islamisk videnskab!
Fra : Ivannof

Dato : 08-04-08 12:46

Nå, så I troede det varede 9 måneder? I så fald er I vist ikke fortrolig med
islamisk videnskab. Et svangerskab kan nemlig vare op til 4 år. det fremgår
ikke alene af muslimernes hellige skrift, men nu også af en fatwa, som er et
gyldig lovdokument under islam.

Islamisk videnskab redder menneskeliv. Enker, som i løbet af dette tidrum
fra deres mands død får endnu et barn skulle i henhold til islams hidtil
gældende udlægning af de biologiske love stenes til døde. De små baby'er vil
også kunne glæde sig. Den prænatale tilstand er egentlig tilværelsens bedste
tid. I hvert fald hvis man skal fødes som muslim.

Instituttet for islamiske spørgsmål i den Tyske Evangeliske Alliance
meddeler:

Fatwa om et svangerskabs varighed

"Alle sunnitiske, islamiske retsskoler er enige om, at et svangerskab kan
strække sig ud over 9 måneder.

Af Udvalget for den rette Tro ved Centret for Religiøs forskning i Ægypten
(Institut for Islamspørgsmål, dh, 29.03.2008)

Imam Malik ibn Anas (grundlæggeren af den malikitiske retsskole i
sunni-islam) har udtalt at et svangerskab kan vare op til 4 år. I historien
har man set svangerskaber, som varede 4 år.Al-Baihaqi har givet os:
"al-Walid Ibn Muslim sagde: jeg citerer et udsagn af Aisha [en af Muhammeds
koner], at et svangerskab ikke kan vare mere end 2 år. Imam Malik spurgte:
"hvem kan dog sige sådan noget? Vores nabo, enkefru Ibn Ajlan, er en
anstændig kone. Hendes ægtemand er lige så ærlig. Hun var gravid 3 gange
inden for 12 år. Hvert svangerskab varede 4 år" (Sunan al-Baihaq, Kap.
7/443). Umar Ibn al-Khattab, den anden kalif efter Muhammed, var af den
opfattelse, at længden af et svangerskab kunne være op til 4 år. De vers i
koranen, som entydigt fastsætter et svangerskabs mindste længde til 30
måneder, er altså i kraft."

http://hodja.wordpress.com/2008/04/08/hvor-l%c3%a6nge-varer-et-svangerskab/

Hilsen Ivan

Fra : Pernille

Dato : 08-04-08 12:58

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil også kunne glæde sig. Den prænatale tilstand er egentlig tilværelsens
> bedste tid. I hvert fald hvis man skal fødes som muslim.

Jo, - men er det ikke kun, hvis man er muslim?!
De er jo nok særligt udvalgte...
De 2 graviditeter, som jeg har gennemgået varede 9 måneder.
På den anden side, så er der jo kristne, som føder allerede et par måneder
efter bryllupsnatten.
Hvordan forklarer du den?!

Fra : Ivannof

Dato : 08-04-08 13:09

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> [...]
> De 2 graviditeter, som jeg har gennemgået varede 9 måneder.
> På den anden side, så er der jo kristne, som føder allerede et par måneder

Hvordan jeg forklarer den?

Tjah, jeg kan jo ikke engang forklare den bibelske jomfrufødsel. Skal jeg
være helt ærlig tror jeg en normal graviditet tager ni måneder.

Hvis jeg kan redde en "jomfru"s liv ved at sige at hun ikke har været med en
anden mand og en anden kvindes liv ved at sige at hun har været gravid i 4
år, så er jeg med på den!

Hilsen Ivan

Fra : Pernille

Dato : 08-04-08 13:15

> [...]
> en anden mand og en anden kvindes liv ved at sige at hun har været gravid

Det var kun for sjov.
Hvis man går såcan ca 100 år tilbage i tiden, så var det jo ikke så heldigt,
at barnet kom et halvt år efter brylluppet...

Fra : Ivannof

Dato : 08-04-08 14:07

> "Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det var kun for sjov.
> Hvis man går såcan ca 100 år tilbage i tiden, så var det jo ikke så
> heldigt, at barnet kom et halvt år efter brylluppet...

Sjov er fint! Det er interessant at man ikke bare for 100 år siden men i dag
nogen steder i verden kan have autoritative tekster, der kan forklare
afvigende adfærd for graviditeter.
Det er lidt latterligt, men Ok, som jeg siger, hvis det kan redde liv.......

Hilsen Ivan

Fra : Knud Larsen

Dato : 08-04-08 15:12

Pernille wrote:
> "Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det var kun for sjov.
> Hvis man går såcan ca 100 år tilbage i tiden, så var det jo ikke så
> heldigt, at barnet kom et halvt år efter brylluppet...

Det tog man nu ret roligt, da det skete igen og igen, - selv langt
tidligere kunne folk nøjes med en reprimande. Der er netop en artikel om det
i Weekendaviser fra denne uge.

