Islamisk tolerance
Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-08 14:19

På:

<http://www.sappho.dk/Nr.%208%20marts%202008/stenes.html>

ser jeg netop en artikel af en Kahttan Jasim, som fortæller om en »ven«
af familien:

=

En højtuddannet, meget religiøs pakistansk mand, som har boet 18 år i
Danmark, anser Vesten for frafalden og betragter de vestlige værdier som
udtryk for umoral og fordærv. Vesten, der giver ham og hans familie
fred, respekt, beskyttelse og levebrød, anses som roden til alt ondt.

Den samme mand var på (uanmeldt) barselsbesøg i min familie efter vores
andet barns fødsel. Han ville meget gerne have en kop te, men da jeg
ikke var til stede, vidste han ikke rigtig, om han ville modtage te
lavet af min kone, som åbenbart endnu ikke var ren. Det er man nemlig
først 40 dage efter fødslen. Men teen kom på bordet, og min kone
forsøgte at få en hyggelig samtale i gang. Men det var så som så med
hyggen. For det første måtte børnene intet spise, for kunne man nu være
sikker på, at kagerne ikke var lavet med fedtstof fra svin? Men selv om
samtalen gik langsomt, var der dog en dialog. Bl.a. snakkede de om vores
børns alder, hvor længe vi havde været gift osv. Da det gik op for ham,
at vi havde været gift i seks måneder og havde to børn, sagde han, at
min kone burde stenes. Min kone var i chok, men spurgte dog, hvad der
ville ske med manden. Da hun hørte, at han også ville blive stenet,
svarede hun med sort humor, at lidt ligestilling var der dog trods alt.
Tilgivelse var ikke noget, muslimer beskæftigede sig med, det gjorde kun
de kristne, mente vores uanmeldte gæst. Min kone holdt ud, til han
forlod huset. Derefter brød hun fuldstændig sammen.

=

Det fremgår så ikke om det var af grin eller gråd, hun brød sammen. Det
fremgår heller ikke om det var hans egne børn, han havde haft med, og
som altså ikke måtte spise noget.

Og om muslimers opfattelse af tolerance:

=

En kvindelig muslimsk forfatter holdt for et stykke tid siden et
foredrag for kommunale medarbejdere om kvinder og ligestilling og nævnte
som eksempel på religiøs tolerance og forsoning, at hendes mand var
konverteret fra kristendom til islam for at vise gensidig respekt og
dermed blive accepteret af hendes familie. Denne historie har vi hørt
adskillige gange fra andre kvinder. Spørgsmålet er, hvorfor det er
nødvendigt, at manden skal konvertere til islam for at vise gensidig
respekt, hvis alle religionen er lige meget værd.

Foredragsholderen glemmer at fortælle, at det faktisk ligger i selve
islams lære. Muslimer ikke må gifte sig med ikke-muslimer. Sker det, må
disse konvertere til islam. Hun har ligeledes glemt at fortælle, at
Koranen er meget præcis i denne sammenhæng: "Gift jer ikke med kvinder,
der sætter andre ved Guds side [dvs. ikke-muslimer], før de er blevet
troende! En troende slavinde er bedre end en, der sætter andre ved Guds
side, også selvom I skulle finde behag i denne. Bortgift ikke til mænd,
der sætter andre ved Guds side, før de er blevet troende! En troende
slave er bedre end en, der sætter andre ved Guds side, også selv om I
skulle finde behag i denne. Disse kalder til Ilden, hvorimod Gud med sin
tilladelse kalder til Haven [Paradis] og tilgivelsen. Han gør sine tegn
tydelige for menneskene. Måske lader de sig påminde!" (Sura 2,221). Og
da Koranen fortæller os, at ingen anden religion end islam kan
accepteres, må alle, der ikke tror på islam, anses for afgudsdyrkere,
altså også kristne og jøder. Og dette står klart i Koranen: "Vantro er
de, der siger: 'Gud er Messias, Marias søn'" (Sura 5,17).
=

Ja, jeg har svært ved at se at eksemplet viser noget om islamisk
/tolerance/ - i øvrigt har det nu altid været accepteret at en muslimsk
mand havde kristne koner eller haremsdamer; deres børn ville jo blive
muslimer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Pernille

Dato : 07-04-08 14:30

> [...]
> de kristne, mente vores uanmeldte gæst. Min kone holdt ud, til han
> forlod huset. Derefter brød hun fuldstændig sammen.

