting patotoo tungkol sa
kaniya at mamangha sa kaakit-akit na mga salitang lumalabas sa kaniyang
bibig, at sinasabi nila: "ito ay anak ni jose, hindi ba?"]

Ja vi er mærkelige så vi skal ud af landet, kan du selv se du har et
stort problem Yvonne.

Fra : Pernille

Dato : 10-04-08 17:56

> Jamen du er da velkommen til at dokumenter i overstående hvor der bliver
> beskrevet hvad en ægte Dansker er??
> Ellers må du jo være temmelig dum.

Du er simpelthen for dum!
Du er for dum til at spilde tid på!

Fra : Notion

Dato : 10-04-08 18:31

Pernille skrev:
> "Notion" <notion_dk2006@yahoo.com.ph> skrev i en meddelelse

> Du er simpelthen for dum!
> Du er for dum til at spilde tid på!

wow saglige argumentation Yvonne.

Nej du har set du har et problem, derfor løber du rødhovedet hjem til
mor igen.

Fra : N_B_DK

Dato : 10-04-08 21:08

Notion wrote:

> jeg er født i Danmark af danske forældre, men min oldefar kom fra
> Spanien, men er jeg så kun en dansker i gåseøjne ??

Nej du er rendyrket idiot.

Fra : Notion

Dato : 11-04-08 13:44

N_B_DK skrev:

> Nej du er rendyrket idiot.

WOW tak det lyder da godt. Kaldes det demokrativirke ?

Fra : Ivannof

Dato : 11-04-08 09:08

> Tak, det varmer allerede med dine pæne ord.

Og jeg synes stadig at en ægte dansker er en person der åbent melder ud at
han ER det og slutter op om de danske demokratiske værdier. Stamtavler, dna
og hudfarver er irellevante.

Det er nok vigtigt at understrege at ikke alene skal man KUNNE tale dansk,
men det er nødt til at være det sprog man taler mest og bedst! Jeg anser
ikke en person for at være rigtig dansk, hvis han altid taler tyrkisk med
sine familiemedlemmer. Eller amerikansk for den sags skyld!

Hjælper det lidt - eller er i høje på sporten: at kaste med mudder?

Hilsen Ivan

Fra : Pernille

Dato : 11-04-08 09:53

> [...]
> sine familiemedlemmer. Eller amerikansk for den sags skyld!
>
> Hjælper det lidt - eller er i høje på sporten: at kaste med mudder?

Jeg er FULDSTÆNDIG ENIG MED DIG!

Fra : Ivannof

Dato : 11-04-08 11:16

> "Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er FULDSTÆNDIG ENIG MED DIG!

Det er jeg da glad for. Jeg ved ikke rigtigt hvad de andre vil gøre ved det.
Med denne udmelding kan man vel næppe kalde os for racister! Eller hvad?

Hilsen Ivan

Fra : Pernille

Dato : 11-04-08 12:25

> [...]
>>

> Det er jeg da glad for. Jeg ved ikke rigtigt hvad de andre vil gøre ved
> det. Med denne udmelding kan man vel næppe kalde os for racister! Eller

Der skal ikke så meget til, i dag, før end man bliver kaldet racist.
Jeg er ikke racist.

Fra : Notion

Dato : 11-04-08 13:50

Pernille skrev:
> "Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der skal ikke så meget til, i dag, før end man bliver kaldet racist.
> Jeg er ikke racist.

Så sandelig er du racist, men dine skyggeklapper for din egen person er
temmelig store.

Fra : @

Dato : 11-04-08 15:04

On Fri, 11 Apr 2008 14:50:29 +0200, Notion
<notion_dk2006@yahoo.com.ph> wrote:

>Så sandelig er du racist, men dine skyggeklapper for din egen person er
>temmelig store.

hvordan mener du Pernille giver udtryk for rascistiske synspunkter?

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Pernille

Dato : 11-04-08 15:18

> hvordan mener du Pernille giver udtryk for rascistiske synspunkter?

Det kunne jeg også godt tænke mig at vide!

Fra : Notion

Dato : 11-04-08 17:41

Pernille skrev:
> "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

> Det kunne jeg også godt tænke mig at vide!

Ups der kom den så, ........ frk. det var ikke mig, det var de andre.

Stå dig ved hvad du er og lad være med at give andre skylden for din
fejhed.

Fra : Notion

Dato : 11-04-08 15:23

@ skrev:

> hvordan mener du Pernille giver udtryk for rascistiske synspunkter?

Det giver hun da med tydelighed udtryk for. jeg har ikke set hende
skrive de få, men ordet muslim eller indvandrer gælder jo alle og ikke
kun de få, så jo det er en bestemt gruppe hun ønsker ud af landet og
lidt mere til.

Det forstår Vasen jo ikke vel?

Fra : @

Dato : 11-04-08 15:49

On Fri, 11 Apr 2008 16:22:41 +0200, Notion
<notion_dk2006@yahoo.com.ph> wrote:

>Det giver hun da med tydelighed udtryk for.

hvor?

>jeg har ikke set hende skrive de få, men ordet muslim eller indvandrer gælder jo alle og ikke
>kun de få, så jo det er en bestemt gruppe hun ønsker ud af landet og
>lidt mere til.

hvor har hun givet udtryk for dette?

at du sidestiller berretiget kritik af muhamedaneres dårlige opførsel
med rascisme er udelukkende noget du ønsker at gøre

det kan aldrig være rascistisk at fortælle sandheden,
selv om du ikke bryder dig om sandhed

Fra : Pernille

Dato : 11-04-08 15:54

> at du sidestiller berretiget kritik af muhamedaneres dårlige opførsel
> med rascisme er udelukkende noget du ønsker at gøre
>

> det kan aldrig være rascistisk at fortælle sandheden,
> selv om du ikke bryder dig om sandhed

Enig!

Fra : Notion

Dato : 11-04-08 17:45

Pernille skrev:
> "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

> Enig!

Se her applaudere du fint, LOL du er sku ikke for smart Yvonne, Peter
bang er hun ubegavet ??? jeg sys det, selv på det ordinære plan (her
skal ordinær oversættes som yders kedelig).

Yvonne du er ubegavet.

Fra : Notion

Dato : 11-04-08 17:40

@ skrev:

> hvor?

> hvor har hun givet udtryk for dette?
>

> at du sidestiller berretiget kritik af muhamedaneres dårlige opførsel
> med rascisme er udelukkende noget du ønsker at gøre

Her ser du et typisk eksembel, Hvor Yvonne ville applaudere på, alså
giver hun udtryk for samme holdning, uden at skelne mellem 2000 eller
200.000, nej det er jo alle muslimer, ikke kun de få.

> det kan aldrig være rascistisk at fortælle sandheden,
> selv om du ikke bryder dig om sandhed

Sandheden er jo, at de fleste lever et stille og fredelig liv her, i
sameksistens med alle andre. DU kan bare ikke følge den rigtige
virkelighed vel.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 11-04-08 15:32

>Så sandelig er du racist,

Hvordan kan man være racist, når man mener at stamtavler, dna og
hudfarver er irrelevante...???

Fra : Pernille

Dato : 11-04-08 15:37

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan man være racist, når man mener at stamtavler, dna og
> hudfarver er irrelevante...???

Jeg forventer et godt svar, fra Notion.

