Danmark yder økonomisk støtte til terror m~
Fra : Per Rønne

Dato : 08-04-08 05:38

I dagens JP kan man på:

<http://jp.dk/indland/indland_politik/article1313346.ece>

se at Palestinian Media Watch [PMW] mener, at den danske stat yder
økonomisk støtte til at glorificere terror mod Israel, og dermed hjælper
med til at rekruttere flere terrorister og i øvrigt modvirke
fredsbestræbelserne.

Derudover bruger man forskellig terminologi i den engelsksprogede udgave
[som også ses af donorlandene] og i den arabisksprogede [som er beregnet
for de arabiske masser]. Artiklen nævner to eksempler, som jeg her
viderebringer:

=
Oversættelser:
• Eksempel 1:
Ma'an engelsk udgave: »To israelere, to palæstinensere (blev) dræbt af
pistolskud i nærheden af Hebron«
Ma'an arabisk udgave: »To af de involverede døde som shahids (martyrer,
red.)«
• Eksempel 2:
Ma'an engelsk udgave: »Israelske styrker angreb...«
Ma'an arabisk udgave: »Besættelsesstyrker arresterede«
=

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ivannof

Dato : 08-04-08 09:51

> [...]
> . Eksempel 2:
> Ma'an engelsk udgave: »Israelske styrker angreb...«
> Ma'an arabisk udgave: »Besættelsesstyrker arresterede«

Hvorfor skal palæstinensere have støtte til alt. Er det ikke menigen at de
skal kunne klare sig selv en dag?

Tilsyneladende er det eneste de producerer, raketter og had!

Hilsen Ivan

Fra : Per Rønne

Dato : 08-04-08 10:11

Ivannof <ivannof@hotmail.com> wrote:

> Hvorfor skal palæstinensere have støtte til alt. Er det ikke menigen at de
> skal kunne klare sig selv en dag?
>
> Tilsyneladende er det eneste de producerer, raketter og had!

Nu skal ret så være ret. Raketterne bliver produceret i Iran, og smuglet
under grænsen mellem Gaza og Ægypten.

Men i de senere uger har der vist ikke rigtigt været nogen angreb. Måske
har de fået brugt lageret af raketter, samtidig med at ægypterne har sat
en stopper for tunnel-trafikken?

Eller måske virkede den israelske gengældelse bare?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 08-04-08 11:08

> [...]
> har sat
> en stopper for tunnel-trafikken?
>
> Eller måske virkede den israelske gengældelse bare?

Tror du selv på den? Olmert-regeringen har naturligvis indgået en
studehandel med Hamas om en våbenhvile. Olmert, den sjover, har
desuden deponeret sin handlefrihed hos amerikanerne og burde
stilles for en israelsk rigsret som følge heraf.

Ja, jeg vil ikke lægge skjul på, at jeg ønsker manden og den
oikofobiske jødiske elite, der bakker ham op, hen hvor pebret gror.

Bortset fra det, så er artiklen i JP nærmest latterlig i sin
udformning og i sit indhold. Der findes masser af mere slagkraftig
ammunition på PMW's hjemmeside, som den pågældende journalist
kan anvende. Men næ nej, hun finder de mest tåbelige eksempler til
at underbygge PMW's anklage, hvorved organisationen fremstår som
lettere forskruet oven i bøtten.

At Danmark yder økonomisk støtte til glorificeringen af terror er
hævet over enhver tvivl. Problemet er bare at det samme gør den
israelske regering, så PMW's anklage gir jeg ikke fem flade agorot
for.

Aaah, det lettede. Tak, fordi I læste med.

Fra : Ivannof

Dato : 08-04-08 11:32

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tror du selv på den? Olmert-regeringen har naturligvis indgået en
> studehandel med Hamas om en våbenhvile.

Der er mange måder man verbalt kan beskrive en statsmand, der virker for
fred!

> [...]
> hævet over enhver tvivl. Problemet er bare at det samme gør den
> israelske regering, så PMW's anklage gir jeg ikke fem flade agorot

Hvad gør den israelske regering for at glorificere terror??

Fra : Joakim

Dato : 08-04-08 14:11

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der er mange måder man verbalt kan beskrive en statsmand, der
> virker for fred!

Ja, ligesom en polsk-jødisk kapo, der virkede for fred i
Auswitch-Birkenau, kan beskrives på mange måder.

> Hvad gør den israelske regering for at glorificere terror??

Støtter pali'erne økonomisk og derigennem er med til at finansere
den omtalte tv-kanal.

Fra : Ivannof

Dato : 08-04-08 14:57

> [...]
> Auswitch-Birkenau, kan beskrives på mange måder.

> Støtter pali'erne økonomisk og derigennem er med til at finansere
Tjah, bum, bum, gør de det?

Ivan

Fra : Per Rønne

Dato : 08-04-08 11:47

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Ja, jeg vil ikke lægge skjul på, at jeg ønsker manden og den
> oikofobiske jødiske elite, der bakker ham op, hen hvor pebret gror.

Nu bruger du jo så de samme vendinger, som modstandere af islamiseringen
af Europa bruger, men for dit vedkommende så bare om Israel og Israels
»oikofobiske, jødiske elite«.

Selv om du jo politisk korrekt synes at være tilhænger af
Eurabia-visionen ...

Fra : Joakim

Dato : 08-04-08 14:08

> [...]
> islamiseringen
> af Europa bruger, men for dit vedkommende så bare om Israel og

Ja, præcis.

Der findes skam også en selvudnævnt jødisk elite med veludviklet
foragt for egne værdier. Og desværre, så sidder den tungt på de
centrale poster i det israelske samfund, som det ser ud lige nu.

> Selv om du jo politisk korrekt synes at være tilhænger af
> Eurabia-visionen ...

Nej, det er helt forkert.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-04-08 10:02

> [...]

> foragt for egne værdier. Og desværre, så sidder den tungt på de
> centrale poster i det israelske samfund, som det ser ud lige nu.

Så må du da fornylig have skiftet holdning ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-04-08 12:49

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Så må du da fornylig have skiftet holdning ...

Hvilke (ikke muslimske) grupperinger mener du er tilhængere af Eurabia?

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 09-04-08 13:27

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvilke (ikke muslimske) grupperinger mener du er tilhængere af Eurabia?

En del kredse i kultureliten mv, og så synes jeg også tidligere at
Joakim har haft den holdning.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 09-04-08 14:22

> Så må du da fornylig have skiftet holdning ...

Der foreligger to muligheder:

1. Du husker forkert eller har fejlfortolket min holdning.

2. Det er min ven Jack Daniels der har udtrykt sin holdning.

Jeg hælder selv mest til 1.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 09-04-08 17:07

On Wed, 9 Apr 2008 15:21:43 +0200, Joakim wrote:

> 2. Det er min ven Jack Daniels der har udtrykt sin holdning.

Eller muligvis Jacks' kammerat Walker.

--
MVH
Bruno

Fra : Vedic moderator

Dato : 08-04-08 18:10

> [...]
> studehandel med Hamas om en våbenhvile. Olmert, den sjover, har
> desuden deponeret sin handlefrihed hos amerikanerne

Jamen tak for det til Olmert, jo flere Palæstinænsere og færre Jøder det
bliver til jo bedre.

Fra : Bo Warming

Dato : 08-04-08 12:11

> Hvorfor skal palæstinensere have støtte til alt. Er det ikke menigen at de
> skal kunne klare sig selv en dag?
>
> Tilsyneladende er det eneste de producerer, raketter og had!

Afghanistan producerer smukke tæpper - da jeg var der 1974-75
Hvad ellers kan muslimer producere foruden raketter og had?