Hun burde have vist ham døren, allerede da hun fornemmede, at han ikke ville
drikke te som hun havde lavet.
Hvis muslimer tænker sådan, så burde de ikke komme til Danmark.
De er sgu uhyggelige! De VIL IKKE integreres!

Fra : Mohamad Aslam

Dato : 07-04-08 14:36

> [...]
>
> <http://www.sappho.dk/Nr.%208%20marts%202008/stenes.html>
>
> ser jeg netop en artikel af en Kahttan Jasim, som fortæller om en »ven«

Det er jo typisk for den vestlige arrogance at i kun fokuserer andres fejl
og ikke jeres egne. Er sandheden ikke den at i ikke griber ind overfor
prostitution, homoseksualitet, promiskuritet (diskoteker og swingerklubber),
danske kriminelle rockere og narkohandlere, svinehandel osv. produktion af
alkohol og værtshuse med mere.

Fra : Ivannof

Dato : 07-04-08 14:44

"Mohamad Aslam" <aslam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> swingerklubber), danske kriminelle rockere og narkohandlere, svinehandel
> osv. produktion af alkohol og værtshuse med mere.

Og du er så arrogant, at du hellere vil snakke om alt muligt andet. Hold dig
til emnet!

Hilsen Ivan

Fra : Jim

Dato : 07-04-08 14:53

> [...]
> swingerklubber), danske kriminelle rockere og narkohandlere, svinehandel
> osv. produktion af alkohol og værtshuse med mere.

Hvad er der at gribe ind over for mht. homoseksualitet, svinehandel,
sexklubber, alkohol, værtshuse og prostitution?

Du må være troll med det spørgsmål, du stiller?

Fra : Pernille

Dato : 07-04-08 15:23

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sexklubber, alkohol, værtshuse og prostitution?
>
> Du må være troll med det spørgsmål, du stiller?
Han er bare totalt hjernevasket af islam!

Fra : Jim

Dato : 07-04-08 16:51

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> "Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Han er bare totalt hjernevasket af islam!

Nå ja, det kunne selvfølgelig være årsagen. Symptomerne er ofte de samme. :)

Fra : Pernille

Dato : 07-04-08 15:22

> [...]
> swingerklubber), danske kriminelle rockere og narkohandlere, svinehandel
> osv. produktion af alkohol og værtshuse med mere.

Hallo du der! Dette er Danmark!
Prøv lige at sæt dig ind i, hvilke normer vi har her!
- Og HVAD mener du med "svinehandel osv" .
Du lever i et vestligt, demokratisk land!
Skrid ud af landet, hvis vi er så forkerte, som du giver udtryk for!

Fra : Pernille

Dato : 07-04-08 15:32

> [...]
> swingerklubber), danske kriminelle rockere og narkohandlere, svinehandel
> osv. produktion af alkohol og værtshuse med mere.

- Men, du må vel heller ikke læse, hvad en kvinde skriver her i dk.politik?!
Det ville ikke undre mig!
Er det, efter din mening ok at kvinder blander sig i politik, her i landet?

Fra : El Trabajador

Dato : 07-04-08 16:09

> [...]
dk.politik?!
> Det ville ikke undre mig!
> Er det, efter din mening ok at kvinder blander sig i politik, her i

Kvinder burde ikke have haft stemmeret. Hvis kun mænd havde haft stemmeret,
havde vi ikke fået det muhamedanerhelvede, vi har i dag. Det er fortrinsvis
kvinder, der har stemt på de partier, der i deres selvgodhed, ville have
muhamedanere til Danmark.
--
El Trabajador

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-04-08 17:09

"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> fortrinsvis
> kvinder, der har stemt på de partier, der i deres selvgodhed, ville have

Ja - en af disse freudianske gåder at kvinder stemmer for at blive absolut
undertrykt, mens hensynsfulde gode danske mænd advarer.

Mvh
Martin

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 07-04-08 15:47

On Mon, 7 Apr 2008 15:36:00 +0200, "Mohamad Aslam" <aslam@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>danske kriminelle rockere og narkohandlere, svinehandel osv. produktion af

Griber ind overfor svinehandel...??? ))))))))

Hvis du ikke kan lide flæskesteg, så lad dog være med at spise det...

De fleste narkohandlere i Danmark, er for øvrigt muslimer (der
åbenbart godt må sælge narko til "vantro")....