Fra : @

Dato : 11-04-08 15:55

On Fri, 11 Apr 2008 16:36:42 +0200, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

>"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

>Jeg forventer et godt svar, fra Notion.

og ved samme lejlighed kunne det være godt at få en forklaring på,
hvorfor folk der påstår at kunne påvise at være efterkommere efter en
nok som berygtet karavanerøver fra Mekka mener sig selv bedre end
andre,

den slags er jo den rendyrkede skinbarlige rascime

Fra : Notion

Dato : 11-04-08 17:55

@ skrev:

> [...]
> andre,
>
> den slags er jo den rendyrkede skinbarlige rascime

Hvorfor holder Jøderne fast i at de er det udvalgte folk og kun dem ???

Fra : Notion

Dato : 11-04-08 17:54

Pernille skrev:
> "S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg forventer et godt svar, fra Notion.

Det fik du så. Din grå masse tilkendegiver en lav myeliniseret mængde.

[Racisme refererer til overbevisninger, der fører til negativ
forskelsbehandling af folk på basis af deres opfattede race, som i
snæver forstand kun betyder biologisk race. I nogle kredse i Danmark
samt i internationale miljøer såsom FN og EU, opfattes forhånelse af
kultur og religion også som racisme , og racisme kan efter den
opfattelse derfor også omfatte etnisk herkomst generelt og dermed også
kultur og religion.]

Yvonne den der med at du er pædagog den holder ikke mere. jeg ved godt
Hr. Wilstrup før har afklædt din manglende faglighed, men jeg tror jeg
kan beskrive det scenarium som førte til at du troede du havde evnen til
det studie.

Du henvendte dig til PGU, du udfyldte en ansøgning og efter 2 mdr. fik
du afslag. Efterfølgende søgte du i 5 år, og på 5 år fik du en yderlige
en test, denne test kaldes en modenhed test.

konklutionen på denne test var at du ikke kunne biddrage med ressourcer
til en eventuel arbejdsplads, men vurderingen indhold var, at en evt.
arbejdsplads med ansættelse af dig, ville få et barn yderlige at passe
dog uden for nominering.

Har jeg ret??

Fra : Ivannof

Dato : 11-04-08 18:50

> "S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg forventer et godt svar, fra Notion.

Du må hellere få et fra mig!

I 1990 blev Sprognævnet i forbindelse med en retssag bedt om at udtale sig
om betydningen af ordene racisme og racist i nutidig almindelig sprogbrug.
Nævnet skrev i sit svar (efterfølgende trykt i Nyt fra Sprognævnet, nr.1,
marts 1991) at ordet racisme foruden en betydning der relaterer sig til
nazismens racelære, og en anden der går ud på en races overlegenhed over
andre, især med henblik på forholdet mellem sorte og hvide, også bruges i en
tredje, udvidet betydning "hvor ordet betoner forskelsbehandling og
undertrykkelse eller blot afstandstagen fra grupper af mennesker som godt
kan være af samme race som en selv". Denne tredje betydning blev i svaret
dokumenteret med eksempler fra Sprognævnets citatsamling, fx følgende: Det
er en form for racisme at hævde, at "kvindelitteratur" absolut bør anmeldes
af kvindelige kritikere. (Information 18.11.1976) og Han beskæftiger sig med
den stadig eksisterende lille racisme over for skuespillere. (Berlingske
Tidende 19.5.1970).
-----------
Jeg synes selv, det er tåbeligt at bruge den 3. betydning, fordi den nærmest
anullerer de to første: "Brøndby er nærmest racistiske over for FCK'ere!"
Jeg synes det skal relateres til noget der har med race at gøre. Eller kan
ordet ikke længere bruges til at forklare en bestemt adfærd mere og skal
genopfindes!

Men det gør det jo ikke nemmere at det er krøbet solidt ind i sproget at
andre "kulturer" er noget man åbentbart kan være "racistisk" overfor. Og så
er vi naturligvis racister. Ikke på grund af "stamtavler, dna og hudfarve"
men fordi vi kritiserer en kultur. Det kunne være klunserkulturen,
rockerkulturen, hashkulturen, men det hjælper Notion og andre, når der så
oven i købet også er noget med hudfarven. Så slipper han for at diskutere
sharia og omskæringer og kan køre ud over kanten med sin "racisme".

Hilsen Ivan

Fra : Pernille

Dato : 11-04-08 18:59

> [...]
> for at diskutere sharia og omskæringer og kan køre ud over kanten med sin

- Men det vil Notion aldrig fatte.

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-04-08 19:10

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Men det gør det jo ikke nemmere at det er krøbet solidt ind i sproget at
> andre "kulturer" er noget man åbentbart kan være "racistisk" overfor. Og

Jamen når Højesteret derpå benytter denne udvidede definition i forhold til
paragraffer der var konciperet med den stringente betydning - så er man
rødfascistisk lakaj

Betydning 3 er naturligvis primært brugt med "usynlige gåseøjne" i
sprognævnets korpus.

Mvh
Martin

Fra : Notion

Dato : 11-04-08 22:12

Ivannof skrev:
> [...]
> oven i købet også er noget med hudfarven. Så slipper han for at diskutere
> sharia og omskæringer og kan køre ud over kanten med sin "racisme".

Hvorfor går det dig på at blive omtalt som racist?

Lad os nu holde os til den udlægning som jeg citeredeførhen.
[...]

I den nye brede forstand af racisme er man dermed racist, hvis man
forhåner religiøse og etniske grupper generelt, uagtet at religiøs
overbevisning intet har med racebegrebet at gøre.

Den brede definition af racisme har således ændret racismebegrebet - se
også nedenfor. .

I Danmark er trusler, forhånelse og nedværdigelse på grund af race,
hudfarve, national eller etnisk oprindelse, tro eller seksuel
orientering omfattet af Straffelovens § 266b, der har populærnavnet
racismeparagraf. Populærnavnet på denne paragraf bruges af og til som
argument for, at kritik af religiøse grupperinger er racisme.]
Nu bliver det svært for Yvonne men jeg prøver at holde mig til den let
forstålige udgave.

Ivan lad os se os om i Danmark.

VI har omkring 2000 - 5000 muslimer som ikke kan indordne sig efter
forhold som vi værdsætter, derfor er det okay at omtale dem som
besværlige og uregerlige. For min skyld kan vi sagtens kalde dem
mørkemænd med dårlige indflydelse på sine omgivelser, vi kan kalde dem
alverdens ting og stadig være enig om at det er skidt for landet at vi
ikke har en løsning til at tilrette deres adfærd til hvad vi måtte
ønske, men ------> at disse op til 5000 muslimer skal være genstand for
at alle muslimer i Danmark skal have denne behandling, skal forfølges,
skal nedgøres, skal have at vide at de er verdens lort, da er det at
ordet racistisk optræder og tillægges den person som ikke kan adskille
den lille flok frem for den stor flok.

Det kan du og temmelig mange DF apostel her i gruppen ikke håndterer,
den del af jeres virkelighed er mental forstyret og det gøre jeg til en
100% racister. Læs igen også dig Yvonne.

> [...]
kultur og religion.
I den nye brede forstand af racisme er man dermed racist, hvis man
religiøs overbevisning intet har med racebegrebet at gøre]<---- læs og
forstå den del her ..

Som du kan se kan du have indvendinger mod den del af de muslimer som
ikke kan/vil indordne sig efter Dansk tolerance mønster, men at
tilkendegive at det er gældende for alle muslimer, er jo netop det som
gør at du er racist.

Hvorfor er du så bange for at løbe med det mærkat?? er det din
samvittighed, er du flov, er du nedgjort. Jamen så forhold dig til
virkeligheden og se at de fleste muslimer her i landet ikke skaber nogen
problemer, at de er mere end villig til at indgå med succes i samfundet.

OG i forhold i Shaira, omskæring og andet så tror jeg du tager meget
fejl hvis du tror det er en del som jeg står indefor.