Iøvrigt mener jeg at de lærde i Nigeria fastlog at en graviditet kunne vare
12 år, - eller måske VAR det kun 10 år, - dengang da den berømte kvinde
skulle stenes.

Fra : Notion

Dato : 10-04-08 10:52

Knud Larsen skrev:

> [...]
> 12 år, - eller måske VAR det kun 10 år, - dengang da den berømte kvinde

Hmm troede der var mere intellekt gemt i dine skuffer, men det viser jo
igen det, at du ikke ved noget om Islam, ergo skriver du
interfolierefiktion, som klart beviser din manglenede bevisthed.

Ikke engang de katolske kvinder, har den beskyttelse som de muslimske
kvinder har, hvis de ikke ønsker at blive gravid igen lige efter en fødsels.

Hvad betyder svangerskabsperiode ? Er det noget med at kvinden så ikke
behøver at faste i den periode? At hun kan vælge at bruge prævention i
den periode? selvom manden er imod det??

Ja hvis man nu var uddannet som pædagog burder det være alm. viden eller
som sociolog, ja så burde det være velkendt, at man følger op omkring
selektiv tolkning ???? "hvis" er ikke holdbart uden selverkendelse vel...

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-04-08 14:16

Notion wrote:

> [...]
> eller som sociolog, ja så burde det være velkendt, at man følger op
> omkring selektiv tolkning ???? "hvis" er ikke holdbart uden

Er du nu på stoffer igen? Jeg tror virkelig du burde begynde at trappe ned.

Fra : Notion

Dato : 10-04-08 15:29

Knud Larsen skrev:

> Er du nu på stoffer igen? Jeg tror virkelig du burde begynde at trappe ned.

Ohh igen en vidunderlig uddybende argumentation fra en såkaldt
autodidakt player.

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-04-08 16:09

Notion wrote:

> Ohh igen en vidunderlig uddybende argumentation fra en såkaldt
> autodidakt player.

Prøv at læse dit eget indlæg, og se om DU kan finde hoved eller hale på det

Man kan ikke "uddybe", - til en kommentar som ikke giver nogen mening.

Hvis en elefant er 24 måneder om det, og faster hele tiden, vil den katolske
kirke så være imod svangerskabsforebyggende midler til muslimer, mens manden
også faster og på den måde beskytter sig?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 10-04-08 16:16

Knud Larsen wrote:

> [...]
> katolske kirke så være imod svangerskabsforebyggende midler til
> muslimer, mens manden også faster og på den måde beskytter sig?

Nu lyder du præcis som Notion. Jeg håber meget, Notion tror, han kan
forstå det og forholder sig 'seriøst' til dit spørgsmål.

Fra : Notion

Dato : 10-04-08 16:25

Henrik Svendsen skrev:

> Nu lyder du præcis som Notion. Jeg håber meget, Notion tror, han kan
> forstå det og forholder sig 'seriøst' til dit spørgsmål.

Hvor var det du faldt af?? Er det mangel på indsigt der begrænser dig ??

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 10-04-08 16:40

Notion wrote:

> Hvor var det du faldt af?? Er det mangel på indsigt der begrænser dig
> ??

Absolut! Jeg fatter ikke en brik af det, du skriver; men din indsigt er
bestemt underholdende. :)

Fra : Notion

Dato : 10-04-08 18:34

Henrik Svendsen skrev:

> Absolut! Jeg fatter ikke en brik af det, du skriver; men din indsigt er
> bestemt underholdende. :)

Tak

Fra : Notion

Dato : 10-04-08 16:24

Knud Larsen skrev:

> [...]
> kirke så være imod svangerskabsforebyggende midler til muslimer, mens manden
> også faster og på den måde beskytter sig?

Ohh dårlig undskyldning igen.

Hvilken del er det du ikke vil forstå ??

Fra : Ivannof

Dato : 10-04-08 16:32

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> katolske kirke så være imod svangerskabsforebyggende midler til muslimer,
> mens manden også faster og på den måde beskytter sig?

Paven ville ikke tøve med at svare ja!

Fra : @

Dato : 10-04-08 15:23

On Thu, 10 Apr 2008 11:51:35 +0200, Notion
<notion_dk2006@yahoo.com.ph> wrote:

>Hvad betyder svangerskabsperiode ?

det er perioden fra befrugtning(besvangring) til fødsel

det er for homo sapiens 9 måneder plus/minus 14 dage

at "lærde" muhamedanere så "finder ud af" at et svangerskab kan stå på
i årevis, viser ganske tydeligt hvor tåbelige sådanne muhamedanere er

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Notion

Dato : 10-04-08 16:32

@ skrev:

> det er perioden fra befrugtning(besvangring) til fødsel

Ja i din verden er det, men du mangler jo en hel del historie viden, og
det kan du jo takke dig selv for, da du gennem hele livet kun klipper
den del ud af historien som du mener du kan bruge.

> det er for homo sapiens 9 måneder plus/minus 14 dage

Du skal da til at læse på lektien igen du gode røde kammerat.