Fra : Hr. Jensen

Dato : 07-04-08 16:01

wrote:

> [...]
>danske kriminelle rockere og narkohandlere, svinehandel osv. produktion af

Gad vide om muhammedanerne er klar over, at en del af den kontanthjælp,
de får fra kommunen, kommer i kommunekassen via svinebønders
skattebetaling?

Og at alle boligblokkene i udkanten af mange byer er bygget på
landbrugsjord, der i årevis er blevet gennemvædet at gylle, der bl.a.
består af svinepis og -lort.

Det samme gør sig gældende med begravelsespladsen ved Brøndby.

Velkommen til et land hvor økonomier i stor stil er indrettet på
produktion af de grisebasser, I ikke kan lide.

--
I'm not dead yet, I just smell bad.

Fra : Pernille

Dato : 07-04-08 16:05

"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Velkommen til et land hvor økonomier i stor stil er indrettet på
> produktion af de grisebasser, I ikke kan lide.

Jeg gad nok vide, om de muslimer må indånde luften, når der er spredt
gylle...

Fra : @

Dato : 07-04-08 18:44

wrote:

> [...]
> Det er jo typisk for den vestlige arrogance at i kun fokuserer andres fejl
>og ikke jeres egne. Er sandheden ikke den at i ikke griber ind overfor

det er et lovligt erhverv

det er dig der er forkert på den

> homoseksualitet,

det er også fuldt lovligt

igen er det dig der er forkert på den

> promiskuritet (diskoteker og swingerklubber),

det er også fuldt lovligt

igen er det dig der er forkert på den

>danske kriminelle rockere og narkohandlere,

en stor del af narkoen produceres af muhamedanere i Afghanistan

og distribueres ligeledes af muhamedanere

så havd angår forbryderisk virksomhed har muhamedanerne gennem deres
mere end 1350 års voldelige morderiske og kvindeundertrykkende virke
intet at lade andre høre for

> svinehandel

så lang tid der er tale om den firbenede slags, så er det fuldt
lovligt

igen er det dig der er forkert på den

> osv. produktion af
>alkohol

også lovligt

igen er det dig der er forkert på den

og i følge koranen flyder det merd vin i muhamedanernes
fantasiparadis,
(hvordan vil du forklare den)

>og værtshuse med mere.

også lovligt

igen er det dig der er forkert på den

hvorimod muhamedanismen burde forbydes på grund af al dens grusomhed
undertrykkelse fordummelse børnemishandling og generelt morderiske
fremfærd

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Pernille

Dato : 07-04-08 18:57

> [...]
> det,
> giver vi samtidig køb på at være et åbent og demokratisk samfund.

Jeg er helt enig!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-04-08 20:21

Mohamad Aslam skrev:

> [...]
> danske kriminelle rockere og narkohandlere, svinehandel osv. produktion af

Det der er ulovligt, bliver der grebet ind overfor.

Hvorfor kalder unge muslimske mænd danske piger for ludere, og voldtager
dem, men betaler ikke bagefter?

Er det ikke tyveri?

Fra : Ivannof

Dato : 08-04-08 09:43

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0000@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er det ikke tyveri?
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Ja, det er da en pointe. Ludere skal have betaling!

Fra : Bo Warming

Dato : 08-04-08 09:42

> [...]
> swingerklubber), danske kriminelle rockere og narkohandlere, svinehandel
> osv. produktion af alkohol og værtshuse med mere.

BW: Alt hvad du nævner er bagatelforbrydelser sammenlignet med vold og
censur

Fra : Ivannof

Dato : 07-04-08 15:14

> [...]
> konverteret fra kristendom til islam for at vise gensidig respekt og
> dermed blive accepteret af hendes familie.

Hvad er definitionen på "gensidig"

> [...]
> /tolerance/ - i øvrigt har det nu altid været accepteret at en muslimsk
> mand havde kristne koner eller haremsdamer; deres børn ville jo blive

Jeg kom helt klart til at tænke på noget bestemt, da jeg læste dit indlæg og
forresten da også på linket. Og det er hvor vigtigt det er at ord har en
klar definition. F.eks. er en "racist" efterhånden udvandet så meget at man
er nødt til at sige noget andet, hvis man vil beskrive en person, der er
nedladende over for en person af anden race. Han kan jo næsten være racist,
hvis han som Brøndby-fan principielt ikke kan døje FCK'ere. Og så er der
problemet med: "Kan en sort mand være racist?", for det er vel kun hvide man
kan kalde det!