Af alle her inde har nogle muslimer nok mest noget imod mig i forhold
til dig, men det får dog ikke mig, til at slå alle over en kam og
bagsnakke dem.

Det der er mest pudsig er, at dem som står med de skarpeste nedladende
meninger om muslimer, er dem som overhovedet ikke tør at mødes med dem
og gå i dialog, de kaldes tøzzedrenge med rette. De tør at være frække
på afstand, men skraber man lidt i deres overflade så løber de grædende
hjem til mor.

Lad os får en saglig debat omkring de problemer som de få muslimer
skaber for os i landet og lad os se om vi kan opnå indput til hinanden
som kan skabe brugbare ideer om en muligløsning(er).

Nu ved jeg at der vil komme .. 1 send dem alle hjem ,, 2 skyd dem ,, osv.

lad os se lidt på hvad der ville ske hvis vi nu gjorde det.

Sverige og Tyskland er vores største handelspartners , de har
tilkendegivet sig enighed omkring konventioner om ikke at have samhandel
med lande som opererer med apartheid, etnisk udrensning osv. Da de 2
lande tilsammen udgør de største samhanelsaftaler vi har, ja så går vi
meget hurtigt bankerot, så den løsning kan ikke bruges.

kan vi skyde dem ..... nej det er jo folkemord, hvem vil tage til Haag
og stå skoleret og tage ansvaret.

Kan vi begynde at accepterer flertallet muslimerne og give dem tillid
til at være en del af samfundet på lige fod med alle andre.

Fra : Ivannof

Dato : 12-04-08 14:35

> Hvorfor går det dig på at blive omtalt som racist?

Fordi jeg ikke mener jeg er det og fordi jeg synes at betegnelsen passer
fint på personer, der netop er imod at der blandes gener mellem forskellige
racer og iøvrigt er nedladende overfor andre racer. Det er jeg ikke! Kender
i øvrigt et par søde iranere. Men Ok, de er også i Danmark fordi de ikke er
muslimer.

> [...]
> religion også som racisme , og racisme kan efter den opfattelse derfor
> også omfatte etnisk herkomst generelt og dermed også kultur og religion.

Her tales kun om "hån". Og det er jo meget nemt. Hvis man holder sig sagligt
til tingene kommer man helt uden om det. Hån er jo netop ikke saglig og
egentlig bare brug af ord, der stiller andre i et dårligt lys.

> [...]
> Populærnavnet på denne paragraf bruges af og til som argument for, at
> kritik af religiøse grupperinger er racisme.]

Igen har vi "hån" men også trusler og nedværdigelse. Tåbelige ting som ingen
(saglige) steder hører hjemme - MEN - Hvad er argumentet for at KRITIK
skulle være racisme. Tilsyneladende røg ytringsfriheden ud med badevandet!

> [...]
> vide at de er verdens lort, da er det at ordet racistisk optræder og
> tillægges den person som ikke kan adskille den lille flok frem for den

Ok, vi er enige om ikke at sætte pris på mørkemændene. Selv Søvndal er med
på den. Nogle kan jo så have en anelse om at resten af muslimerne kunne have
en rem af huden, som man siger.

Lad os et øjeblik snakke om noget andet.

Tyskland blev på demokratisk vis erobret af nazismen. Det er klart at SS og
inderkredsen er nogen eftertiden ikke ville røre med en ildtang. Ligesom
Gisb-ut-terror (eller hvad de hedder) idag. Men lige siden dengang har det
faktisk været suspekt at være nazist! At have været det overhovedet dengang.
At nære sympatier. At have været meldt ind i Hitlerjugend af forældre. ALT,
hvor en person ikke har kunnet tage klar og fuldstændig afstand fra
nazismen har været helt suspekt. Der har ikke været udsagn som: "Nå, jah,
jeg stemte godt nok på dem", eller "De havde da enkelte gode ting på
programmet". Nej, Hitler og SS var meget slemme og almindelige nazister
måtte jo gå ind for nazisme og derfor også være suspekte. Selv i dager Jonni
Hansen jo heller ikke lige omgæret med respekt.

Hvis vi overfører det til His-butt-tapir, så går de ind for noget, der er
baseret på koran og hadith. Det gør almindelige muslimer også. Man kan
spørge sig selv hvor meget de minder om hinanden.

Under alle omstændigheder har jeg hørt Søvndal og andre politikere tage
stærkt afstand til His butt. Jeg har ikke i nævneværdig grad hørt muslimer
gøre det. Jeg har set 3000 muslimer demonstrere mod tegninger. 1000
mennesker demonstrere med His butt. Jeg har ikke set muslimer lægge alvorlig
afstand til ekstreme synspunkter på en måde der er overbevisende.

Jeg vil gerne overbevises om at det er rigtigt det du siger om at
almindelige muslimer ikke er som His-butt-tapir. Men så skulle de tage at
prøve på at overbevise mig! Dem der tier samtykker!

Når der så sker noget rundtomkring. 2 tunesere bliver arresteret og
tv-avisen er ude og interviewe i området så indfanger de en diskussion
blandt indvandrere om Kurt Westergård. Ikke om han har ret til at lave sit
arbejde, men om han skal dræbes eller bare straffes. Det var almindelige
muslimer. Jo, jeg vil gerne vide hvor mange muslimer, der ærligt ville tage
afstand fra den slags. Jeg hører dem ikke!

Jeg vil egentligt synes der er dybt åndsvagt hvis jeg skal kaldes for
racist, fordi jeg er dybt bekymret over at så mange tilfældige muslimer i
fjernsynet udtrykker at en mand skal dræbes fordi han har tegnet en tegning,
der skulle illustrere uheldige forhold i en religion, der tilfældigvis ikke
er hans egen! Og fordi der er så få muslimer, der mener Westergård har ret
til det!

Hilsen Ivan

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 12-04-08 15:17

On Sat, 12 Apr 2008 15:35:13 +0200, "Ivannof" <ivannof@hotmail.com>
wrote:

>Her tales kun om "hån". Og det er jo meget nemt. Hvis man holder sig sagligt
>til tingene kommer man helt uden om det. Hån er jo netop ikke saglig og
>egentlig bare brug af ord, der stiller andre i et dårligt lys.

Helt enig...

> [...]
>(saglige) steder hører hjemme - MEN - Hvad er argumentet for at KRITIK
>skulle være racisme. Tilsyneladende røg ytringsfriheden ud med badevandet!

Det har du desværre ret i...

> [...]
>mennesker demonstrere med His butt. Jeg har ikke set muslimer lægge alvorlig
>afstand til ekstreme synspunkter på en måde der er overbevisende.

Det ville være befriende, hvis en masse almindelige muslimer
demonstrerede FOR demokrati og IMOD imamerne og islamisterne..

>Jeg vil gerne overbevises om at det er rigtigt det du siger om at
>almindelige muslimer ikke er som His-butt-tapir. Men så skulle de tage at
>prøve på at overbevise mig! Dem der tier samtykker!

Helt rigtigt...

> [...]
>muslimer. Jo, jeg vil gerne vide hvor mange muslimer, der ærligt ville tage
>afstand fra den slags. Jeg hører dem ikke!

Mon de er bange for at blive udstødt af parallelsamfundet, af de
fascistiske islamister...???

Fra : Pernille

Dato : 12-04-08 18:05

> [...]

> Det ville være befriende, hvis en masse almindelige muslimer
> demonstrerede FOR demokrati og IMOD imamerne og islamisterne..

JA!

Fra : Notion

Dato : 13-04-08 19:44

Pernille skrev:
> "S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> JA!