> at "lærde" muhamedanere så "finder ud af" at et svangerskab kan stå på
> i årevis, viser ganske tydeligt hvor tåbelige sådanne muhamedanere er

Hvorfor er det tåbeligt at have en svangerskabsperiode, det er jo den
fortolkning som bruges for at beskytte kvinden.

Hvad med de kristne som siger de er genfødte selv efter 20 år på jorden,
Hmmm det kan da kaldes en lang svangerskabsperiode. WOW

Fra : @

Dato : 10-04-08 19:20

On Thu, 10 Apr 2008 17:32:00 +0200, Notion
<notion_dk2006@yahoo.com.ph> wrote:

>Ja i din verden er det,

og jeg kan så oplyse dig om at det omfatter hele kloden

eller du kan måske komme med videskabeligt bevis for graviditeter hos
kvinder der har strukket sig væsentligt ud over 9 måneder?

>Du skal da til at læse på lektien igen du gode røde kammerat.

du er simpelthen rablende gal

og det er der bevis for indtil DU kommer med belæg for at graviditet
hos kvinder kan strække sig ud over ni måneder

>Hvorfor er det tåbeligt at have en svangerskabsperiode, det er jo den
>fortolkning som bruges for at beskytte kvinden.

fortolkning er i denne forbindelse lig med løgn og digt

>Hvad med de kristne som siger de er genfødte selv efter 20 år på jorden,
> Hmmm det kan da kaldes en lang svangerskabsperiode. WOW

hvad fabler du nu om?

Fra : Notion

Dato : 10-04-08 20:59

@ skrev:

> og jeg kan så oplyse dig om at det omfatter hele kloden
>

> eller du kan måske komme med videskabeligt bevis for graviditeter hos
> kvinder der har strukket sig væsentligt ud over 9 måneder?

Det er dig som ligestiller det at være gravid med svangerskabsperiode.
igen viser du en manglende normalviden.

Svangerskabsperioden og muslim?? måske skal du læse lidt på lektierne.

> du er simpelthen rablende gal
Nej da, jeg er ganske velfungerende og interessant.

> og det er der bevis for indtil DU kommer med belæg for at graviditet
> hos kvinder kan strække sig ud over ni måneder

Nu berøver du dig igen en frihed, se nu om svangerskabsperioden i Islam
har en bestem betydning??

> fortolkning er i denne forbindelse lig med løgn og digt

Vel er det ej, mange samfund har forskellige betydninger for
svangerskabsperiode, vi kalder jo vores for barsels orlov ikke sandt.
Ups det kræver jo nok at man har produceret børn til
samfundsnyttighedsskabende effekter. Kan DF'er lave sådanne
nyttighedseffekter ?? Jeg har en stærk fornemmelse at, at de fleste
kriminelle unge i DK er børn af DF vælgere, set i forhold til den
mulighed de har for at udvikle sig til nyttige borger i DK.

> hvad fabler du nu om?

Bare en forklarring på at nogen mener de bliver født flere gange i livet.

Fra : Vidal

Dato : 10-04-08 21:30

Notion skrev:

> Bare en forklarring på at nogen mener de bliver født flere gange i livet.

Ikke kristne, det jeg ved af.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Notion

Dato : 11-04-08 14:22

Vidal skrev:

> Ikke kristne, det jeg ved af.

Jo da i guds eget land.

Fra : @

Dato : 10-04-08 22:01

On Thu, 10 Apr 2008 21:58:31 +0200, Notion
<notion_dk2006@yahoo.com.ph> wrote:

>Det er dig som ligestiller det at være gravid med svangerskabsperiode.
>igen viser du en manglende normalviden.

så forklar lige forskellen

og dokumenter gerne

>Nu berøver du dig igen en frihed, se nu om svangerskabsperioden i Islam
>har en bestem betydning??

hvad overtriske tosser fantaserer frem har ingen interesse

prøv at slå ordene

svangerskab

og

graviditet

op i en dansk ordbog

og bliv klogere

>Vel er det ej,

jo da

hele muhamedanismen bygger netop på digt løgn og epeleptikske
febersyner hos en rablende gal morder og karavanerøver

> mange samfund har forskellige betydninger for
>svangerskabsperiode,

så prøv at oversætte det danske ord til et andet sprog og undersøg

på dansk

svangerskab
oversat til

engelsk

pregnancy~

the state of being pregnant

svangerskab lig med graviditet

alt det andet er blot vås og digt fra din side fordi du af
uransagelige grunde åbenbart ønsker at forsvare muhamedanske "lærdes"
helt uhyrlige tåbeligheder

>Bare en forklarring på at nogen mener de bliver født flere gange i livet.

mere vås og sidestep

hvorfor bringer du fantasi og tåbelig overtro ind i debatten?

Fra : Notion

Dato : 11-04-08 14:25

@ skrev:

> [...]
> helt uhyrlige tåbeligheder

> mere vås og sidestep
>
> hvorfor bringer du fantasi og tåbelig overtro ind i debatten?