F. eks. vil det være interessant at vide hvad "islamisk tolerance" er for
noget.

Længere oppe er manden konverteret til islam i "gensidig" respekt. Hvor
ligger det gensidige?

Islamister kender godt værdien af som "gensidig", "tolerance", "fred" og
"respekt". Nu må vi passe på at ordene ikke bliver omdefineret.

Jeg er sikker på at vores kære islamistiske veninde Hanne gerne vil bruge
ordet "gensidig" til at betyde at det er godt i et blandet ægteskab at den
ene konverterer til Islam og absolut ikke til kristendommen. At tolerance
betyder at vi her skal have moskéer, men at man i muslimske lande ikke skal
have kirker. At respekt er noget man kræver som udgangspunkt og at fred er
den tilstand, der opstår når verden er erobret til Islam.

Nu må vi passe på at tolerance, fred, respekt og gensidighed ikke lider
samme skæbne som racist eller for den sags skyld "bjørnetjeneste"!

Hilsen Ivan

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-08 15:58

Ivannof <ivannof@hotmail.com> wrote:

> Og så er der problemet med: "Kan en sort mand være racist?", for det er
> vel kun hvide man kan kalde det!

Hvad med Robert Mugabe, og hans hær af 25-årige krigsveteraner fra den
krig, der sluttede for 30 år siden?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ivannof

Dato : 07-04-08 16:18

> Hvad med Robert Mugabe, og hans hær af 25-årige krigsveteraner fra den
> krig, der sluttede for 30 år siden?
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Det er jo bl.a. det jeg snakker om. Hvad skal man kalde ham og hans, når der
implicit i definitionen på racist er indsneget sig at man nødvendigvis er
hvid. Og alle andre er "undertrykte" og synd for?

Det ville være nemmere hvis racisme simpelt hen var ringeagt overfor anden
race. Så var både de sorte og arabere med.

For en ordens skyld: Er der sorte eller arabere, der har været anklaget for
overtrædelse af 266b?

Hilsen Ivan

Fra : @

Dato : 07-04-08 18:49

On Mon, 7 Apr 2008 16:14:15 +0200, "Ivannof" <ivannof@hotmail.com>
wrote:

>F. eks. vil det være interessant at vide hvad "islamisk tolerance" er for
>noget.

muhamedansk tolerence går i al sin enkelthed ud på at alt muhamedansk
tolereres, alt andet myrdes forfølges bekæmpes og destrueres

>Længere oppe er manden konverteret til islam i "gensidig" respekt. Hvor
>ligger det gensidige?

har intet som helst med respekt at gøre

respekt er noget man kan gøre sig fortjent til,

så muhamedanismen og dens tilhængere fortjener kun udelt foragt

Fra : Ivannof

Dato : 07-04-08 19:01

> [...]
>

> respekt er noget man kan gøre sig fortjent til,
>

> så muhamedanismen og dens tilhængere fortjener kun udelt foragt

Jeg håbede i mit stille sind at få noget andet at vide. Ak ja! Jeg synes nu
alligevel at Islamisk tolerance er en meget spændende selvmodsigelse!

Hilsen Ivan

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-04-08 15:44

"Per Rønne" wrote:
> [...]

> /tolerance/ - i øvrigt har det nu altid været accepteret at en
> muslimsk mand havde kristne koner eller haremsdamer; deres børn ville

Muslimske kvinder må KUN gifte sig med muslimer, mens muslimske mænd må
gifte sig med, og/eller have sex med jøder og kristne, udover muslimer.

Alle andre måtte "overtales" til at konvertere til islam.

Se fx:

The Maliki school makes a distinction between prisoners who are grown-up
People of the Book and all other prisoners, whether they are minor People of
the Book, or idolaters and Zoroastrians regardless of age. Grown-up People
of the Book are not to be forced into Islam, but Zoroastrians and idolaters
are.

According to al-Qur?ubi, the reason for this distinction is utilitarian: the
captor cannot derive full advantage from idolatrous or Zoroastrian captives
because he considers them impure, and, consequently, is not allowed to eat
from their slaughter or to engage their women sexually. He is therefore
allowed to coerce them into Islam. The views of Malik b. Anas and of Ashhab
(b. fiAbd al-fiAziz, d. 204 A.H. / 819 A.D.)179 were the same.