Hvorfor hjælper du så ikke med at starte netværk for disse muslimske
kvinder? Når du tilkendegiver at du ønsker forandringer.

Fra : Notion

Dato : 12-04-08 20:04

Ivannof skrev:

> [...]
> i øvrigt et par søde iranere. Men Ok, de er også i Danmark fordi de ikke er

jamen at du mener at du ikke er, har jo ikke noget, at gøre med om du er
racistisk.

Du er racistisk hvis du ikke kan adskille, at der findes gode og dårlige
muslimer, som kristne, katolikker, politisk anderledes osv. Hvis du
på baggrund af din holdning tilkendegiver at en hel region, religion,
folk, eller folk med anden politisk overbevisning end du besidder, er
"dumme", ja så er du racistisk, at ordet er forkert kan vi godt blive
enig om, men nu er det sådan, at ordet rasisme / racistisk er vedtaget
at bruge som udtryk for evt. din person, med disse holdninger.

> Her tales kun om "hån". Og det er jo meget nemt. Hvis man holder sig sagligt
> til tingene kommer man helt uden om det. Hån er jo netop ikke saglig og
> egentlig bare brug af ord, der stiller andre i et dårligt lys.

Hån er jo at snakke dårligt om andre, at nedgøre dem på baggrund, at
være anderledes end dig.

> [...]
> skulle være racisme. Tilsyneladende røg ytringsfriheden ud med badevandet!

Hån er jo at snakke dårligt om andre, at nedgøre dem på baggrund, at

jeg finder at nogle muslimer er total skøre og ubrugelige og ønsker dem
hen hvor satan lever, men at jeg at flertallet af muslimer er personer
som ønsker at leve fredeligt og i sameksistens med resten af denne
klodes befolkning.

Er det virkelig så svært at få sagt.

At tilkendegive at alle muslimer er som Bim-Bim laden, ja det er jo
netop det der gør dig racistisk.

> [...]

> måtte jo gå ind for nazisme og derfor også være suspekte. Selv i dager Jonni
> Hansen jo heller ikke lige omgæret med respekt.

Det er jo nettop her det farlige sker, den manglende oplysning omkring
den drejning som National socialister foretog, derfor gik krigen ud over
alle Tysker. I dag med den oplysning vi har nu, ved alle jo, at den
enkelte tysker som bare passede sit erhverv som tysk statsborger ikke
havde indflydelse på, hvad de såkaldte nazister sidenhen foretog af
forkert valg.

> Hvis vi overfører det til His-butt-tapir, så går de ind for noget, der er
> baseret på koran og hadith. Det gør almindelige muslimer også. Man kan
> spørge sig selv hvor meget de minder om hinanden.

Nemlig, derfor skal vi som borger oplyse de uoplyste om hvad Hitz ups'er
er for nogle og sørge for, at de ophører med at eksisterer. At hade alle
muslimer i DK på baggrund af hvad disse Hitz-Ups'er står for, er jo
forkert og farligt. Vi gør jo kunne disse Hitz-Ups'er en tjeneste ved at
give dem tilskyndelse for, at vise ligemænd, at de er de søde og gode,
at de er de forfulgte og undertrykte, frem for hvad vi kan tilbyde i et
velordnet demokratisk samfund.

> [...]
> mennesker demonstrere med His butt. Jeg har ikke set muslimer lægge alvorlig
> afstand til ekstreme synspunkter på en måde der er overbevisende.

Hvorfor begynder du så ikke at oplyse de andre om, hvem der er de gode
og hvem der er de dårlige i samfundet. Det du gør er jo at forøge
tilmeldingerne som aspiranter til hitz-ups'er, ved gang på gang at
omtale alle muslimer i Danmark som værende dumme og ubrugelige.

Hvad gør mennesker som er forfulgte, de søger der hen hvor der er fred
og forståelse.

> Jeg vil gerne overbevises om at det er rigtigt det du siger om at
> almindelige muslimer ikke er som His-butt-tapir. Men så skulle de tage at
> prøve på at overbevise mig! Dem der tier samtykker!

Så når du lufter dine racistiske udtalelser så har du en fornemmelse af
at det er korrekt, da flertallet ikke gider at bekymrer sig om det du
siger, da det for dem er idioti. Dem som tier samtykker???

Hvad med at tænke sådan på det, at de faktiske ikke er informeret om
Danske samfundsværdier og hvor skulle de dog også få den viden fra? Nu
da denne regering med DF som mellemhandler, har fjernet de ressourcer
som faktisk kunne hjælpe med information omkring samfundet.

> [...]
> muslimer. Jo, jeg vil gerne vide hvor mange muslimer, der ærligt ville tage
> afstand fra den slags. Jeg hører dem ikke!

De er jo opvokset med den holdning, at det er forkert at tegne profeten,
så selvfølgelig vil de sige, jamen det må man da ikke, de har jo ikke
viden om ytringfrihedens hurraer, om demokratiet frihedsmuligheder, om
det at være ikke muslim. Den information de har, om de Danske samfund er
hvad de indtil nu har haft adgang til, så det er jo mængden af
information som er løsningen, sammenhold med måden og metoder den
vidregives på.

Lad mig give dig et eksempel fra den virkelige verden.

Jeg havde en Tyrkis pige som kursist, hun kom fra den del af Tyrkiet
hvor familiestordrift var tradition. hun var efterfølgende gift med en
fætter (husk at fætter behøver ikke at være en direkte DNA
familiemedlem, men kan sagtens være en søn af en person som man skylder
en livstjeneste.
Fætteren kom fra Tyskland med Statsborgerskab der, de var utrolige
ulykkelige sammen og og det smittede af på opdragelsen af deres
fællesbarn. De var bekymrede for fremtiden, da det "forlangtes" at der
skulle laves flere børn, så derfor havde hun en del problemer at tumle med.
Jeg indkaldte efterfølgende manden til møde sammen med hans kone for at
finde, den knude som satte sig rundt om hele problematikken. Det viste
sig, at manden gennem mange år havde en kærlighed i Tyskland og derfor
var han ikke i dette nuværende ægteskab båret af kærlighed.
Jeg opfordrede dem til at holde et familiemøde hvor de fremkom med deres
ønsker om fremtiden og det viste sig at de i fællesskab mellem
familierne kunne komme frem til, at en skilsmisse var okay, da det havde
interesse for både manden og konen, at havde et godt liv i Europa.

Den information jeg bragte for døren var, de udsigter til kommunalt
opsyn i mange år, ingen frihed til selvbestemmelse vedr. børnepasning og
skolegang, manglende mulighed for at integrere sig og fastholde sig på
arbejdsmarkedet.

Pigen er nu uddannet bager, med ny ægtefælle og mere lykkelig end
nogensinde, barnet trives og vokser op som en ægte dansker.

Der er stor forskel på at ville noget og at opnå noget. Derfor er
information lang bedrer end nedgørelse og hetz.

> [...]
> er hans egen! Og fordi der er så få muslimer, der mener Westergård har ret

Har du prøvet at gå bag problemet og spurgt dig, hvorfor er der blandt
nogle muslimer den holdningen, at det er forkert at tegne profeten.

Det er lige til, de er opdraget til at tro på at sådan forholder det sig
i hele verden.

At du så på den baggrund af, at de er uoplyste om vores frihedsidealer,
gør dig til talsmand for at nedgøre alle muslimer, ja så er der kun et
at navn at lægge til og det er racist.

Hvis du har den holdning, hvorfor bekender du så ikke kulør og vedkender
dig at du er racist. Er det fordi du ved at det er lavværdilydende og at
ordet tilkendegiver nedgørelse af dig som person, og derved vil du helst
ikke bekende dig til dit tilførelsenavn.

