Farten dræber
Fra : Ukendt

Dato : 09-04-08 22:52

http://politiken.dk/archive/00247/90trafikdraebte08_247604a.swf

Hmm... nu har jeg kigget ca halvdelen af beskrivelsen af årets dødsulykker
igennem. Der er langt fra så mange ulykker som umiddelbart skyldes for høj
fart, som man umiddelbart skulle tro der skulle til for at retfærdiggøre den
nærmest sygelige besættelse af fart og bøder der hersker blandt politikere
og politi ... og hellige borgere der ikke ved meget om det at køre bil.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Patruljen

Dato : 09-04-08 16:06

On 9 Apr., 23:52, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg
coffeeshop punktum dk> wrote:
> [...]
> og politi ... og hellige borgere der ikke ved meget om det at køre bil.

Skid bilister -kører som brækkede arme på langs. Her er det også en
eller anden søndagsbilist, som må ødelægge det hele -http://
www.youtube.com/watch?v=PBBXgqZd1tc&feature=related

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-08 23:12

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

>Skid bilister -kører som brækkede arme på langs. Her er det også en
>eller anden søndagsbilist, som må ødelægge det hele -http://
>www.youtube.com/watch?v=PBBXgqZd1tc&feature=related

Hvad sker der? Hvorfor banker MC'eren op i røven på en bil der holder til
højre? Jeg synes det er lidt svært at se hvad der sker.

/Kim

Fra : Lars

Dato : 10-04-08 14:03

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:47fd3f47$0$99022$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> "Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

> Hvad sker der? Hvorfor banker MC'eren op i røven på en bil der holder til
> højre? Jeg synes det er lidt svært at se hvad der sker.

Hvad der sker? Ikke andet end at ham på motorcyklen kører fuldstændig
hjernedødt... Man kan kun håbe han har lært lektien nu.

/Lars

Fra : Patruljen

Dato : 09-04-08 16:31

On 10 Apr., 00:12, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg
> [...]
>
> Hvad sker der? Hvorfor banker MC'eren op i røven på en bil der holder til
> højre? Jeg synes det er lidt svært at se hvad der sker.

Bilen er stoppet op -
det ser ud somom han mister sit flow og panikbremser fremfor at styre
udenom - ?

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-08 23:35

>Bilen er stoppet op -
>det ser ud somom han mister sit flow og panikbremser fremfor at styre
>udenom - ?

Ja... men er der en lastbil i modgående retning som man lige når at ane
inden klippet slutter?

/Kim

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 10-04-08 01:24

Patruljen udtrykte præcist:

> Bilen er stoppet op -
> det ser ud somom han mister sit flow og panikbremser fremfor at styre
> udenom - ?

Ham her

http://www.youtube.com/watch?v=NqXp5G2zkm8

var ikke så heldig.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Patruljen

Dato : 09-04-08 16:56

On 10 Apr., 00:34, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg
> [...]
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote in message

> Ja... men er der en lastbil i modgående retning som man lige når at ane

Jeg kan ikke se det - så tør ikke sige noget om det. vejen er snævret
betragteligt ind. der er dobbelt optrukkede linier. Jeg tror, der er
en lille bakke..

Han mister sit flow - han begynder at tænke og panikker. Fortæller han
ikke her, at han ikke vidste, hvad han skulle ? ihvertfald er det min
oplevelse, at overhalinger mv.times efter andre trafikanters
hastigheder. Og en pludselig uventet opbremsning, kan reelt godt
betyde,at du ligger i en forkert timing.

http://www.youtube.com/watch?v=QfKsPqvwG-U&NR=1

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 10-04-08 06:04

On Wed, 9 Apr 2008 15:56:17 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>hastigheder. Og en pludselig uventet opbremsning, kan reelt godt
>betyde,at du ligger i en forkert timing.

Idioten op MC'en drøner rundt med over 200 km/t, så det kan da aldrig
være bilens skyld at idioten ryger på røven....

Fra : -=* NEiL DANELAW *=-

Dato : 10-04-08 05:01

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> wrote
in message news:47fd3a91$0$89168$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> den nærmest sygelige besættelse af fart og bøder der hersker blandt
> politikere og politi ... og hellige borgere der ikke ved meget om det at

De fleste dødsulykker er folk der fjumrer rundt i trafikken.

Den typiske 55 årige mand der på sin Puch Maxi (m. grøn mælkekasse)
tøffer ud foran en bil i et landevejskryds...