Og lidt om hvordan man har diskuteret om jøder og kristne OGSÅ skulle kaldes
"polyteister" som udførte "shirk" dvs dyrkede andre guder ved siden af
Allah, - det mener nogle jurister og andre ikke.

Numerous passages in the literature of jurisprudence and exegesis indicate
that the term mushrik was often used for any non-Muslim. A clear example of
this phenomenon can be found in al-öabar.fs commentary on Qurã.n 2:221:
gDo not marry polytheist women until they believe ch (l. tanki.u
al-mushrik.t .att. yuãminna c). Discussing the meaning of the verse,
al-öabar. says that according to some traditionists the verse was revealed
with the intention of making all polytheist women forbidden to Muslims in
marriage. He goes on to explain that it applies to all types of polytheists:
idolaters, Jews, Christians, Zoroastrians and any other type ( fa-q.la
bafiÝuhum: nazalat mur.dan bih. ta.r.mu nik..i kulli mushrika fial. kulli
muslim min ayyi ajn.si al-shirk k.nat: fi.bidati wathan, aw k.nat yahudiyya
aw nasr.niyya aw majusiyya aw min ghayrihim min asn.f alshirk). Only later,
we are told, the prohibition to marry scriptuary women was abrogated by
Qurã.n 5:5. Or, in another formulation, God gexcluded the scriptuary

Der kommer lidt mærkelige tegn med, man det går vel.

Iøvrigt var det sådan at børn som blev taget til fange *uden* deres
ikke-muslimske forældre, automatisk blev udnævnt til muslimer. Børn MED
kristne eller jødiske forældre beholdes disses religion indtil forældrerne
døde, så skulle man tvinge børnene til at omvende sig.

Når en kriger havde fanget sig nogle ungmøer, som han gerne ville have sex
med, så måtte han - når de ikke var kristne eller jøder - få dem tvunget til
at fremsige den muslimske trosbekendelse. Hvis det mislykkedes, så kunne de
kun bruges som stuepiger, iflg lovskolerne

Iøvrigt utroligt så mange titusinder af detaljer, der er i afhandlingerne om
hvad "de lærde" er blevet enige eller uenige om.

Og så er det kraft-deprimerende at læse den nye bog om hvad muslimer verden
over tænker, - især hvor mange som går ind for hel eller delvis sharia. Og
hvordan det er de mest veluddannede, som på mange felter er de mest
bagudstræbende.

Fra : Notion

Dato : 10-04-08 18:45

Per Rønne skrev:
> [...]
> udtryk for umoral og fordærv. Vesten, der giver ham og hans familie
> fred, respekt, beskyttelse og levebrød, anses som roden til alt ondt.

Udskift ordet Pakistansk med Jødisk og se denne historie som fortalt af
en Neturei Karta, ja så kan du finde ligheder ikke sandt, hvorfor
tillægger du kun det dårlige fra Islam underværdi og glemmer din egen
gren ???

Fra : @

Dato : 10-04-08 19:30

On Thu, 10 Apr 2008 19:45:08 +0200, Notion
<notion_dk2006@yahoo.com.ph> wrote:

>Udskift ordet Pakistansk med Jødisk

hvorfor dog det

det er IKKE utilpassede voldelige jødiske indvandrere i hobetal som
udgør noget problem

derimod udgør utilpasede voldelige muhamedanske indvandrere og deres
yngel et stærkt stigende problem

Fra : Notion

Dato : 10-04-08 21:10

@ skrev:

> [...]

> udgør noget problem
>
> derimod udgør utilpasede voldelige muhamedanske indvandrere og deres

Og hvor er det nu lige der står noget om vold?? overtolker du igen din
formåen ??

Måske du skal prøve at undersøge betydningen af førend du fatter dig i
blækhuset. Det hjælper meget hvis du selv kan finde ud af at klippe i
det du svare på. Er du virkelig så fattig på selvværd at du fraklipper
alt du svare på, men lad os rode lidt i dine viden.

Nu skrev jeg om -------> hvad----- din opgave er at beskrive hvad det
var jeg henviste til.

Betydningen af det du klippede væk er følgende .. her kommer du med en
redegørelse på mindst 10 linjer hvor i det fremstår klart og tydeligt,
hvilken betydning Neturei Karta har for jødiske head-banger.

Du har set dig sort på muslimer, jeg vælger at tilskrive det dit enorme
lave selvværd. Har du prøvet at afklare dig selv omkring huller i dit
vidensniveau??