Fra : Ivannof

Dato : 12-04-08 23:20

> jamen at du mener at du ikke er, har jo ikke noget, at gøre med om du er
> racistisk.

spørgsmålet var: Hvorfor går det dig på at blive omtalt som racist? Det har
jeg besvaret! Du har svaret på et andet spørgsmål

> [...]
> nu er det sådan, at ordet rasisme / racistisk er vedtaget at bruge som
> udtryk for evt. din person, med disse holdninger.

Er vi alle ens?? Nej det er vi ikke! Derfor kan man godt have meninger om
den ene eller anden gruppe. Rockere i forhold til præster. Forskellen på
svenskere og tyskere. Forskelle og ligheder mellem den kristne og muslimske
kultur. MHT det sidste er der mange forskelle, som jeg synes gør de to
kulturer inkompatible eller på kant af hinanden.

Racisme bliver defineret som hån over for eller nedrakning af en gruppe. Det
er ikke en hån at beskæftige sig sagligt med forskelle og ligheder i
forskellige kulturer. Men der sker tit det at når ingen tilsyneladen hører
efter, så taler man lidt højere eller strammer skruen lidt for at komme
igennem med budskabet. Hvis jeg ikke må forholde mig til visse ting er min
ytringsfrihed blevet begrænset!

> Hån er jo at snakke dårligt om andre, at nedgøre dem på baggrund, at være
> anderledes end dig.

Det er en anden måde at sige det på

Jeg er bange for at hvis vi går for meget overbord i at racisme betyder alle
mulige ting, så bruger vi det så til alt muligt og kalder alle mulige
mennesker det og så overgår det fra at være et skældsord til at være et
kælenavn. Og så skal vi opfinde et nyt ord til "de rigtige" racister.

Jeg har skåret resten fra. Vi er jo ikke ved at skrive en roman, vel?

Hilsen Ivan

Fra : Notion

Dato : 13-04-08 20:05

Ivannof skrev:
> "Notion" <notion_dk2006@yahoo.com.ph> skrev i en meddelelse
>
> spørgsmålet var: Hvorfor går det dig på at blive omtalt som racist? Det har
> jeg besvaret! Du har svaret på et andet spørgsmål

Som jeg kan se det har jeg svaret på det rigtige indlæg.

> [...]
> kultur. MHT det sidste er der mange forskelle, som jeg synes gør de to
> kulturer inkompatible eller på kant af hinanden.

At have en mening om en gruppe er ikke det samme som, at det er okay at
håne dem.
Lad os se på den gang Pia ville have hjælp fra demokratiet og fortalt at
hun sys DF blev hetzet (forfulgt). Hun ønskede jo at blive beskyttet af
samme forhold, men det komiske er jo, at det parti kun eksisterer fordi
de "udgiver" en politik om at det er okay at hetze/ håne en bestem
gruppe. Igen ser vi, at hun kun er største barn i den børnehave.

> [...]
> igennem med budskabet. Hvis jeg ikke må forholde mig til visse ting er min

Du må forholder dit til alt det du ønsker, men at være kritisk er
absolut ikke det samme som at håne.

Kritisk bevisthed er sundt, at se helheden og agerer ud fra den efter
sin personlige overbevisning er "normaldrift", men hvis du ikke kan
skelne mellem dem som er gode og dem som er dårlige og du tilmed
tillægger alle af en bestem gruppe egenskaber som kun er begået af den
dårlige gruppe, så håner du.

> [...]
> mennesker det og så overgår det fra at være et skældsord til at være et
> kælenavn. Og så skal vi opfinde et nyt ord til "de rigtige" racister.

De rigtie racister er jo også dig.

Du kan jo ikke give en hel gruppe af muslimer egenskaber, som kun er
begået af de dumme, derved opstår der jo forfølgelse af de gode
(uskyldige), derfor beskyttes de uskyldige, ved at "mærke" dig som
racist og man kan efterfølgende forklarer, at din holdning er forkert og
at du skal ændre adfærd førend din mening kan have betydning.

> Jeg har skåret resten fra. Vi er jo ikke ved at skrive en roman, vel?

Var oplevelser fra hverdagen uvæsentlig?

Fra : Notion

Dato : 11-04-08 17:46

S. A. Thomsen skrev:

> Hvordan kan man være racist, når man mener at stamtavler, dna og
> hudfarver er irrelevante...???

Nu har vi kun den at forholde os til. vores kære §, men du er da
velkommen til at får den afskaffet, det vil blive sjovt at se,
børnehaven går agurk her inde.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 11-04-08 19:06

On Fri, 11 Apr 2008 18:46:09 +0200, Notion

>Nu har vi kun den at forholde os til. vores kære §,

Hvad vrøvler du om...???

>men du er da
>velkommen til at får den afskaffet,

Hvad har racismeparagraffen med sagen at gøre...???

>det vil blive sjovt at se,
>børnehaven går agurk her inde.

Du bringer "udenomssnak" ud i en helt ny dimension....

Absolut INTET af dit vrøvl, har nogen som helst relevans mht. mit
spørgsmål...

Fra : Notion

Dato : 11-04-08 22:22

S. A. Thomsen skrev:
> [...]

Så begrebet racist, skyldes ikke angreb på etniske grupper,
religionsangreb osv?
sagde du ikke med stolthed, at din IQ lå langet over gennemsnittet af
den Danske befolkning?
Kan du begynde at vise, at det forholder sig sådan i virkeligheden også?

> Hvad vrøvler du om...???

Hvordan kan det være, at du lidt længerned ned har modtaget pointen
omkring racismeparagraffen ??

> Hvad har racismeparagraffen med sagen at gøre...???

> Du bringer "udenomssnak" ud i en helt ny dimension....

Føler du sig allerede sat i gruppen af børnehavebørn.. ja ja Yvonne den
bragte du selv på banen.

> Absolut INTET af dit vrøvl, har nogen som helst relevans mht. mit
> spørgsmål...

Dit spørgsmål blev fuld ud besvaret lille Yvonne. Hvad med at du
begynder at indse at du slet ikke har noget relevant at byde ind med, du
lamer en masse, men det er uden betydning det du foretager dig.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 12-04-08 08:52

On Fri, 11 Apr 2008 23:21:32 +0200, Notion

>Hvordan kan det være, at du lidt længerned ned har modtaget pointen
>omkring racismeparagraffen ??

Fordi paragraffen er totalt irrelevant....

>Føler du sig allerede sat i gruppen af børnehavebørn..

Ja, hvergang du skriver noget sludder, så kommer "diskussionen" ned på
det plan...

>ja ja Yvonne den
>bragte du selv på banen.

Har du et Ødipus-kompleks...???

>Dit spørgsmål blev fuld ud besvaret lille Yvonne. Hvad med at du
>begynder at indse at du slet ikke har noget relevant at byde ind med, du
>lamer en masse, men det er uden betydning det du foretager dig.

ROTFL.... Du er ret god til at beskrive dig selv....

Fra : Notion

Dato : 12-04-08 20:12

S. A. Thomsen skrev:

> Fordi paragraffen er totalt irrelevant....

Siger du, men har det betydning for helheden hvad du syntes?

> Ja, hvergang du skriver noget sludder, så kommer "diskussionen" ned på
> det plan...

Jeg kommunikerer på det niveau som modtageren kan forstå, ikke så meget
andet.

> Har du et Ødipus-kompleks...???

uddyb lige din teori omkring at tillægge mig et ødipuskompleks.

> ROTFL.... Du er ret god til at beskrive dig selv....

