Var det ikke global opVARMNNIG?
Fra : Ukendt

Dato : 09-04-08 22:05

http://politiken.dk/udland/article492999.ece

"Titusinder af svaler er døde af kulde i Sydafrika kun en uge før, de skulle
begynde en lang rejse til Europa. Det fortæller organisationen BirdLife
Sydafrika.

Ornitolog-organisationen siger, at vejret i Sydafrika i marts har været helt
usædvanligt koldt, og at det er årsdagen til de mange dødsfald.

»På grund af kulden har fuglene ikke været i stand til at finde og indtage
føde nok«, siger leder af BirdLife Sydafrika, Gerhard Verdoorn.

»Mange, mange fugle, ja titusinder, døde bare over alt«, fortæller han til
nyhedsbureauet SAPA.

Svalerne begynder normalt at emigrere til Europa omkring 23. marts, men
turen mod Europa begyndte først den 28. marts i år."

Nu forstår jeg ikke. Er kloden ikke ved at svede sig ihjel? Så vidt jeg har
forstået, er isen ved polerne ved at smelte fordi det er så varmt. Eller det
er måske kun lokalt? Eller er ovenstående eksempel fra Sydafrika i
virkeligheden vores egen skyld, ligesom den store mængde regnfald sidste år,
som vi fik at vide? Skal jeg så ikke have dårlig samvittighed når jeg
starter min 2,5 liters BMW som jeg ellers er så glad for? det bliver mere og
mere indviklet.... og oven i det hele er der endda nogen der tillader sig at
sige at temperaturen slet ikke er steget de sidste ti år. Hvor er det frækt
at sige sådan noget! Nu er jeg sur.

/Kim

Fra : Bo Warming

Dato : 10-04-08 01:35

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:47fd2f61$0$89175$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> sig at sige at temperaturen slet ikke er steget de sidste ti år. Hvor er
> det frækt at sige sådan noget! Nu er jeg sur.

Vær kun sur på usaglige inkompetente klima-forskere der hader kapitalisme så
meget at de ønsketænker om global warming og ikke arbejder videnskabeligt.

Tilfældigheder kan rigelig forklare de ubetydelige og ufarlige
opvarmningsudspring, som vi har oplevet seneste hundred år.

Der er lutter goder ved mindre istid.
Selv HVIS havene steg lidt har vor bygnignsindustri løsninger

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 10-04-08 07:15

Kim Frederiksen <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> declared
in:
> [...]
> hele er der endda nogen der tillader sig at sige at temperaturen slet
> ikke er steget de sidste ti år. Hvor er det frækt at sige sådan

Lokale forhold kan lave udsving der langt overstiger den gennemsnitlige
globale opvarmning. Sådan har det altid været.

At temperaturen er generelt stigende, er vist indiskutabelt efterhånden.
Det man KAN diskutere er graden af menneskets skyld i stigningen.
Og der synes jeg at stigningen falder mistænkeligt godt sammen med
perioden efter industrialiseringen.

Fra : N_B_DK

Dato : 10-04-08 07:53

Thomas Hejl Pilgaard wrote:
> Kim Frederiksen <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk>

> At temperaturen er generelt stigende, er vist indiskutabelt
> efterhånden.

Det dokumenterer du gerne ikke ?

> Det man KAN diskutere er graden af menneskets skyld i
> stigningen.

Man kan også diskutere om temperaturen er steget generelt, hvis temperaturen
faktisk ikke er steget generelt.

> Og der synes jeg at stigningen falder mistænkeligt godt sammen med
> perioden efter industrialiseringen.

Stigningen i temperaturen efter sidste istid, passede den også godt med
industrialiseringen ?

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Ivannof

Dato : 10-04-08 11:34

> [...]
>
> --
> MVH. N_B_DK
> KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Jeg synes der er lidt koldt i aprilagtige Danmark. Jeg ville ønske at den
globale opvarmning kunne kaste lidt "lokal" opvarmning af sig.

Måske skal vi ønske "de gamle dage" tilbage? I 1993 faldt sommer i de sidste
2 uger af april med temperaturer over 25 grader. Det var tider! Nej, nu har
vi kuns sidste sommer at kigge tilbage på. Ikke meget global opvarmning der!

Hilsen Ivan ()

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 11-04-08 18:05

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> declared in:
47fdb942$0$90272$14726298@news.sunsite.dk :

> Det dokumenterer du gerne ikke ?

At det VIST er indiskutabelt? :)
Jeg kan da prøve:

http://earthobservatory.nasa.gov/Library/GlobalWarmingUpdate/
http://www.koshland-science-museum.org/exhibitgcc/intro01.jsp
http://environment.newscientist.com/channel/earth/climate-change/
http://topics.nytimes.com/top/news/science/topics/globalwarming/index.html
http://www.ncdc.noaa.gov/oa/climate/globalwarming.html#q3
http://www.ipcc.ch/ipccreports/ar4-syr.htm
http://www.ipcc.ch/ipccreports/ar4-wg1.htm
http://hdgc.epp.cmu.edu/teachersguide/teachersguide.htm#topten
http://www.metoffice.gov.uk/corporate/pressoffice/myths/index.html

http://www.begbroke.ox.ac.uk/climate/interface.html

Den sidste er adskilt fra de andre, da den er mere ...
pædagogisk ... end dybdegående. Omend lidt mere tilgængelig :)

> Man kan også diskutere om temperaturen er steget generelt, hvis
> temperaturen faktisk ikke er steget generelt.

Hvilket den er.

> Stigningen i temperaturen efter sidste istid, passede den også godt
> med industrialiseringen ?

:)

Så vidt jeg har forstået det, er der to argumenter imod at
sammenligne med sidste opvarmningsperiode:

- Ikke den samme mængde CO2 i atmosfæren.
- Ikke den samme acceleration af opvarmningen.

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-08 16:39

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> wrote in message

> Lokale forhold kan lave udsving der langt overstiger den gennemsnitlige
> globale opvarmning. Sådan har det altid været.

Ja det må siges.

> At temperaturen er generelt stigende, er vist indiskutabelt efterhånden.

Forkert. Temperaturen er IKKE steget de sidste 10 år, hvilket er der enighed
om, selv blandt CO2-fjolserne.

> Det man KAN diskutere er graden af menneskets skyld i stigningen.
> Og der synes jeg at stigningen falder mistænkeligt godt sammen med
> perioden efter industrialiseringen.

Lillemor kan ikke flyve. En sten kan ikke flyve. Lillemor er en sten.

mvh.
Kim Frederiksen