DR2 Udland netop nu:
Fra : Jens Bruun

Dato : 04-04-08 18:34

"Vi undersøger, om racisme alligevel vil forhindre Barack Obama i at blive
præsident".

Gad vide, om DR 2 Udland ved samme lejlighed undersøger, om Barack Obamas
hidtidige succes alene skyldes, at han er semi-sort, og at det er den eneste
grund til, at han overhovedet kan true Clinton?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 04-04-08 18:40

Jens Bruun wrote:
> "Vi undersøger, om racisme alligevel vil forhindre Barack Obama i at
> blive præsident".

Typisk - hvis ikke Barack Hussein bliver præsident, så er det nok
racisme. DRs ræverøde lejesvende har slået til igen.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-04-08 18:59

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Typisk - hvis ikke Barack Hussein bliver præsident, så er det nok
> racisme. DRs ræverøde lejesvende har slået til igen.

Med kun tre år som senator, og uden forudgående politisk erfaring, er
han ganske simpelt ikke kompetent til jobbet - endnu.

Så jeg tror at det bliver John McCain der bliver USAs næste præsident.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 04-04-08 19:26

> [...]
> han ganske simpelt ikke kompetent til jobbet - endnu.
>
> Så jeg tror at det bliver John McCain der bliver USAs næste præsident.

Vil det så sige at jeg ikke skal opleve en neger som præsident i
Nordamerika.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-04-08 19:50

Kurt H. Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:

> Vil det så sige at jeg ikke skal opleve en neger som præsident i
> Nordamerika.

Bortset fra at Obama ikke er neger [han er mulat], så er det ikke kutyme
at en slagen præsidentkandidat får en ekstra chance, når først han har
været opstillet som partiets kandidat.

Obama er ganske simpelt kommet for tidligt frem. Havde han ligger kort
efter Hillary, kunne han have fået otte års oplæring som vicepræsident,
og kunne have været blevet valgt i 2016.

Nu fortsætter han så blot nok som senator, frem til pensionen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-04-08 19:53

> Bortset fra at Obama ikke er neger [han er mulat], så er det ikke
> kutyme at en slagen præsidentkandidat får en ekstra chance, når først
> han har været opstillet som partiets kandidat.

Godt, Nixon ikke kendte til den kutyme.

> Obama er ganske simpelt kommet for tidligt frem. Havde han ligger kort
> efter Hillary, kunne han have fået otte års oplæring som
> vicepræsident, og kunne have været blevet valgt i 2016.

Hillary Clinton bliver ikke præsident. Amerikanerne er hverken klar til hel-
eller halvnegre eller til kvinder som præsident.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 04-04-08 20:04

> Godt, Nixon ikke kendte til den kutyme.

> Hillary Clinton bliver ikke præsident. Amerikanerne er hverken klar til
> hel- eller halvnegre eller til kvinder som præsident.

Det er heldigvis et mindretal der bruger energi på at fastslå hans etniske
rødder. Engang var det skam også helt "umuligt" for en katolik at blive
valgt (kennedy), det gik nu ganske fint alligevel. Hans hudfarve er helt
uinteressant, det interessante er hans politik og hans troværdighed.
mvh
Kim

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-04-08 20:28

> Det er heldigvis et mindretal der bruger energi på at fastslå hans
> etniske rødder.

Jeg tror, du tager fejl. Barack Obama er mulig, demokratisk
præsidentkandidat alene pga. race.

> Engang var det skam også helt "umuligt" for en
> katolik at blive valgt (kennedy), det gik nu ganske fint alligevel.

Nej. Det gik ikke særligt fint. Han døde af det, så amerikanerne var
tilsyneladende alligevel ikke klar til en katolsk præsident, da det kom til
stykket. Hans bror, der havde endnu mere at byde på, døde i forsøget på at
blive præsident.

> Hans hudfarve er helt uinteressant, det interessante er hans politik
> og hans troværdighed.

Du behøver såmænd ikke overbevise mig. Start du med at overbevise de
amerikanske vælgere.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-04-08 05:23

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Godt, Nixon ikke kendte til den kutyme.

De to undtagelser er netop Adlai Stevenson, som i 50erne stillede op
mod Eisenhower, og Richard Nixon, som i vanære måtte forlade
præsidentposten.

> Hillary Clinton bliver ikke præsident. Amerikanerne er hverken klar til hel-
> eller halvnegre eller til kvinder som præsident.

Her tror jeg så at du tager uret. Problemet med Obama er blot at han er
uerfaren - at han også synes at ligge på den alleryderste amerikanske
venstrefløj, helt derude hvor han ville have kunnet været medlem af Det
konservative Folkeparti, giver ham så ekstra problemer med at blive
valgt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 04-04-08 20:32

> [...]
> og kunne have været blevet valgt i 2016.
>
> Nu fortsætter han så blot nok som senator, frem til pensionen.

Nå, den gang Kennedy og Nixon kæmpede om jobbet afholdt vi i familien et
valg i mellem de to der blev Nixon den klar vindende.
Men det blev så Kennedy der løb af med sejren, men Nixon kom klar igen.

Er det så neger "mulatter" der ikke får chancen igen.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-04-08 05:23

Kurt H. Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:

> Nå, den gang Kennedy og Nixon kæmpede om jobbet afholdt vi i familien et
> valg i mellem de to der blev Nixon den klar vindende.

Kan du have deltaget i et sådant valg, må du jo have opnået en anseelig
alder ...

> Men det blev så Kennedy der løb af med sejren, men Nixon kom klar igen.

For blot at styrte i det allersorteste dyb.

> Er det så neger "mulatter" der ikke får chancen igen.

Netop Richard Nixon og Adlai Stevenson er jo undtagelserne, og læg mærke
til at det er tilfælde der ligger 56-40 år tilbage.

Og så er en mulat altså ikke en 'neger'. Det virker jo nærmest som om du
bruger omtalte ord som et derogativ.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 05-04-08 10:06

> [...]
> til at det er tilfælde der ligger 56-40 år tilbage.
>
> Og så er en mulat altså ikke en 'neger'. Det virker jo nærmest som om du

Jeg mener ikke jeg har en anseelig alder, jeg var 20 år på det tidspunkt
Nixon Kennedy kæmpede om jobbet, så har vi en del familie der er bosat i
Nordamerika.

Om Nixon styrtede i et sort huld er jeg ubekendt med.

Jeg bruger ikke derogrativ omtale af andre mennesker, så er det ligegyldig
hvor meget eller hvor lidt de er negere, du mener så at en albino ikke er
neger.

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-04-08 19:43

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Med kun tre år som senator, og uden forudgående politisk erfaring, er
> han ganske simpelt ikke kompetent til jobbet - endnu.
>
> Så jeg tror at det bliver John McCain der bliver USAs næste præsident.

Utroligt som Obama er dygtig til at sælge varm luft. Fænomenet kunne minde
lidt om de rodløse vælgerhorder der snart er hos sosserne, RV, NA og nu SF.

Mvh
Martin

Fra : Jesper

Dato : 04-04-08 20:49

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Med kun tre år som senator, og uden forudgående politisk erfaring, er
> han ganske simpelt ikke kompetent til jobbet - endnu.
>
> Så jeg tror at det bliver John McCain der bliver USAs næste præsident.

Han har talegaverne i orden og han er meget dygtig, men som sagt mangler
han politisk erfaring, så i politiske dueller med John McCain bliver
formentligt klædt af.
--
Jesper
On the 7th day, God rested.... Chuck Norris took over.