Ja du understreger gang på gang gennem din retorik, at jeg har 100% ret
i hvad jeg skriver/ ved, i forhold til du præstere / formår.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 12-04-08 21:30

On Sat, 12 Apr 2008 21:11:37 +0200, Notion

>Siger du, men har det betydning for helheden hvad du syntes?

Det er også totalt irrelevant...

>Jeg kommunikerer på det niveau som modtageren kan forstå, ikke så meget
>andet.

Forkert...!!! Du kommunikerer på det niveau du befinder dig på...

>uddyb lige din teori omkring at tillægge mig et ødipuskompleks.

Du bliver ved med at kalde alle for Yvonne... Måske hed din mor
Yvonne... Jeg ved det ikke, men gætter (denne gang ramte jeg vist et
eller andet, siden du gik i forsvarsposition i stedet for at skrive
intetsigende sætninger)...

>Ja du understreger gang på gang gennem din retorik, at jeg har 100% ret
>i hvad jeg skriver/ ved, i forhold til du præstere / formår.

Måske har du ret inde i dit fantasiunivers, men herude i
virkeligheden, er det en helt anden sag....

Fra : Notion

Dato : 13-04-08 20:18

S. A. Thomsen skrev:

> Det er også totalt irrelevant...

Ja det kan vi blive enig om, det du syntes har ikke betydning for noget
som helst.

> Forkert...!!! Du kommunikerer på det niveau du befinder dig på...

Altså på et niveau som er for højt til at du kan være med. Yvonne VUC
kan hjælpe dig og din hverdag.

> [...]
> Yvonne... Jeg ved det ikke, men gætter (denne gang ramte jeg vist et
> eller andet, siden du gik i forsvarsposition i stedet for at skrive

Nope jeg bliver da nød til at kende til, hvorfor du mener at jeg nu har
fået et Ødipus-kompleks.

Min mor lever skam endnu, hun hedder ikke Yvonne og nej du ramte ikke
noget, men det ses tydeligt du har problemer med navnet Yvonne.
mindreværd ----- signifikant til dig V/ Navnet Yvonne. Hvordan opstår
den karakterer sammenligning dog?

> Måske har du ret inde i dit fantasiunivers, men herude i
> virkeligheden, er det en helt anden sag....

Den eneste som beskæftiger sig med fantasi er dig. Virkeligheden er
noget jeg beskæftiger mig med.

Fra : Notion

Dato : 11-04-08 13:50

Pernille skrev:
> "Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er FULDSTÆNDIG ENIG MED DIG!

Ja rasister har tendens til at berør samme lave selvværd punkt. Derfor
er der ikke en videreudvikling i den enkelte førend "fjenden" er
bortelimeneret, derfor er det min pligt, at vedholde dig din
ufuldstændige personlige udvikling, det kaldes Coaching. Tag nu mod
tilbudet og se dig om i verden. Opdag at der findes forskelligheder i
verden og at denne "situation" ikke vil tage noget fra dig, dit er dit
men du kan sagtens opnå mere selv(ejet).

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-04-08 14:53

"Notion" <notion_dk2006@yahoo.com.ph> skrev i meddelelsen

> Ja rasister har tendens

Gid du måtte drukne i din natpotte

Fra : Notion

Dato : 11-04-08 15:26

Martin Larsen skrev:
> "Notion" <notion_dk2006@yahoo.com.ph> skrev i meddelelsen

> Gid du måtte drukne i din natpotte

Fordi du bruger sådan en kan du da ikke gøre det til grundlag for at
vi alle bruger en natpotte vel, men som du kan se, så har racister en
tendens til at opholde sig i selvsamme lave myelinering afsnit af den
grå masse.

Leg med BW han ved alt om natpotte træning

Fra : E.M.

Dato : 11-04-08 16:19

> tendens til at opholde sig i selvsamme lave myelinering afsnit af den grå
> masse.

Nøj et fint ord du der har lært "myelinering" har du gået på unitetet?

E.M.

Fra : Notion

Dato : 11-04-08 17:55

E.M. skrev:

> Nøj et fint ord du der har lært "myelinering" har du gået på unitetet?
>
> E.M.

Ja.

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-04-08 16:51

> Fordi du bruger sådan en kan du da ikke gøre det til grundlag for at vi
> alle bruger en natpotte vel

Drikker du direkte fra afløbet - så er du nok en herreløs hund der bør
indfanges.

Mvh
Martin

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 11-04-08 11:44

On Fri, 11 Apr 2008 10:08:07 +0200, "Ivannof" <ivannof@hotmail.com>
wrote:

>Og jeg synes stadig at en ægte dansker er en person der åbent melder ud at
>han ER det og slutter op om de danske demokratiske værdier. Stamtavler, dna
>og hudfarver er irellevante.

Lige præcis...

Fra : Notion

Dato : 11-04-08 13:45

Ivannof skrev:

> [...]
> sine familiemedlemmer. Eller amerikansk for den sags skyld!
>
> Hjælper det lidt - eller er i høje på sporten: at kaste med mudder?

Lad os se lidt på din racistisk udmelding. Først må vi slå fast at
demokrati betyder folkestyre det kan vi blive enig om.

Dernæst har vi et dansk mindretal i Tyskland, som indordner sig efter
demokratiske spilleregler og snakker tysk ??? også i Danmark når de er
på familie besøg, men de er kun ægte dansker når de er bosat i tyskland,
fordi de medtager deres erhvervet sprog? Er det sådan at det skal forstås.

I mit firma er sproget engelske også uden for arbejdstiden da vi har
åben videnstilgang, det betyder så at jeg ikke er ægte dansker selv om
jeg tilkendegiver mig de demokratiske værdier i landet som Danmark ??

Næst punkt må så være, når vi skifter regering og de demokratiske
værdier ændres til at være folkelige forståelse for alle, så bliver vi
(folkestyret) degraderet til ikke at være ægtedansker fordi kun din
version af demokrati er gældende for hvornår man er ægte danskere, og du
holder på at du ikke er racistisk, så er der kun at sige du er kommet
galt af sted i den virkelige verden.

Hvis en indvandrer snakker 2 eller flere sprog i løbet af sit ophold i
DK, så er retten til at blive ægte Danskeren afskrevet??

Hudfarve, sprog, etnisk herkomst, religion er ikke en parameter for at
blive en ægte danskere, men at man lever i god ro og orden i det samfund
man agerer i og derved tilbyder og tilfører samfundet ressourcer som er
opbyggende og værdigivende for en kontinuerlig udvikling samt at have
respekt for andres holdninger og livsform.

Du sætter derimod store begrænsninger for at føre Danmark ind, som en
del af den globale værdiførende nation på områder, som vi er kendt for
at besidde. Det være sig værdi som folkelig forstående, med social
arrangement, respekt for andres holdninger og livsform. Kort sagt, så
er demokrati forståelse for sin og andres livsform, styreform, at
ethvert individ har sine rettigheder og pligter og må og kan leve på den
måde de finder det er bedst.

Husk nu at et demokrati udviklere sig hele tiden, så med din holdning så
føre du Danmark tilbage til ”før første stenhulemand fik sin første date”

Fra : N_B_DK

Dato : 11-04-08 14:05

Notion wrote:
> så føre du Danmark tilbage til ”før første stenhulemand fik sin
> første date”

Du håber på at komme på date ?

Fra : Notion

Dato : 11-04-08 14:40

N_B_DK skrev:

> Du håber på at komme på date ?

Hvor giver jeg dog udtryk for det ??