Du har slet ikke opfattet at det drejer sig om barselsorlov. Tænk på da
din mor fødte dig, ja så blev hun sparket ud til malkekoen igen efter 4
time i sengen, mens de allerede i år XXX havde barselsorlov, børneorlov,
fædrerorlov osv. i din værste fjendes land. Godt gået Mikkel.

Fra : @

Dato : 11-04-08 15:11

On Fri, 11 Apr 2008 15:24:35 +0200, Notion

lodret løgn og vås

det drejer sig om svangerskab

Fra : Notion

Dato : 11-04-08 18:32

@ skrev:

> lodret løgn og vås
>
> det drejer sig om svangerskab

Du er dummere en jeg havde forstillet mig.

Undersøg det selv.

Fra : @

Dato : 14-04-08 07:26

On Fri, 11 Apr 2008 19:32:13 +0200, Notion
<notion_dk2006@yahoo.com.ph> wrote:

>Du er dummere

mere svineri

>Undersøg det selv.

nej

DU kan lige komme med en meget god forklaring på hvorledes du mener at
svangerskab og graviditet adskiller sig fra hinanden

og ikke blot dit sædvanlige nonsens

men med links til f.eks. lægefaglige sider eller andet

og du vil stadigvæk ikke forholde dig til at muhamedanske "lærde"
påstår at en graviditet kan vare 4 år???????

Fra : @

Dato : 11-04-08 15:15

On Fri, 11 Apr 2008 15:24:35 +0200, Notion
<notion_dk2006@yahoo.com.ph> wrote:

>Du har slet ikke opfattet at det drejer sig om barselsorlov.

dine elendige forsøg på løgn og afsporing kan du godt spare dig

vi går lige tilbage til første indlæg i tråden:

<<<<<<
[...]
<<<<<<<

og du vil se at det drejer sig om at muhamedanske "lærde" har fundet
ud af at et svangerskab(graviditet) kan vare op til fire år

¨
hvad mener du om den slags "videnskab"?

Fra : Notion

Dato : 11-04-08 18:37

@ skrev:

> [...]
>

> og du vil se at det drejer sig om at muhamedanske "lærde" har fundet
> ud af at et svangerskab(graviditet) kan vare op til fire år

De bruger ikke ordet orlov, det forvirrer dig rigtigt meget, havde vi
det ord i vores ordforråd i 1732 ?? nej vel, så hvordan skal det
indføres så.

Det drejer sig om at kvinden i den periode som svangerskabetforløbet
strækker sig over, som regel er det 30 måneder + 6 til amning.

I den periode er kvinden beskyttet med en selvbestemmelse omkring sex
med og uden beskyttelse, hun behøver ikke at faste i fasteperioderne. OSV.

Ikke engang de katolske piger har en sådan beskyttelse, selv om vi kan
sige de lever i en moderne del af demokratiet.

SÅ sørgeligt at du ikke forstår så meget, man tænker på en del asperger
syndrom når man ser dig debatterer her inde, ment meget oprigtigt.

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-04-08 19:42

Notion wrote:

> [...]
>
> Det drejer sig om at kvinden i den periode som svangerskabetforløbet
> strækker sig over, som regel er det 30 måneder + 6 til amning.

Nej, 30 måneder tilsammen, man regner i Koranen med seks måneders
svangerskab og to år til amning.

> I den periode er kvinden beskyttet med en selvbestemmelse omkring sex
> med og uden beskyttelse, hun behøver ikke at faste i fasteperioderne.
> OSV.

Sludder og vrøvl, kvinden har naturligvis NUL selvbestemmelser dér, eller på
noget som helst andet tidspunkt.

En traditionel muslimsk kvinde ville jo kunne nægte manden sex i 90 pct af
sit (køns)liv

Og der står højt og tydeligt i Koranen "kvinden er din ager, gå til din ager
og pløj den så ofte det passer dig".
Profeten har sagt, at uanset om kvinden er på en kamel, så skal hun være
klar til sex, når manden ønsker det.

Derudover kan en muslimsk mand skille sig fra konen, når hun bliver
gravid, - han skal bare sige ordet "talaq" tre gange, (eller lade tre sten
falde foran kvinden, eller i visse tilfælde bare vise hende tre fingre) - så
skal hun have lov at blive i ægteskabet indtil fødslen, men så er det også
ud af klappen.
Så DER er beskyttelsen, at hun ikke kan smides ud før fødslen, -
vidunderligt?

> [...]
>
> SÅ sørgeligt at du ikke forstår så meget, man tænker på en del
> asperger syndrom når man ser dig debatterer her inde, ment meget

ER du fuldstændig ligeglad med at det du skriver intet har med virkeligheden
at gøre?

Katolske piger!? - du er fuldstændig off your rocker!

Hvad har du iøvrigt imod folk med aspergers, de er ofte vidende indenfor
mange felter, og hvis de er, så er det i en høj detaljeringsgrad.

