Den hemmelige millionær
Fra : Martin

Dato : 09-04-08 10:23

Hvad synes i om TV2´s program med ovenstående titel?

Jeg synes både det er godt og skidt.

På den ene side får "de rige" set hvordan andre lever. Jeg ville ønske at
Claus Hjort eller Anders Fogh "prøvede turen" som den hemmelige millionær.

På den anden side synes jeg egenligt at det er lidt "vammelt", at en eller
anden med mange penge sådan lissom "køber" sig selv til god samvittighed.
Mon ikke en del af pengene dækkes af TV2. Hvis ikke deres behov blot er at
"købe" godsamvittighed som når man ligger 5 kr i bøtten til kræftens
bekæmpelse ville de bidrage langt mere. 20.000-30000 og en eller anden
organisation er vildt lykkelig. Men i dagens Danmark kommer man faktisk ikke
specielt langt for sådan et beløb, slet ikke sådanne steder som modtager
dem. Sådanne penge burde betales via skattebilletten og ikke føles for
stedet som om de har vundet i lotto.

På den 3. side gør pengene utvivlsomt noget godt for de personer som bruger
de forskellige steder.

Men igen. Er det ikke lidt "vammelt" at lave en prime-time TV-udsendelse ud
af at en eller anden har doneret et eller andet beløb til velgørende formål?
Dog skal de have ros for blot at sige "jeg har et stort firma" og ikke nævne
navnet. Så ville de lugte af skjult reklame.

Fra : Peter

Dato : 09-04-08 10:49

"Martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:47fc8ab6$0$89171

Jeg synes da at hvis koncepter giver alle deltagerne mulighed for at få
noget ud af det er det helt fint, hvorfor er det "kun" de fattige der skal
have nbenefit -og ikke millionæren?

De rige får da også børnepenge, ikke!

Og muhamedanere der slet ikke holder jul,
får julepakker - tilpasset dem oven i købet!

Fra : Martin

Dato : 09-04-08 11:10

"Peter" <pgh@wer.nn> skrev i meddelelsen
> [...]
> noget ud af det er det helt fint, hvorfor er det "kun" de fattige der skal

Ok sådan kan man også se på det. Men jeg synes nu alligevel der er et eller
andet kvalmende ved at en millionær sidder i et hus til 20 mio i Gentofte
eller lign, og har 50 mio på kontoen, og så skal denne føler sig som
"frelser" pga 20-30000 kr. Det svarer jo netop til hvis en fattig putter 5
kr i til kræftens bekæmpelse. Men det laver man ikke et tv-program ud af ;)

Men altså pengene er jo gode nok, de gør sikkert gavn, men de penge burde
komme fra staten til de steder, ikke fra private med trang til at få deres
dårlige samvittighed kureret. De hemmelige millionærer kører jo bare hjem
til deres villa i Hellerup i deres store Mercedes igen og har en go
fornemmelse i maven - og spekulerer så ikke mere på det. De skulle hellere
dele 1 mio ud af gangen hvis de VIRKELIGT ville gøre en forskel.

> De rige får da også børnepenge, ikke!

Jo desværre.

> Og muhamedanere der slet ikke holder jul,
> får julepakker - tilpasset dem oven i købet!

Det ved jeg så intet om.