Fra : Ivannof

Dato : 11-04-08 19:03

> [...]
> familie besøg, men de er kun ægte dansker når de er bosat i tyskland,
> fordi de medtager deres erhvervet sprog? Er det sådan at det skal forstås.

Ingen regler uden undtagelser. Det danske mindretal syd for grænsen er vel
også tyske statsborgere i Tyskland? Oder was?

> I mit firma er sproget engelske også uden for arbejdstiden da vi har åben
> videnstilgang, det betyder så at jeg ikke er ægte dansker selv om jeg
> tilkendegiver mig de demokratiske værdier i landet som Danmark ??

Hvis du også drømmer på engelsk er du nok ved at være suspekt.

> [...]
> holder på at du ikke er racistisk, så er der kun at sige du er kommet galt

Er det så galt at tale dansk i Danmark?

> [...]
> opbyggende og værdigivende for en kontinuerlig udvikling samt at have
> respekt for andres holdninger og livsform.

Enig! Med få undtagelser er dansk vel stadig sproget i Danmark. Det er
udmærket at kunne engelsk, men hvis du ikke kan snakke med en dansker, der
ikke kan engelsk - så halter "den ægte danskhed" en smule, ikke?

> Du sætter derimod store begrænsninger for at føre Danmark ind, som en del
> af den globale værdiførende nation på områder, som vi er kendt for at
> besidde.

Handler det om danskhed eller racisme, eller hvad??

> [...]
> føre du Danmark tilbage til ”før første stenhulemand fik sin første date”

Undskyld - Hvad er min holdning? Jeg burde egentlig selv vide det, men nu
kan jeg ikke lige genkende den.

Hilsen Ivan

Fra : Notion

Dato : 11-04-08 22:45

Ivannof skrev:
> "Notion" <notion_dk2006@yahoo.com.ph> skrev i en meddelelse

> Ingen regler uden undtagelser. Det danske mindretal syd for grænsen er vel
> også tyske statsborgere i Tyskland? Oder was?

jamen de snakker godt Dansk, de føler sig Danske da deres rødder er dybt
begravet i den Dansk muld, at de har Tysk statsborgerskab kan vel ikke
fratage dem retten til at være ægte dansker vel. Du satte da en
Definition op som disse personer fuld ud overholder. Så hvad er problemet?

> Hvis du også drømmer på engelsk er du nok ved at være suspekt.

Gør jeg sikkert, ups hvad så, skal jeg kaldes ikke ægte Dansker.

> Er det så galt at tale dansk i Danmark?

Hvorfor kan man ikke snakke Norsk til en Nordmand, hvorfor kan man ikke
snakke Tagalog med en Filippiner, hvorfor kan man ikke snakke Spansk med
en Dansker, hvis man er i Danmark.

Hvis du bliver tiltalt på et andet sprog en Dansk i Danmark, kan du jo
redegøre for din samtalepartner at du ønsker at føre denne samtale på
Dansk, er det meget svært for dig at få sagt. Eller er det fordi du er
ude at handle det pisser dig off, at nogen snakker i et sprog som du
ikke er tilhænger af, skal vi kalde det for Arabisk. Lad dem dog snakke
Arabisk or what ever, hvis de tiltaler dig, kan du da henvise til at det
skal foregå på Dansk.

> Enig! Med få undtagelser er dansk vel stadig sproget i Danmark. Det er
> udmærket at kunne engelsk, men hvis du ikke kan snakke med en dansker, der
> ikke kan engelsk - så halter "den ægte danskhed" en smule, ikke?

Jamen er vi der henne hvor vi skal til at sige, jamen hvad laver denne
regering og DF, hvorfor har de frataget sprogskolerne tons af penge, nu
troede vi lige vi fik et bunke nye dansker. Måske skal du undersøge
hvordan "optagelse" på sprogskolen foregår, også for dem som har
afsluttet et tidligere sprogskole ophold og ikke brugt det Danske sprog
i årevis, så kan alle vel gætte sig til, at Dansk ikke er vedligeholdt.
Samtidig vil det da hjælpe hvis regeringen tilføre disse personer noget
samfundsnyttig efteruddannelse.

> Handler det om danskhed eller racisme, eller hvad??

Det handler om Danskhed, men ude om i verden er vi ved at kendetegnes
som, fremmedfjendsk, intolerante, småt begavet. Det har Tyskerne jo
kaldt os længe.

> Undskyld - Hvad er min holdning? Jeg burde egentlig selv vide det, men nu
> kan jeg ikke lige genkende den.

jamen er jeg skyld i det da?

Fra : Ivannof

Dato : 12-04-08 08:40

> [...]
> fremmedfjendsk, intolerante, småt begavet. Det har Tyskerne jo kaldt os

Hvorfor skal man høre på alt det skvalder bare fordi man siger:

Fra : Notion

Dato : 12-04-08 20:19

Ivannof skrev:
> "Notion" <notion_dk2006@yahoo.com.ph> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skal man høre på alt det skvalder bare fordi man siger:

Fordi jeg ikke er enig i, at man skal kunne tale dansk som det bedste
sprog, for at kunne sige, nu er man en ægte dansker.

AT være ægte dansk har ikke noget at gøre med, om man taler et andet
sprog sammen med sin familie. jeg er sikker på at du ikke forstod en
skid af hvad jeg sagde hvis du overhørte en samtale mellem mig og min
familie, selv om det er pære Dansk det jeg snakker.

Havde du udtalt, at man skal være i stand til at kommunikerer
tilfredsstillende på et niveau som begge partner i stand til at forstå,
så havde det været den kende anderledes.

Fra : Ivannof

Dato : 12-04-08 23:23

> [...]
>

> Havde du udtalt, at man skal være i stand til at kommunikerer
> tilfredsstillende på et niveau som begge partner i stand til at forstå, så

Det er interessant med lidt flueknepperi en gang imellem. Men hvis en
tyrkisk familie i Danmark aldrig taler andet end tyrkisk i familien og kun
dansk når de skal købe brød, så kniber det sgu med danskheden.

Fra : Notion

Dato : 13-04-08 20:26

Ivannof skrev:

> Det er interessant med lidt flueknepperi en gang imellem. Men hvis en
> tyrkisk familie i Danmark aldrig taler andet end tyrkisk i familien og kun
> dansk når de skal købe brød, så kniber det sgu med danskheden.

Er det flueknepperi, at du vil bestemme hvad der sker privat hos andre
mennesker?

Må jeg ikke snakke andet end Dansk til min familie?

Hvor i dine tanker kan du se noget som retfærdiggør den holdning, at
"folk" skal bestemme hvilket sprog jeg skal bruge når jeg snakker med
min familie.

Er det Stassi du ønsker vi skal indfører?
Er det total kontrol over individet du ønsker??

Du må meget gerne uddybe dine tanker omkring, hvorfor du ønsker at
bestemme hvilket sprog folk ønsker at bruge, når de snakker sammen med
deres familie.

Skal vi væde på at du snakker Dansk i Spanien når du er på ferie?? og
det selvom du kommer samme sted i mere end 10 år nu.

Fra : Ivannof

Dato : 14-04-08 08:08

> [...]
>
> Skal vi væde på at du snakker Dansk i Spanien når du er på ferie?? og det
> selvom du kommer samme sted i mere end 10 år nu.

Du er nødt til at læse det der står og ikke læse mellem linierne. Så vil du
forstå hvad jeg mener. Jeg kan se ud af din besvarelse at du simpelt ikke er
i stand til at forstå hvad jeg mener. Og så er det jo håbløst at debattere!

Hilsen Ivan

Fra : Pernille

Dato : 14-04-08 09:23

> [...]