Fra : Notion

Dato : 12-04-08 00:23

Knud Larsen skrev:

> Nej, 30 måneder tilsammen, man regner i Koranen med seks måneders
> svangerskab og to år til amning.

idet et barn, der fødes min. 6 mdr. efter indgåelse af ægteskab, legalt
regnes som ægtefødt

> Sludder og vrøvl, kvinden har naturligvis NUL selvbestemmelser dér, eller på
> noget som helst andet tidspunkt.

Det er kun i din drømmeverden, at du mener det er forkert. Er det så
slemt at se at Muslimer var langt foran os i forhold til børnepasning og
frihed for egen person. Hun vælger selv om sex skal genoptages, hvis
manden vil kan han forsøge at få svangerskabsperioden ophævet. Er det
virkelig en sur pille at sluge for dig, at de muslimske kvinder var
bedre beskyttet end vores kvinder?

prævention må gerne bruges til at forlænge afstanden mellem fødslerne.
læs azl

> En traditionel muslimsk kvinde ville jo kunne nægte manden sex i 90 pct af
> sit (køns)liv

ja og er det noget, som irriterer dig voldsomt?

> [...]
> og pløj den så ofte det passer dig".
> Profeten har sagt, at uanset om kvinden er på en kamel, så skal hun være

Nu er det svangerskabsperioden vi forholder os til, hvad har du imod at
de var godt beskyttet da??

> [...]
> ud af klappen.
> Så DER er beskyttelsen, at hun ikke kan smides ud før fødslen, -

Nej du er fuld af løgn som sadvanlig, manden har 100% ansvar overfor
forsørgelse af sin kone og sine børn, hvis han ikke kan leve op til det
ansvar så er han så godt som sikker på at gud venter på ham med
afstraffelse.
læs på nafaqa

Du vil så gerne have dine løgne spredt i alle tråde, Knud du har et
stort problem med at forholde dig til sandheden når det drejer sig om
Islam, og i særdeledeshed når det er om Muslimer og de goder de har i
forhold til vores verden.

> ER du fuldstændig ligeglad med at det du skriver intet har med virkeligheden
> at gøre?

Det er virkeligheden Knud.

> Katolske piger!? - du er fuldstændig off your rocker!

Hvorfor, de må da ikke engang bruge svangerskabsforbyggende midler. Så
hvor er det at jeg er off her ??

En katolsk pige som føder, har da ikke beskyttelse mod at blive gravid 3
mdr. efter fødselen, abort er en umulighed, så hvad er det, i din
virkelighedsfornægtelse du slås så meget med?

> Hvad har du iøvrigt imod folk med aspergers, de er ofte vidende indenfor
> mange felter, og hvis de er, så er det i en høj detaljeringsgrad.

Jeg har skam ikke noget imod asperger, jeg har haft med asperger at gøre
i mange år.

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-04-08 07:57

Notion wrote:

> [...]
> Er det virkelig en sur pille at sluge for dig, at de muslimske
> kvinder var bedre beskyttet end vores kvinder?

Muslimske kvinder var IKKE bedre beskyttet, - men det kan jeg jo ikke
overbevise dig om, selv om jeg så citerede alle lovskolers udredninger om
kvinders *mangler* både åndeligt, intellektuelt og følelsesmæssigt. Manden
bestemmer fuldstændig over kvinden, analogt til hvordan han bestemmer over
børn og faderløse børn, - sådan har de lærde udledt teksterne.

Aisha sad og legede med dukker, da hun blev hentet ind til Profeten for
sex - hun blev forbavset, som hun skriver i haditter - for at give dig et
eksempel fra menneskehedens evige model Profetens "sunna". Så meget for
"beskyttelse" af kvinder.

Er du røget på en Hollywood-bog om "Profetens liv" eller "Muslimske kvinders
store rettigheder iflg Islam"?

> prævention må gerne bruges til at forlænge afstanden mellem fødslerne.
> læs azl

> ja og er det noget, som irriterer dig voldsomt?

Hvis jeg *skulle* blive irriteret, så var det over din godtroenhed, og
villede dumhed og blindhed.

> Nu er det svangerskabsperioden vi forholder os til, hvad har du imod
> at de var godt beskyttet da??

At der er en ammeperiode betyder jo IKKE at de var "beskyttet", manden kunne
bestemme at den skulle afkortes, eller helt fjernes vha af en købt amme.

> [...]
> forsørgelse af sin kone og sine børn, hvis han ikke kan leve op til
> det ansvar så er han så godt som sikker på at gud venter på ham med

Du aner intet om islam, og så hiver du gudhjælpemig gud frem af skuffen, når
du ikke kan argumentere.

Forsøger du at benægte, at iflg sharia så er det nok at sige "talaq" tre
gange, så skal kvinden flytte? og manden har ikke forsørgelsespligt over for
hende fremover. Som sagt, så er den store "beskyttelse" - og "undtagelsen"
netop at kvinden skal have lov at blive i huset, indtil hun har født.

