Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lille, let stativ
Fra : Peer Klercke

Dato : 19-07-01 19:31

Hej,

Jeg har nu smadret indtil flere gode motiver med mine rystende hænder -
folk kalder mig snart Parkinson Peer - så jeg har indset at jeg må eje et
stativ

Så, har nogen anbefalinger til en lille, let (både vægt og transportmæssig)
og gerne billigt stativ? Kan det købes over nettet er det et ekstra plus.

--
Peer Klercke <peer(a)klercke.dk>
I represent myself.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 19-07-01 20:30

Peer Klercke wrote:

> Så, har nogen anbefalinger til en lille, let (både vægt og transportmæssig)
> og gerne billigt stativ? Kan det købes over nettet er det et ekstra plus.

Jeg kan varmt anbefale dette kvalivare stativ, det er virkelig godt, og
prisen ligger lige omkring en tusse.

http://www.vanguardusa.com/new/tripods/mt-100.htm

Hvis ovenstående er for stort eller for dyrt, så kan flg. minimale
stativ købes for ca. 250 - 300 kr., bemærk dog at det max højde kun er
39 inch / 100 cm.

http://www.vanguardusa.com/new/tripods/tourist2.htm

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : U. Pedersen

Dato : 19-07-01 20:51

On 19 Jul 2001 18:30:32 GMT, Peer Klercke <peer@no.such.thing> wrote:

> [...]
>og gerne billigt stativ? Kan det købes over nettet er det et ekstra plus.

Jeg bruger et Kenlock 3000 AF, men om det overhovedet kan købes idag
ved jeg ikke.

Det kan gå helt ned så du kan bruge det til affotografering, ved at du
vender søjlen.

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-07-01 22:12

> [...]

> Så, har nogen anbefalinger til en lille, let (både vægt og
> transportmæssig) og gerne billigt stativ? Kan det købes over nettet er det

Minox laver et lækkert lille lommestativ. De tre ben skrues ind
i hinanden, og inderst ligger trådudløseren. Så er det faktisk ikke
meget større end en blyant. Du kan købe det på nettet hos f.eks. Minox
<http://www.minox.com> eller Meister i Hamborg
<http://www.minoxbeimeister.de>. Og så har Foto/C i København et brugt
et til kr. 395,-, hvis jeg husker ret. Stativet er meget lille og let at
have med, men det er ikke ultrasolidt, så det er nok ikke sagen til et
stort SLR med teleobjektiv.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Kim Mølgaard

Dato : 24-07-01 11:36

Jeg bruger med glæde en Monopod fra Manfrotto, den kan foldes sammen så den er
ca 75 cm i længden men giver i udfoldet tilstand højde nok og lige præcis nok
støtte til at jeg kan holde mine billeder skarpe.
Købte den på www.discountfoto.dk for ca. 200 kr. men det var også på tilbud.

Kim

Fra : Trygve Lindersen

Dato : 25-07-01 13:23

Velbon Mountain Chaser er et meget godt alternativ (tripod). Ellers kan det
virke som om du kan hjelpe deg mye med en enkel monopod.
Trygve L.