Det ville da være skørt, hvis man skulle tale spansk, fordi man har været på
ferie i landet 10 gange.
Sikke en masse sprog man så skulle tale. Hvis man hvert 3. år tog til
Spanien. Hvert 3. til Italien og hvert 3. til Frankrig. - Skifte vis.
Så skulle man tale 3 fremmede sprog. Det er da noget vrøvl.
Men, at være bosat i et andet land, kræver, at man, HURTIGST muligt, lærer
sproget som tales i det nye land. Det kan indebære, at forældre også taler
det nye sprog med deres børn.

Fra : Ivannof

Dato : 14-04-08 10:56

> [...]
> sproget som tales i det nye land. Det kan indebære, at forældre også taler

Tak Pernille! Men tror du han fatter det? Han har sådant et læsefilter, der
oversætter til ham og får det til at lyde, som han gerne vil have det. Tror
du et læsekursus vil hjælpe?

Hilsen Ivan

Fra : Pernille

Dato : 14-04-08 11:18

> Tak Pernille! Men tror du han fatter det? Han har sådant et læsefilter,
> der oversætter til ham og får det til at lyde, som han gerne vil have det.
> Tror du et læsekursus vil hjælpe?

Måske et overlevelses kursus.
Lære lidt om det virkelige liv.

Fra : Notion

Dato : 16-04-08 11:00

Pernille skrev:
> "Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Måske et overlevelses kursus.
> Lære lidt om det virkelige liv

Overlevelse kursus, hvad er det jeg skal overleve??

Det virkelige liv, så du begynder at fantaserer omkring hvad det
virkelige liv er Yvonne, jamen det konstaterer jeg som, at du er begyndt
at komme uden for din dør, her på det sidste.

Fra : Notion

Dato : 16-04-08 10:57

Ivannof skrev:

> Tak Pernille! Men tror du han fatter det? Han har sådant et læsefilter, der
> oversætter til ham og får det til at lyde, som han gerne vil have det. Tror
> du et læsekursus vil hjælpe?

Du skal da bare stå fast ved hvad du skriver, længerer er den da ikke.

men det er rigtigt at jeg får det skrevne ord oversat.

Fra : Notion

Dato : 16-04-08 10:55

Pernille skrev:
> [...]
> sproget som tales i det nye land. Det kan indebære, at forældre også taler

Wow Yvonne du er næsten ved at forstå det. At du kan se det er en skør
tanke Ivan har, ja det er glædelig.

Er der sat krav for nykommende til landet om sprogkendskab til dansk?
Måske skal du lige undersøge det.

Faktisk er der flere muslimer der kan dansk, end polske og tyskere bosat
her i landet, så ud med dem nu. Øhh eller skyldes det, at man skal
"tildeles" retten til at lære dansk.

Fra : Notion

Dato : 16-04-08 10:46

Ivannof skrev:

> [...]
> i stand til at forstå hvad jeg mener. Og så er det jo håbløst at debattere!

Så det at du skriver.
------------------------------
[Jeg anser ikke en person for at være rigtig dansk, hvis han altid taler
tyrkisk med sine familiemedlemmer]
------------------------------------

Giver dig en "ret" til at bestemme hvilken sprog folk snakker private??

Kom nu lige tilbage og stå ved hvad du har skrevet. ikke alt det udenom
snak vel.

Hvad folk gør private kan under ingen omstændighed betyde, om de ikke
kan være såkaldte rigtige dansker. Hvad bliver det næste, at vi alle
skal farves blond og isætte blå kontaktlinser.

Jeg snakker alsisk med mine familiemedlemmer, kan det godkendes som
rigtig dansk, og det med betydning af, at du ikke forstår en skid af
hvad der snakkes.

Det spændende er, hvordan ved du at tyrkere taler tyrkis når de er
samlet som familie.

Spionerer du dem til dagligt??? er du til blå briller og digital kamera ?

Fra : Ivannof

Dato : 16-04-08 22:54

> [...]
>
> Spionerer du dem til dagligt??? er du til blå briller og digital kamera ?

Jeg anser ikke en person for at være rigtig dansk, hvis han altid taler
tyrkisk med sine familiemedlemmer. Ved det at: Nu skal du høre: Så er det en
familie, der for 90%s vedkommende taler et sprog som ikke er landets sprog.
Så bliver deres dansk et sprog, som man i Danmark kan bruge som turist, men
ikke som medarbejder i en virksomhed. Det er muligt (for at imødegå dine
stærke protester) at det ikke gælder for 2% af f. eks. tyrkerne. Men det
gælder for 98% af dem at de får et dansk sprog, som almindelige mennesker
kalder "perkerdansk", fordi der er en stærk accent og man kun bruger de 500
mest almindelige ord. Flot for en turist, men ikke nok til at være en
dansker man kan bruge til noget!

Med fare for at jeg har skrevet alt dette før.

Hilsen Ivan

Fra : Notion

Dato : 17-04-08 20:44

Ivannof skrev:
> [...]
> kalder "perkerdansk", fordi der er en stærk accent og man kun bruger de 500
> mest almindelige ord. Flot for en turist, men ikke nok til at være en

Hvad en Tyrkisk familie måtte snakke af sprog privat med hinanden kan
ikke rage os en skid.

Hvis de har bestået de sprogtest som kræves, kan vi heller ikke forlange
mere.

Hvis de på den baggrund søger dansk statsborgerskab og overholder de
krav, som er sat for at erhverve det, ja så kan vi heller ikke forlange
mere.

Hvis de begynde at føle sig som Dansker kan kun glæde os, og da må vi
accepterer dem som Danske.

Så det at de snakker med accent giver dem i dine øjne ikke ret til at
være rigtgig dansk? Har du tænkt på om de egentligt ønsker at være
rigtig Dansk, kan det tænkes de bare ønsker at leve et normalt
produktivt liv her i Danmark og det gøres gennem opfyldelse af de krav
som samfundet stiller til dem.

Skal der forlanges mere af dem end af os?

> Med fare for at jeg har skrevet alt dette før.

Næ men du har da ændret dine krav væsentligt, der er da glædeligt.

Fra : Ivannof

Dato : 18-04-08 09:54

> [...]
> til dem.
>
> Skal der forlanges mere af dem end af os?

> Næ men du har da ændret dine krav væsentligt, der er da glædeligt.

Gad vide hvilket indlæg du svarer på. Det kan da ikke være mit!

Hilsen Ivan

Fra : Notion

Dato : 18-04-08 20:47

Ivannof skrev:
> "Notion" <notion_dk2006@yahoo.com.ph> skrev i en meddelelse

> Gad vide hvilket indlæg du svarer på. Det kan da ikke være mit!

Kan du huske dine egne krav, som var udgangspunktet? jeg kan godt, så jo
det er dine indlæg jeg svare på.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 10-04-08 16:49

> [...]
> "ægte" danskere.
> Det tyder på, at de er godt tilfredse med tilstandene.

Enhver med indvandrerbaggrund der i det mindste accepterer dannmark og
"os" danskere er som et barberblad i øjet på dem der absolut ikke ønsker
nogen form for integration, det være sig imamer eller kyniske
"velmenere" der foretrækker de gode gamle 80'ere, hvor alle offerroller
var definerede, og der var frit valg på alle hylder, uanset om man
ønskede øgede satser til bistandsklienter eller havregrødsautomater til
samme af hensyn til de stakkels skatteydere.

Så, hvis bare een enkelt eller to dukker op med et oprigtigt ønske om
integration, er det vel een eller to stemmer til en fundametalistisk
imams billet til Langtbortistan.

Er der ikke allerede een der futtede hjem til palæstina, eller husker
jeg forkert?

- cep