Og du taler frækt om løgne, du skulle skamme dig!

> [...]
> stort problem med at forholde dig til sandheden når det drejer sig om
> Islam, og i særdeledeshed når det er om Muslimer og de goder de har i

Du ville gerne have at også jeg opfandt løgnagtige "goder"? Der kan jeg ikke
hjælpe dig.

Har du andre "goder" på lager? Og er det noget du forsøger at prakke
uvidende folk på, lige som disse bøger om Profens vidunderlige hjerte og
altid tilgivende væsen, - når sandheden er, at han var brutal og aldrig
tilgav sine kritikere, men tværtimod dræbte dem? Eller hvordan han elskede
jøder nok til personligt at hugge hovedet af de 6-900 mænd i stammen
Quraizy?

> Det er virkeligheden Knud.

> Hvorfor, de må da ikke engang bruge svangerskabsforbyggende midler. Så
> hvor er det at jeg er off her ??

Katolske piger, selv i det allermest katolske land Italien, er fuldstændig
rystende ligeglade med hvad paven siger om det emne, - hvilket du også kan
se af det faktum at Italien har det laveste fødselstal i verden.

Fra : Notion

Dato : 13-04-08 21:54

Knud Larsen skrev:

> [...]
> bestemmer fuldstændig over kvinden, analogt til hvordan han bestemmer over
> børn og faderløse børn, - sådan har de lærde udledt teksterne.

Igen en falder du igennem på manglende kendskab. Du forholder dig jo
ikke til svangerskabsperioden (barselsperioden). I den periode er hun
mere beskyttet end en katolsk kvinde, længerer er den ikke. du kan jo
prøve at følege op på de henvisninger jeg har givet dig.

> [...]
> sex - hun blev forbavset, som hun skriver i haditter - for at give dig et
> eksempel fra menneskehedens evige model Profetens "sunna". Så meget for

Den Argentinske Officerer hentede Aisha mens hun legede med sin dukke,
den lille pige blev noget forskrækket da hun blev lagt ned på gitteret i
det mørke rum og blev afklædt .. .bla. bla. Et pædofilt militærtstyrer
som blev støttet af USA og vestlige regeringer .. og det endda i dit
livsperiode. Bare for at vise OT i forhold til svangerskabsperioden.

svangerskabsperioden ??? Det er utrolig hvordan du kan køre rundt i
irrelevante emner når det lige nu handler om svangerskabsperioden,
oversat til dansk barselsperioden.

> Er du røget på en Hollywood-bog om "Profetens liv" eller "Muslimske kvinders
> store rettigheder iflg Islam"?

Hvilken Hollywood-bog, mener du jeg referer ud fra.

> Hvis jeg *skulle* blive irriteret, så var det over din godtroenhed, og
> villede dumhed og blindhed.

Hvorfor gør sandheden dig blind, døv og dum på en og samme tid? Man
bliver banke for at du skulle blive forelsket, så ville du da
eksploderer af en eller anden grund, vil jeg mene.

> At der er en ammeperiode betyder jo IKKE at de var "beskyttet", manden kunne
> bestemme at den skulle afkortes, eller helt fjernes vha af en købt amme.

Nej da, hvordan kan det så være at den er indskrevet, har du ikke holdt
på at muslimer følger 100% hvad der står skrevet????

> Du aner intet om islam, og så hiver du gudhjælpemig gud frem af skuffen, når
> du ikke kan argumentere.

Som du kan se, henviser jeg til steder som kan dokumenter mit udsagn. Nu
mangler du bare at bekræfte dem også.

> [...]
> hende fremover. Som sagt, så er den store "beskyttelse" - og "undtagelsen"
> netop at kvinden skal have lov at blive i huset, indtil hun har født.

I tilfælde af skilsmisse, skal manden forsørge mor og barnet i op til 2
år som forskrevet vil være den bedste længe at amme i.

> Og du taler frækt om løgne, du skulle skamme dig!

Ja jeg kan gentage at du lyver bevidst. Jeg ved ikke hvorfor du vil
sætte dig selv i det lys, at lyve.

> Du ville gerne have at også jeg opfandt løgnagtige "goder"? Der kan jeg ikke
> hjælpe dig.

Du behøver ikke at opfinde noget du allerede praktiserer.

Du er velkommen til at modbevise at det her er løgn.

[Vi har pålagt mennesket at tage sig kærligt af forældre. Med møje bærer
moderen barnet, med møje føder hun det, og i to år giver hun det die.
Fra hun bærer det (under hjertet) til afvænning, går der 30 måneder. Når
barnet når sin fulde modenhed i fyrreårs-alderen, vil det sige: "Herre!
Lad mig være taknemmelig for den nåde, Du har vist mig og mine forældre.
Lad mig handle retsindigt, så at Du må være tilfreds med mig, og velsign
mig og mine efterkommere. Jeg vender mig (angergivent) til Dig og er én
af dem, der giver sig hen (til Dig)." Fra sådanne vil Vi godtage de
bedste gerninger og forbigå deres onde gerninger. (De vil være) blandt
Havens beboere - et sandfærdigt løfte, som er blevet givet den. (46:15-16)]

[Selv om traditionel Islamisk Lov ikke kender til hustrubidrag i
forbindelse med skilsmisse, har en fraskilt kvinde krav på forsørgelse
under hele sin graviditet og i de to år, hun ammer sit barn - dette
gælder også for en enke.]