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-08 06:38

"Kim Frederiksen" skrev

> [...]
> den nærmest sygelige besættelse af fart og bøder der hersker blandt
> politikere og politi ... og hellige borgere der ikke ved meget om det at

Hvordan kan du udlede det?

Alle ulykker vil være under påvirkning af de impliceredes hastigheder.

- Jensby

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-04-08 07:20

Jan Bang Jensby wrote:
> "Kim Frederiksen" skrev

> Hvordan kan du udlede det?
>
> Alle ulykker vil være under påvirkning af de impliceredes hastigheder.

Du har ganske ret. Kom hastigheden på biler ned fra de vel gennemsnitlige 66
km/t til 7 km /t var ví snart uden ret mange dødsulykker

/F

Fra : H. Jensen

Dato : 10-04-08 11:58

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:47fd3a91$0$89168$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> og politi ... og hellige borgere der ikke ved meget om det at køre bil.

Staten kan tjene penge på at fokusere på fart. Det kan de ikke med
uopmærksomhed, da det først kan påvises når uheldet er sket.

Det er forklaringen. Penge som altid.

--
Regards
Meditation Inlet - special boarding school for children with special needs.

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 10-04-08 15:13

> [...]
> den nærmest sygelige besættelse af fart og bøder der hersker blandt
> politikere og politi ... og hellige borgere der ikke ved meget om det at

Fuldstændigt enig.
Det er korrekt, at når en ulykke sker, giver højere fart alvorligere
konsekvenser - selvfølgelig!
Men jeg mener, at urealistiske fartbegrænsninger er den hyppigste årsag til
ulykker på landevejene. At hvis der eksempelvis kun må køres 60, hvor de
fleste bilister mener, at 80 var mere realistisk, og der forrest i rækken er
en torsk, der kun kører 50, fristes der til risikable overhalinger.
Men, så snart antallet af dødsulykker i trafikken stiger, bliver farten
udskreget som synderen. Der er ingen - ej heller fra Rådet for større
trafiksikkerhed - der underkaster variationerne i antallet af trafikulykker
en tilbørlig statistisk bearbejdning med behørig usikkerhedsberegninger. En
sådan ville gøre alle klogere og begrænse antallet af hovsaløsninger.
Mvh
Aksel

Fra : @

Dato : 10-04-08 15:45

On Thu, 10 Apr 2008 16:12:55 +0200, "Aksel Pedersen"
<akselp@hotmail.com> wrote:

> [...]
>en tilbørlig statistisk bearbejdning med behørig usikkerhedsberegninger. En
>sådan ville gøre alle klogere og begrænse antallet af hovsaløsninger.

ydermere er der faktorer som ikke medtages,
de er sikkert også svære at få præcise tal på

det eneste man fokuserer på er antal døde og tilskadekomne

set i forhold til hvad?

antal trafikanter pr. kolimeter vej?

det samlede antal kørte kilometer?

blot at slynge et tal ud siger ikke noget præcist omkring
trafiksikerheden, når man ikke medtager stigninger/flad i de
forskellige faktorer

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Patruljen

Dato : 10-04-08 08:31

On Apr 10, 7:04 am, S. A. Thomsen <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> Idioten op MC'en drøner rundt med over 200 km/t, så det kan da aldrig
> være bilens skyld at idioten ryger på røven....

Det er lidt pudsigt, at du henvender dig til andre med dine
forestillinger om at de er fordrukne og ryger hash :)
Pudsigt fordi du vedvarende ser sager, der ikke findes -

Jeg har ikke brugt ordet skyld - overhovedet.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 10-04-08 16:14

On Thu, 10 Apr 2008 07:31:07 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
<snip barnligheder>

>Jeg har ikke brugt ordet skyld - overhovedet.

Du skrev i dit forrige indlæg: "Bilen er stoppet op -", hvilket
antyder at det er bilens skyld...

Fra : Patruljen

Dato : 10-04-08 12:05

On 10 Apr., 17:13, S. A. Thomsen <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> <snip barnligheder>

Er det barnligheder, at du whiner op om, at andre sikkert er påvirkede
af både det ene og det andet, mens du sidder og hallucinerer dig frem
til ord, som ikke eksisterer ?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-04-08 19:26

Kim Frederiksen skrev:
> [...]
> at retfærdiggøre den nærmest sygelige besættelse af fart og bøder der
> hersker blandt politikere og politi ... og hellige borgere der ikke ved

Kunne du uddybe med hvor mange der ER og hvor mange "man skulle tro" der
var?

Mht at køre for hurtigt er det jo båtnakkerne der ødelægger det for
andre - som altid.