"Ytringsfriheden er jo IKKE truet", siger ~
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 03-04-08 18:34

....men ikke desto mindre er det efterhånden lykkedes det islamiske OIC at
kuppe FNs Menneskerettighedskommision i en grad, så det jo altså klart for
enhver med nogenlunde omløb i hovededet bliver stadigt mere skingrende
absurd at henholde sig til netop FNs berømte Menneskerettigheder som
grundlag for noget som helst:

http://www.iht.com/articles/ap/2008/04/01/news/UN-GEN-UN-Free-Speech.php

Læg godt mærke til stemmeafgivelsen: 32 for, INGEN imod og værst af alt: De
europæiske lande - heriblandt Danmark - undlod helt at stemme!

Jeg har påpeget det par gange før, men igen kan jeg ikke lade være med at
synes at FN til skræmmende forveksling ligner forbryder- og
terroristsyndikatet S.P.E.C.T.R.E fra de gode gamle James Bond-film: Det er
jo direkte skræmmende at vi ikke blot lader organiserede forbrydere fra
underudviklede, islamiske diktaturstater indenfor i det gode selskab af frie
nationer, men dertil endda insisterer på at lader dem begynde at bestemme
noget som helst, der måtte have blot perifær indflydelse på vore vestlige
borgerrettigheder.

Nok taler Tøger og andre trælbåndsliderlige dhimmi-typer i øjeblikket
forarget om at det er uetisk at "BRAND!" i et fyldt teater, men i dèn
sammenhæng jeg kommer mere og mere til at tænke på Søren Kierkegaards
"Enten-eller":

"Det hændte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at
underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede;
han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil
gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troe, at det
er en Witz."

(Sakset fra: http://www.bjornetjenesten.dk/teksterdk/enten.htm )

Anders Peter Johnsen

Fra : John

Dato : 03-04-08 19:16

meddelelse

> [...]
> applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker
> jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige

Yderst rammende!

John

Fra : Karsten Hansen

Dato : 03-04-08 20:41

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse

> Yderst rammende!
>
> John
APP teater.
Er der nogen her i gruppen der har hørt eller set et ældre teaterstykke der
hedder "Hr. Biedermann og brandstifterne". (Navnet sikkert ikke stavet
rigtigt). Blev vist som tv-teater en gang i tresserne.
Stykket skulle vise hvordan brandstifterne med smiger, løgn, manipulationer,
trusler o.s.v. narrer den naive hr. Biedermann til at give dem husly. Han
ignorerer enhver form for faresignaler og bliver viklet ind i
brandstifternes gode tale og overtalelsesevner. Indtil det uundgåelige sker.
Brandstifterne gør deres hensigter til virkelighed og brænder hans hus ned
til grunden. Stykket skulle vise noget om, hvordan Nazierne kunne overtage
Tyskland i trediverne.
Men stykket har vist også nogle utrolige paralleller til den hændelser, der
sker i vore dages Europa/Danmark.
Karsten.

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-04-08 22:56

"Karsten Hansen" <karsten-hansen@tele2.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> overtage Tyskland i trediverne.
> Men stykket har vist også nogle utrolige paralleller til den hændelser,

Ja, det har da været oppe og vende et par gange. Engang var det populært hos
de røde - det er det af uransagelige grunde ikke mere

"Babette: hvad var det du gav dem? Jeg så det - tændstikker?
B: Hvorfor ikke.
Babette: Tændstikker?
B: Hvis det var rigtige brandstiftere, tror du så, de manglede
tændstikker.... Lille Babette, lille Babette ...."

http://www.jernesalt.dk/terrorhumor.asp

Mvh
Martin

Fra : Egon Stich

Dato : 04-04-08 07:36

"Karsten Hansen" <karsten-hansen@tele2.dk> skrev i en meddelelse news:CpaJj.8$NL5.5@news.get2net.dk...

> [...]
> Tyskland i trediverne.
> Men stykket har vist også nogle utrolige paralleller til den hændelser, der

Jo-da.
Nævnte teaterstykke kender Man da glimrende.
Det var jo en hot sag, dengang det bev foreført.
(Du glemte at nævne, at den gode borger selv lånte brandstifterne de tændstikker, de brugte til at futte hytten af.)

Man kunne egentlig godt tænke sig, at det atter kom til ære og værdighed.
Enten på det kongeligt, eller på TV i den bedste sendetid.
Med mindst 5 genudsendelser..!!

Derefter er der jo også stykket af Soya, der kunne være gavnligt for naivisterne at se.

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 03-04-08 22:30

On Thu, 3 Apr 2008 19:34:01 +0200, "Anders Peter Johnsen"
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> [...]
>
>Læg godt mærke til stemmeafgivelsen: 32 for, INGEN imod og værst af alt: De
>europæiske lande - heriblandt Danmark - undlod helt at stemme!

hvorfor fan... stemte de ikke imod et sådant firhedsberøvende forslag
som er i direkte modstrid med FN's verdedenserklæring om
menneskerettighederne?

> [...]
>noget som helst, der måtte have blot perifær indflydelse på vore vestlige

at have et eneste land styret af muhamedanere med i en
menneskerettighedskommission er da det rene vrøvl

det må snart være på tide at Danmark melder sig ud af FN

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og