> [...]
> tilgav sine kritikere, men tværtimod dræbte dem? Eller hvordan han elskede
> jøder nok til personligt at hugge hovedet af de 6-900 mænd i stammen

Som kristen er jeg da flov over, at kristendommen har dræbt flere
milioner Jøder, men du lukker øjne for den virkelighed som allerede er
dokumenteret og ikke kun står i en selvbiografi, som ingen indtil nu har
kunne bekræfte, om indholdet også er blevet fuldbyrdet i samme omfang
(historisk).
Knud du er en sørgelig person, at du nedgøre dig til løgnens virke, for
at oprethold din overbevisning.

Kan du forklarer mig hvilken forskel der er på dig og en
fundamentalistisk muslim??

> Katolske piger, selv i det allermest katolske land Italien, er fuldstændig
> rystende ligeglade med hvad paven siger om det emne, - hvilket du også kan
> se af det faktum at Italien har det laveste fødselstal i verden.

Igen er du på afveje i hvad du ved, i forhold til faktiske omstændigheder.

Jeg har et udmærket kendskab til katolske forhold og miljøer, qua at min
kone er Katolsk. SÅ lad mig så høre mere om dine rystende løgne.

Er det ikke sådan at unge piger i Irland ikke kan bruge præsentation og
ikke har adgang til abort.

At de så tager til England for at få foretaget en abort er jo en anden
sag, men at de skal skjule brug af prævention også i en
svangerskabsperiode, vidner da om none protection.

Hvad angår Italien så er afbrudt samleje den eneste form for lovlig
beskyttelse, ja ja ja Knud.

Hvad de så gør parvis / familiemæssig er jo underordnet, da vi jo heller
ikke ved noget om hvad muslimske familier gør familiemæssig i deres
dagligdag.

Fra : Ivannof

Dato : 14-04-08 07:58

> [...]
> dokumenteret og ikke kun står i en selvbiografi, som ingen indtil nu har
> kunne bekræfte, om indholdet også er blevet fuldbyrdet i samme omfang

Nej, nu er du for langt ude. Med biskoppen i Viborg som hærfører!

Ivan

Fra : @

Dato : 14-04-08 07:29

On Fri, 11 Apr 2008 19:37:25 +0200, Notion

Fra : Notion

Dato : 16-04-08 10:34

@ skrev:

> og du vil se at det drejer sig om at muhamedanske "lærde" har fundet
> ud af at et svangerskab(graviditet) kan vare op til fire år
>
> hvad mener du om den slags "videnskab"?

Så du har overbevist dig selv om, at svangerskabsperiode er
graviditetslængeden??

Skal du ikke læse lidt på lektien igen? Så er det jo okay, at en muslim
siger. Hvis du bor i Danmark og hvis du har 3 børn så varede
graviditetslængden 3 * barselsorlov+ børneorlov+forældrerorlov. Ja da
hurra for den vestlige videnskab vi i DK bruger i forbindelse med
barsels og des lige.

Fra : @

Dato : 16-04-08 18:37

On Wed, 16 Apr 2008 11:33:38 +0200, Notion
<notion_dk2006@yahoo.com.ph> wrote:

>Så du

nej hverken du de eller dem

hvad mener du om den slags "videnskab"?

og du kan godt spare dit evindelige vøs og udenomssnak

svangerskab og graviditet er det samme

>Skal du ikke læse lidt på lektien igen?

det synes jeg virkelig du burde gøre, hvis det ellers kunne nytte

<<<<<
http://www.netsundhedsplejerske.dk/babylex/index.php?option=laes&id=121
Svangerskab er et andet ord for graviditet.
<<<<<<

<<<<<
http://www.leksikon.org/art.php?n=2492
Svangerskab er tiden fra befrugtning til fødsel. En periode som hos
mennesket normalt varer ca. 270 dage.
<<<<<

<<<<<
http://da.wikipedia.org/wiki/Gravid
Graviditet (også kaldet svangerskab og frugtsommelighed) er den
tilstand, hvor en kvinde bærer et eller flere afkom,
<<<<

<<<<
http://www.sundhedsinformation.dk/readarticle.asp?articleid=2666&menuid=666
<<<<

Fra : Notion

Dato : 17-04-08 20:35

@ skrev:

> nej hverken du de eller dem
>

> hvad mener du om den slags "videnskab"?
>

> og du kan godt spare dit evindelige vøs og udenomssnak

Så du mener at tro at vide, fordi der står skrevet svangerskabsperioden,
så er det graviditetsperioden der menes og ikke hvad vi kalder
barselsorlov .... Ja så forstår man bedre at du virker så fjern fra
virkeligheden.

> svangerskab og graviditet er det samme

nej

Nej men du skal se at komme ind i virkeligheden, ellers bliver du enormt
forskrækket når du opdager den.

> det synes jeg virkelig du burde gøre, hvis det ellers kunne nytte

Du kan jo ikke sammenligne vores svangerskabsperiode med deres, da det
betyder noget vidt forskelligt.

I afrika i en stamme langt inde i Bushen, ses kvinderne ikke med deres
"ægtemand" i flere år efter svangerskabet start, alt efter hvornår "hun"
måtte ønske at forlades svangerskabsperioden-hytten, nej de er ikke
muslimer. De bruger bare andre ord for hvad vi kalder barselsorlov.

Fra : @

Dato : 18-04-08 09:37

On Thu, 17 Apr 2008 21:34:33 +0200, Notion
<notion_dk2006@yahoo.com.ph> wrote:

>Så du mener

nå du vedbliver altså blot med våset

hvad mener du om den slags "videnskab"?

>nej

hvorfor vedbliver du med at fremture med dine tåbeligheder?

sagen drejer sig om at en kvinde fødte et barn længe efter hendes
ægtemands død

ikke om dine tåbelige postulater

Fra : Notion

Dato : 18-04-08 20:45

@ skrev:

> nå du vedbliver altså blot med våset
>

> hvad mener du om den slags "videnskab"?

Du vil ikke lære noget nyt, er det så farligt for dig, at bevæge dig i
virkeligheden?

Prøver igen, svangerskabsperioden for en muslim, er det samme som
barselsorlov er for en Dansker.

> hvorfor vedbliver du med at fremture med dine tåbeligheder?

Du vedkender dig at være i en fantasiverden. Det er så dit problem ikke mit.

> sagen drejer sig om at en kvinde fødte et barn længe efter hendes
> ægtemands død
>
> ikke om dine tåbelige postulater

For at holde sig til svangerskabsperioden, som ønskes udvidet med flere
mdr. jo det handler det om.

> Skal du ikke læse lidt på lektien igen?

Prøv at læse fra begyndelsen.

Fra : @

Dato : 18-04-08 21:21

On Fri, 18 Apr 2008 21:45:25 +0200, Notion
<notion_dk2006@yahoo.com.ph> wrote:

>Du vil
<klip>

hvad mener du om den slags "videnskab"?

>Prøver igen, svangerskabsperioden for en muslim,
<klip>

læs lige starten på denne tråd een gang til

hvorfor vil du absolut vedblive med dit udenomsVÅS?

tråden omhandler at muhamedanske "lærde" påstår at et
svangerskab(graviditet) kan vare op til fire år

så stop lige dine tåbeligheder og forhold dig til dette

Fra : Notion

Dato : 18-04-08 22:02

@ skrev:

> [...]
>

> tråden omhandler at muhamedanske "lærde" påstår at et
> svangerskab(graviditet) kan vare op til fire år

ja barselsperiode, er det svært at forholde dig til at de også har
barselsorlov.

Fra : @

Dato : 19-04-08 00:02

On Fri, 18 Apr 2008 23:01:40 +0200, Notion

>ja barselsperiode,

nej, det er løgn og fantasi fra din side

læs trådstarten igen

Fra : Notion

Dato : 22-04-08 18:43

@ skrev:

> nej, det er løgn og fantasi fra din side
>

> læs trådstarten igen

Når der henvises til "barselsorlov" så er det fantasi i din verden? Har
du prøvet at læse regler om Dansk barselsorlov, før du beslutter dig for
at have en mening.

Fra : @

Dato : 23-04-08 18:42

On Tue, 22 Apr 2008 19:42:40 +0200, Notion
<notion_dk2006@yahoo.com.ph> wrote:

>Når der henvises til "barselsorlov"

og det gør der jo netop ikke, læs dog trådstarten igen og linket der
også findes i det indlæg,

og du vil finde ud af at det ikke handler det mindste om barselsorlov,

men derimod om kvinder(enker) som på mystisk vis føder børn fire år
efter mandens død

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-04-08 15:26

Notion wrote:

> [...]
> efter 4 time i sengen, mens de allerede i år XXX havde barselsorlov,
> børneorlov, fædrerorlov osv. i din værste fjendes land. Godt gået

Din fantasi fejler ikke noget, dét må man lade dig.

Var det i Alice's Eventyrland du fandt disse herligheder.

Fra : Notion

Dato : 11-04-08 18:42

Knud Larsen skrev:

> Din fantasi fejler ikke noget, dét må man lade dig.
>
> Var det i Alice's Eventyrland du fandt disse herligheder.

Hold op er du også hoppet i den gryde, prøv dog selv at undersøge
forholdet omkring svangerskabsperiode i Islam. Var du ikke sociolog ??
Du gør din viden perpendikulær nedadgående.